Jumaat, 19 April 2013

bila nurul izzah disanjung tinggi di lembah pantai!!! aku hairan kesedaran orang melayu!!!

maksudnya kesedaran orang melayu... free free.. mentaliti orang yang sukakan percuma.. percuma boleh membantu segalanya.. alangkah malangnya melayu tidak sedar, bukan sekali parti ini mengkelentong mereka, malah tertipu dengan janji yang tuan besar pkr akan jadi pm pada 16 september 2008, kesedaran... yup kesedaran...

orang tua pernah berpesan, tidak rasa menyesal sekiranya tidak kena pada batang hidung sendiri.. masa tu nak menyesal.. aku rasa tak perlulah.. Allah dah beri sikit demi sedikit kebenaran.. tetapi kita tolak.. kita hamun mengatakan ahhh itu semua dusta... kerana menyanjung manusia yang boleh dipertikaikan akidahnya... betullah juga pada akhir zaman... untuk menceritakan kebenaran.. ibarat memberi najis kepada orang cerdik... kita berdoa sahajalah.. mudah-mudahan Allah membantu kita umat melayu.... jangan mudah terpedaya...

jangan jadi lebai malang... maka malanglah keturunan kita selamanya...

apa anda lupa dia cakap apa????



walau ini di katakan ramai, malah orang melayu Islam anggap.. ahhhh ini fitnah terhadap dia.. so tak pelah.. kita dah diberitahu.. 

ramai sangat manusia susah benar faham apa itu kebenaran... kesian dato nong chik

apa pulak kata bapak dia.. selamber badak.. tetapi kesedaran orang?? nop itu adalah fitnah terhadap dia.. gila sungguh mentaliti orang melayu sekarang ini... sungguh sedih :(


ps: aku risau malaysia nanti ni di terbalikkan Allah sebagaimana kaum-kaum terdahulu kerana kebodohan diri sendiri...jadi.. fikir-fikirkan.. Allah penentu segalanya... dialah maha mengatahui...

23 ulasan:

  1. Org melayu yg hadir sokong Izzah, dia org tu sama aja ngn bapak Izzah, suka hidup enjoy2

    BalasPadam
  2. ko tu yg bebal...rakyat dah bijak.buat apa sokong parti rasuah mcm umno tu..merompak wang rakyat..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang akan jadi mangsa adalah org Melayu yg tak mahu parti rasuah kononya ,kerana dari segi rasuh ni yg kuat amalkan rasuah adalah org C,dan yg ramai sokong PR nanti pun orang C,mereka ni tetap akan rasuah utk dapat ssesuatu.Tambahan pula bila ramai org mereka yg bakal jadi menteri dan pegang jawatan tinggi.Org Melayu terkulat-kulta,habok pun tarak.Tak percaya aku cabar kau org sokong PR dan bagi PR menang.Aku dah bersedia,utk menghadapi suasana di mana yg pemalas dan lemah di mana mejoritinya Melayu, tiada harapan,walaua pun aku penyokong BN.Kau org penyokong Pakatan dah bersediake dgnsistem meritokrasi Buku Jingga?.

      Padam
    2. ckp2 melayu akan jd mangsa ni org dh muak la dgr...hanya melayu yg tak kompetitif je yg dok harap perlindungan UMNO...alhamdullillah ramai melayu skrang yg berkebolehan utk memajukan negara tanpa UMNO...

      Padam
    3. Dah ada bukti Melayu singapura jadi peminta sedekah di bumi sendiri pun...tak juga kamu ambil perhatian...bila orang Melayu kuat kalau tak bersatu

      Padam
  3. Jangan gusar,yg datang tu bukan semua pengundi tempatan dan pengundi tempatan yg datang pun itu sajalah yg jadi pengundi setia dia.Ada 10,000?.Berapa pengundi Lembah Pantai?.Saya tahu benar semangat penyokong Pakatan,mereka sangup kehulu kehilir,balik-balik muka dia diman pun.Pengundi atas pagar sekarang dah kurang keceramah PKR,mereka tidak akan undi PKR lagi.Sedangkan org PKR pun dah ramai yg lari,inikan pula pengundi atas pagar yg dulunya menyokong PKR.

    BalasPadam
  4. tu je modal cacai pakatan... rompak2... sian bila otak dah disodomized oleh pr...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Orang PR tongong la yang anuar kelit duit rakyat tu bukan kelipit duit rakyat tu....cuba fikir dengan hati yang tenang.

      Padam
  5. bijak kepala lutut....org dh berpuluh2 thun ngan Anuar bleh cabut,ni kn plak bru knl smlm dh kata yg terbaik....Anuar tu lh bapak rasuah mase dlm kerajaan sama lh ngan Kadir Sheikh Fadhil....dh puas balun duit mase dlm kerajaan dh kaya raya, bla dh xdpt kata kerajaan rasuah....pdhal dia lh bapak rasuah mase dlm kerajaan

    BalasPadam
  6. Padan muka BN. Hidong tak mancong pipi tersorong-sorong. Sepatutnya biarkan kan je orang lembah pantai dengan izzah susah dan senang. Jangan peduli dan bantu mereka. Kan pepatah dah kata melayu mudah lupa.

    BalasPadam
  7. dunia akhir zaman der, camnilah, cam syria tu, sebelum konflik, rakyat dia adalah salah satu bangsa paling baik... tapi skrang kerana syiah dan sunnah, mati katak rakyat tak berdosa... itu satu contoh, sama juga masa zaman jepun, orang melayu bertepuk riang bila jepun ambil alih, siap kata jepun mesti lagi bagus dari british.. tapi apa jadi... haha.. skrang biarkan.. rasanya kesedaran tu akan muncul bila dah rasa kena sailang anak beranak baru ada akai... masa tu nak menyesal.. pegi mati... hehe

    BalasPadam
  8. Harap-harap BN menang besar kali ni. Sebab takut sangat pihak pembangkang menang yang mungkin menyebabkan LGBT berleluasa, pertambahan kes murtad akibat kebebasan beragama.

    BalasPadam
  9. Good Luck lah Orang Melayu...Bangsa yang SUSAH nak dibuat baik. Buatlah APA pun mereka tak akan berterima Kasih. Ada yang konon pandai Agama pun mengajar orang Melayu supaya jangan berterima kasih atas APA JUGA NIKMAT yang mereka kecapi selama 55 tahun ini. Orang2 muda Melayu diajar Kurang Ajar..menghina pemimpin sendiri. Mendewa2kan pula DAP.

    Kesian Orang Melayu, tak kiralah parti apa pun. Tuduh menuduh, fitnah mefitnah menjadi jadi semenjak Anwar Ibrahim BABI tu tak lagi lagi timbalan PM...Bila semua dah tak baik lagi bagi dia sefamili...

    BalasPadam
  10. kapir laknat ni (DAP) menggunakan lambang pas dlm PRU13 semata-mata untuk mengelirukan org melayu dan islam. Alangkah baiknya penyokong-penyokong PAS dan UMNO/pengundi atas pagar bersatu, kapir laknat ni (DAP)tentu akan menyembah bumi.SEDAR-SEDARLAH MELAYU/ISLAM
    MARI BERSATU - BERSATU KITA TEGUH
    BERCERAI KITA ROBOH

    BalasPadam
  11. hari ini; saya sebagai ahli pas merasa sangat terhina, apabila pemimpin kami membenarkan dap mengunakan lambang dan bendera kami. sedihnya pati yang saya agong-agong menjual kehormatan. saya merayu pada semua ahli pas, untuk PRU 13 ini kita undi BN bagi mengajar pemimpin kita supaya balik ke pangkal jalan. seperti mana ahli umno mengajar pak lah semasa pru 12 dahulu. ayoh ramai ramai kita tinggalkan pas.

    BalasPadam
    Balasan
    1. cuba tgk secara positif...DAP telah teraniaya & memerlukan bantuan dari PAS...itu semangat 1 Msia yg sebenarnya...dan PAS telah membuktikan dia yg gagah & akan membantu yg memerlukan pertolongan nya...

      Padam
    2. DAP teraniaya??? Ye Ahli DAP yg bikin repot ok pd ROS.

      Padam
    3. Bila pula DAP teraniaya...parti yang jelas membenci kaum Melayu Islam, awak kata kesian dan teraniaya..aduuiiii badas betul awak ini.

      Padam
  12. aku cuma mampu berdoa agar hati adik2, abg2 dan kakak2 ku sekelian terbuka dan melihat kebenaran yg Allah swt tunjukkan satu persatu. kesiann sangat pada org2 melayu yg kene tipu hidup2 dgn keluarga anwar dan anwar.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu PAS yang perentah kelantan selama 20tahun tidak buat pembangunan di negeri kelantan, kalau tak kerja dengan kerajaan dan di negeri lain jadi pengganggur lah rakyat kelantan tu.

      Padam
  13. Sebenarnya byak org luar.. Dulu saya pernah mengikuti ceramah2 mrk dan demi bencinya saya pada BN (hasil didikan PR) saya sanggup pegi jauh semata-mata nak dengar ceramah.. Tup-tup bila pilihanraya PR kalah teruk.. pd masa tu..

    BalasPadam
  14. ramai mmg ramai bro aku tinggal kat situ tapi yg meramaikan org luar lah bukan org situ kebanyakkan org2 kat situ semua dengar dari jauh atau buat bodoh jer

    BalasPadam
  15. Pas adalahpenipu umat Islam yang lagi hebat. Parti pas adalah parti orang2 Islam totok dan jumud semalaysia....as afalah parti hidung tak mancung pipi tersorong2...bila dap bertanding guns lambang bulan..si totok nik azis cakap alhamdulillah..rezeki datang bergolek..dap dah terima Islam dan rapat dengan Islsm...walhal Si tua kutuk karpal pulak cakap..hanya utk membolehkan pembangkang menang semata2...tetspi tidak akan menyokong semua dasar pas termasuk hudud...wahai lembu2 pas...anda semua telah dicabul oleh kair dap ni..tok sedor lagi ker...tok guru merapu nik aziz kamu tu syok sendiri aje...ha..ha..ha

    BalasPadam