Ahad, 7 April 2013

dengar cerita, pas perak senyum lebar pasal hal ini!!!

huiyoi.. katanya pas perak sangat gembira dengan sambutan orang ramai di ceramah anjuran mereka.. sebab mereka dah buat kajian, disetiap ceramah yang mereka anjurkan, kurang lebih ribu-ribu orang hadir, malah ada juga yang mencapai ratusan ribu, sikit je nak ke sejuta orang... perghhhhhhhh... patutlah senyum lebar.. ada udang disebalik mee kari rupanya...

suka oooo, kalau macam ni sah putrajaya akan kami tawan, kata orang pas yang taksub.. hehe..

situasi sebenar

erm mereka suka atau tidak, senyum atau masam, mereka kenalah terima hakikat keadaan sekarang dah berbeza dengan tahun 2008 pada pru12 dulu.. keadaan sekarang memaksa pas jadi tak tentu arah sebenarnya.. mana tak tentu arah, senyum sangat la kononnya.. cuba tengok gambar di bawah ini..

punya ramai gile orang datang ceramah pas bai.... lokasi di perak.. sumber gambar dari rakan blog klik sini


macam ni bukan setakat sah putrajaya takkan mampu ditawan.. malah akan menumpokan pas di perak... adus.. pas didalam pakatan cukup kesian... rosak teruk!!!

ps: undi bn.. BR1M dapat RM1200 tu nanti.... nak harap anuar ibrahim bagi.. aje gile... hahaha...

11 ulasan:

  1. Suatu hari di sebuah parlimen di Negara yang di perentah oleh Pakatan Rosak ...
    Kalifah Lim : Tuan yang dipertua ... saya ingin bentangkan satu usul ... iaitu kalimah Allah buleh digunakan oleh semua agama ...
    Kapal Sink : Saya sokong usul ini yang dipertua ... saya rasa 2/3 ahli dewan yang mulia ini pun bersetuju di atas usul ini ....
    Nwar Berahi : Saya amat bersetuju dengan usul ini ... ini adalah usul yang amat baik kerana melalui usul ini semua orang adalah sama rata sahaja ... tidak kira Islam mahupun bukan Islam ... sebagai orang yang bukan Islam ... mereka tentu merasa selesa menggunakan kalimah Allah yang amat rapat dengan umat Islam ... dan ini tentu mendekatkan mereka dengan orang Islam ... dan ini membantu membentuk perpaduan Negara ...
    Haji Adi : (tergagap-gagap) Er ... Yang dipertua saya tidak setuju di atas usul ini ...
    Nwar Berahi : Tuan Haji Adi ... mengapa pulak tuan berkata demikian ... tidakkah di dalam perjanjian sebelum pru yang kita menang dengan jayanya ... tuan dah bersetuju agar kalimah Allah boleh digunakan oleh penganut agama lain ... dan sebagai buktinya ... ini adalah dokumen persetujuan yang tuan tandatangan menyatakan persetujuan tersebut dan saksi bagi perjanjian yang tuan tandatangani itu pun ada dalam dewan yang mulia ini ... kalifah lim ... kapal sink ...
    Kalifah lim dan kapal sink (serentak) : benar yang dipertua .. betul tu Haji Adi ...
    Haji Adi : Er tapi yang dipertua. Pimpinan pas yang lain tidak bersetuju ...
    Nwar Berahi : Tuan Haji Adi ... tidakkah tuan dah bersetuju dalam hal ini dan tuan pun mengaku bahawa tuan akan memperjelaskan kepada pimpinan pas dan ahli pas bahawa kebaikan yang agama Islam dapat dari penggunanaan kalimah Allah oleh agama lain ... ini adalah satu konsep dakwah yang secara halus untuk mendekatkan seluruh umat manusia kepada Islam ... besar manfaatnya itu Tuan Haji ... banyak pahala yang tuan akan dapat nanti ...
    Haji Adi : Er .... Er ..... Er ...
    Geng Ulamak : Yang dipertua kami bantah .....
    Geng Parasit : Yang Dipertua kami bersetuju agar usul ini diluluskan .... Tuan-tuan ulamak ... seperti dijelaskan oleh perdana menteri kita yang bijak seperti kata Tuan Guru Nik Aziz ... saya amat setuju dan tidak nampak apa salahnya kalimah Allah digunakan oleh orang bukan Islam ... kata Tuan Guru Nik Aziz juga ... bahkan Iblis pun gunakan kalimah Allah ... jadi apa salahnya kita manusia yang lebih mulia dari Iblis ini menggunakan kalimah Allah ... ini adalah salah satu dakwah juga ... tuan yang dipertua ... kita teruskan usul ini dengan mengundi ... bagi yang menentang mereka boleh undi tidak menyokong ... tiada masalahnya.
    Undian pun dijalankan ... akhirnya majoriti setuju agar kalimah Allah boleh digunakan oleh agama lain ....
    Perlembagaan pun dipinda .... undang-undang pun dipinda ....
    Tidak lama kemudian ... pada gereja tertera perkataan Allah ... pada kuil terpampang kalimah Allah .... tokong tergantung kalimah Allah .... Gudwara tertulis kalimah Allah .... dan lain-lain rumah ibadat pun tercatat kalimah Allah ... semuanya dalam tulisan jawi ...
    Suatu hari di sebuah tempat ceramah .... haji Adi berceramah jugak ... isunya kalimah Allah juga .... katanya .... “semua yang terjadi di dalam isu ini salah KDN ... kerana er ... er .... er ... sebenarnya salah umno kerana bersubahat ... er ... er ... er ... sebenarnya kerana umno tidak bersungguh-sungguh menentang usul itu ... kami geng ulamak dah menentang usul itu ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. yang pasti kak ijat sekeluarga untung besar ternak lembu..

      Padam
    2. Yang pasti Nuar dah terkam, cuma tunggu nak tengok anua nak masukkan anu dia..

      Padam
    3. yang pasti anon 531 dan meroyan

      Padam
    4. Itu baru cerita kat atas dunia...

      Kat akhirat nanti., macamana pulak kah gamaknyer keadaan para 'ulamak' yang sanggup buat apa2, waima menggadai kalimah suci, semata2 kerana nak pegang kuasa..?

      Di akhirat nanti, para pengikut mereka yang songsang ini akan menuding jari kepada pemimpin2 mereka di depan Rabbul Jalal.. sambil berkata : "Kami tidak bersalah.. Kami sebenarnya hanya mengikut (wala) terhadap pemimpin2 kami..!"

      Namun, para pemimpin mereka akan berlepas diri....

      Akhirnya, mereka semua akan dihumbankan ke tempat yang paling hina....

      - dari al Qur'an..

      Padam
  2. ingat...

    Undi pas = undi dap

    mudarat pr > mudarat bn

    so pilih la bn.

    BalasPadam
  3. Yang pasti "Tanpa Nama 5:31 PG" bodoh macam lembu

    BalasPadam
  4. Yang pasti kelantan akan jadi pusat tarbiah wahabi dunia yg ternama........

    BalasPadam
  5. nampaknya pekakas dah jadi meroyan gila sekrang niwakakakakaka

    BalasPadam
  6. Tolak semua calun-calun PR - Pakatan Rasis!!!!!
    Tolak semua calun-calun "Manifesto BUKAN Janji"!!!
    Tolak semua calun-calun penyokong kaum sesat LGBT!!!

    SELAMATKAN MALAYSIA!!!!!

    dan 'Tanpa Nama 5.31 PG' boleh masok kandang lembu...kahkahkah

    BalasPadam
  7. tolak depaaaaaaaaaaaaaa..phuihhhhhhhhhhhhhh...

    BalasPadam