Isnin, 29 April 2013

[derma] duit ni agak-agak akan ke mana?


erm. dasat penangan pas nak menang pilihanraya, erm kita tengok sajalah apa jadi 5 mei nanti.. kalau betul pr menang, tak pelah itu dah nama demokrasi, kalau kalah jangan buat huru hara pulak!!

negara ni memang dari zaman dulu lagi orang mengidam, makmur, kaya, banyak sumber, tapi amat malang jatuh ketangan orang yang tak jujur, totok mereka takkan peduli hal ini, janji bn di kalahkan, perancangan Allah sangat sempurna, kalau bn kalah mungkin itu ujian kepada kita.. kalau meNang kita kena kuatkan lagi parti kita.. tapi setahu aku kalau kita kalah, ibarat hidup dalam negara kukubesilah, mybe pru14 kita nak bersuara pun tak pasti macamana... sekarang pihak pr pun hak bersuara cara mereka kena puji jer, kalau kritik, erm siaplah mereka akan cari sampai ke lubang cacing, INI LAH CARA DEMOKRASI CARA PR KALAU MEREKA MENANG!!!

MOGA ALLAH BERSAMA ORANG-ORANG YANG BENAR!!! AMIN

7 ulasan:

  1. laaaaa...pencacai2 pas dok canang nik aziz ni zoohood...zuhud apekebenda simpan harta juta2..aduhai..

    BalasPadam
  2. Serupalh kes Marcos Filipina dulu. Rakyat miskin tapi Imelda ada beribu pasang kasut berjenama.

    Maknanya PR nak bersihkan mana-mana individu yang korup dan rasuah. Kalau ada kes rasuah, mereka akan di dakwa. Kalau tak ada kes rasuah, buat apa nak dakwa mereka.

    Aku rasa admin blog ni masuk air la.... kau tak nak tahu ke macammana pembesar2 kau boleh ada harta berjuta? Ambik tahu lah sikit. Sekurang-kurangnya, boleh kau minta up upah kau menulis sambil hentam PR. Itu pun nak kena ajar ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. org cerita pasal hak bersuara.. skrang ni pr mcm nak kawal hak bersuara walau belum memerintah lagi, dah perintah.. mana demokrasi pun aku tak tau..

      Padam
    2. Hak bersuara dijamin oleh demokrasi.
      Hak masuk TV dinafikan oleh BN dan kroni

      Hak admin nak publish apa jua yang kau nak
      Hak pembaca samada nak percaya

      Kalau maklumat itu benar, teruskan
      kalau salah, itu namanya fitnah

      Kalau kena saman, jawab di mahkamah
      Kalau kalah saman, bayarlah apa yang diperintah

      Kalau kau rasa suara kau dinafikan, sedang kau dalam BN
      aku rasa baik kau balik kampung kalau PR yang jaga negara

      itu lebih baik bagi seorang MACAI UMNGOK


      INI KALILAH -UBAH
      TAKBIR
      PAKATAN RAKYAT UNTUK RAKYAT

      PTPTN dan Tol Hapus,
      Minyak dan Kereta Turun harga,

      itupun tarak mahu kah?

      Padam
  3. Alah, baru kena jentik pemimpin dia mulalah kata kerajaan ni macam Marcos... Ni, anon 9:40 selama ko hidup kat negara ni pernah tak ko kena halang menyuarakan pendapat? Ko pernah tak hidup kat filipina zaman Marcos? Juak-juak kau buat Bersih, HKR... paling teruk pun korang kena sembur. Perjuangkan hak anti-rasuahlah konon... Takpelah. PR menang pun, atas nama demokrasi, aku terima. Tapi aku amat berharap BN yang akan menang. Amin.

    Tau tak kenapa kerajaan negeri PR tak berjaya dan gagal? Bukan sebab tak ada pengalaman, tapi diorang rasa diri diorang ni masih pembangkang- tak dapat buat tindakan. Bukti? Kes-kes hutang kerajaan negeri. Yang disalahkan hujungnya kerajaan BN dan amalan kronisme BN. Setiap kali penerangan jawabnya sama. Kerajaan apa macam tu? Bukannya nak cari salah sendiri. Susah ke nak kata 'kami tengah buat kerja bla bla bla dan masih mencari jalan bla bla bla'. Takkan tak tau kot perlembagaan kita ada Senarai Negeri dan Senarai Bersama? PR hanya akan menang jika ego mereka direndahkan setaraf rakyat. BN pun sama. Jangan selesa sangat. Wallahu a'lam.

    BalasPadam
  4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  5. hak bersuara apa kalau kita komen mngutuk pr kat blog pr tak dipaparkan........

    diorang cakap je lebih .....poyo je puak2 pr ni.....

    konon nak hapuskan tol.....pru12 dap janji tol sg nyior butterworth nak dihapuskan......last2 janji tinggal janji.....tol tu 50 sen je pun.....itupun mcm2 alasan diberi knapa tak dihapuskan.....

    inikan pulak pas yg setiap ceramah mintak duit kat org ramai nak hapuskan tol.........kelantan n kedah pun tak terurus....mundur lg ada.....pikir2 kan lah......

    budak skolah rndah pun bleh berjanji......

    bangkang dr longkang

    BalasPadam