Sabtu, 20 April 2013

emel paling pedas dari seorang yang berani membelasah otak pencacai!!! terbaek..


dari fb ips...

komen ini ditulis oleh seseorang yang dah simpan lama dah dekat pencacai pr, sebab memang betul pun.. pencacai pr patut di ajar paku buah keras... baru ada akai..


"Salam semua.. Saya cuma nk share salah satu komen seorang 'rakyat' Malaysia yg sgt professional & rasional...
"Klu setakat nak tngk Youtube...tngk page facebook..tak payah nak tunjuk hero kat sini...ingat..4 tahun BN pegang terengganu...hi ghway ade...masjid kristal ade...jalanraye lawa..lampu sane sini...kebersih an terjage...panta i lawa...semua cukup dan lengkap...yg lain jage ape dapat...skang ni sebok nak amik putrajaya...tak sedar diri...orang lain kerje keras...orang lain bersusah payah...orang lain yg berusaha utk tinggalkan amanat dan hasil usaha...dia pulak dok sibuk memekik " KITA TAWAN PUTRAJAYA " macam berok...rasuah ke...ape ke...ade rakyat kebulur mcm kat afrika tu...takde kan..ade korang sume balik kerje tengah2 malam tetibe kene tembak tak tentu pasal...ade....

takde kan...ni 4 tahun aman...keluar jail...selangor barai....Sabah kene serang...Polis ngan askar buat kerje pun kene bahan ckp belakon...ape la...orang lain kaye...pakai kerete besar...sebab ape...diorang jual bontot ke...tak kan...diorang kerje keras...belaja rajin2...pointe r tinggi kat uni...sbb tu ptptn tukar jadi biasiswa...ni tak...blajar tak seberape...dapa t duit ptptn beli motor la...belanje awek laa..bukan nak buat beli buku...bile exam..sibuk ckp buku takde...fine..k erajaan bagi bantuan buku....dah bagi vaucer....sebok plak nak pegi cash kan...bile kene tangkap...menga muk...pastu pakai vaucer...

pegi kedai buku...beli bende merepek2...come on laa...jgn la jadi bangang sangat...tolong laa...jgn buat malu org melayu...cina india tngk sume gelak besar la wehh...bile tngk tauke2 cine pakai bmw...ferrari.. tau cakap...cine skang ni potong line...sume business sapu....mane tak sapu...contoh.. .bengkel cine ngan melayu...hari ahad pun bukak tau...ini tak...hari jumaat dah tutup pukul 12...alasan...s emayang jumaat...ape ko semayang jumaat sampai hari ahad...ingat sikit wahai bangsa2 melayuku sekalian...buka mata...buka minda...buka hati...nak idup senang...bukan dengan maki hamun and kutuk kerajaan...nak hidup senang..bukan suruh kerajaan bagi kawen free...nak idup senang...bukan suruh kerajaan turun harge minyak,kerete,m oto...bukan...n ak idup senang...kerje. ..belaja...oran g lain kerje siang malam...dari pakai viva...skang ni alza dengan vw polo lg...lecterer aku...

bangge doe tngk dia...siang malam kerje...tak sampai 2 thn pun usaha...skang ni...bangge dengan vw polo dia...aku pun tumpang bangge tngk dia...jadikan dia pedoman..sbb ape..usaha...us aha tangge kejayaan...buka n nye dok terpekik " TURUN KAN HARGE KERETE....TURUN KAN HARGE MOTO...TURUNKAN HARGE MINYAK...DULU KERETE MURAH...MOTO MURAH...MAKANAN MURAH "...ehh bahalol...skang ni tahun 2013....klu ko nak compare ngan tahun 1998....same mcm ko umur 20...lumbe lari ngan atok ko umur 80...FIKIR LOGIK LA...tolong laa...bosan sangat dengar bende2 ni.....tumbang umno la..tumbang bn la...tumbang najib laa....ehh...um no klu takde...sape yg nak merdekakn negare kite...nenek ko ke...tak kan...fikir2 kan la kepade sesiape yg terase...dah malas nak cakap...mulut lazer..bile orang cakap kat sini...ade yg komen...lu orang mana...turun kite setel luar...

lu MACAI...lu jilat kaki najib...anjing bn...ehh...klu kitorang ni mcm tu...korang yg sokong fanatik gile2 kat parti lain tu ape...nak kitorang panggil ko ulama ke ape...ehh...klu betul la sokong parti ulama....klu betul la sokong islam...nak ikut care islam...tak kan tok imam sendiri MAKI HAMUN mase KUTBAH BROOOO....kutba h tuuu...mase solat jumaat tuuu...DALAM MASJID BROOO...boleh pakai perkataan BANGSAT...BODOH ...islam kejadah bro...pegi tngk kutbah terakhir Nabi Muhammad bro...takde pun maki hamun...takde pun Nabi Muhammad cakap..." ISRAEL CELAKE...ISRAEL BODOH...ISRAEL BANGSAT"...takd e bro...

baik aku takyah semayang jumaat duduk kedai minum kopi brooo...lagi kurang dose aku daripade duduk dlm masjid...dengar pak imam maki2 orang ...double dose bro...fikir kat situ la...bukan aku nak maki2 melayu...tak... aku orang melayu...aku sayang malaysia...sbb tu aku ckp...ini nasihat...bukan nak cari gado....klu ade yg tak paham jugak...aku tak tau la nak ckp ape...care baik dah cakap....nak care kasar...fine... dah pakai care kasar...lepas ni nak ckp care ape lagi...tak tau la...harap2 semua yg bace ni...tenangkan hati...fikir dalam2..betul ke ape yg kite buat..betul ke tindakan kite maki hamun...ape kite dapat...fikir2 kan lah wahai sahabat2 ku...salam.. :)" betul kan kawan2?"

P/S renung-renungkan...

ps: lu fikirlah sendiri...

10 ulasan:

  1. sgt setuju! hanya si pemalas saja yg mahukan semuanya percuma!

    BalasPadam
  2. Itu sbbnya aku slalu katakan penyokong pkr dan pas ni pemalas yang amat sngat.Tak kira dimana mereka berada mereka akan terlolong lolong mengataakan kerajaan rasuah,menghabiskan duit rakyat dan macam2 lagi.Tapi mereka lupa siapa anwar berahim....dia lupa siapa nik ajis....dia lupa berapa harta keluarga nuwar berahim ada...semua dia sapu semasa dia dlam kerajan bn.mereka buat tak tahu dimana nik ajis tempelkan kalimah Allah...

    BalasPadam
  3. Setuju 1000%... cuba kaji selidik bebudak univ yg dok terpekit terlolong maki hamun kerajaan kebanyakannya cuma lulus takat hidung jer.... pastu nak hapus ptptn, sama la dgn tuannya yg dpt second class lower tu....

    BalasPadam
  4. Yg terpekik terlolong tu kalau tak ada dasar pendidikan yg di gubal oleh UMNO,mereka tak ada peluang pun masuk U.Bukat cerdik sangat dan bukan juga kuat belajar,pemalas je yg ramai.

    BalasPadam
  5. Mmg aku pn alami mende same kt sebuah masjid di selangor. Geleng kepala aku. Tolong la ustaz2, dimana akhlak kenabian. Kata nk perjuangkn alquran dan sunnah, tapi sunnah apa kalau memaki hamun cmtu. Aku benar2 confuse dgn PAS. Ckp x serupa bikin. Kalau ye ye pn tarik org, nk sedarkn org,.... bkn itu caranya. Dgn akhlak yg baik....org akan lebih tersentuh dan tertarik. Mmg sebhg2 ustaz2 PAS yg sedar.... taw bahawa masalah utama dlm PAS ni sbb ade lagi DNA syiah. Walaupn tidak ikut ajaran syiah....perangai syiah mmg masih tertanam dlm diri.

    BalasPadam
  6. Ustaz-ustaz PAS ini tengah tunggu dapat projek bila PAS menang itulah cita-cita mereka.

    BalasPadam
  7. Bila hidup merempat je, salahkan Allah swt, salahkan BN, salahkan UMNO, salahkan Mak dan Ayah, salahkan keluarga, salahkan masayarakat, salahkan orang lain. Diri sendiri tak pernah salah.

    Lepas tu masuk pembangkang kata kerajaan tak betul, zalimlah, tak berhati perutlah dan macam2 lagi.

    Nak buat macam mana, dah pembangkang perangai dia orang macam tu. Tak pernah bersyukur.

    BalasPadam
  8. ALHAMDULILLAH...RAMAI MELAYU YANG BERPELAJARAN KINI SUDAH MULA BOLEH BERFIKIR TETAPI MASIH ADE KETUA JABATAN KERAJAAN DAN PEGAWAI YANG BERJAWATAN DARI 32 HINGGA KE JAWATAN 54 DAN BERJAWATAN JUSA TETAP MEMAKI HAMUN KEBENARAN YANG DIBAWA OLEH UMNO . HATINYA PENUH DENGAN KEMUSYIKILAN DENGAN KEDENGKIAN DAN TETAP MAKAN GAJI BERIBU RINGGIT SEBULAN HINGGA MENCECAH RM14K SEBULAN. MEREKA LUPA YANG MEMERLUKAN BANTUAN MASIH RAMAI LAGI TETAPI MEREKA YANG KEMBALI DARI LUAR NEGERI DITAJA SEPENUHNY OLEH JPA KINI KEMBALI MENGIGIT TANGAN YANG MENGHULURKAN BANTUAN, BERCAKAP KOTOR TERHADAP PEMIMPIN NEGARA SEDANGKAN SEWAKTU MEREKA MENERIMA BIASISWA LIDAH MEREKA MENGUCAPKAN TERIMA KASIH TETAPI KINI BERTUKAR MENYUMPAH DAN MENGHINA PULAK DENGAN LIDAH YANG SAMA. BERIMAN DAN BERTAKWALAH KAMU KEPADA ALLAH SWT.

    BalasPadam
  9. Nak perintah Negara di Zaman sekarang ni bukan senang, kena ada pelbagai Ilmu ... Perlu tahu macamana nak kembangkan ISlam, perlu tahu ekonomi untuk menjadi negara berdaya saing, perlu tahu macamana nak banyakkan Doktor, Engineer dan pelbagai professional lain, perlu membina jalanraya, sekolah, masjid dan segala macam infrastruktur dan bermacam-macam lagi. Untuk menjalankan semua itu, kerajaan perlu pandai menjana ekonomi negara agar kerajaan punya duit yang banyak serta dapat mencipta peluang pekerjaan kepada rakyatnya.

    Tapi malangnya bagi PAS untuk memimpin negara cukup menjadi seorang Ulama.. perkara lain jadi tak penting ...hasilnya jadilah macam Kelantan .... tiada pembangunan infra malah air yang merupakan keperluan asas pun tiada kemampuan nak dijaga, tiada jalan baru dibuat, tiada masjid, sekolah dan sebagainya. Tiada polisi pendidikan, tiada perancangan ekonomi yang mantap. Sumber ekonomi hanya dari balak dan cuba memaksa kerajaan pusat memberi royalti yang memang tidak layak diberi kepada mereka.. tiada kretiviti.... Tiada peluang pekerjaan ....yang ada cuma ceramah agama ... cukup ke macam tu? Macamana Islam nak dipandang tinggi dengan keadaan yang macam tu... Apa peranan Nik Aziz sebagai MB ... Adakah sebagai MB dia cuma mengimamkan sembahyang dan memberi ceramah serta memberi fatwa yang karut.... Kalaulah macam ni pemimpin yang dibanggakan, jika Malaysia diperintah mereka maka rasanya Malaysia akan jatuh muflis dan ramai penduduk Malaysia terpaksa ke Indonesia, Filipina dan Thailand untuk cari kerja sebagaimana ramai Rakyat Kelantan yang ramai berhijrah keluar untuk mencari rezeki ...

    BalasPadam
  10. Deme pembangkang ni gelar orang lain lembu tapi lembu sebenar benarnya deme...dan lagi bodoh dari lembu betul

    BalasPadam