Selasa, 23 April 2013

[vote bn] rahsia sebenar dr juanda menolak parti mata lebam dah diketahui!!


sebelum ini pencacai aka pekakas pr bukan main langsi sebarkan cerita sampai lupa anak bini, senyum sengsorang, tidur terus ngigau sebut yes tiga kali.. dan paling trill melompat dari bumbung rumah ke bawah sambil menjerit yahoooo.... umno akan jahanam... gelak sambil tepuk perut... hehe.. sebab mereka sah kan terus yang dr juanda akan bertanding menjadi calon pkr...

tetapi kawan-kawan.. puak-puak lebai kera ni eksyen tak bertempat.. angkuh siang malam.. ni lah masalahnya bila mereka war warkan cerita itu.. tak pulak tanya tuan badan... haha.. habis siapa yang malu? tapi tulah puak-puak ini mana reti malu.. dan malu itu hanyalah kemaluan saja bagi mereka... tak gitu.. keh keh keh

Mufti Perlis, Dr. Juanda Jaya yang sebelum ini dikaitkan dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) malam tadi secara terbuka mengaku telah mengundi Barisan Nasional (BN) dan akan terus mengundi parti itu pada Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti.

 Katanya, BN secara konsisten memperjuangkan Islam termasuk perundangan syariah di negara ini. Tegas beliau lagi, Pas walaupun mengaku memperjuangkan Islam tetapi tidak mempunyai rekod kejayaan untuk dibuktikan.

 Sebaliknya, ujar beliau, kerajaan BN yang selalu dimomokkan sebagai tidak tahu agama oleh pemimpin Pas, telah mengangkat martabat Islam. "Pada saya undi adalah rahsia. Tapi saya dari dahulu mengundi BN kerana parti inilah yang sebenarnya memperjuangkan Islam.

 "Puak sana yang kata nak buat hudud tapi sampai sekarang belum. Rotan apa yang akan digunakan untuk laksana hudud pun belum diputuskan," katanya sinis dalam satu majlis di Flat Sri Melaka di Bandar Tun Razak di sini malam tadi.

sumber utara news

ps: mesti pencacai aka pekakas akan cakap thah berapa juta la dr juanda ni dapat... hehe...

23 ulasan:

  1. trend skrg, para ulama sudah beralih kepada UMNO yang tidak pernah pukul canang mendedahkan apa yg telah dilakukan terhadap syiar islam di msia. UMNO senyap tetapi telah melakukan lebih drp sekadar cukup terhadap islam di msia. apa bukti kejayaan menegakkan islam oleh PAS??? malah islam sudah di perjudikan oleh PAS.

    BalasPadam
  2. Setuju (dengan tanpa nama 2:40 ptg)
    Dulu sekarang BNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN

    Vote for najib P017 & N33

    BalasPadam
    Balasan
    1. tu parlimen mana tu hehe.. bn akan kerja keras untuk menang.. skrang mana2 tgk orang pakai baju bn selamber je.. bernanah puak2 sana tgk der hahaha

      Padam
  3. Alhamdullillah,bertambah ramai bijak pandai agama yang berani kerana benar. Di Kelantan sehingga sekarang masih tidak dapat melaksanakan Hudud, malah rakus menjual nama Allah dan mengkafirkan sesama Islam hanya kerana berlainan parti.

    BalasPadam
  4. aku rasa mufti ni tak pernah dengar DS Najib berucap.... atau sengaja buat-buat tak dengar... DS Najib dah banyak kali cakap bahawa hudud TAK AKAN dilaksanakan di Malaysia.... HUDUD tu hukum siapa ehh.....INI KALILAH...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anwar al-juburi pun kalau jadi PM takkan melaksanakan hukum hudud kat Malaysia. Ko ni pejuang sebelah mane eh? Pekak kot masa al-juburi kasi penerangan...

      Padam
    2. kepada rakan2 pro-BN, apa yg anon ni kata BETUL.....& SUKAR utk dinafikan

      cth video: http://www.youtube.com/watch?v=sUMkCAXDQlM

      cth poster (harap x betul): http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2012/11/bukti-najib-tolak-hukum-hudud.html

      saya ambil pendirian kenyataan DS Najib sebagai seorang manusia Islam yg mungkin JAHIL atau apabila ditanya secara spontan, maka tak dpt menyusun ayat TERBAIK utk melontarkan pandangan.

      sepatutnya ayat "TAK AKAN MELAKSANAKAN UNDANG-UNDANG HUDUD" tak terkeluar dr mulut seorang Islam kecuali dia mmg JAHIL/ALPA

      sepatutnya ayat yg keluar adalah sebaik2nya "TERPAKSA DITANGGUHKAN ATAS SEBAB2 TERTENTU SPT....BLA..BLA" & disambung "DRAF HUDUD SUDAH ADA / MASIH DLM PERBINCANGAN"

      sebaik2nya, penasihat agama utk DS Najib cakna akan permasalahan ini supaya DS Najib tidak terus menerus mengeluarkan kenyataan TIDAK AKAN MELAKSANAKAN HUDUD"...seolah2 sudah pasti, konfirm, tuntas, period Hudud bukan utk Malaysia.

      Padam
    3. utk kenyataan berkaitan Hudud yg dikeluarkan DS Najib, aku terpaksa BANGKANG......tapi aku juga JELIK dgn sifat MUNAFIK yg JELAS pada pemimpin PAS yg mempermainkan HUDUD demi survival politik

      Anon jgn tersenyum girang, masalah DSN yg kau bawak aku terima....tetapi jgn terlalu memBUTAkan mata, hati & akal utk melihat permainan HUDUD PAS atau mungkin biaDAPigs......PKR terutamanya Anwar aku pasti akan melaksanakan HUDUD jikaa dia menjadi PM nnt (minta dijauhkan)....betul tak non?

      Padam
    4. pencacai pr letakkan hudud dlm kategori ikut suka hati mak bapak depa. kadang2 letak tempat teratas. kadang2 ditenga. kadang2 bawah tapak kaki..

      umno dah lakukan utk islam melebihi apa yg dilakukan oleh negara2 islam lain. tp kalau dah jenis nampak hudud saja sebagai islam maka jd la mcm pencacai2 pr.

      Padam
    5. dah itu je nafas politik depa.....selain NEGARA ISLAM...hahaha

      Hudud....Negara Islam....buka Jinggapun tak sebut, manifestopun tak sebut

      tapi ntahlah, mcm mana cara depa ni berpk terlalu komplikated, mungkin ether akalnya terlalu halus

      cuba tanya anon, brapa peratus Hudud dlm Islam?.....tak pe HH dah jawab.......0.0001% je....kau tanya mcm mana dia kira....kalau brani tanyalah non

      Padam
    6. ni org kata bodoh tak boleh diajar. pada pandangan mata dia hudud saja la dlm islam ni. buat hudud maka islam la segalanya. jual khalimah Allah pun takpa. habih semua murtad pun takpa janji blh buat hudud. apa jenis gila pun aku tak tau la makhluk2 ni..

      Padam
    7. kat kelantan ada hudud?? kat kedah apsal x terus dilaksanakn hudud??
      kat terenganu b4 this ada hudud??

      hudud tu bukan hukum... tp undang2... undang yg turun dari Allah...

      tp ko ada dua Allah... yg mna satu...??
      ko mentaati Allah Islam ke.. Allah Kristian? mna satu?
      ko mempertikaikan pasal hudud... tp sampi skrg ni hudud xde kat kelantan, dan dr segi iktikad pula ko sggup meyamakn jesus, father, lord dlm bible dgn Allah, malah mengantikn terus jesus dgn Allah, soalan ahli seumur hidup pas sndri ko x jawab lg.. die tnye utk ape bible bhsa melayu di adakan.. dan diedarkan.. utk ape??
      (harun din kata utk dr segi pendek ia memudaratkan, malah utk masa pjg ianya menjahanamkn...)

      Padam
    8. dari segi politik adalah sukar nak lakukan hudud di malaysia. sebab apa? sbb perlukan sokongan dari karusi2 bukan melayu/islam. sekalipun semua kerusi melayu/islam umno pas pkr bergabung masih belum cukup untuk mencapai persetujuan melalukan hudud. mahu tak mahu kena sokongan dari kerusi bangsa lain.

      adakah pemimpin pr tak tahu tentang perkara ni? tentulah mereka tahu. nik aziz tahu. haji hadi tahu. anwar ibrahim lebih tahu. karpal singh sampai keanak cucu dia pun tahu. so nak buat hudud celah mana? korang igt bila pr menang hudud boleh dilaksanakan selagi kerusi2 bukan islam tak setuju? pi sembang kedai kopi la wei...

      Padam
    9. woi mamat ketinggalan bas yg bongok..

      hadi ckp akan ikut acuan buku jingga jika memerintah.

      so soalan aku..msna hudud? hudud ada flm buku jingga? mana daulah islamiyah?

      Padam
    10. BIAR AKU INGATKAN SRKALI LAGI..KORANG DAH LUPA KE AGREE TO DISAGREE? APA HADI DAN NIK AZIZ BUAT WAKTU TU? TELOR MASUK DALAM BEB. YG DISAGREE TO SAPE? DAP DAN PKR...DORANG TU SAPE? KAWAN PAS...

      SO JANGAN TUNJUK BODOH KAT SINI!!!

      Padam
    11. apa lagi yang najib boleh jawab mengenai hudud selepas pihak2 dlm pas berhempas pulas mengagalkan usaha penyatuan umno & pas. korang igt umno blh buat hudud tanpa sepekatan dgn pas? korang igt pas buleh buat hudud tampa penyertaan umno? jangan komen pakai kepala lutut la.

      Padam
  5. Tanpa Nama 3.04 ptg,

    Belajarlah dari ulama yg benar ttg hudud, jgn belajar dari Ulama yg menjual beli hudud utk berkuasa..penat dgn org mcm kamu ni..kamu takda mata ke?? Tak tengok ke mcmana syiar Islam ditegakkan di Malaysia ni..jgnlah asek dgn semangat saja..berdakwahlah sikit kawan..Sesungguhnya Allah itu Maha Pengampun Maha Penyayang, Yang Memerhati hambaNya yang sentiasa berusaha..taubat2lah sdr

    BalasPadam
  6. sekurang kurangnya Najib bercakap benar.
    Tapi PAS sejak dulu lagi bercakap utk melaksanakan Hudud..
    Apa hasilnya PAS tentang Hudud sekarang?
    Apa pendirian PKR tentang Hudud?

    Tanpa nama 3.04ptg boleh tolong jawabkan?

    BalasPadam
  7. berbalik pada kenyataan Dr. juanda:

    akku cuma boleh kata PEDAS!...TERSGT PEDAS!

    masalah jenis ROTANpun tak selesai?......mmg patutpun Hudud Kelantan & Terengganu kucar kacir

    pro UMNO/BN jgn senyum panjang.....belah sini DRAFpun takda....kalau ada draf sedap sikit nak libas cai2 pembangkang

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak ada sapa yg senyum bila bercakap pasai hudud. yg dok kata senyum adalah jenih org mempermainkan hudud. org tak buat hudud dia kafirkan bila bg dia buat..dia pun tak buat. mempermainkan hukum Allah lebih teruk dari tak menjalankan hukum Allah.

      Padam
    2. Ala bro, pemimpin PAS Kelantan siap kata, setelah dikaji atas bawah kiri kanan dalam perlembagaan Malaysia, rupe-rupenya hukum hudud yang mereka nak laksanakan tak menyalahi perlembagaan Malaysia pun. Timb MB Kelantan sendiri dilantik menjadi pengerusi mesyuarat teknikal untuk laksanakan hudud di Kelantan pada bulan OKTOBER 2010....

      Hellooo... sekarang dah bulan April 2013, apa keputusan dari mesyuarat teknikal tu? Takkan nak guna surat dari Tun Mahathir 20 tahun lepas yang tulis kononnya tak boleh buat hudud kat Kelantan lagi kot. Tak payah buat drama la puak hamPAS oooiii.....!!!!!!!!1

      Padam
  8. yg.berebut masuk pas sekarang ni adalah artis..
    panglima2 tentera yg.ada masalah moral..
    mat jual pil kuda dan lain2.

    Umno pula sedang dikerumuni para Ulama..Dulu mereka sokong secara senyap..Sekarang ni mereka berani mengatakan mana yg.hak dan mana yg.batil..

    gen2felda

    BalasPadam
  9. Ada pula pencacai pr yg memberi peringatan, orang yang tolak Pr yang hendak menegakkan islam itu tak takut neraka. Bila diberi pendirian Dr. Juanda untuk undi BN mereka kata tak boleh pakai. Kan ke mereka ni bangang.

    BalasPadam