Isnin, 6 Mei 2013

ALLAH TAKKAN BENARKAN DOA KEMUSNAHAN ORANG ISLAM YANG PAS BUAT!

PAS SEDARLAH WAHAI ORANG PAS, TIADA GUNA ANDA MERUNTUHKAN UKHWAH SESAMA KITA, BUANGLAH SIKAP MEMBENCI TU, NABI TAK AJAR MACAM TU, KALAU ADA PERMASALAHAN BERSAMA-SAMALAH SELESAIKANNYA, SEDARLAH DAP NAK GUNAKAN KITA ORANG ISLAM UNTUK MEREKA BERKUASA!


Nasihat Nabi shallallahu 'alaihi wa sallam dalam urusan kepimpinan. Dari hadis dibawah ini, jelas mereka yang meminta jawatan tidak akan dibantu oleh Allah setelah mereka mendapatkannya.

Rasulullah shallallahu 'alaihi wa sallam pernah menasihatkan kepada Abdurrahman bin Samurah :

يَا عَبْدَ الرَّحْمَنِ بْنَ سَمُرَةَ، لاَ تَسْأَلُ الْإِمَارَةَ، فَإِنَّكَ إِنْ أُعْطِيْتَهَا عَنْ غَيْرِ مَسْأَلَةٍ أُعِنْتَ عَلَيْهَا وَإِنْ أُعْطِيْتَهَا عَنْ مَسْأَلَةٍ وُكِلْتَ إِلَيْهَا

“Wahai Abdurrahman bin Samurah, janganlah engkau meminta kepemimpinan. Kerana jika engkau diberi tanpa memintanya nescaya engkau akan ditolong (oleh Allah dengan diberi taufik kepada kebenaran). Namun jika diserahkan kepadamu kerana permintaanmu nescaya akan dibebankan kepadamu (tidak akan ditolong).” H.Riwayat al-Bukhari, Sahih Bukhari no. 7146

Namun, sistem demokrasi yang dicipta oleh barat dan ditinggalkan oleh barat kepada kita menjadikan seseorang terpaksa meminta jawatan dengan manifesto yang pelbagai untuk meraih sokongan rakyat. Inilah salah satu bahana sistem demokrasi.



ps: sedarlah....

9 ulasan:

  1. sigh........... kalau pemimpin meka ni bersetuju bersatu dengan UMNO. pasti, PASTI.. pencacai mereka yang selama ini membenci UMNO akan sayang pada UMNO, dan tiada lagi pandangan kafir kepada UMNO islam. Seburuk-buruk UMNO pun masih juga mereka menegakkan rukum iman dan rukun islam. Sebaik-baik cina atau karpal singh, mereka masih perlu di langkahi mayat dahulu untuk menegakkan negara Islam

    BalasPadam
  2. kalu kita pas unmo bersatu, perduli apa dengan langkahi mayat dulu.. betul tak.. pemimpin2 pas ego, pkr gila kuasa.

    BalasPadam
  3. kalau najib tak faham lagi... lepaskan saja jawatan PM tu kepada yang layak. pi la makan angin macam pak lah tu. Aku mengundi kali pertama sejak lahir PRU13, aku bantu BN, aku pangkah BN tak kira aku kenal ke tidak calon tu. Tapi penyokong pembangkang lagi ramai yang rata-rata bodoh dan buta tuli. Tapi aku bangga aku cuba bantu BN walaupun kalah di Selangor. Apa yang aku Nampak di Selangor ni berlambak orang Kelantan yang berhijrah dan menetap di sini. Semua penyokong kuat PAS dan dibawa sekali ajaran PAS ke Selangor hingga mempengaruhi penduduk asal Selangor. Antara lain, warga pendidik yang dipenuhi dengan penganut penganut PAS sampai di didik anak-anak dan pelajar membenci UMNO. Hingga ada anak kecil mereka memanggil ayahanda Tun Mahathir "orang tua gila", maha firaun dan lain-lain lagi. Anak itu dah besar dan jadi penganut PAS terang-terangan walaupun bekerja sebagai pendidik. Selain itu, najib harus hapuskan pegawai-pegawai PTD yang terdedah dengan wang kerajaan dan projek-projek kerajaan kerana mereka inilah majoriti yang membusukkan pegawai kerajaan di mata masyarakat.So, fikir-fikirkan lah najib... kamu ada masa lagi 5 tahun dari sekarang.

    BalasPadam
  4. salam

    ALLAH MAHA ADIL.

    PAS,DAP,PKR Pakatan yang longgar di beri setiap parti satu negeri untuk ditakbir secara pakat-pakat.

    BN satu parti dengan pakatan yang erat dari banyak parti diberi kuasa untuk mentadbir banyak negeri dan malaysia dengan ikatan yang telah terjalin erat.

    BalasPadam
  5. Assalamualaikum...

    Tugas Najib seterusnya adalah menyambung dan meneguhkan tali persaudaraaan antara Islam... ini adalah cara yang terbaik...dalam PR sendiri pun ramai yang menolak dap & pkr...

    umno & pas adalah kuasa yang sangat solid...

    BalasPadam
  6. Bersatulah wahai muslim PAS, UMNO dan PKR...lupakan sengketa dan perbalahan yang tidak berkesudahan. Bersamalah kita menjaga agama, bangsa, negara dan raja kita.

    BalasPadam
  7. doa PAS untuk memusnahkan umno... terpantul kepada diri sendiri......

    BalasPadam
  8. selagi PAS di pimpin oleh sorng yg hatinya penoh dgn dendam kesumat thdp UMNO/BN, selagi itulah rentak perjuangan PAS akan ttp dgn nawaitu UTK MERUNTUHKAN UMNO...

    Ego pemimpin dan penganut PAS seolah2 hny mrk saja yg Islam di Malaysia ini hny bole terungkai dgn mengubati puncanya iaitu 'wali slipau'...

    BalasPadam