Isnin, 13 Mei 2013

buat ds najib, jangan ulang perkara sama, sebab pru 14 adalah hidup dan mati bn!


buat pm kita, dah terang lagi bersuluh, bn di landa badai tsunami paling dashyat dalam mana-mana pru, harap ds najib sedar dan fikir satu perkara,

jadilah pm yang tegas, berani, garang, tunjuk ego sikit dengan pembangkang, jangan bagi muka sikit pun dengan pembangkang, biarlah apa nak jadi pun, kena ingat kalau jadi ds najib yang sebelum pru13 ni, percayalah bn akan tengelam ke dasar lautan PRU 14 nanti.

jaga negeri dan kawasan yang dimenangi bn, buat perubahan di kawasan itu, tunjuk sikit kat sempudal pembangkang, ego sangat, mesti mereka akan jadi jeles melantun-lantun.. peluang kerja banyak, malah rekod di negeri bn lagi bagus dari negeri pr, kita buktikan,

walau aku duk di negeri pr, selangor, hal air, kita tengok macamana kerajaan selangor yang berlagak setan tu handlekan masalah air? jangan bagi muka sikit pun mereka yang bongkak ini, biar sok dah tak de air, biar rakyat mengamuk. (air keruh manjang pui)

bantu usahawan bumiputra, bantu bumiputra yang membantu kemenangan bn, jangan lupakan diaorang, termasuk aku, hehe.. biar kiasu terlopong, tak dapat projek kerajaan pusat, biarkan diaorang, banyakkan lagi kedai 1 malaysia, buat pasar bergerak, bagi peluang orang melayu menjadi penternak-penternak dan mengkontrol sumber bahan mentah makanan dan lain-lain,

jangan lembut sangat dengan srjk cina, buat je sekolah 1 malaysia, dan kalau boleh akhbar-akhbar cina yang terlampau nampak penghasut, tarik balik lesen, kalau boleh gak buat dwi bahasa, biar orang melayu faham apa diaraong tulis, ada berani? berani je lah. biarkan apa orang nak kata!! dah banyak sangat bagi muka. udah-udahlah ye.

tolong juga orang india, bantu mereka seadanya, sebab mereka juga banyak membantu dalam kemenangan bn, biarlah orang nak cakap apa, bumiputra sabah dan sarawak pun harap bangunkan kaw-kaw di sana, tingkat ekonomi di sana. buat rumah mampu milik, bina infrastruktur terbaik untuk mereka, mereka juga banyak membantu dalam kemenangan bn, salute!

buat penyiasatan tentang warganegara china, ic baru haruslah warga malaysia tukar kepada yang terbaru, masa pru14 sok siapa pakai ic lama rijek takleh mengundi, dan buat je biometrik, peduli apa dengan pembangkang, diaorang nak menyalak ke apa ke, lantak lah, biometrik lagi ok apa, scan cap jari, telus, rasanya mau bergetar dap beb! masa tu lagi kita tau siapa pengundi hantu.

dan paling penting, MENTERI KDN, KENALAH TEGAS, TAK PERLULAH YANG JENIS BAGI AMARAN, AMARAN, tu pasal diaorang jadi bangsat berani langgar apa saja, perhimpunan apa-apa yang menjurus kepada memudaratkan negara, kasi tangkap kepala dia, mana boleh, apa diaorang ingat negara ni tak de undang-undang ke. BILA TEGAS, MEREKA AKAN FIKIR 18 KALI KALAU NAK BUAT ONAR!!

jadi walau tulisan saya tak delah pro macam wartawan, sebenarnya banyak nak cakap dan memberi idea, harap ds najib buatlah terbaik, saya sebagai cybertrooper bn, akan tetap di belakang bn dalam mempertahankan dan memenangkan barisan nasiaonal...

BERSATU KITA TEGUH, BERCERAI KITA ROBOH..

16 ulasan:

  1. Wah saya setuju dengan ic baru tu...biar pelacur pelacur cina tak boleh mengundi.Pilihanraya juga guna sistem biometrik...macam bodoh je dakwat kekal dan sendiri cadang sendiri bangkang betul betul pembangkang tahap longkang.

    BalasPadam
  2. saya setuju dgn pendapat saudara yang mula2 tu...najib kene tegas dan nmpak tegas..xbole lg ckp romantik2 mcm dulu lg..kene pantas jawap tohmahan atau fitnah pembangkang..tgk cam DR M..dlm sinis jer pembangkang tertonggeng xle ckp ape2..bole blajar dr DR M..rosmah tu jgn keluarkan dlm media..tp dia nk buat keje dia biarkanlah..persepsi org xsuka dia..abis nk buat camne...najib kene respon dgn bende ni semua..cari bini no 2 pon ok gak..xsalah..mampu kot..hihihi

    BalasPadam
  3. Saya setuju dgn cadangan KP biometrik yg boleh scan cap jari, walau pun belanjanya besar tapi ia amat praktikal dan selamat. Saya org Malaysia Barat tapi saya setuju kerajaan beri lebih tumpuan kpd Sabah dan Sarawak. Juga beri tumpuan kpd kawasan BN dan jaga kebajikan masyarakat India, Sikh. Harap dapat kerajaan timbangkan dan kaji semula apakah langkah memberi kemudahan pembangunan, bantuan di kawasan yg menolak BN adalah satu langkah yg bijak kerana jawapannya jelas dapat dilihat umpama habis madu sepah dibuang. Apa pun semuanya terserahlah kpd kerajaan menimbang dan menentukan langkah yg bijak. Berlembut biarlah kena pada rentaknya dan bertegas biarlah kena pada tempatnya. Buat baik berpada-pada buat jahat jangan sekali.

    BalasPadam
  4. Mula-mula pastikan golongan melayu pembuat dan pembekal barangan asas seperti gula, tepung, beras, minyak masak dan byk lagi keperluan asas negara... tubuh Pertubuhan Dewan Perniagaan Islam Malaysia. Peniaga dan usahawan Melayu Islam beli barangan dikalangan org melayu. Cari sumber-sumber mentah terus dari pengeluar...

    BalasPadam
  5. Satu lagi banyakkan cybertroppers yang bolih berbahasa dan menulis dlm mandarin supaya bolih menangkis serangan dari pembangkang melalui fakta yang sebenar.

    Ujudkan pilihan bahasa ketiga disekolah2 kebangsaan atau PTA selain bahasa Inggeris.

    BalasPadam
  6. DS Najib

    Salam 1Bangla
    Kalau zaman Tunku beri kerakyataan 1 juta kpd Cina
    Kalau zaman Tun Mahathir ada project IC untuk Sulu
    Buatlah project IC untuk orang Bangla

    Sama-sama manfaat maa


    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam semua...Aku nak celah sikit...sebelum buat apa2 aku nak kerajaan HUKUM kakitangan kerajaan yg belot...Jgn simpan diorg...Kat Putrajaya, bnyk aku dgr kakitangan kerajaan org KELANTAN...ini lg satu, lps ni had kan pengambilan diorg...Sekat bantuan sekolah CINA...Kita kena rasis dr skrg...Hidup Melayu...

      Padam
    2. Yup...

      kita hukum kakitangan kerajaan yang belot. Mereka perlu ingat bahawa gaji mereka dibayar oleh WANG AHLI UMNO. Jadi mana-mana yang tak sokong kerajaan, bermakna mereka tak layak terima gaji yang dibayar oleh UMNO.

      Lepas tu, kita gantikan mereka dengan Bangla yang telah diberi IC. Bangla2 ini mesti membuat akujanji bahawa leas terima BRIM 3.0, mesti bersumpah Mubalahah bahawa mereka mesti pangkah BN/UMNO dan usahakan mereka belajar lagu Negaraku. Jangan fail macam yang dulu.

      Ada cadangan yang bernas lagi?

      Padam
    3. susah la kalau FAHAMnye lagu tu?.....hahahaha

      tanpa pemikiran, usaha & kredibiliti, Malaysia takkan berada dlm situasi sekarang....dipandang tinggi oleh bukan shj negara Islam, bahkan negara Islam

      persoalannya, atas usaha pemikiran siapa yg merencana pembangunan di Malaysia?.....PAS?....PKR?....biaDAPigs?....Petronas yg disakau duitnya itupun hasil pemikiran & usaha org UMNO/BN yg dipilih rakyat & direstui Allah utk memimpin Malaysia?.....jika Petronas tiada, pada siapa Royalti PAS Kelantaan nak menggagau?....pada siapa Anwar nak sakau duit utk bayar PTPTN pelajar?...itu baru menyentuh Petronas, belum yg lain2

      kalau ikut gaya pemikiran pemimpin PAS, tgk Kelantan, begitulah Malaysia.....ikut gaya pemimpin biaDAPigs, tgk Singapore, begitulah nasib Melayu/pribumi akhirnya.....tgk PKR?.....hahahaha....demo je la hari2 utk buat duit

      segala infrastruktur dibina oleh kerajaan BN/UMNO...& pembangkang hanya cebok & tersenyum.....itu tanggungjawab kerajaan....ya!...& kerajaan dah laksanakannya....kenapa sanggup membalas tuba dgn madu yg dihulur?.....kalau tak reti berterima kasih pada manusia, maka kamu scr tak langsung tak bersyukur pada Allah

      sebab apa?.....sebab Allah hantar manusia itu (UMNO/BN) utk menyebarluaskan rahmat-Nya keseluruh Malaysia.....jgn ingat hanya AI anugerah Tuhan, tapi setiap benda didunia ini adalah anugerah Tuhan!

      Padam
    4. rupa2nya hanya bangla yg mendtgkan masalah pd pemikiran pro pembangkang.....mungkin pendatang yg "melacurkan" diri di Malaysia dr China/Hong Kong/Taiwan/Singapore bukanlah satu masalah tetapi satu rahmat

      sumpah mubahalah utk memangkah UMNO adakah SALAH?.....terpulang pd definisi masing2.....sebab "kita" SELALU lupa sumpah mubahalah utk Anwar, Mustapha, & Azmin....& "kita" juga WAJIB melupakan sumpah mubahalah so-called ULAMA' yg sanggup menceraikan isteri demi POLITIK, seolah2 ikatan perkahwinan & wanita itu lebih HINA dr POLITIK

      Padam
    5. KEBANYAKKAN YG KERJA DENGAN KERAJAAN NI MEMANG PEMBELOT. DASAR X MALU.. KERJA MAKAN GAJI TAPI PENGKHIANAT. SEDIH AKU DENGAN KENYATAAN MCM NI..

      Padam
  7. 2004 dh cadang nk buat biometrik.tp dtolak.2010.2011 buta demo haram mtk dakwat kekal.tu semua isu nk swing keajaan dgn spr.tp yg datas buat keputusan ikot dakwat kekal.pas p.raya sana sini puak2 antu ni berdemo!LU PIKIRLA SENDIRI

    BalasPadam
    Balasan
    1. Last-last Pengerusi SPR pun jadi badut buat demo kat TV bahawa dakwat kekal tu kekal.

      Namun

      Malam yang sama, najib punya jari sudah bersih dan suci sesucinya.

      Kesimpulan:

      Hanya mereka yang duduk dalam hutan jer percaya dengan lawak Pengerusi SPR. Bolehlah kena kelentong baik punya.

      Tidak boleh salahkan mereka yang duduk kat hutan ini. Maklumat hanya dari TV3 dan Utusan. Internet jauh sekali.

      Sekian dan Salam 1 Bangla.
      LU FIKIRLAH SENDIRI

      Padam
    2. hahaha...cadangan dakwat kekal tu daripada siapa?

      bukanke ahli jawatankuasa utk pilihanraya yg disertai pembangkang juga dah bersetuju utk guna dakwat kekal??....takkan Harakah, Malaysiakini, The Star, Fb, blog pembangkang semua tak tahu?.....duduk hutan mana ni?

      apa maksud dakwat kekal bg pro pembangkang?.....jelaskan

      Padam
    3. AnoNGOK 13 Mei 2013 11:35 PTG, betul ke jari najib dah bersih dari dakwat kekal pada malam pengumuman keputusan pilihanraya? Ada bukti ke bro? Ko betul2 duduk depan najib masa malam tu?

      Padam
  8. jangan cakap kalau tak tau berpolitik bro.bikin malu muka ko je. aku harap sangat ds najib tidak terlalu lembut dengan kapir2 laknat ni sume. haramkan je srjkc tu semua, guna bahasa melayu sebagai bahasa perantraan. macam kt indonesia, mana ada sekolah jenis kebangsaan BANGSA sendiri mcm ni..nk ckp pun guna bahasa indonesia kerajaan malaysia ni yg baik hati sgt. buat baik kt org. tp org balas taik kurang ajar diorang ni. Bila kita ckp "APA LAGI ORANG CINA MAU", org cina semua menggelupor nk marah konon nya kenapa kita mempersoalkan perkara tu. tau pun diorang. knp diorang x de pikir ke ape perasaan kita org melayu bila diorang nk mengganggu gugat agama dan kesusilaan kita? kau siapa hah nk persoalkan benda tu...? sekarang baru diorang tau mcm mana rasa bila kena "CUIT SIKIT". apa cina mau semua cina sudah dapat maa,, apa lagi lu orang mau?? mau pegang ini Malaysiakah??? JANGAN MIMPILAH, SEBAB INI TANAH MELAYU. JADI DUDUK SINI DIAM2 DAN JGN BUAT HAL. JGN NK PROVOKE SANA SINI SANGAT.

    BalasPadam