Sabtu, 25 Mei 2013

di dalam pakatan rakyat, orang melayu adalah minoriti!!

mereka ni minoriti je dalam pakatan, tetapi mereka punya eksyen mengalahkan jebon tak cukup makan, kemain dia punya angkuh, sembang macam malaysia ni mak bapak diaorang yang punya, tetapi hakikat, sokongan melayu terhadap pakatan rakyat cukup sadis, cukup tak logik, jadi kesimpulannya orang melayu secara majoriti menolak pakatan...


ps: pung pang pun jadi balaci dap je.. itulah melayu pakatan, terimalah kenyataan.

92 ulasan:

  1. Bila tak dapat tender...tak dapat kontrak tuduh kerajaan zolim..rasuah..kroni...! Masa ngundi ke hulu ke hilir dgn megah nya using bendera PR dgn kereta 4X4 masing2....sebenarnya melayu lebih pada dengki dan saki hati!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. MB mana yang kata tiada pembangunan di kawasan BN kalah?

      MB tu untuk BN sahaja atau untuk rakyat seluruh negeri?

      Hasil yang diperolehi melalui cukai dan hasil bumi tu eksklusif untuk ahli UMNO sahaja atau seluruh rakyat negeri tersebut?

      Padam
    2. Biduk berlalu, kiambang bertaut.

      Penduduk Malaysia mesti bersatu terutama sekali bangsa teras iaitu ISLAM, MELAYU DAN BUMIPUTRA. Ayuhlah kita kuatkan semula ekonomi ISLAM, MELAYU dan BUMIPUTRA. Kita dah tahu siapa gunting dalam lipatan kita sekarang ini. Sedar lah bangsa ISLAM, MELAYU
      DAN BUMIPUTRA semua. AYOH KITA BERSATU UNTUK MALAYSIA TERCINTA!!!!!!

      Produk Islam, Melayu & Bumiputra seperti berikut:
      1.Roti Gardenia (Syed Mokhtar Bukhary)
      2.Bihun Jati Bernas (Syed Mokhtar Bukhary)
      3.Minyak Masak Tiara (FELDA)
      4.Minyak Masak Saji (FELDA)
      5.Susu Manis Pekat Saji (FELDA)
      6.Susu Manis Cair Saji (FELDA)
      7.Magge Sajimee Saji (FELDA)
      8Mayonis SajiMayo Saji (FELDA)
      9.Marjerin Pelangi (FELDA)
      10.Sos Cili Pelangi (FELDA)
      11.Sos Tomato Pelangi (FELDA)
      12.Jem Peanut SunBear (FELDA)
      13.Sardin Agromas
      14.Sardin Pertima
      15.Kopi Hang Tuah
      16.Bihun Sufi
      17.Mi Kuning Sufi
      18.Kuey Teow Sufi
      19.Garam Sufi
      20.Sos Lada Hitam Sufi
      21.Sos Cili/Tomato Sufi
      22.Kicap Masin/Manis Sufi
      23.Tepung Goreng Sufi
      24.Minyak Masak Sufi
      25.Telur Cap Sufi
      26.Ubat gigi Najwa
      27.Ubat gigi Halagel
      28.Garam Halagel
      29.Tepung gandum Cap Bidara
      30.Tepung gandum Faiza
      31.Jus minuman Safina
      32.Syampoo D'herbs
      33.Mydin
      34.MyMart (kedai keluaran Mydin)
      35.Bihun Kampung

      Padam
  2. MEmang itulah sifat o
    rg melayu.sgst berdendam dan dengki

    BalasPadam
    Balasan
    1. setuju,

      Macam MB Terengganu Darul Runtuh

      Padam
  3. Aku dh kata undi org melayu mmg byk pd umno. Pun umno juga yg rendah diri hulur tgn nk bersatu dgn pas. Tp aku x tau la nk kata apa pd pemimpin diorg. Sorg kata umno tgh kelemasan. Sorg plak kata nk ludah muka.

    Nk kata sombong, tp ngaku ulama'...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Menurut kajian, BN terselamat kerana BRIM2.0

      dan

      Janji BRIM3.0 yang lebih mengiurkan orang Melayu.

      hehehheheheh

      Padam
    2. Oit. Kajian ko ttg gst dh siap blum? Xkn nk tambah kajian baru kot.

      Padam
  4. Saya ada kedai makan d Alam sentral shah alam, ramai staff MRCB Melayu dan company milik Malayu datang makan. Mereka Melayu tak sedar diri anti UMNO nak jatuhkan kerajaan BN. Kutuk pilihanraya tak puashati sampai sekarang. Bila kerajaan Pusat keluarkan tender, pandai pulak berebut nak ambil cari makan.

    BalasPadam
  5. Kelihatan Melayu Islam di Selangor & Penang bangga mempamerkan diri mereka dah hilang kuasa drp tangan bangsanya...di kedua2 negeri ni, melayu islam hanyut bersubahat dengan golongan rosak moral yg diangkat jd pemimpin..rasa jijik dan meremang bulu roma memikirkan azab di akhirat kelak..mereka hanyut hasil drp undi tangan sendiri.., kasihan kpd generasi muda di negeri ini yg semakin terhakis perjuangan trhdp asal usulnya krn terprsona dgn perjuangan liberalisme, pluralisme, dasar kapitalis dan golongan anarkis...syabas!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul jugak apa yang kau kata tu...tak nampak ke kezuhudan pemimpn umno, tak tengok ke kewarakan mereka, mana ada maksiat yang dia buat, mana ada mungkar yang dia lakukan....wahai macai pr, buta kah mata hati kamu???!

      Padam
    2. Sape yg gebang kata pemimpin umno zuhud? Ko ke? Setau aku pemimpin umno biasa-biasa je. Tp buruk-buruk pemimpin umno x pernahlah kluar fatwa bukan-bukan sbb diorg tau diorg bukan arif soal agsma. Tp zuhudny pemimpin ko sampai blh tau solat org tu ada pahala ke tidak.

      Padam
    3. 25 Mei 2013 1:46 PTG......pasal engkau bukan orang zuhud, maka engkau tak kenal macam mana orang zuhud dan engkau juga tidak warak maka engkau juga tidak dapat lihat kewarakan penimpin umno.

      Dah engkau memang kenal orang yg tidak arif dalam agama, kerana engkau sendiri pon tidak arif dalam agama....tak nak belajar ke, bila lagi nak start?

      Yang dikeluarkan nik aziz itu bukan fatwa tapi hukum....tak tahu beza ke fatwa dengan hukum?

      Apa yang salah kalau dia kata :"sesiapa yang TOLAK ISLAM, samada orang PAS atau orang UMNO kalau solat tak dapat pahala........

      ...........tunjuk kat aku yang mana yang salah

      Padam
    4. Yg salahny bila dia dengan khusus kata umno tolak islam. Dia tak pulak kata PAS tolak islam.


      ...........tunjuk kt aku rukun islam apa yg org pas buat, tp org umno x buat

      Padam
    5. 25 Mei 2013 2:59 PTG...rukun islam memang semua orang kena buat dan orang umno/pas pon buat jugak.....tapi sempurna ke islam kita dengan hanya melaksana kan 5 perkara tu?

      Padam
    6. 666... Kalau cm tu, ko bgtau apa yg org PAS buat, apa yg org UMNO x buat. Biar islam kita ni sama-sama sempurna.

      Padam
    7. 11:11 PTG......muhyiddin kan dah kata, pas adalah parti ajaran sesat, nak buat apa ikiut apa yang pas buat, buat lah apa yang islam perintah...

      Nak sempurna islam bukan susah sangat...buat apa yang islam perintah, tinggal apa yang islam larang...

      Padam
    8. Nik aziz lg hebat. Dia siap blh tny umno agama apa?

      Apa yg islam perintah, apa yg islam larang?

      Padam
    9. 1:55 PTG.....dia tanya gitu...jawab le kami umno agama islam

      Apa yg islam perintah, apa yg islam larang?.....tanya pada ayah dan ibu kamu, mereka mesti tahu....

      Padam
    10. Le, xkn dia x tahu org umno agama islam? Nyanyuk kot...

      Mak ayah aku pun pelik, sbb kitorg dh buat apa yg islam suruh dan tinggal apa yg islam larang. Tp tetap juga dia kata umno tolak islam... Kami pun x tahu apa amalan org pas ni yg buatkn diorg tak tolak islam, tp kami ni tolak islam

      Padam
    11. ikut apa yang ayah dan ibu kamu katakan itu, pedulik kan nik aziz tu, saya yakin tentu ayah anda seorang mutahid...

      Wassalam.

      Padam
    12. Eh apahal x boleh ikut nik aziz ni? Oh, Jadi betul la nik aziz tu sesat?

      Padam
    13. Muhyiddin yang kata, tak kan kau nak mengingkari kata2 beliau, kau hangguk dan ikut dah lah..tunjuk kan taat setia kau jangan derhaka.

      Padam
    14. Aku x caya ckp muhiyidin. Tp dh ko yg kata jgn peduli ckp nik aziz. Tu yg aku tny apasal x boleh ikut? Dah sesat ke org tua tu?

      Padam
    15. Sebab dia orang pas....mana orang umno nak percaya cakap orang pas, mana ada orang umno nak ikut orang pas..

      Engkau tak percaya ckp muhiyidin..itu ikut pandai kau lah, engkau yg lantik dia sebagai pemimpin.

      Padam
    16. Ko je pikir mc tu. Kalau yg dia ckp tu betul, semua org ikut. Kalau yg dia ckp tu berkias, di ta'kul dgn benda yg x betul, org yg nk berfikir guna akal, tentu x ikut

      Padam
    17. 6:44PG.....sebab tu kita kena selalu pegi kuliah...supaya kita tahu apa yang kita tak tahu, dan tidak mudah menyesatkan orang lain. Tak semesti nya ilmu yang kita tidak tahu itu tidak ada.

      Akal mesti dibimbing oleh ilmu, dan ilmu mesti dipandu oleh wahyu.

      Cuba anda lihat yang solat subuh berjamaah ditempat anda berapa orang yang datang dan jika ada majlis ilmu berapa orang yang duduk dan dengar,dan berapa orang pulak yang bawak kitab?

      Padam
    18. Dah tu mudah-mudah je org tua tu kata umno tolak islam, dia kurang pergi kuliah ilmu ke?

      Solat subuh berjemaah? Ntah la, kalau berhimpun buat demo boleh pulak penuh stadium tu. Dari mana diorg dtg pun x tau la. Lg pun ari tu ada sorg ustaz kata kt aku solat kt mana-mana pun boleh, waima tepi jalan dan kaki lima pun boleh. Kt stadium pun boleh...

      Padam
    19. Nak tahu dia kurang ilmu ke tidak, cuba lah bermuzakarah dengan dia, atau kau datang ketika dia bagi tazkirah...masa tu kau balun lah cukup2 bior dia tahu sapa kau..

      Mungkin engkau ada dalil dan hujjah yang mengatakan, haram solat dikaki lima, haram solat ditepi jalan, haram solat dalam stadium.....apa kata kita kongsi sama....

      Padam
    20. Aku nk tau pasal apa dia kata umno tolak islam. Bukan nk muzakarah dgn dia. Masa dia kata umno tolak islam dulu, ada ke dia ajak muzakarah dulu?

      Aku x kata haram solat kt kaki lima. Cuma aku nk bg tau ko mungkin sbb tu la masjid x ramai jemaah.

      Padam
    21. Aku yakin engkau seorang yang bijak, ada baik nya engkau bagi tazkirah kat nik aziz tu..bior terkedu dia dan pengikut dia...masa muzakarah tu engkau tanya lah dia, kenapa kapirkan umno, kenapa tuduh umno tolak islam....boleh kita sama-sama tahu.....

      Jika masjid di tempat umno kosong tanpa jamaah...itu perkara biasa, cuma bagus nya umno ni dia suka buat masjid tapi tak suka mengimarahkan masjid... Terima kasih umno...

      Padam
    22. Aku selalu bg komen kt blog sblh sana pasal ni. Kt wall facebook ni aziz pun aku bg. Tp yg slalu bg jawapan bukan nik aziz, tp pengikut dia la.

      Cuba ko bg bukti masjid kt tmpt umno kosong. Masjid kt tmpt pas penuh. Main tuduh ikut sedap dia je. Entah perangai sapa la yg di ikut.

      Padam
    23. Sebab tu le aku saran kan engkau bermuzakarah dengan dia...pasal level engkau dah tinggi dah...

      Mari datang tempat aku kawasan totok umno, tengok waktu subuh dia berapa ekor yg datang solst berjamaah..mari le datang...

      Padam
    24. La. Kata islam tu mudah. Ni nk suruh bgtau sbb je kena buat muzakarah ke? Nti kang jd mc fathul bari. Nk jumpa siap kene tny siapa dia fathul bari ni?

      Tu kira bukti ke? Mcm tu aku pun nk suruh ko dtg tmpt aku tgok markas pas dgn surau kmpung aku la. Siap blh solat asing2 kalau ada kelas kt markas tu..mari le datantg...

      Padam
    25. Betul islam itu agama mudah.
      Jika engkau bermuzakarah dengan dia, maka mudah lah aku tahu apa yang engkau tak tahu dan mudah juga aku tahu apa yang engkau tahu.

      Mudah juga bagi engkau tahu apa yang nik aziz tak tahu........

      Sembayang asing2 itu atas sebab imam umno baca fatehah tak betul, maka yang boleh baca fatehah dengan betul tak boleh berimam kan imam yang macam tu.....cuba kau test imam tu betul tak bacaan fatehah dia...

      Padam
    26. Mudah mcm mana kalau suruh bg sbb je pun terpusing2 spin minta muzakarah..

      Ha, tgok. Ajaran sapa la ko ikut. Main tuduh sebarang je. Ko pernah dgar ke imam tu bc fatehah yg ko tuduh dia punya fatehah x btul. Dh 2 kali dh ko tuduh x dak bukti. Malu la wei, kalu ngaku pejuang islam mcm ni.

      Padam
  6. mrcb? hahaha ingat tak masa zaman AI jadi TPM and Menteri MoF. sana-sini MRCB jer.........mungkin mamat yang duk sembang ni masih teringatkan zaman keemasan mrcb pada masa lampau kot

    BalasPadam
  7. Melayu dalam Pakatan Haramjadah Rakyat adalah pengkhianat ugama, bangsa dan negara. Ini yang dibanggakan sangat oleh mereka. Semoga Allah membalas sikap kedurjanaan mereka. Aamiin....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Berjuang kerana Agama, Bangsa dan Tanahair?
      Tapi
      Bila duit tak turun, habis kena bakar bilik gerakan
      Sabotaj bendera parti sendiri
      koyakkan bahan kempen
      Sanggup kibar bendera parti lawan

      Kalau duit datang, berduyun-duyun "rela" membantu
      RM30 pun ok, asalkan minyak motor ada, boleh usung chikaro
      Lepas duit rokok
      Lepas sekali dinner kat warung mamak

      Baru jer berlalu PRU
      Takkan tak nampak tu semua?

      PR juga dapat nama busuk


      wakakkakakakakkakakakakakakakkakakaakakakakkakakakak

      Mula-mula menharamjadahkan sesama muslim, lepas tu minta doa agar Allah membalas kedurjanaan PHR, complete dengan Amin........

      (ini doa versi UMNO yang zuhud ke?)

      wakakakkakakakakakakakakakakakakakakakakakakakkakakakak

      Padam
    2. Pada dia dah zuhud dah....bior lah dia...

      Padam
    3. Doa org zuhud kene ada baca KO bro. Lpas tu kene buat kt stadium. Kalu buat diam2 org x tau.

      Padam
    4. Umno ada zuhud dengan kayu ukur dia sendiri, dan pas pon ada kayu ukur dia sendiri.....seara individu tanya pada diri kita, apakah apa yang kita lakukan selama ini menepati syarak atau tidak....sekiranya 'ya', maka beristiqamah lah dengan apa yang kita lakukan itu....

      Padam
  8. pru 13 org melayu dan bumiputra sabah serawak memberi undi sepenuh nya pada bn/umno kita lihat saja dikedah kawasan pas dan kubu kuat pas telah tewas di penang kawasan balik pulau dan t/bahang ada lah kubu kuat pkr tapi tewas bn menang semua kerusi itu bermakna org melayu perlu bn jadi kerajaan dan tolak pembakang yg taktahu hala tuju kelantan pengundi luar menjahanamkan harsat rakyat kelantan mahukan satu perubahan dikelantan perumahan,air dan pengakutan awam yg teratur serta jalan raya yang baik tapi pengundi dari luar telah merosakan segala harap ayah ibu dan keluarga mereka yg tinggal dalam kedaifan.ingat lah anak kelantan keluarga kamu semua tiada maafkan kamu dan kamu menjadi anak durhaka kerana kamu semua hidup mewah dikota besar dantinggalkan mereka dalam negeri yg tiada pembangunan yg teratur.
















    BalasPadam
    Balasan
    1. Dalam masa satu bulan ada berapa orang rakyat kelantan mati kebulur?

      Padam
    2. Dlm sehari ada berapa pulak org malaysia mati kebulur?

      Padam
    3. 25 Mei 2013 1:43 PTG...tiada rakyat malaysia yg mati kebulur....kerana malaysia diperintah umno/bn.
      Nak tahu berapa orang rakyat kelantan mati kebulur dalam sebulan, kita tunggu apa jawapan anon 11:47PG.....

      Padam
    4. Dah tu masuk akal ke kata kerajaan zalim?

      Padam
    5. 25 Mei 2013 3:04 PTG....memang tak masuk akal kalau kata kerajaan zalim....tapi yang mati akibat kebulur dikelantan sepanjang PAS memerintah kelantan ada berapa orang....persoala ini masih lagi belum dijawab oleh anon 11:47PG....

      Padam
    6. Kalu dh ngaku kerajaan x zalim, x reti-reti nk minta maaf?

      Padam
    7. Kesian orang kelantan.....ramai sedara mati dah,,,,,,

      Padam
    8. Rezeki Allah beri

      Bukan BN atau PAS

      btw: berapa orang mati di Kelantan sebab kebuluran?
      bila tu? YYYY? Bagi fakta please.

      Padam
    9. 26 Mei 2013 9:36 PG......dari semalam aku tunggu jawapan anon 25 Mei 2013 11:47 PG....yg mengatakan rakyat kelantan hidup daif, tu yang aku tanya dia, dalam sebulan berapa orang rakyat kelantan mati kebulur?...tapi belom berjawab....

      Padam
    10. nak jawab macam mana bro.....

      dapat maklumat dari JKKKKKKKKK. JKKKKKKK pun dapat dari TV3suku dan Utusan Meloya..... makin terbaliklah otak mereka.

      Padam
    11. Eh, org kelantan ok la. Smuany aman sejahtera. Aku rasa kalau dh ok tu tok sah sibuk2 minta royalti, btul tak?

      Padam
  9. Bagi lagi org kelatan jadi penjawat awam kerajaan.... Tak kenang budi... Kastam plg byk org kelantan.... Rasuah jgn cakap... Kereta motor mewah belaka sapa sara depa tokey lori kargo yg sara depa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Fitnah?

      Tunggu balasan di akhirat.

      Jangan sampai muflis di sana

      Tak pasal-pasal kena siksa percuma

      Padam
  10. 25 Mei 2013 1:43 PTG....anda sudah ada bukti...bagus!
    Langkah selanjutnya lapor segera ke SPRM, ni nombor telefon nya : 03 8886 7000, sama-sama kita benteras rasuah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Oi. Ko dh bg ke nombor tu kt geng2 ko? Sbb setau aku korg punya modal utk tukar kerajaan ialah bersihkan kerajaan yg korup.

      Padam
    2. 25 Mei 2013 3:09 PTG.....kau bukti dah ada dah, no telefon aku dah bagi, tapi engkau masih lagi bagi alasan......dah sama macam pembangkang dah....macam mana nie?

      Padam
    3. Kih kih kih. Pembngkang mmg mcm tu. Tuduh x de bukti. Tak malu...

      Padam
    4. Kih kih kih. Pembngkang mmg mcm tu. Tuduh x de bukti. Tak malu...

      -------------------
      Dah buat laporan pada sprm lom....

      Padam
  11. saya tinggal di shah alam dikelilingi melayu yg taksub dgn PR gara2 seronok dgn sedikit air percuma dan kononnya dipimpin oleh pemimpin PAS. hairan dlm ledakan teknologi maklumat masih ramai yg buta hati utk menyedari siapa PAS,PKR dan DAP sebenarnya. Mereka mengambil kesempatan diatas kepincangan BN. Inilah yg dicanang, menghasut golongan muda benci kpd BN khususnya UMNO. saya adalah salah seorg yg terpedaya. sejak PRU12 lg mereka telah berusaha keras menanam kebencian. Kerana hasutan mereka dimedia sosial saya terpengaruh tetapi melalui internet saya mendapat kesedaran. Satu cara meraih sokongan melayu dibandar adalah dgn membuktikan kerajaan UMNO BN bebas dr kepincangan agar PR ketandusan akal utk terus memburukkan kerajaan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau sendiri mengaku bahawa BN pincang dan ini djadikan oleh PR sebagai bahan kempen. Takkan kau nak sokong parti yang pincang sedangkan ada parti yang tidak pincang.

      TOLONG jangan nak merendahkan tahap pemikiran mereka yang memilih PR sebagai pilihan. Shah Alam bukan terkongkong oleh tapisan maklumat. Warga S/A terbuka dan berfikiran matang. Jangan buat ulasan BODOH la bodo.

      Dan yang palng bodoh, bla kau sanggup menukarkan 20m padu air kepada 20l padu.(Walhal kau tahu ini juga hasil BN meniru manifesto PR)

      Selangor makin hancur ke selepas PR perintah? Dengar kata deposit makin banyak. (Takkanlah maklumat ni tak sampai kat engkau)


      wakakakkakakakakakakakakakakakakakakakakakakkakaak
      Pelik sungguh aku dengan penyokong Zul Nordin ni. Sempit ketat otak
      wakakakakkakakakakakakakakakakakakakakakkakakakaka

      Padam
    2. Ckp byk x mau aaa. Subsidi brapa subsidi?

      Padam
    3. Anonn 9.45 saya bkn pengundi berdaftar di Shah Alam dan tak pernah pangkah BN pun sejak saya mula mengundi. 3 penggal pangkah PAS rasa telah diperbodohkan apabila PAS jauh menyimpang dr asal. TAK ADA MAKI HAMUN DALAM CERAMAH BN BERBANDING CERAMAH PR, PAS PULAK TU. TGK BAHASA KAU YG KURANG AJAR PUN DAH CUKUP. Mmg PR boleh bangga dgn Selangor sekarang sbb PR dpt Selangor yg dah
      dibangunkan oleh kerajaan terdahulu.Selangor tak hancur
      tp tgk saja la masa angkat sumpah depan sultan. Mana
      ada sultan bg tombak kebesaran apa citertu? Jgn panggil
      org yg dah sedar tu bodoh otak sempit. Pengikut PAS
      tegar mmg cam ni ada syiah ada wahabi mana nak sedar

      Padam
    4. Anon 4.05 ptg

      1. Ada statement aku kata yang kau ni pengundi S Alam?

      2. Kau nak aku bagi youtube link ceramah BN memaki hamun penceramah PR? Sanngup tengok, sanggup dengar dan sanggup terima hakikat betapa rendahnya bahasa yang digunakan?

      3. Kau nak pangkah apapun, ada aku peduli? Aku cuba nak beritahu betapa ulasan kau ni nampak kurang cerdik dan sedikit lucu. Berpusing-pusing. Macam nak membohong, tapi jalan cerita tak meyakinkan.

      4. Bahasa aku kasar? Minta maaf lah ya dunia akhirat.

      5. Urusan istana dan raja aku tak mahu cerita sebab aku memang tak tahu rasional disebalik peristiwa itu.

      6. Bila kau kata pengikut PAS ni syiah dan wahabi, aku dah selalu dengar, cuma tang mana syiahnya dan wahabinya pun aku tak tahu. Kau pula beriktikadkan apa?

      wakakkakakakakakakakakakakkakakakakakakakakakakak

      cerita pusing2lah kak, sangat tak menyakinkan. Jalan cerita longgar, plot tunggang terbalik. Tak canthekk

      wakakkakakakakakakakkakakakakakakakakakkakakakakaka

      Padam
    5. anon 4.05

      1. Kau kata yang selama mengundi kau memangkah PAS:
      Apa jawapan kau bila BN kata yang kau ni wahabi atau syiah?

      2. Kau kata PR menanamkan perasaan benci kepada BN
      a. Apabila BN menggelar PAS adalah syaih dan wahabi, adakah itu bukan petanda bahawa BN juga sedang menanamkan perasaan benci rakyat kepada PAS;
      b. adakah apabila BN menggelarkan PAS sebagai wahabi dan syiah, maka ianya juga merupakan perkataan yang memaki-hamun dan kasar?

      Takkan kerana BRIM, saudari sanggup gelap mata dan terpusing?

      wakakakkakakakakakakkakakakakakakakakakakakakkakakak

      Dengar kata dapat RM1,200.00? Banyak tu woooi

      wakaakakkakakakakakakakakkakakakakakakakakakakakakaka

      Padam
    6. tak payah nak pening fikir plot cerita org lain yg dah tak nak sokong PAS. tak payah tunggu cerita dr BN ada wahabi atau syiah dlm PAS. sendiri dah sedar sendiri dah nampak. saya tak hasut sesiapa dlm PR tinggalkan PR. ini blog BN. yg baca ramai org pro BN. saya juga tak layak dpt BRIM. RM1200 tu baru sebelah charm pandora saya saja. tp kesian juga org yg terima BRIM ada yg anggap mcm binatang. terasa hina la juga

      Padam
    7. Kih kih kih, dia masuk blog sini x bg salam, lpas tu kutuk pemimpin n pnyokong bn tu kira dakwah la tu. Dakwah ikut ajaran diorg.

      Kih kih kih

      Padam
    8. Oklah kalau begitu.

      Ops, baca baik-baik tentang kenyataan Nik Aziz berkaitan penerima BRIM. Jangan berdasarkan satu sumber dan sumber yang selalu disaman dan tak menang.

      Selamat berjuang di wadah yang baru dan tak pincang.

      wakakakkakakakaakakakakakakakakakakakakakakkakakakaka

      sorry

      wakkakakakakakkakakakakakakakakakakkakakakakakakakaka

      Padam
    9. Apa yg dia ckp tu? Atas td ada org komen jgn pedulik apa dia ckp.

      Padam
  12. Aku janji belum tunai lagi..bebal da kalah pun Bn nak bantu, biar lah YB pakatn yg urus masalah meka, masalah air Bn nak urus apa hal..Kaum bukannmelayunfdan melayu pun x bising, yg bising keluar TV tu lakunan, arahan tv Pro Bn, atau kalau bantu langat 2 tu faham faham aja lah,.ada masuuuukkkkkk

    BalasPadam
  13. BN Sebagai Parti Tunggal Jauh Lebih Baik, Syabas Muhyiddin!

    Timbalan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin dilaporkan menyambut baik syor mahu menjadikan BN sebagai parti tunggal pelbagai kaum, tidak lagi seperti sekarang di mana BN hanyalah merupakan gabungan parti-parti yang kebanyakannya berasaskan kaum seperti UMNO dengan Melayunya, MCA dengan Cinanya, MIC dengan Indianya manakala lain-lain parti pula dengan kepentingan perjuangan masing-masing.

    Menurut Muhyiddin, syor itu walaupun baik tetapi perlu kajian mendalam dan sikap berlapang dada semua parti-parti dalam komponen BN. Maknanya, walaupun ia disedari baiknya tetapi tidak mudah diterima oleh semua orang.

    Sekali imbas, sikap Muhyiddin ini menggambarkan kesedaran beliau bahawa parti politik berasaskan kaum semakin tidak diterima rakyat dan mungkin pupus akhirnya. Sikap masyarakat yang semakin terbuka dan berpendidikan menyebabkan semakin ramai yang merasakan perjuangan berasaskan kaum adalah perjuangan yang sempit dan tidak membantu keharmonian negara yang berbilang kaum seperti Malaysia ini.

    Selain itu, dengan masing-masing parti berjuang hanya untuk kaum masing-masing lebih mudah menyebabkan timbulnya ketegangan kaum.

    Untuk masa depan Malaysia yang lebih baik, kewujudan BN sebagai parti tunggal berbilang kaum seharusnya diterima baik. Ia lebih membantu ke arah pembinaan negara yang stabil dan harmoni. Tetapi sebagai negara yang majoritinya Melayu dan Bumiputera, keutamaan dan hak dan keistimewaan orang-orang Melayu seharusnyalah dikekalkan, sejajar dengan peruntukan yang terdapat dalam Perlembagaan Negara sendiri.


    Barangkali inilah yang dimaksudkan oleh Muhyiddin apabila beliau meminta semua parti berlapang dada menerima syor ini. Janganlah nanti, masing-masing menuntut hak sama rata pula tetapi yang pentingnya dengan menjadikan BN sebagai parti tunggal ini akan menjadikan segala perbincangan dan tuntutan mengenai kaum dapat dilakukan secara terbuka dan telus, tidak lagi seperti sekarang di mana dalam mesyuarat UMNO, banyak serangan seperti nak berperang ditujukan terhadap kaum Cina, India dan sebagainya dan begitulah juga sebaliknya.

    Dalam isu parti pelbagai kaum ini, saya telah menulis dalam buku Najib Perdana Menteri Terakhir, kira-kira dua tahun lalu bahawa parti berasaskan kaum akan ditolak lama-kelamaannya oleh rakyat. Sikap rakyat yang lebih terbuka sekarang menyebabkan mereka lebih menerima Pas yang berjuang atas nama Islam, PKR atas keadilan rakyat, DAP berasaskan amalan demokratik dan sebagainya.

    Lagi pula rakyat semakin luas percampurannya. Mereka bukan saja mencari rezeki bersama, duduk semeja sewaktu makan dan berhibur, malah sudah semakin ramai Melayu, Cina dan India yang tinggal serumah. Yang jatuh cinta dan kahwin campur pun semakin meningkat jumlahnya. Ini bermakna batasan kaum semakin dipinggirkan.

    PAS, walaupun berasaskan Islam tetapi ia juga menerima kaum-kaum lain menyertainya. Begitu juga PKR, walaupun lebih condong ke Melayu, ia juga terbuka kepada pelbagai kaum. Begitu juga DAP, walaupun diketuai Cina tetapi realitinya ia adalah pelbagai kaum dan boleh disertai oleh sesiapa saja.
    .......bersambung

    BalasPadam
  14. .....sambungan

    Tuntutan menghapuskan parti berasaskan kaum dan bangsa ini juga sesuai dengan tuntutan zaman. Hampir tidak ada negara du dunia ini lagi yang masih mengamalkan perjuangan berasaskan kaum sepertimana di Malaysia. Ia tidak ada di Amerika, tidak ada di China dan India, tidak ada di Indonesia dan tidak ada juga di pelbagai tempat lainnya.

    Muhyiddin nampaknya sedang mengorak langkah mambawa BN jauh ke hadapan. Berdasarkan keputusan PRU 13, tidak diragukan lagi jika perjuangan berasaskan kaum ini diteruskan, kalau pun tidak dalam PRU 14, lama-kelamaan ia pasti menemui titik nokhtahnya juga. Rakyat telah menunjukkan penolakan kepada perjuangan berasaskan kaum ini.

    Lagi pula, sementara kita senantiasa diajak bersatu padu dan menjalin hubungan dengan kaum-kaum lagi, dalam masa yang sama kita juga melakukan kontradiksi dengan mengagung serta mengutamakan kaum masing-masing apabila berpolitik. Memang tiada salahnya mengutamakan kaum sendiri tetapi dengan kewujudan UMNO, MCA dan MIC, perjuangan dan tuntutan mengenai kaum itu lebih mudah menjadi sesuatu yang melampau dan menyinggung hati kaum lain.

    Akhirnya ketegangan kaum juga lebih mudah meletus.

    Cadangan Muhyiddin ini walaupun mungkin bakal menghadapi tentangan daripada kelompok tertentu yang oppurtunis dan ekstrem tetapi ia mesti diteruskan jika BN ingin terus kekal berkuasa. Ia adalah hakikat yang perlu diterima oleh semua pihak.

    Syabas Muhyiddin...nampaknya macam dah dekat nak jadi Pengerusi BN dan Perdana Menteri!

    BalasPadam
  15. Saya membaca kenyataan Timbalan Presiden UMNO hari ini yang dilaporkan menyambut baik cadangan untuk menjadikan Barisan Nasional (BN) sebagai parti tunggal. Menurutnya cadangan ini adalah rasional dan perlu dikaji secara mendalam untuk kesinambungan sokongan rakyat pada masa depan. Menurut laporan, kenyataan ini dikeluarkan oleh beliau sewaktu berada Phuket dalam satu lawatan kerja di sana.

    Pada saya, ini menandakan bahawa UMNO sendiri mula sedar perjuangan berasaskan bangsa sudah tidak relevan lagi di Malaysia. Sekalipun UMNO menang di kebanyakan kerusi yang ditandingi, tetapi kemerosotan Barisan Nasional di parlimen membuktikan bahawa UMNO hanya disokong oleh orang-orang Melayu yang berada di luar bandar. Golongan inilah yang masih termakan umpan UMNO sehingga tertelan dengan mata kail.

    PAS sejak dahulu lagi sering menegaskan, perjuangan berasaskan bangsa tidak akan ke mana. Akan sampai di satu jalan mati, UMNO akan terpaksa berpatah balik semula ke belakang. Di dalam syurga dan neraka kelak, penghuninya tidak ditentukan atas nama bangsa. Rasulullah SAW di dalam bulan Rajab ini diisrakkan oleh Allah SWT ke langit dan baginda telah diperlihatkan syurga dan neraka. Carilah di dalam hadis berkenaan kisah ini, tersuakah kita dengan kalimah bangsa sebagai faktor penghuni syurga atau neraka? Sedikitpun tidak, tetapi UMNO berkokok membela Melayu bagaikan itulah segala-galanya bagi UMNO tanpa menyedari bahawa tempikan seperti itulah yang menjadi punca pemecah belah masyarakat.

    Saya bukan anti Melayu, tetapi saya anti perjuangan hipokrit UMNO yang banyak menipu dalam segala hal. Dalam nampak bersungguh membela Melayu, Melayu Kelantan ditindas lebih dua dekad hanya kerana memilih PAS di dalam pilihanraya. Royalti dinafikan, projek lebuhraya dicabut, peruntukan perumahan entah kemana dan banyak lagi senarai kezaliman UMNO kepada Melayu Kelantan. Sebab itu jika UMNO menjerit bela Melayu, pada saya itu maknanya UMNO sedang berbohong. Jika dikatakan UMNO bela Islam, itu juga satu pembohongan. Betapa banyak karat jahiliyyah yang UMNO tinggalkan di Kelantan terpaksa dibersihkan oleh PAS apabila mengambil alih pentadbiran pada tahun 1990? Adakah itu bukti UMNO bela Islam. Begitu juga dengan demokrasi, pun dinafikan oleh UMNO. Ketelusan di dalam pilihanraya, kebebasan bersuara dan akses kepada media yang sepatutnya menjadi inti utama kepada demokrasi pun tidak wujud di Malaysia.

    Lantas, jika Melayu pun tidak dibela, Islam pun ditolak dan demokrasi pun dinafikan, apa lagi yang ada pada UMNO? Cukup-cukuplah membohongi rakyat.

    Sekian

    Haji Nik Abdul Aziz bin Nik Mat,Al-Mursyidul Am,Parti Islam Semalaysia (PAS)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kih kih kih.

      26 Mei 2013 12:42 PTG...

      Nik aziz pun kata melayu kelantan ditindas lebih 2 dekad. Cuba ko tny dia brapa org kelantan yg mati kebulur?

      Kih kih kih.

      Padam
  16. ULASAN DISEBALIK TAJUK YANG DITERBITKAN
    Sakmongkol AK47

    Umno bukan lagi suara untuk majoriti Melayu kerana 3.57 juta orang Melayu tidak mengundi parti itu dalam pilihan raya umum yang lalu, kata Ahli Parlimen Raub, Datuk Mohd Ariff Sabri Abdul Aziz.

    Beliau berkata, di Semenanjung, lebih ramai pengundi Melayu yang menolak BN berbanding pengundi Cina.

    "Berapa ramai orang Cina tidak menyokong Umno? 80 peratus dari 2.84 juta? Itu hanya 2.27 juta. 2.84 juta adalah 30 peratus dari pengundi di Semenanjung seramai 9.45 juta.

    "Orang Melayu yang menolak Umno dalam PRU13 ini lagi ramai. Di Semenanjung jumlah pengundi ialah 9.45 juta. 70 peratus darinya Melayu yakni sekitar 6.62juta.

    "Umno dan BN memperolehi 4.35 juta undi. Jika 70 peratus dari nya Melayu, pengundi Melayu berjumlah 3.05 juta. Ini bermakna di Semenanjung sahaja, 3.57 juta orang Melayu tidak menyokong Umno!" tulis beliau dalam blognya, sakmongkol.blogspot.com.

    Beliau yang juga bekas Ketua Penerangan Umno Pekan seterusnya mempersoalkan, mengapa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan para pemimpin Umno marahkan Cina?


    Baca selanjutnya: http://penburukonline.blogspot.com/2013/05/fakta-pru-13-35-juta-melayu-tidak.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku malas nk tgok benda yg x nampak. Yg aku tau umno tambah kerusi. Pas, kurang kerusi. Kalau org x undi umno mc mana blh tambh kerusi? Kalau org undi pas mc mana blh kurang kerusi?

      Padam
    2. 8:32 PTG....walau apa pon berlaku engkau kena beristiqamah bersama umno, jangan sesekali terlintas nak masuk pas,jika engkau tidak mahu mati kekeringan...kerana tanpa umno siapa lah orang melayu.....

      Padam
    3. Parti tu x de makna apa2 la. Aku cuma pilih yg jelas hala tujunya.

      Padam
    4. Sebab tu lah saran kan kau supaya beristiqamah dengan umno jangan dengan pas...nanti sesat hidup kau

      Padam
    5. Tu ciri2 org taksub. Aku x mau jd taksub. Kalau ada yg lebih baik dr umno, aku x dak masalah nk pilih dia. Tp kene buktikn dulu la

      Padam
    6. Dah rasa umno lebih bagus.....teruskan bersama nya, cuma aku nak pesan, jangan sesekali bersetuju dengan kemungkaran yg umno buat...

      Padam
    7. Aku x setuju dgn kemungkaran umno. Aku juga x setuju dgn kemungkaran pas.

      Padam
    8. Aku tidak setuju segala kemungkaran dsn kemaksiatan...tak kira sapa sapa...

      Padam
  17. tak lama lagi DAP ganti PAS...hahahahahahahahaa

    BalasPadam
  18. Bila presiden MCA berkata bahawa Hudud akan menjadikan negara mundur, dan UMNO diam:

    tak lama lagi MCA ganti UMNO...

    wakakakakakakakakakakakakkakakakakakakakakakaka
    Tak ada ahli UMNO yang nak bidas CSL sebab hina hudud?

    wkakakakakakkkakakakakakakakkakakakakakakakakka

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bc harakah lg byk2. Yg mca ckp tu, hudud yg pas draf. Tp lepas tu jamil khir ada sound jgn bg komen pasal islam kalau x tau. Fathul bari pun jumpa soi lek cerite pasal hudud yg betul, bukan hudud draf pas.

      Ko tau x soi lek kata mca akan terima hudud kalau itu yg semua rakyat malaysia nk. Tp karpal kata apa? Bukan dia kene sound dgn pas. Tp ketua pemuda pas yg kene sound dgn dia sbb menipu kata dap dh terima hudud. Eh, bende ni ada kluar kt harakah ke?

      Padam
  19. BREAKING NEWS :

    Kepada semua yang telah mengundi BN dengan harapan harga kereta diakujanjikan akan turun:


    Terkini..!!! Harga Kereta Turun
    Harga kereta turun...10%,20%,30,100%.....hahaha....

    Sebelum PRU13,Pakatan Rakyat menjaja konon-nya kalau dapat tawan Putrajaya,salah satu janji manisnya ialah harga kereta dinegara ini akan diturunkan.

    Begitu juga janji dicapati dari UMNO BN yang kuat meniru...harga kereta akan turun juga kalau dapat kekal kuasa...!!!

    Sekarang UMNO BN dan kekal berkuasa selepas PRU13 dengan mengunakan tektik blackout untuk menang, segala janji dicapati UMNO BN kini jadi perhatian sesetengah penyokong UMNO yang gemar kena tipu.

    UMNO BN Janji harga kereta akan turun....tapi akan ambil masa....
    Aik..?? Ambil masa..??
    Masa buat janji dulu tak pula ambil masa....
    Setahun,dua tahun, tiga tahun, empat tahun atau bertemu PRU 14...hahaha....


    wakakakakakakkakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakka

    aku harap kajian tak ambil masa sehingga next PRU. Tak merasalah aku nak beli keta baru buat hantaran kawen

    wakakakakakakkaakkakakakakakakakakakkakakakakakakakakakakaka

    BalasPadam
  20. 27 Mei 2013 10:54 PTG....bior padan muka dia, diorang yg pilih bn jadi pemerintah last gini dia buat..

    Apa pon jangan bimbang, maklumat terbaru yang aku dapat memang beberapa harga kereta akan diturunkan 30%....
    Kerata sorong, kereta mainan, kereta remote control, kereta hot wheel, kereta lembu.....

    BalasPadam
  21. janji umno xpenah cakap org pas atau pakatan rakyat kafir,sembahyang 2 imam,x hadir bila org umno buat kenduri(amanat hj hadi)...

    BalasPadam
  22. 1:05PTG....biasanya orang umno akan tunggu orang pas datang baru dia start kenduri....sebab orang umno tak reti sangat baca doa kenduri, begitu juga solat berjamaah orang umno selalu suruh orang pas kedepan jadi imam, sebab orang umno kurang minat jadi imam.. Begitu juga jika ada kuliah...ornga umno begitu baik hati memberikan ruang dan tempat untuk orang pas duduk mendengar kuliah....orang umno dah pandai jadi mereka sudah lagi tidak perlu duduk dan dengar kuliah agama....begitulah baik nya hati orang umno....aku suka orang umno..

    BalasPadam