Sabtu, 18 Mei 2013

gambar tak leh blah!! bincangkan... hehe

ades.. no komen.. hehe..


terbaru... kabinet harapan, dari pr.. hihihi


ps: kerana nak sangat jadi perdana menteri.. macam-macam hal.. hehe..

26 ulasan:

  1. pat yg kedua tu yg tersangat2 menghiburkan hati.kah3

    BalasPadam
  2. ooooo kabinet tuu kaaa...
    kah kah kah

    memang kelako

    BalasPadam
  3. lawak best ni

    BalasPadam
  4. Terbaik. Nemun lagi TERBAIK DAN MEMALUKAN:

    Datuk Paul Low dan Datuk Seri Abdul Wahid Omar (Menteri di Jabatan Perdana Menteri) bukanlah Menteri yang sah dan Waytha Moorthy (Pejabat PM), Dr J Loga Bala Mohan (Wilayah Persekutuan) dan Datuk Ahmad Bashah Md Hanipah (Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan) bukanlah Timbalan Menteri yang sah kerana mereka belum lagi mengangkat sumpah sebagai Senator,”



    Dah sumpah sebagai menteri tapi belum sumpah sebagai senator?


    Kabinet dapur anwar pun tak selawak ini.

    Tahniah kepada penyokong BN. GST semakin menjadi kenyataan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg paling lawak bila x iktiraf kputusan PRU tp dh angkat sumpah sbg menteri besar.

      Padam
    2. Salam 1 Bangla

      Jangan risau, kita tengok sampai mana lawak ini:

      29 petisyen. Kalau berjaya. PR jadi kerajaan.


      Ameer Khusdia
      Chittagonj

      Padam
    3. Semoga berjaya... Jgn lupa bw semua bukti ke mahkamah. Jgn tertinggal kt stadium plak.

      Padam
    4. yes, sangat memalukan jika benar. bn ialah parti yang menang dlm pru13. tp dia punya kalut mengalahkan biawak hilang bangkai. semua kalut dan kelamkabut... gst....ehm...aku tak beli kt kedai2 besar & pasaraya. makan sekali2 kt gerai tepi jalan. barang2 dapur beli kt kedai runcit kecik2 jer...selamat dari perangkap idris kuat menjala...

      Padam
  5. 2:39.. Aku pun pernah dpt ucapan tahniah dr sorg ustaz sbb kata dia penyokong bn yg sbbkn harga minyak x turun, harga kereta tinggi dan tol kena byr. Aku terima ucapan tahniah tu, tp aku ucapkn takziah pd dia.

    Kalau minyak turun org kaya untung ke org biasa yg untung? Org kaya byk jalan. Mcm ustz tu jalan keliling Malaysia buat ceramah. Bila byk jalan byk pakai petrol. Dia pakai petrol sebulan cecah 1000. Aku pakai petrol sebulan 400.Kalau minyak turun dia dpt jimat 300. Aku pulak jimat 100. Sape untung? Dia ke aku?

    Harga kereta turun? Aku pakai waja second. Harga dlm 30 ribu je. Org kaya pakai mercedes. Harga 300 ribu. Kalau harga kereta turun, aku dpt la jimat 2 ribu. Tp org kaya jimat 20 ribu. Sape untung? Org kaya ke org mcm aku? Dengar kata ustaz tu ada kereta mewah. X tau la betul ke tidak.

    Tol free? Ustaz tu keliling Malaysia sebulan entah brapa kali. Naik highway sebulan mungkin 3-4 kali. Aku plak setahun cuma 4-5 kali je naik highway. Kalau tol free aku untung ke ustaz tu?

    Jd aku ucapkn tahniah kpd penyokong bn sbb kita dh membuatkn golongan kaya menyumbang lebih byk kpd negara. Sementara golongan tengah mcm kita menyumbang jumlah yg sedikit. Kpd golongan kaya dan ustaz tu aku ucapkn takziah sbb terpaksa sumbang lebih. Jgn kedekut dan pentingkan diri. Ingat-ingat sama dgn golongan miskin dan golongan tengah mcm aku.

    BalasPadam
    Balasan
    1. En Golongan Tengah

      Bila kita berbicara tentang TOL dan Minyak, kita bukan berbicara tentang golongan kaya lebih untung kerana jauh dan kerap perjalanan.

      Fahami ini baik-baik:

      Pernah tahu tentang Rantaian Tindakbalas jika petrol murah dan TOL dihapuskan? Biar aku permudahkan:

      1. Bila harga minyak murah, kos pengangkutan menjadi murah, sekaligus harga barang boleh diturunkan;

      2. Bila TOL dihapuskan, kos barangan dapat dikurangkan kerana kos pengangkutan menjadi murah.

      Siapa dapat manfaat dari pengurangan harga barang?
      Rakyat golongan miskin dan golongan tengah macam kau.

      Ada tak lebihan wang dalam poket sekiranya barangan jadi murah?

      Lebihan tersebut boleh digunakan untuk tujuan lain tak?
      Boleh masuk akaun simpanan?
      Boleh betulkan jamban senget?
      Boleh betulkan aircong waja kau yang rosak?

      Jadi, yang KAMI PR dok melalak siang malam nak bagi Minyak Murah dan Tol Hapus adalah untuk semua Rakyat. Agar rakyat tidak terhimpit oleh kos pengangkutan yang tinggi sekaligus menaikkan harga barang.

      PATUTLAH BN BOLEH MENANG, RUPANYA KORANG SEMUA TAK FAHAM TINDAKBALAS RANTAIAN BILA MINYAK DITURUNKAN DAN TOL DIHAPUSKAN. MASYALLAH


      ISU KERETA MURAH
      Aku nak cakap lebih pun malas sebab Manifesto PR dan Akujanji BN serupa nak turunkan harga kereta.

      Sebenarnya, nak menghapuskan duti eksais secara berperingkat 20% setahun selama 5 tahun.

      Jadi KAU CAKAP DENGAN BN, aku rugi aku dengki. Beli kereta murah pun aku tak pusahati. Orang kaya bertambah kaya.

      ....aku dah jawab isu tol/minyak dan kereta. Kesimpulannya adalah:

      PATUTLAH BN MENANG, RUPANYA BANYAK RAKYAT YANG TAK PANDAI

      wakakakakakakakkakakakakakakakakkaakakakakakkkaakakk

      itulah pasal, jangan asyik dengan TV3 dan Utusan

      wakakakakakakakakakakakakakakakakakaakakakakkakakaka

      Padam
    2. hahaha betul2 orang kaya tu lah yang nak ambil kesempatan kemakmuran negara.macam ustaz ferari jer ni....janji pr bukan boleh percaya nanti dah nak dekat pru 14 baru lah nak bagi sikit2..lebih2 lagi bila mahkamah cakap manisfesto bukan perjanjian..

      Padam
    3. Ini aku nak tambah sikit:

      Baru-baru ini, Menteri di Jabatan Perdana Menteri Idris Jala mengumumkan berkaitan GST.

      Soalan aku:
      GST tu kau faham tak?

      GST bukan Gelak Sampai Tumbang tau....


      kasihannya budak ni
      pengikut bn yang bangang

      Padam
    4. En 10:28... Boleh bg bukti jika minyak turun, harga brg akan turun? Kerajaan pernah turunkn harga minyak dr rm2.10 kpd rm1.80 (masa pak lah kalau x salah). Tp harga barang ikut turun ke tidak masa tu? Yg aku ckp ni fakta sbb dh berlaku. Yg encik ckp tu plak cuma andaian sbb benda tu dh terbukti x berlaku.

      Boleh encik beritahu sy jumlah penggunaan petrol encik? Jenis kereta yg encik pakai, dan berapa byk kali encik menggunakan lebuhraya dlm sebulan? Ini penting utk tentukn encik dlm kumpulan yg untung atau tidak bila semua janji pr tu dilaksanakan.

      GST? Dh laksana ke blum? Mcm mana encik 10:28 boleh nampak yg negatifny dulu dr yg positifnya kalau blum dilaksana lagi? Sama mcm isu AES. Blum laksana dulu dh cite yg buruk. Bila dh laksana bru la nmpak. Yg kurang ditambahbaik. Yg baik diperkasakan.

      Padam
    5. Jadi, maksud saudara, penurunan harga minyak hanya tertumpu kepada penggunaan kenderaan sahaja?

      Baiklah kalau macam tu.

      Padam
    6. Maksud sy sejarah sudah membuktikn yg penurunan harga minyak tidak menyebabkn penurunan harga brg spt yg encik gembar gemburkn. Dan ternyata penurunan harga minyak hny menguntungkn golongan yg byk menggunakannya spt ahli perniagaan, golongan mewah dan syarikat-syarikat yg memerlukan kenderaan pengangkutan. Dan ia tidak memberi perubahan yg signikan kpd sy dan kumpulan yg kurang menggunakannya.

      Padam
    7. En Tanpa Nama 246

      Saya rasa saya dah mula setuju dengan pandangan saudara. Jadi marilah kita minta kerajaan menaikkan harga minyak setinggi mungkin demi mengurangkan keuntungan kepada golongan kaya dan banyak menggunakan kenderaan.

      Terima kasih

      Padam
    8. En 6:09.. Sy juga sudah mula bersetuju dgn janji mahu menurunkan harga minyak demi rakyat yg ditawarkn pakatan. Jadi marilah kita meminta pemimpin pakatan berjanji utk mengurangkn lagi harga minyak hingga ke tahap minyak diberikan percuma supaya semua rakyat boleh bermain mandi manda dgn minyak.

      Sekian utk makluman.

      Padam
  6. Encik 10:33... Sy tahu apa itu GST. Tp sy x tahu apa isi pengumuman yg menteri tu buat. Boleh encik beri pencerahan....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak payah susah2 nak tahu.

      Bila tiba masa GST dikuatkuasa, ayuh laksanakan dengan rasa cinta kepada negara.

      Padam
    2. Bolehkah encik berikan sy senarai barangan dan perkhidmtan yg tidak dikenakan GST? Krn jika mengikut kefahaman encik seolah-olah semua barang dan perkhidmatan itu dikenakan GST.

      Dan tahukah encik cukai yg dikenakan oleh syarikat spt ASTRO ialah sebyk 6% (betulkan jika salah). Dan cukai yg dicadangkan melalui GST ialah pd kadar 4% shj.

      Nasihat sy berhentilah dr menjadi spt burung kakak tua. Ia hny menyebarkan perkara yg tidak betul kpd kumpulan org yg tidak mencari maklumat.

      Padam
    3. Dear Katak Bawah Tempurung Yang Kurang Membaca:
      (tujuh itu bunyinya 4 ke?)

      KUALA LUMPUR 17 Mei - Malaysia akan dapat menambah pendapatan sehingga RM27 bilion jika cadangan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) sebanyak tujuh peratus dilaksanakan seperti di negara jiran, Singapura.

      Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Idris Jala berkata, mekanisme pencukaian baharu itu boleh menjamin pendapatan tambahan sebanyak RM20 bilion hingga RM27 bilion, apabila matang.

      "Tahap matang ialah apabila setiap penduduk Malaysia mula menyumbang ke arah GST. Ia mestilah dilaksanakan sebaik sahaja penduduk Malaysia bersedia menerima mekanisme itu," tegas beliau.

      Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Ekonomi/20130518/ek_02/Pendapatan-tambahan-RM27b#ixzz2Tl46Zm00
      © Utusan Melayu (M) Bhd


      Harap sesekali tu, keluarlah dari bawah tempurung. Tengok kiri-kanan.

      Padam
    4. En. Di luar tempurung kadar 7% itu adalah gst di singapura. Pd 2009 cadangn di malaysia adalh pd kadar 4%. Soalny adakh kita mahu mengikut kadar 7% atau kekal pd 4%? Sementelaah lg gst blum pun dilaksanakn dan en. Di luar tempurung perlu faham ayat:


      " Ia mestilah dilaksanakan sebaik sahaja penduduk bersedia menerima mekanisme itu,"

      Terlanjur bercerita mengenai gst bolehkh en. Di luar tempurung yg budiman menyenaraikn kpd sy barangan dan perkhidmatan yg dikecualikan dr gst? Supaya lebih adil dan kita fhm pro dan kontra pelaksanaan gst ini.

      Padam
  7. Kemudahan semua org dpt. Subsidi harga barang semua org dpt. Manfaat kemajuan teknologi semua org dpt. Soalny skrg apa yg semua org sumbangkn balik pd negara? Mcm mana caranya semua org menyumbang?

    Org yg taraf hidupny lebih sumbangkan lebih. Org yg taraf hidupny tengah-tengah sumbangkn sikit. Org yg hidupny susah kerajaan bantu. Inlah rantaian yg ada kt Malaysia. Adilkan?

    BalasPadam
  8. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  9. toksah pedulilah apa2 saja yg puak2 pr bisingkan. bn dah menang. mandat dari rakyat bn dah dapat. buat je apa yg patut. pakatan ialah parti yang kalah. kalau dah kalah tapi perasan menang, itu namanya BODOH BANGANG!!!!

    BalasPadam
  10. berkaitan tol percuma,harus difahami bhw merealisasiknnya perlu kerajaan membeli syarikat konsesi tol.Sumber mn yg mahu dgunakn utk mbeli konsesi tol yg ada di Malaysia ini?selanjutnya bagaimana nsb pekerja tol dan apakh ada jaminan peluang pekerjaan kpd mereka yg jelas diberitahu oleh PR?maka kita jgn skdr melihat indah di luarannya tetapi menderita di dlmnya..Ku bersyukur...

    BalasPadam