Rabu, 1 Mei 2013

[MINYAK TURUN] SIAPA UNTUNG SIAPA RUGI? REALITI YANG PR TAK MAU CERITA!

sebenarnya senang je, yang untung adalah orang kaya, orang kaya dan senang lenang di malaysia ini siapa? kebanyakannya orang cina, meloponglah kau melayu dan india, yang melompat-lompat macam kera dan siamang rasanya idea penurunan minyak adalah releven. korang percayalah apa cakap mr mansuh tu, haha..

buat kata orang belum kena tipu tak rasa, tapi dah kena tipu baru terasa! keh keh keh, selamat kena jual malaysia ku...


ps: teringat zaman jepun, masa jepun tawan tanah melayu, melompat-lompat orang kerana mereka kata jepun mesti lagi baik dari british, erm lepas 2-3 bulan nampak dah pekungnya jepun sampai ramai lari hutan, masa tu ramai menyesal tak tolong brirish pertahankan tanah melayu sebab ramai sengsara... so ini kali akan jadilah dalam situasi lain, kita lihat le nanti..

6 ulasan:

  1. Kat Malaya & Malaysia, kalau kena serang, yang pertahankan negara adalah orang2 Melayu dan Bumiputra je.

    Cina haram nak pertahankan. Yang dia nak hanya kesenangan, kemewahan dan kekayaan.

    Fikirlah sendiri.

    BalasPadam
  2. betul tu! orang cina banyak duit, jadi dia akan lari keluar negara bawak duit dia sekali!..... tinggal lah kita yang sengsara.......... bila dah ok semula, dia orang pun balik...... dan buat hal lagi...dan...lagi...dan...lagi....

    BalasPadam
  3. Kalau Malaysia huru-hara, Orang Cina akan rugi besar, mungkin depa kena start from zero balik. Padan muka, tak tahu untung ... Mana ada dalam dunia, bangsa yang senang untuk bertolak-ansur macam Melayu, tak kisah pun depa yang kaya-kaya kat Malaysia. Orang melayu hanya mendapat sedikit tempias saja, itu pun ada yang berkira sangat pula. Cuma salah orang Melayu juga, biarkan pengkhianat bangsa dam agama bermaharajalela termasuk golongan yang berselindung dengan topeng agama. Kalau soal akidah pun sanggup dilelong, agama apa yang disanjung pun kita tak tahu.

    BalasPadam
  4. Semua salah PKR & Anwar haram jadah....bila nak mampus barua ni...Tuhan ambil lah nyawa dia...Selamatkan bumi Malaysia ini.....Undi BN !

    BalasPadam
  5. Pas lagi lah tonggong..perosak ummat Islam

    BalasPadam
  6. Pengundi Johor1 Mei 2013 4:13 PTG

    Jgnlah marah org Cina, sedare kite pun ramai Cina, Prof Redhuan Tee pun Cina, wa punya mak pun Cina. Cina pun ngundi jugak.
    Isu subsidi massa dan harga minyak perlu ditangani dgn hati hati, kerana yg susah, yg senang, yg kaya semuapun pengundi. Pendapat saya, boleh tarik subsidi secara perlahan lahan supaya rakyat tak terkejut dan tukar arah sokongan kerana marah spt yg berlaku semasa era PM 5. Cara pemberian subsidi DSN yg beri BR1M, vaucher buku, dan bantuan bantuan lain yg khusus utk golongan berpndptn rendah sgt saya setuju. Kalau boleh bg tiap tiap tahun khususnya hujung tahun masa anak anak nak naik sekolah, bnyk belanjanya, tengok jiran dan saudara yg berpndptn rendah kesian, tp berapalah yg boleh kita bantu. Bila k'jaan bg bantuan kita yg tak dpt pun tumpang gembira.

    BalasPadam