Jumaat, 31 Mei 2013

perkataan yang paling cilakahai abad ini!!

apa ni, dulu sekolah mana tokey ni ek? semakin hamlaulah jadinya bahasa melayu ye, sampai perkataan yang senang pun boleh salah. ceh!!!


nasi lemah, lemah semangat mau beli la apek!! haha..

5 ulasan:

  1. beranak pinak kt Malaysia.. sedut kekayaan Tanah Melayu.. berak kecing sini..tp smpai nak mampos pun Cina tk reti bahasa Melayu.

    Bangla, Mynamar, Arab atau mana2 bangsa yg duduk Malaysia lebih halus dan fasih berbahasa Melayu dr Cina2Pig Malaysia.

    Inilah bangsa Jew of the East haramjadah=Cina.

    BalasPadam
  2. Kerajaan kena sedar ini tanah melayu....MALAYsia.. tapi macam mana bahasa melayu dianaktirikan oleh kerajaan melayu. Kalau di China diwajib pakai bahasa Cina, di India wajib pakai bahasa India, di usa dan uk wajib pakai bahasa inggeris, di german wajib pakai bahasa german. ...KENAPA DI MALAYsia TAK WAJIB PAKAI BAHASA MELAYU....HAPUSKAN SEKOLAH CINA HAPUSKAN SEKOLAH TAMIL...PERKASAKAN SEKOLAH KEBANGSAAN....NAJIB ENGKAU KENA SEDAR YANG KO NI MELAYU... KALAU TAK SAMPAI MATI AKU PANGGIL KO BAPA SEKOLAH CINA !!!!

    BalasPadam
  3. Melayu yang selama ini berteriak utk menyedarkan bangsa Melayu adalah beberapa kerat saja....Pemimpin pemimpin Melayu dl kerajaan & pembangkang langsung kelu lidah nak bersuara....demi undi & poket sendiri.....tu pasal CINA pemakan tegar bangkai babi ni tak heran....mereka bebas BERMAHARAJA LELA.....sebab mereka tahu melayu berpecah & tidak bersatu.....

    BalasPadam
  4. 'nasi lemah'= dia hina produk melayu sebagai lemah.

    lagi satu ..pendapat aku, cina negara ni masih rasa mereka bukan rakyat negara ini...selagi negara ni tak diperintah ikut acuan REPUBLIK dan menghapuskan semua nilai islam dan melayu, mereka akan pikir negara ni sekadar tempat berak kencing dan cari wang.

    tengok krisis matawang 1997, dalam keadaan negara terluka dan parah kerana wang kita diserang, mereka PAKAT RAMAI-RAMAI PINDAH WANG MEREKA KE SINGAPORK !!!

    AKU ANTI CINABI !!!!

    AKU RACIST !!

    gen2felda

    BalasPadam
  5. aku ingat dulu kalu jepun lama dudok tanah mlayu mau depa kene lanyak kaw kaw mcm jepun buat d singapura...br depa ade akai...kene layan mcm tahun 1969 br nak pikir kot....BAIKOT TETAP BAIKOT

    BalasPadam