Khamis, 13 Jun 2013

[EDISI SUPER BEDEBAH] APAKAH BENAR CERITA ZIN BADAK NI?

edisi cerita asal dari blog ini goblog politik

perghhh panas bro, ni macam boleh kena sawan cipan bukit ni, apa betul? biar betul? apekejadah sampai tahap jamban boleh jadi macam ni? mana maruah? keparat apa dalam fikiran sampai begini jadinya?

semua persoalan tu aku pun tak tau? nyatanya memang betul BN kalah teruk di selangor, kalau diikutkan statistik sebelum pru13 dan kajian rambang dilakukan, walau BN kalah sekalipun tak kan kalah macam ni punya teruk, pening ds najib sebab dia dah beri kepercayaan yang cukup tinggi kepada orang yang pegang amanah menjadi ketua untuk memimpin jentera BN di selangor.

"Saya berani bersumpah Zin Badak menerima sejumlah wang dari Anwar Ibrahim untuk pastikan BN kalah di Selangor" - Ungku Salleh

Kebenaran mengenai khabar ini masih belum dipastikan, namun dalam bicaranya yang bersungguh-sungguh, Ungku Salleh sememangnya menyalahkan Zin Badak atas kekalahan BN di Selangor.

Malah tanpa berselindung, Ungku Salleh turut menegaskan bahawa Zin Badak telah dibayar dengan jumlah lumayan oleh Anwar Ibrahim untuk memastikan BN gagal memenangi semula Selangor dalam pilihanraya lalu.

Mungkin kenyataan Ungku Salleh tersebut mempunyai niat tertentu memandangkan banyak pihak mengetahui bahawa Ungku Salleh merupakan sekutu dan berada dalam kem Dato' Seri Noh Omar, seteru politik kepada Mohd Zin.

Namun khabar ini harus juga disiasat oleh kepimpinan tertinggi UMNO dan BN memandangkan beberapa kemungkinan boleh berlaku dan diperkuatkan lagi dengan hujah-hujah yang cukup meyakinkan.

Menurut beberapa pihak, hal sebegini seharusnya "disimpan dalam kelambu" UMNO sahaja, namun realitinya, Zin memang telah menggunakan wang peruntukan untuk media yang diberikan UMNO Pusat kepada UMNO Selangor atas kepentingan peribadi.

Jentera-jentera maya di Selangor hanya ditawarkan dengan janji-janji palsu oleh Mohd Zin, sebaliknya dia sendiri telah mengambil kesempatan untuk mewujudkan laman-laman Facebook bagi calon Parlimen dan DUN BN sendiri menggunakan khidmat beberapa petugas di Pejabat UMNO Selangor.

Zin dituduh menerima rasuah dari Anwar untuk pastikan BN kalah di Selangor

Kini sudah masanya penyelewengan dalam UMNO didedahkan termasuklah dakwaan sebegini. Seandainya benar, Zin harus dipecat serta-merta dan pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPR) mesti menjalankan siasatan segera.

Penyokong UMNO dan BN tidak mahu petualang yang menjawat jawatan dalam UMNO, tetapi dalam masa yang sama menikam UMNO dan BN demi kepentingan peribadi terus dibiarkan bermaharajalela dalam BN.

Tindakan tegas sebegini boleh membersihkan sebahagian kudis dan nanah yang bernanar dalam UMNO, disamping menjadikan UMNO parti yang lebih berkredibiliti di mata rakyat.

ps: panas berdentum pembongkaran blogger ini goblog politik ni beb!!

30 ulasan:

  1. kahkahkahkah....masuk mulut naga....kluar mulut badak....nasib2lah umno selangor.....

    BalasPadam
  2. Balasan
    1. hahahaa...headbomb punya tagline pun,tengoklah '2 get away clean you have to play dirty'.nak jatuhkan seseorang..kne lah pos bnda yg fitnah mungkin.kuang3...

      Padam
    2. tak bnda lain ke nak kena buat??? asyik mengutuk orang je..tahu tak mamat ini maslah mental..maslah rumah tangga pun blm selesai nak menabur fitnah pulak...

      Padam
  3. Jahat nya anuar macam إبليس memang patut direjam....banyak nya duit dyermema

    BalasPadam
  4. ape lh korg ni jgn cpt percaya tanpa bukti siasat dlu....ni semua konspirasi nk menjatuhkan dato zin saje..... jgn percaya ni suma.....

    BalasPadam
  5. ape ni main tuduh2, ada bukti ke yg beliau ni dirasuahkan??
    kalau xda bukti, jgn la man ckap ikut suka hati..
    kalau tak puas hati, macam2 spekulasi nak buat.
    ee.. xsuka betul aku kalau cam nih.

    BalasPadam
  6. Nampak sangat tipu benda nie semua ada orang cuba putar belit semua benda nie.Anwar mana de wit nak bg datuk zin sedangkan parti sendiri minta ihsan rakyat.

    BalasPadam
  7. sgt bodoh fitnah ni..org takde akal je...ini mesti komplot untuk mengeluarkan org yg jujur dan menaikkan nama sendiri. Gila kuasa Ungku ni

    BalasPadam
  8. Puak pr dah lantik macai untuk dowg sebar fitnah nak bagi parti bn xdpt hidup kat bn penipu besar betul dowg...politik kotor anwar ibrahim

    BalasPadam
  9. ungku salleh ni same mcm sekutu dia nohmar tu..dengki x abis2 ngn zin...

    BalasPadam
  10. huahua..nampak sgt ni cite fitnah dr Ungku Salleh ni. mmg pelik bin hairan ek! kenapa baru skg pulak klua cite2 negatif mcm ni. aku rasa tah2 dia ni yg dh kne suap x??? setau aku punyalah mati-matian Zin Badak nak kembalikan Selangor, mana mungkinlah dia nak amik rasuah dr musuh ketat pulak tu.ish3...x patut betul.cakap jgn sebarang ckp..mkn jgn sebarang mkn...ni mst ada bnda yg x puas ati ni tu yg timbul isu2 mcm ni.udah2 lah tu brother oi..dinasihatkan sama2 pikir strategi mcm mana nak bg keyakinan rakyat kat BN balik..APTB :P

    BalasPadam
  11. MEMANDAI JE ! KORANG NI KAKAI FITANH JE, DATO ZIN OK JE. DATOK ZIN TAK MCM ANWAR, MAIN KOTOR JE

    BalasPadam
  12. anwar lain, dato zin lain. jgn sama kan dato zin dgn anwar! anwar mmg tahu2 dah jalang !

    BalasPadam
  13. Yang badak nak tahu x sapa sebenar nya??? Ungku Salleh adalah badak yang hodoh dan bodoh sebar cerita tak betul..Nk tuduh lain kali buat cerita menarik sedikit dengan tunjuk bukti bahawa kenyataan itu benar. Tapi setakat tuduhan mana boleh percaya..maaf lah datuk zin x makan rasuah seperti mana Ungku Salleh caap kan..hahahahahahahaha..Ungku Salleh lain kali berendam lama sedikit dalam lumpur..cari berita yang menarik sedikit..benda yang tak betul nak canang satu internet..lain kali pesan saya bawa bukti atau tunjukkan bukti untuk kenyataan tu..BN menang dalam hati rakyat..bukan salah datuk zin atau datuk zin dirasuah oleh raja peliwat tu..rakyat dapat menilai siapa yang dirasuah sebenarnya..bukan ke Ungku Salleh??? Sebab diupah untuk sebar benda tak betul..

    BalasPadam
  14. Dah dapat Selangor pun lagi nk buat fitnah macam ni. Pikir logiklah, daripada terima duit dari Anuar tuh lebih baik lah terima duit dari BN untuk berkempen di Selangor. Ini semua fitnah yang ingin menjatuhkan UMNO

    BalasPadam
  15. ape benda mengarut blog ni merepek..ini semua statement syok sendiri je la..sume org bole kuar kenyataan mcm ni..ada la ni papehal die x puas ati ngn zin..tu ah crk publisiti murahan cmni..

    BalasPadam
  16. berita tu langsung tak berasas..den gar kata Ungku Salleh yang bermasalah dengan umah tngga..biasa lah orang yang bermasalah ini semua bnd dia bt untuk pinta simpati..isss sudah lah jangan libatkan dengan org lain untuk masalah yang ko hadapi dengan memfitnah org lain..buat kami menyampah je..pergi jumpa doktor sakit jiwa ya...next time cari cerita yang best sedikit ya..

    BalasPadam
  17. Memang sedap mulut jer kau nak fitnah DSAI bagi rasuah. Lagi nak bagi kat Zin Badak yang dah terang2 kroni si Najib tuh nak buat apa. Bodoh tak bertempat...Pikirlah logik kalau nak fitnah pun. Ini sah kerja puak BN yg nk menjatuhkan PR.

    BalasPadam
  18. ni namo eh...pisau dlm lipatan.tup2 tikam ikut belakang.jgn main belakang pulak udahlah..opsss! kes cerai bini dia dulu dah selesai ke ek?

    BalasPadam
  19. KENAPA PBS TUMBANG DI SABAH SAMASA ANUAR JADI T/PM MEMERINTAH TAK SAMPAI SETAHUN DISABAH SIAPA PUNYA KERJA SEPARUH DUN SABAH KELUAR PARTI PADA MASA ITU DAN TUBANG KERAJAAN PBS DI SABAH SAMA MACAM PRU 13 IKUT IKUTKAN SELANGOR DAH TUMBANG KERANA KEYAKINAN RAKYAT DILUAR BANDAR DAN SEPARA BANDAR TAPI KERANA WANG GELAP MATA KITA HAIRAN JUGA KENAPA KAHLID IBRAHIM TAK BUAT KERJA DAN LARI KAWASAN BOLIH MENANG DAN BANYAK LAGI KEJADIAN DISELANGOR NOH OMAR BOLIH KALAH DENGAN BUDAK HINGUSAN PR TAK HAIRAN ITU ANUAR PUNYA RANCANGAN MACAM DISABAH TAPI DIA SILAP TIDAK SEMUA ORG GELAP MATA DENGAN WANG MAKA DIA TAK BOLIH JADI PM DIA MALU SENDIRI KERANA PERBUATAN NYA ALLAH MELIHAT APA YG ANUAR BUAT DIMUKA BUMI INI.

    BalasPadam
  20. oranga kuat umno13 Jun 2013 8:20 PTG

    Headbomb dia taka ada banyak dosa, maka bagi nak menambah tokok dosa maka dia cipta lah fitnah baru,,,,tahniah headbomb

    BalasPadam
  21. ade bukti ke yang mengatakan ni puak BN yang uat....?? dh kalah dh lh ni nk uat demokrasi pastu myusahkan org nk lalu.... pastu fitnah plk dato zin terima rasuah jgn lh nk mjatuh dato plk....

    BalasPadam
  22. macam mana lah cerita ini boleh diterbitkan..maslah nya bukti tak da langsung untuk mengaitkan dengan datuk zin..next time cari lah berita yang berasas sedikit..bukan bnda ynag mngarut je..semua orang boleh menfitnah tapi kena ada bukti baru cerita hidup dan semua orang boleh percaya dengan cerita tu..

    BalasPadam
  23. buat fitnah lagi ke.sengaja nak b uat spekulasi la tu...sila pikir secara logik, untuk apa anwar nak bg rasuah?? dan Dato zin pun x sebodoh yg disangkaa nak mkn rasuah.. dato zin berusaha keras nak dpatkan balik selangor untuk BN. kalau betul dia amek rasuah, baik dia x payah buat semua tu..

    BalasPadam
  24. jangan main2 dengan sumpah..kang x psl ada yg mkn sumpah..

    BalasPadam
  25. Bawa bertenang bukan bertendang..!

    Perkara sebegini amat sensitive boleh tak jika dibuat di luar media sosial dan arus perdana?

    Saya rasa elok dihentikan sahaja.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak habis2 dengan cerita rekaan. Sekarang kita harus fikirkan macam mana nak bubar atau nak keluarkan umno dari peta dunia. Selagi ada umno orang melayu tak akan maju kecuali kroni. Pwecaya lah.........

      Padam
    2. Jangan kelintong. Ngapa delit comen saya?

      Padam
  26. Memang la orang2 PR ni bodoh-bodoh belaka..bangang tahap gaban..puih!!!

    BalasPadam