Selasa, 4 Jun 2013

gambar kesesakan terlampau penumpang keretapi di indonesia!!

orang indonesia yang bekerja disini siap tunjuk tanda bagus, siap kata pak, kalau di indonesia sana keadaannya sangat memeningkan kiranya naik keretapi.

apa rakyat malaysia tak reti bersyukur dengan apa yang kerajaan malaysia lakukan terhadap rakyatnya berbanding dengan negara kami yang banyak kekurangannya.

belajar bersyukur ya, kalaulah saya menjadi warganegara malaysia, sayalah paling beruntung, kamu? - kata-kata pekerja kontrak di johor.





ps: walau orang kutuk komuter kat malaysia macam-macam, tapi setahu akulah tak delah sampai panjat bumbung keretapi bila nak balik kerja, ada pernah nampak ke dari kl sentral ke rawang or seremban, ramai gila orang panjat bumbung keretapi kerana terlalu sendat? hehe.. ada?

manusia yang tak pernah bersyukur, harap cuba hidup sebulan di negara bermasalah, contoh indonesia, filipina, afganistan, somalia ke, ada berani, lepas sebulan baru komplen apa patut, tu kalau beranilah. hehehe..

9 ulasan:

  1. Orang Indonesia kalau naik bas kat Malaysia ni sombong, klau sebelah tempat duduk kosong letak beg tak bg orang duduk, kalau sound baru bg duduk. Kalau naik bas penuh sikit, bising tutup hidung pada hal bukannya busuk. Kalau bas lambat sikit marah pemandu mcm mereka yg bayar gaji. Eksyen bukan main. Dekat negeri sendiri nak hidup pun susah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. orang kuat umno4 Jun 2013 7:36 PTG

      Itu lah keistimewaan rakyat indonesia yang tidak ada pada rakyat malaysia....

      Padam
  2. orang kuat umno4 Jun 2013 7:31 PTG

    Headbomb....kepada siap rakyat perlu bersyukur, kepada kerajaan yang memerintah, atau kepada siapa?

    Adakah rakyat saja yg perlu bersyukur, kerajaan...?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kita bersyukur kepada yg esa...berterima kasih pada KERAJAAN MEMERINTAH...Ingat perancangan + usaha dari KERAJAAN dan ALLAH yang menentukan..

      Padam
  3. malas gua nak layan, lu fikirlah sendiri bila lu tengok gambar tu, lu pegilah sana.. sembang kencang, berapi tapi habuk tara, ni mesti pekakas pr yg lencun tak leh terima kenyataan kalah ni kekeke.. pui

    BalasPadam
    Balasan
    1. orang kuat umno4 Jun 2013 9:19 PTG

      Orang pr, biaasa lah mana ada ilmu...cakap je lebih.

      Padam
  4. Tetapi mengapa kalau dalam forum atau blog orang indon suka hina Malaysia dengan berbagai kutukan tetapi apabila kita lihat di dalam gambar atau sinetron mereka lebih teruk dan dahsat tahap kemiskinan mereka . Mereka sering membandingkan kemajuan negara mereka dengan mendakwa Malaysia sering ketinggalan di belakang mereka.

    BalasPadam
    Balasan
    1. orang kuat umno5 Jun 2013 11:25 PG

      Itu nama nya tak sedor diri....macam rakyat malaysia juga lah....jenayah berlaku setiap minit di malaysia......masih lagi anggap malaysia lah paling aman & makmur...

      Padam
  5. Memangpun ,tengok Kamek kat Sabah dan Sarawak sentiasa bersama BN, kami orang yang sedar diri, Tak macam pengundi PR kat selangor,Kelantan dan PP, bila susah baru nak ngadu kat kerajaan,siap masuk TV lagi, Mintak tolonglah kat PR

    BalasPadam