Ahad, 9 Jun 2013

tanda tanya pasal bangla mengundi bn dah terjawab!! mampuih!!

al kisah..

tersebut lah kisah, toiyyib, kisah bangla yang seramai 40 ribu mengundi untuk kemenangan bn dah pun terjawab... toiiyibb!!

pernah tak kita yang cerdik lagi bijak, bang bon ada bercerita dengan gahnya, yang seramai 40k bangla di bawa dari sabah ke semenanjung menggunakan pesawat mas dan dibawa terus ke klia, dan dari klia akan dibawa bangla yang seramai 40k tu menaiki bas, bangla-bangla ini akan di bawa terus ke tempat mengundi. kalau di ikutkan kira-kira, sebanyak 1000 buah bas di perlukan untuk membawa bangla ini ke tempat mengundi terpilih.

ok, tu satu hallah kan, setelah membawa bangla ke tempat pengundi, mereka akan di beri ic, wuish bagi ic? camne nak settlekan sebanyak 40k ic untuk bangla-bangla tersebut, gila hebat tahap gaban jabatan pendaftaran. paling gempak, pemerhati bebas semasa pilihanraya berlangsung pada 5 mei 2013 tersebut, apakah tak seorang dari mereka dapat mengesan berapa ramai bangla yang mengundi? ait takkan lah tak dapat beza, apa mata jadi weng tak dapat beza rakyat malaysia dan rakyat bangladesh? 40k tu wei bukan sedikit.
ya saya pilcaya itu bangla membeli kemenangan kepata bn, kata ini soh cai ni

kerana itulah propaganda bangla telah gagal dan paling bodoh siapa yang mempercayainya, dengar kata persepsi ini berjaya membuatkan ramai percaya, dari orang biasa sampai ke professor dan pensyarah pun termakan penipuan ini, hul aloh bhagalnya la hai.. hahaha..

kesian bangla jadi bahan..

 apa dah tak boleh beza orang malaysia dengan warga bangladesh? gila

shaya kirja shift, shaya sini kirja cari makan, apazal worang fitnah shama shaya kirja sini minya pam taro..?

alahai kesian betul propaganda paling badas yang di buat oleh pencipta persepsi yang sengal teratas, siapa lagi... 

siallah !! kantoi lagi aku punya program.. cilaka kau rafizi

mari kita gelakkan dia wei.. wakakakakakakaka...


ps: kesian orang yang percaya bulat-bulat apa bang non sembang, kesian, kesian.

10 ulasan:

  1. Aku dh ckp, burung kakak tua ni byk kt dlm alam siber ni. Skrg dh ada sub spesies burung kakak tua yg lebih bijak. Siap pandai bg kuliah agama lagi... Cayalah...

    BalasPadam
  2. kakakakakah...

    Macamana nak calonkan lawak ni jadi lawak bodo terbest peringkat dunia ha? Siapa boleh bagitau? Dalam Malaysia sahih dah dapat undi terpopular.

    Patut diviralkan lawak ni biar babi2 buta dalam Fuckatan sedar depa kena kencing siang malam.

    BalasPadam
  3. orang kuat umno9 Jun 2013 10:40 PG

    Bn kan dah menang...nak apa lagi, tunai kan lah segala janji.
    Tak usah pedulik pembangkang lagi...mereka tak ada apa pon...
    Yang masih sokong pembangkang, biar lah mereka dangan apa yang mereka sokong.

    BalasPadam
  4. Mahathir Mulai Menyanggah Najib?

    Tidak sampai seminggu selepas Najib melahirkan rasa bangga dengan kekuatan dan kejayaan UMNO yang terus menjadi parti terkuat dengan kemenangan 88 kerusi Parlimen daripada 133 yang dimenangi BN serta hampir menyamai kemenangan 89 kerusi oleh PR, hakikat itu seakan tidak dipersetujui oleh orang yang masih berpengaruh dalam UMNO, Tun Mahathir Mohamad.

    Bercakap kepada pemberita di Yogyakarta, beliau berkata, kemenangan UMNO dalam pilihanraya yang lalu bukanlah disebabkan kekuatan atau perpaduan dalam UMNO tetapi disebabkan perasaan takut orang Melayu terutamanya kepada parti lawan yang dipimpin oleh Anwar bersama dengan DAP menubuhkan kerajaan di Malaysia.

    "Kalau mereka mendirikan kerajaan di Malaysia, sudah tentu nasib orang Melayu akan menjadi lebih buruk. Sebab itu mereka memberikan sokongan kepada UMNO," kata Mahathir lagi.

    Kenyataan Mahathir ini sekaligus menyanggah kenyataan Najib baru-baru ini yang seakan berbangga dengan pencapaian UMNO walaupun dalam masa yang sama kemenangan BN juga diselubungi dengan pelbagai aspek kegagalan lainnya seperti prestasi Najib yang lebih buruk daripada Pak Lah dan juga kehilangan undi popular.

    Najib yang membuat rumusan tentang kekuatan UMNO itu tentunya dengan tujuan supaya kepimpinannya dihargainya dan tidak ada sesiapa yang cuba mencabarnya dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini, terutamnya timbalannya Muhyiddin Yassin. Dengan hanya menang tipis 133 kerusi berbanding Pak Lah yang mampu memenangi 140 kerusi, ketakutan Najib ketika ini ialah jika wujudnya desakan yang memintanya berundur sebagaimana yang dialami oleh Pak Lah dahulu.

    Kerana itu tujuan dan maksud Najib itu mudah difahami oleh sesiapa saja. Kenyataan Najib itu kemudiannya disambut pula dengan komen pelbagai pihak yang menyokongnya dan mahu kepimpinannya dikekalkan. Beberapa pemimpin UMNO seperti Fuad Zarkashi dan MB Negeri Sembilan kemudian didapati mengeluarkan kenyataan agar Najib terus dikekalkan dan tidak dicabar dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini.

    Tetapi dengan kenyataan Mahathir yang menyanggah kenyataan Najib berhubung kekuatan dan kejayaan UMNO ini pastinya akan menimbulkan senario baru dalam UMNO. Dengan kenyataan Mahathir itu juga bermaksud UMNO dibawah kepimpinan Najib tidak bertambah kuat sejak 2009 lalu. Mahathir juga seperti mengakui kemenangan UMNO adalah kerana kejayaan program menakut-nakutkan orang Melayu mengenai DAP yang sering dipropagandakan dengan fahaman ekstremis Cina, mahu menghapuskan hak istimewa orang Melayu dan sebagainya.

    Jika tidak kerana itu, maknanya UMNO tidak mungkin menang banyak kerusi.

    Kenyataan Mahathir ini hampir seiring dengan kritikan Tun Daim terhadap pencapaian Najib dalam pilihanraya yang lalu yang dikaitkannya dengan penasihat-penasihat Najib yang dianggapnya telah memberikan nasihat yang salah sehingga merugikan BN.

    Dengan bermulanya Mahathir berbeza pendapat dengan Najib, kedudukan Najib sebagai Presiden UMNO menjadi terbuka semula menjelang pemilihan UMNO hujung tahun ini. Beliau mungkin terus bersuara dan berbeza pendapat lagi dengan Najib. Cadangan menjadikan BN sebagai parti tunggal jelas tidak dipersetujui oleh Mahathir manakala Najib bercadang mahu menubuhkan makmal bagi mengkaji dengan lebih mendalam perkara itu.

    Pemilihan UMNO hanya beberapa bulan saja lagi. Jika terus wujud perbezaan pendapat dan Mahathir terus menyanggah Najib dalam beberapa perkara, ia mungkin menjadi momentum yang memungkinkan berlakunya pertandingan jawatan Presiden UMNO itu sendiri.

    Walaupun Mahathir semakin kurang pengaruhnya dalam masyarakat tetapi dalam UMNO, sekurang-kurangnya untuk setahun dua ini, cakap dan kenyataannya tetap laku sebagai rujukan untuk menjatuh dan menaikkan seseorang sebagai pemimpin dalam parti itu

    BalasPadam
  5. Sesuka hati buat cerita yg dicanang ke seluruh dunia hingga jd bhn tawa masyarakat dunia. takkan tiada tindakan nak saman balik bapak segala penipu tu. Yg paling tak puas hati BN malu2 kucing jer menafikan. Kalau mcm ni, andaikata BN kalah di PRU14 jgn haraplah boleh bangun balik dgn adil. Masa berkuasa teruk kena fitnah, dah kalah langsung tak ada peluang!. Satu penggal PR berkuasa di pusat akan membawa kemusnahan BN selama2nya. PKR pakar fitnah, DAP pakar
    hapus dan gubal undang2, PAS pakar fatwa. Ini semua gara2 'dosa besar' BN !!!!

    BalasPadam
  6. BANGLASIA saja...tapi jangan lupa depa bawak masuk minah CHINASIA... abis tu cinabeng pulak jatuh hati..kawin.. lepas 2 tahun harta2 cinabeng abis disonglap oleh CHINASIA.. maka minah CHINASIA pun lari balik CHINA... so tinggal la cinabeng kat Malay Land di sini seorang diri.... cuma tinggal nak terjun dari tingkat 22... so....paham2 la..

    BalasPadam
    Balasan
    1. macam haram stament kah kah

      Padam
    2. orang kuat umno9 Jun 2013 11:36 PG

      Kat mana yang haram tu.....tunjuklah pada kami yang tak reti ni

      Padam
  7. ni masa nya bn bertindak tegas bila kebanyakan majoriti org melayu masih memberi kemenangan kepada bn jangan jadi lembik contohi camne zaman tun mahathir berkuasa bila bn lembik je dan orang melayu yg sokong dah mula bosan dgn sikap lembik bn jgn harap lah nak bangkit kembali dan ingat tu jgn nak tabur budi dan wang ringgit pada cina lahanat yg tak tau mengenang jasa fikirkan penyokong setia

    BalasPadam
  8. macam mana pun umno diperkatakan misi umno adalah memajukan bangsa, agama dan negara disamping mementingkan perpaduan melalui bn.biarlah apa orang nk kata janji kita telus,jujur dan amanah kepada semua bangsa.

    BalasPadam