Rabu, 24 Julai 2013

bila kena dekat melayu, awat tak siasat pak menteri? jangan cepat melatah!!

ni lah malaysia yang ku cintai, pemimpin nya majoriti melayu Islam, pada pru13 lepas mereka menang sebab undi dari majoriti orang melayu.

tetapi kes-kes berkaitan sekarang yang mungkin sensitif, bila kena dekat orang melayu, telinga pak menteri di sumbat kapas, tetapi bila hal berkaitan bukan melayu/Islam wah sepantas kilat ia akan disiasat.

pas ke umno ke kalau macam ni lah perangai dengan siapa lagi kita nak harap jaga orang melayu Islam di bumi bertuah ini, aku walau orang umno, kritik tetap kritik, sebab ini berkaitan maruah agama, bangsa dan negara, kes-kes yang nampak walau uish tak yah la besarkan, tapi hal ini membibitkan simpan dalam hati naruni orang melayu beb, apa pru14 nak orang melayu swing dan menyokong terhadap pembangkang? masa tu nak tarik undi macam-macam dah tak releven dah sebab pekung dah terbongkar! masa tu nak menyesal pun tak guna!! insaflah wahai pemimpin melayu!! udah-udah le tu dok berperangai macam ni, sedih tul aku tengok!!

kes di pulau pinang yang pakcik ini di caci oleh doktor

sumber gambar dari fb

klik kasi besar
tiada siasatan segera, ada siasatan tetapi bukan segera!! lepas tu senyap mentikus isu ini

yang kes panas macam mee segera isu makan dalam tandas kononnya, tetapi jawapan dah diberi dah pun. dan isu ini adalah isu fitnah dari mak pelajar sekolah tersebut. (patut saman je mak pelajar tersebut)

klik kasi besar
dan isu ini, sepantas kilat kena siasatan segera, tak sampai 24 jam! ini lah malaysiaku!!

ps: kadang-kadang aku sedih pemikiran pemimpin melayu yang mungkin nak tunjuk mereka lah jaga orang bukan melayu, tetapi orang melayu yang majoriti menyokong mereka dianggap takpe orang melayu tak kisah, mereka tetap bersama bn walau apa sekalipun, kalau tak jaga hati orang melayu dari sekarang, macamana nak menang pru14 nanti? kritik tetap kritik demi memperingatkan pemimpin melayu, please lah wei, kejadahnya nak play safe!

3 ulasan:

  1. Melayu umno, pas dan pkr, sama ssja..takut untuk bertindak bila sesuatu yang menimpa orang melayu.

    BalasPadam
  2. Patutlah tanah melayu kena jajah sampai 446 tahun. Orang melayu lebih jaga hati orang lain dari hati orang melayu sendiri.

    BalasPadam
  3. Pemimpin Melayu ni tengokle kalau macam ni jugak perangai, baru desak2 baru nak siasat , yang PERKASA dan JATI buat ape takkan tgk je, buat2 tak dengar kata nak jaga Melayu? kepala hotak koranglah, PRU14 nanti aku harap Pemimpin2 melayu tak bertelor ini, akan digantikan dengan orang lain yang bertelor. Kesamarataan keadilan adalah perlu bagi rakyat Malaysia, dulu dalam swasta sahaja mereka berani mendiskriminasi Melayu, sekarang dalam kerajaan sendiri pun sudah berani buat sebab apa? sebab melayu bodoh bangang lembab, hidup utamakan dunia sahaja maruah letak tepi. Baru perintah negeri sudah mula tunjuk belang inikan pulak kalau perintah Pusat, semua akan diubahkannya supaya melayu diketepikan, termasuklah pemimpin2 Melayu sekarang yang amat bacul......

    BalasPadam