Khamis, 25 Julai 2013

KEPADA PIHAK BERWAJIB SIASATLAH DENGAN SEGERA SI PENYEBAR DAN PEROSAK KEHARMONIAN INI!!

kerana semakin keterlaluan menyebar fitnah dan tuduhan yang paling tidak berasas berkaitan isu makan dalam bilik persalinan, dan paling teruk di ambil peluang oleh red bean army untuk menggoncangkan keharmonian di bulan puasa ni, lepas tu ada pulak pemimpin bodoh yang nak jadi popular dengan isu panas ini.

TOLONG SIASAT IBU KEPADA PELAJAR YANG MEMFITNAH SEKOLAH YANG MENGATAKAN MURID BUKAN ISLAM MAKAN DALAM TANDAS!!


satu laporan polis dibuat oleh guru besar sekolah pristana, sungai buloh

KUALA LUMPUR 25 Julai - Guru Besar Sekolah Kebangsaan (SK) Sri Pristana di Sungai Buloh, hari ini membuat laporan polis kerana merasakan dia telah difitnah.

Mohamad Nasir Mohd Noor membuat laporan polis di Balai Polis Saujana Utama pada pukul 11 pagi ini.

Mohamad Nasir ketika dihubungi Utusan Online berkata, beliau membuat laporan polis kerana kecewa dengan sikap ibu bapa pelajar dan beberapa pihak lain yang menfitnahnya sebagai bertindak secara tidak bertamadun.

"Saya menerima panggilan telefon yang mencerca dan termasuk mengugut berikutan fitnah tersebut," katanya.

Sebuah blog sebelum ini melaporkan murid-murid bukan beragama Islam di sekolah berkenaan telah ditempatkan di tandas sewaktu rehat pada bulan Ramadan.

Laporan itu telah menimbulkan kemarahan pelbagai pihak.

Sedangkan menurut Mohamad Nasir, beliau telah menempatkan murid-murid di bilik persalinan berkenaan sejak tiga bulan lalu.

Ini adalah kerana kantin sekolah berkenaan kecil dan tidak mampu memuatkan jumlah murid yang ramai.

"Pada sebelah pagi matahari memancar terus ke kawasan kantin dan murid-murid tidak mahu makan di kawasan berkenaan kerana panas dan mereka makan di tepi longkang.

"Saya lihat tempat berkenaan tidak bersih, jadi saya tempatkan mereka di bilik persalinan yang kebetulan tidak digunakan sepenuhnya," katanya.

Ini adalah kerana kata beliau, murid-murid jarang menggunakan bilik persalinan kerana mereka dibenarkan memakai pakaian sukan jika terdapat mata pelajaran jasmani atau aktiviti kokurikulum.

Pada masa yang sama beliau telah meletakkan notis melarang murid-murid membuang air di bilik berkenaan dan paip air di bilik berkenaan telah dikunci.

Apatah lagi kata beliau, bilik berkenaan telah dibersihkan dan mempunyai sinki untuk digunakan bagi mencuci tangan sebelum makan.

Dalam pada itu Mohamad Nasir memberitahu, beliau diarahkan supaya bercuti rehat selama seminggu dan sebarang tindakan oleh Jabatan Pelajaran akan diputuskan selepas itu. - UTUSAN ONLINE

ps: ada artikel dari Editor Makkhal Osai hina menyamakan umat Islam yang solat dan berpuasa macam anjing liar apa cerita?

Ya Allah kau insafkan lah pemimpin-pemimpin melayu di bumi bertuah ini supaya lebih bertanggungjawab menjaga Agamamu, amin....

2 ulasan:

  1. Saman mereka banyak2 ikut teladan Teresa Kok RM100juta. Jangan bagi muka kepada mereka mempermainkan isu Agama dan Bangsa.

    BalasPadam
  2. Aku ingatkan cina ngan singh je dah anti Islam dn melayu, rupanya keling pn dah terikut, kiri kanan dpan blakang melayu diserang oleh puak menumpang, bila nk bangun nyer ni??

    BalasPadam