Selasa, 23 Julai 2013

masihkah kita ingat? ini perbuatan umno ke atau pas?

masa mereka dapat memerintah terengganu pada tahun 1999-2004, tuan guru haji hadilah yang menjadi menteri besar ketika itu, apakah dia tidak terfikir sekiranya cara balas dendam politik akan memberi kesan terhadap dalaman hati naluri orang terengganu? yup sudah tentu, mana mungkin orang terengganu akan lupa bila kanak-kanak yang tidak tahu apa-apa di halau dari tempat mereka belajar, jenama tadika kemas menjadi titik tolak dendam kesumat terhadap umno, so adakah cara ini di ajar oleh Islam?

itu dulu, sejarah, sejarah juga mengajar kita apa itu kebenaran, apa itu kepastian, sesungguhnya esok orang kuala besut jangan buat gila sampai memberi kepercayaan kepada pas, pas ni hal politik mereka lain macam sikit, dari baik terus bertukar bila berpolitik, aku pun pelik, tapi kalau tak berpolitik mereka ok, mereka macam biasa macam kita je, baik, tapi bila berpolitik dah macam ada satu mandrem yang kawal, jadi lain macam, sampai kalaulah kawan tu penyokong umno, ahhh ni semua.. bakal masuk neraka, mungkin bukan semua macam tu, tapi bila dah hari-hari dok cakap perkara sama, erm dah jadi darah dagingla!!

untuk orang kuala besut, undilah dengan bijak!! jangan buat eksperimen konon pas lagi bagus.


ps: satu perkara dalam minda, pas still the same, politik dendam menyala-yala dalam diri, jadi bila nak berubah!!

1 ulasan:

  1. ZALIMMMM NYA......

    Pm kena istihar jihad dan perang keatas pas......

    BalasPadam