Sabtu, 27 Julai 2013

secara jujur, najib gagal buatkan orang melayu terus percaya dengan umno!!

sepatutnya kita sebagai parti yang kuat tunjukkan kekuatan kita dan banggakan orang melayu, dan bila orang lain jadi kurang adab, kita tunjukkan umno lah pejuang sebenar tetapi sekarang dah jadi lain, semua majoriti pemimpin melayu hanya fikir diri sendiri, ds najib dan ts muhyiddin yassin, orang dah melihat mereka ini hanya bersendiwara menjaga melayu sahaja? jangan sampai ada orang umno yang memberontak tahap riot terhadap kebodohan pemimpin umno itu sendiri, tergamak hal-hal Islam dan melayu mereka semua diam membisu, tetapi hal bukan Islam walau kes kecil, cepat aja mereka ni ambil tau, kejadahnya pemimpin yang kata nak perjuangkan Islam, perjuangkan melayu tetapi rupanya menjadi hipokrit terhadap diri sendiri kerana mereka rasa cara playsafe dapat membantu!! shame on u la camni....

kritik tetap kritik sampai mereka-mereka ini sedar dan insaf sebab mereka semua sedang dalam khayalan syurga ciptaan mereka sendiri!! apa nak jadi dengan kamu semua wahap pemimpin melayu!! ptuih!!



ayuh rakan-rakan kita support page ini, kita tunjukkan sokongan terhadap guru besar yang teraniaya dengan manusia pemfitnah!!

ps: apa betul filem tanda putera di tangguhkan lagi tayangan dia, dan filem the village yang menceritakan komunis pula boleh ditayangkan, apa keheanya jadi dekat negara yang ramai pemimpin melayu ni beb?

14 ulasan:

  1. Sokongan melayu luar bandar pada umno memang masih bertahan, atas sebab maklumat mereka tentang umno amat terbatas...

    BalasPadam
  2. Siapa pula kata sokongan Melayu bandar pada UMNO berkurangan?

    BalasPadam
  3. Anon 27 Julai 2013 5:44 PTG

    Ko ingat org melayu luar bandar ni bodoh sgt ke dan ko ingat org melayu yg tinggal bandar pandai sgt ke..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku tak kata orang kampong bodoh....

      Maklumat tentang umno dibandar tidak diperolehi oleh orang kampong, dibandar ada pelbagai sumber maklumat, berbanding dikampong, semua maklumat yang diperolehi hanya memihak kepada umno, maka tidak hairan mengapa orang kampong masih tetap menyokong umno...

      Lihat saja pelajar di IPT...

      Padam
    2. kau silap..aku duduk luar bandar..melalui pemberian komputer 1 malaysia ..telah membuka lebih banyak peluang penduduk luar bandar mendapat maklumat ..jika selama ini akhbar dan tv sahaja menjadi sumber pemberitaan ..tetapi sekarang blog2 politik juga menjadi tempat rujukan..segala perbincangan generasi muda adalah berdasarkan fakta dari blog2 politik..

      kalau kau nak tau hanya orang tua aje yg masih menggunakan surat khabar..dan tv sebagai satu2 sumber rujukan..kalau kau tak percaya ,cuba tanya pemuda luar bandar tentang pandangan politik mereka..kalau kat kg aku..kebanyakan sokong BN kerana parti pas..cakap sahaja.. perlaksanan tak ada..malah kalau ada pun tak teratur..

      kalau PR nak betul2 memerintah negara Malaysia ni mulakan dari sekarang..kurangkan cakap..politik..dan lebihkan kerja..kerana ANDA SEDANG DI NILAI!..bukan sekadar cakap sahaja ..sila buktikan!!..PR lebih baik dari BN..jika tidak ..BOLEH BLAH!!

      akhir sekali..semasa PRU 13..surat akhbar parti PAS..terutama di kg aku hanya layak bagi bacaan beruk dan kera di kebun sahaja..aku anggap isi dan isu yg di bawa sebagai menghina akal fikir dan budi kami sebagai masyarakat luar bandar..

      AKU ORANG KG..

      Padam
    3. Aku berkata demikian berdasarka apa yang berlaku ditempat aku.

      Disekitar tempat aku tinggal, bandar seri alam ada dua kampong yang memang totok umno nya, tetapi kedaaan mereka dengan apa yang telah dicurahka kepada umno deperti tidak berbaloi...sekolah pon tak ada, klinik bidan pon tak ada...sudah tinggaldikampong berkenaan lebih 30 tahun, tapi masih lagi belum tahu apa status tanah mereka......itulah nasib penduduk kampong pasir gudang baru, dan penduduk kampong pasir putih dijohor.

      Tetapi aku yang tinggal dibandar seri alam, berbagai-bagai kemudahan yang kerajaan bn sediakan, walaupon kebanyakan kami tidak berpihak keoada umno...mengapa boleh begitu?

      Tak kesian ke dengan orng kampong berkenaan?

      Padam
    4. itu namanya pemimpin UMNO sekarang ni tidak lagi relevan. mereka saperti yang disebutkan itu sepatutnya dibela kerana mereka mereka itu undi UMNO. kalaulah mereka mereka itu kaum Cina, aku fikir cepat kerajaan BN bertindak. pemimpin UMNO hari ini dah pinggirkan orang Melayu. kamu dibandar beruntung sebab dikelilingi ramai Cina. Pemimpin hari ini terlalu jaga hati Cina maka serpihan dari pemberian kepada kaum Cina kamu dapat. dikampung kampung tak ramai orang Cina, kalau ramai dah tentu orang Melayu juga akan merasakan serpihan itu. setidak tidaknya didirikan SRJK.

      Padam
  4. aku pelik dan bertambah keliru. kemana kah perginya NGO Melayu saperti PERKASA? bukan kah PERKASA ditubuhkan untuk memperjuangkan bangsa Melayu dan agama ISLAM? kalau pemimpin UMNO tak ambil pusing, kenapa tidak NGO Melayu berikan desakan saperti NGO Cina, DongZhong? nak harapkan Najib, tak yahlah. dia hanya pentingkan "brand" dia saja. Khairi dah selesa dengan jawatan Menteri sekarang nih dan tak ambil kesah langsung. katakan CUKUP kepada Najib.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ibrahim ali Sedang sibuk dengan teksi nya,
      Maka beri lah dia peluang berehat dan meneruskan kehidupan nya sebagai pemandu teksi yang berjaya.

      Padam
  5. Melayu bandar muda2, melayu kmpung tua2, org tua2 ni nasionalis msih tinggi, msih tkenang zaman jopun dan komunis, org bandar bizi cri wang, xda masa nk pkir hal lain, blik kerja bkak fb, bukak blog, bikin skandal sana sini, hari2 tengok amoi pakai tube ngan bikini, iman goyang, idup hanyut.

    BalasPadam
    Balasan
    1. sekarang nih boleh cakaplah. apa halnya bila negara dah tergadai ngan bangsat cina nanti? masa tuh nangis air mata darah sekali pun tak guna lagi. bila politik dh kena kontrol dengan bangsat tuh dan kuasa dah ditangan mereka, baru tau. masa tuh dah tak kira bandar atau kampong.

      Padam
  6. Mau tau apasal arab jadi Islam? Sbab bangsa arab la sejahat2 manusia pada zaman dulu, lagi jahat dari zionis, halangan thebat Rasulullah adalah dri bangsa arab sndiri, sbab tu Islam didahulukn pada bangsa arab, nak tau apasal melayu jadi Islam? Pikir2 la sendiri.. melayu ada 2 benteng pn bole jd huru hara busuk ati dengki mndengki, nk tau apa 2 benteng melayu? ISLAM DAN ADAT, smakin lama smakin jauh dua benteng ni.

    BalasPadam
  7. Aku pangkah BN bukan kerana BN tu baik sangat. Aku dah tak ada pilihan lain. Tak kan nak pangkah DAP pulak? Jika ada parti lain selain BN dan PR, yang boleh pertahankan perlembagaan sekarang, aku pilih dan pangkah parti itu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku bersetuju dengan kamu. aku pun begitu jugak. kalaulah ada parti Melayu lain yang lebih dominen, takkan nak ku berikan undi kepada UMNO. UMNO hari ini bukan saperti UMNO semalam. UMNO hari ini lebih mementingkan diri dari menjaga kedaulatan agama, bangsa dan negara serta raja raja Melayu

      Padam