Sabtu, 27 Julai 2013

TUN M PUN DAH BERBULU DENGAN KEADAAN PEMIMPIN MELAYU YANG AKAL DEKAT KASUT!!

ni lah masalah masalah tetap masalah, bila masalah dibiarkan menjadi masalah yang sangat besar, maka ia akan jadi malapetaka, jadi apa yang tinggal nanti di negara kita ini, melayu hanya ada pada papan tanda, maka jadi bangsatlah kita duduk di negara sendiri apabila pemimpin melayu sendiri menjadi pembawa bangsat tu, jadi aku sarankan sedar-sedarlah wahai pemimpin melayu, jangan kau nak ego dengan jawatan yang ada sekarang, 5 tahun tu tak lama, kalau tak de perubahan, umno hanyalah jadi pembangkang paling pengecut selepas pru14 nanti? nak ke wahai pemimpin umno yang nak jadi dayus? nak? kalau nak korang playsafe la lagi, bila otak tak leh nak fikir dan korang letak ego korang tu sebesar batu gunung, rakyat ada batu sebesar bulan mengajar korang, wei.. fikirlah, fikir, jangan jadi bodoh la wahai pemimpin melayu!! hati orang melayu dah berbekas sangat-sangat dah ni berkenaan isu guru besar, isu blogger porno menghina ramadan dan paling terbaru filem komunis yang bakal ditayangkan ogos nanti!! serius berbekas makan dalam beb hati orang melayu sekarang dengan sikap pemimpin tertinggi ds najib dan tpm muhyiddin yassin!! apa nak jadi ni?


tun m seorang negarawan yang sangat hebat mindanya, tetapi apakan daya pemimpin tak ikut cara dia berfikir, konon fikiran tun m dah tak releven, hormati orang lama, dia lebih tau, dan dia faham apa isi hati orang melayu, so sad!!

JOM BACA APA TUN M KATA, HARAP SETEPEK KENA KAT MEREKA

Ungkapan kata ini diluahkan oleh Mantan Perdana Menteri dan Mantan Presiden UMNO dalam satu sesi dialog tertutup bersama NGO KelabCheDet semalam (26/7/2013) di pejabat nya.

“Mereka akan sokong tanpa bersoal jawap lagi apa sahaja yang dilakukan oleh pemimpin UMNO walaupun yang dilakukan itu merosak kan parti” tambah nya.

“Ahli UMNO sudah tidak berkualiti lagi,apa tidak nya jika ramai orang yang berpendidikan tinggi dan berpelajaran dihalang masuk kedalam UMNO” kata nya.

“Jika ketua bahagian itu guru besar misal nya dia akan cuba halang orang yang kedudukan taraf dan pangkat yang lebih tinggi dari masuk menjadi ahli kedalam bahagian nya, jika orang itu guru biasa baru lah di luluskan, begitu seterus nya cik gu pula enggan orang yang lebih berpendidikan dari nya untuk masuk , lama lama yang ada orang yang tiada kualiti dan pendidikan, nak cari calon jadi menteri pun tak ada kerana yang sedia ada semua nya tidak berkelayakan”

“Orang orang  yang dihalang masuk ini akan kemudian nya masuk kedalam parti lawan dan bersaing dengan pemimpin UMNO ini, itu sebab nya retired general, pensyarah semua masuk kedalam parti lawan” ujar nya.

“Dulu waktu saya jadi Presiden  MT UMNO berdebat sampai pukul 4 pagi , isu Musa Hitam didebatkan malah mereka berhujah sehingga saya akur dan keputusan yang berpihak kepada Musa Hitam dengan kehendak Majlis mahu menghantar wakil memujuk Musa”

“Kerosakan UMNO bermula dari waktu Pak Lah menjadi pemimpin UMNO, dan kemudian DS Najib gagal memperbetulkan nya malah keadaan bertambah buruk”.

“Akibat perpecahan perpecahan Melayu orang cina menjadi penentu kuasa malah kemungkinan kita akan dapat Perdana Menteri Melayu yang ikut telunjuk cina, ini sudah pun berlaku sekarang”.

“Lihat sahaja isu EC yang di serah kepada Parlimen, ini semua tanda tunduk kepada desakan kerana kedudukan kita tidak  begitu kuat begitu juga lah dengan ISA dan isu keselamatan, ini semua sebab pemimpin nak jaga hati lawan”

“DS Najib nak jadi “BRAND” dan juga cogan “1Malaysia” kerana di fikirkan nama UMNO sudah tidak bagus lagi”

1Malayisa tidak dijelaskan dengan betul,ia bermaksud lain pada pihak lain pada orang cina ia bermaksud semua sudah sama melayu dan cina, pada orang melayu ia bermaksud tiada lagi sekolah cina dan sebagai nya”

“Keadaan bertambah buruk dengan memiliki penasihat yang tidak faham politik dan sensitivity, tapi malang nya mereka lah yang didengar oleh pemimpin”

“Pemuda UMNO sekarang  tidak semacam dulu” ujar Tun, ini amat ketara kerana Pemuda UMNO ada agenda dan kepentingan sendiri dan bukan pemankin kepada penentu kuasa orang melayu.

“Nak kira 700 undi pun makan masa 8 jam” kata nya lagi.

 “Kita kini dalam keadaan yang cukup bahaya” jelas Tun Mahathir.

“Saya di datangi oleh pelbagai pihak dan pertubuhan melayu yang mengadu mereka tidak selesa dengan pentadbiran DS Najib , malah ada diantara nya  mencadang kan DS Najib di langgar”.

Tun Mahathir juga berkata banyak pihak yang berjumpa dengan nya merasa kan melayu tersisih kerana DS Najib terlalu tumpu mahu menarik perhatian pihak yang tidak menyokong nya terutama nya orang cina.Malah mereka ini sangat di layan dengan istemewa berbanding dengan orang Melayu yang menyokong nya.

Walaupun DS Najib naik atas tiket Melayu tapi amat malang dia masih menumpu kepada bukan melayu untuk di layan.

Tentu sekali pemimpin UMNO bukan jenis yang berkata benar kepada DS Najib akan keadaan dibawah kerana mereka seperti di kata bukan lagi ahli yang berkualiti selain hanya mahu mengampu dan memberi kabaran baik sahaja.

Tun Mahathir juga turut menyatakan bahawa apa yang kita ada harus berkongsi bersama mereka , tapi apa yang puak itu ada tidak pernah dikongsi bersama orang melayu.

Kini GLC dan beberapa perkara lain harus ada peruntukan untuk orang bukan melayu, sedang itu sahaja yang melayu ada.

“Ada kah sebarang kontrak orang cina akan serah kepada Melayu?” ujar Tun Mahathir. “orang melayu yang dapat tender dan kontrek akhir nya akan sub kepada bukan melayu juga tapi malang nya apa yang dapat kepada orang cina tidak pernah dapat kepada orang melayu.

Tun juga memberi contoh antara institiusi milik bukan orang melayu dan apa yang dibuka oleh orang melayu untuk bukan melayu sebagai contoh.

“Orang Melayu undi Najib bukan kerana suka kepada nya, tapi kerana takut kepada Anwar dan Lim Kit Siang dan apa yang akan dibawa oleh kedua nya, lalu ketakutan mereka diterjemah kepada undi kepada UMNO dan DS Najib” kata Tun lagi.

“BR1M akan menjadi masalah jika satu ketika nanti rakyat sudah terbiasa dengan pemberian sebegini, dan keadaan akan jadi buruk apa bila tidak lagi dapat memberi nya” kata Tun lagi.

“Saya Ultra Malay tapi orang cina tahu dan kenal cara saya dan mereka undi saya, ada cara nya untuk memikat hati mereka, pendekatan DS Najib tidak betul dengan sentiasa menghulur kan wang, mereka akan ambil tetapi belum tentu mengundi” kata Tun.

“Himpunan besar besaran tidak menentukan sokongan orang cina  ujar nya.
Akhir sekali Tun berkata “Saya akan terus bersuara untuk bumiputera dan melayu, jika mereka kata saya rasis Ya saya akan kata saya rasis”.

Dalam sesi tertutup ini nama nama tertentu dengan kedudukan tertentu juga disebut oleh Tun, tetapi kerana bertaraf “sulit” dan terlalu sensitive maka tidak perlu di perjelas kan di sini.

KelabCheDet juga telah ditaklimat  oleh  Tun tentang hal hal keselamatan negara dan kedudukan politik individu UMNO serta pendapat nya berkenaan tokoh tokoh tertentu.

Pertemuan di akhiri dengan pesanan dan arahan tertentu yang mana pasti nya NGO seperti KCD akan berusha keras untuk merealisasikan nya demi kepentingan Alif Ba Ta.

sumber klik sini

ps: bangkit lah wahai pemikir dan pejuang melayu, sampai bila anda nak kena main?

17 ulasan:

  1. 1malaysia dn I LOVE PM dh x relevan dgn cuaca mendung politik malaysia yg dh msuk era gelap pkauman ni, najib ptut sedar siapa yg jd kan UMNO(BARISAN) kuat skarang.. xlain xbukan adalah org melayu, dh tiba masa najib fokus pd bangsa melayu dn Islam, kita bukan rasis tp mreka yg rasis.

    BalasPadam
  2. Akan sokong Tun demi bangsa melayu.

    BalasPadam
  3. TANDA2 AWAL UMNO YG ADA NK DKUBURKN..RINTIHAN,KELUHAN,DESAKAN DEMI DESAKAN ORG2 ISLAM MELAYU DN BUMIPUTRA DBAKUL SAMPAH KAN SAJA!asyik tido dlm mimpi2 yg bodoh..

    BalasPadam
  4. bernas dan setuju dengan pendapat Tun... saya rasis sebagaimana KM PP pun rasis kerana melindungi doktor Cina yang tidak mahu merawat orang melayu.

    BalasPadam
  5. Aku adalah penyokong kuat UMNo/BN...aku pon ada rasa tak kena lah dengan pemimpin UMNO/Melayu nih!...aku bukan nak perkauman...tetapi nampakkanlah perjuangan untuk orang melay..aku nampak ketua pemudanya pon langsung takut nak cakap pasal perjuangan Melayu...aku rasa UMNO nih1 macam tak lama je!...

    BalasPadam
  6. Nak apa lagi tuN M nie...
    Duit dah banyak, aset dah bertimbun-timbun, umur pon dah lebih sangat dah...apa lagi yang dia nak?

    Tun M hanya boleh bercakap saja, tapi pemimpin umno kini tak nak pakai pon cakap dia.
    Daripada dia sibuk dengan nasib bangsa nya (pon atas perbuatan dia juga ketika menjadi pm) lebih baik dia dibuk dengan diri nya sendiri, itu lebih bagus dan munasabah!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama 28 Julai 2013,

      TDM tidak mahu apa apa lagi! Dalam usia 88 tahun dia sudah merasai segala pahit manis hidup.
      Beliau masih terus bercakap kerana sayangkan agama, bangsa dan negaranya terutama kalau masih ada Melayu yang tidak sedar betapa bahayanya kedudukan bangsa Melayu dalam negaranya sendiri!
      Memang TDM hanya boleh bercakap sahaja sekarang. Tapi ingat cakap cakap TDM masih 'power'. Betul, sehingga kini pemimpin tertentu buat 'dek' sahaja.
      Ingat sejarah turunnya Pak Lah dari takhta PM? Kata kata 'power' TDM berpengaruh kepada ahli ahli UMNO.
      Dalam hal DSN saya menyokong penuh kenyataan TDM dan berdoa 'tiada' lagi DSN sebagai PM dalam waktu terdekat!

      Padam
    2. Jenis rba kat atas tu..main kondem je...he..he rba melayu pun ramai

      Padam
  7. Tanpa Nama 7.10,
    Anda Melayu ke?
    Ramai Melayu yang merasa keluh kesah sekarang ini. Sebab itu mereka bersuara termasuk Tun. UMNO nak pakai atau tidak cakapnya bukan soal.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya saya melayu. Tun M inginkan malaysia maju....tapi tu razak mahukan melayu maju...itu bezanya tun M dan tun razak.

      Padam
    2. TDM tak hendak Melayu maju? Daripada mana awak dapat? Allergik dengan TDM ke?

      Padam
  8. Aku pun rasis..ko ada masalah dgn itu..rakyat rindu dg sentuhan tdm..masa zaman reformasi dan krisis. matawang tdm sentiasa ada idea utk memulihkan keadaan..rakyat blh tidur lena sbb ada pemimpin hebat yg dipercayai dpt menyelesaikan masalah...skrg keadaan sgt meresahkan..harap2 tdm akan kehadapan sekali menangani pelbagai isu semasa..walaupun ia agak tidak adil bagi beliau. mengambil kira faktor umurnya..tapi saya positif tdm akan terus dgn idea2nya demi kasih sayangnya kpd bangsa melayu..moga allah pelihara kesihatan tdm...allahu akhbar

    BalasPadam
  9. Yg xde nama 7.10 pg tu, mrepek apa aje la ko ni, dia ada harta dn pangkat sbab dia bijak, harta dia pn bkn bbillion, jgn dgr fitnah tanpa bukti, aku pn klu jd PM aku akn kumpul harta scara sah dn pastikan ank2 aku xidup susah, xtau le klu ko jd PM tp idup bwh jmbatan dn ank2 tbiar kutip tin kosong, jgn tpengaruh dgn dakyah pmbangkang yg sbenarnya adalah picau cukur yg tajam lg bkilat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 28 Julai 2013 7:10 PG28 Julai 2013 3:35 PTG

      Dia harta banyak....ok lah tu.
      Engkau pon dah kaya....nak apa lagi

      Mudah-mudahan anda berdua terlepas dari azab api neraka....

      Anon 7;10am....

      Padam
  10. Masa penyokong reformasi mahu berarak ke stadium bkt jalil semasa perasmian sukom 98 dan mengugut buat huru hara utk menarik perhatian dunia..tdm relax saja ketika perasmian tu..sokongan peminat sukan dan rakyat amat hebat sekali..ketika ditanya wartawan..secara berseloroh tdm cakap kalau melihat keadaan dan sambutan rakyat ketika perasmian sukom itu kalau beliau adakan pilihanraya umum ketika itu sudah pasti bn akan menang besar..bayangkan ketika kemuncak reformsi yg sebegitu pun tdm masih relax dan penuh keyakinan..respek tdm sebagai negarawan besar kita..mari la kita semua menyeru tdm kembali memberi arahan2 apa yg pemimpin skrg perlu lakukan utk meredakan kemarahan org melayu yg semakin membuak2 dgn perkembangan terkini dgn islam dan melayu diinjakkan bangsa pendatang ni...

    BalasPadam
  11. Yg tanpa nama 7.10, xsalah kita berharta andai kita tau tanggugjwp kita, cari le rezeki seolah anda akn idup 1000 taun lg.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 28 Julai 2013 7:10 PG29 Julai 2013 6:12 PTG

      Buatlah apa yang kamu suka...pasti kamu dapat balasan nya nanti,
      Sayangilaih siapa saja yang kamu suka.....pasti kamu akan berpisah dengan nya suatu hari nanti.
      Hiduplah seberapa lama yang kamu suka.....pasti kamu akan mati suatu hari nanti....
      Mudah mudahan kita dikurniakan hidayah & taufiq, dan dilindung dari azab api neraka..

      Padam