Khamis, 22 Ogos 2013

MEREKA KATA MENTERI PERTAHANAN KITA BACUL TAK HANTAR TENTERA DI MESIR!! siri ke-2

sebelum ni aku ada share berkenaan sebab apa malaysia tak membantu rakyat mesir dan syria berperang!! mecei-mecei akal 10% memang sengal, keh keh.. diaorang ingat aset tentera kita macam tentera US, RUSSIA, CHINA... kah kah.. gila sengal kalaulah pr termenang pru yang lepas, dan menteri pertahanannya adalah pemimpin pas, keh keh keh mapuh.


1. Ada beberapa perkara yang harus difikirkan oleh mereka yang bermimpi nak menjadi penyelamat dunia anda mahu Malaysia menghantar askar ke tempat-tempat bergolak di serata dunia.

2. Kalian harus menghalalkan pembelian Aircraft Carrier yang berjumlah sekurang-kurangnya 4 Billion. Hampir sama mahal dengan kos pembinaan menara KLCC yang berjumlah RM 4.8 Billion.

3. Kepada para penyelamat dunia yang kuat berfantasi yang tidak mengetahui apa itu Aircraft Carrier ini maka bukalah telinga dan dengar. Aircraft carrier merupakan kapal pengangkut yang bertindak melancar dan mendaratkan jet-jet pejuang milik negara.

4. Aircraft Carrier juga bertindak sebagai unit pangkalan pusat di lautan untuk tentera yang mahu menyerang. Kiranya jarak untuk jet pejuang dengan lokasi serangan akan dekat.

5. USA merupakan negara yang paling banyak mempunyai air craft carrier dengan jumlah yang mencecah 10 buah manakala Itali berkedudukan di tangga kedua dengan 2 buah. Berkongsi kedudukan dengan sebuah aircraft carrier ialah India, Sepanyol, Russia, China, Perancis, Brazil dan Thailand.

6. Kenapa saya bilang amat mustahil untuk Malaysia menyerang Mesir dan menghantar jet-jet peribadinya ke sana? Jawapannya senang sahaja. Jarak antara Malaysia dan Mesir.

7. SU-30MKM milik Malaysia hanyalah 3,000 km sedangkan jarak antara Malaysia dan Mesir pula lebih daripada 6,500 km. Kemampuan pesawat Malaysia untuk tiba ke Mesir adalah MUSTAHIL.

8. Tolong beritahu saya negara mana yang rela menempatkan dan menjadi base sementara untuk Malaysia untuk menyelenggara dan mengisi minyak ketika dalam perjalanan ke Mesir nanti?

9. Tolong beritahu saya negara mana yang sudi membenarkan pencerobohan ruang udara mereka ketika pesawat-pesawat Malaysia memasuki negara mereka dalam perjalanan ke Mesir?

10. Ada belasan negara yang menjadi anjing USA yang akan menembak sahaja anak-anak Melayu kita yang membawa pesawat tersebut dan akhirnya, belum sampai ke Mesir, kita akan tumbang di pertengahan jalan. Kenapa golongan penyelamat dunia tidak boleh berfikir seperti ini?

11. Bercakap mengenai kekuatan tentera pula, ada statistik yang saya mahu kongsikan dengan kalian. Kepada golongan FANTASI PENYELAMAT DUNIA. Statistik ini akan membandingkan kekuatan military tentera Malaysia dan Mesir.

12. Mari kita cakap mengenai Tank yang dimiliki oleh tentera Mesir. Mesir mempunyai 4,487 tank. Mempunyai 9646 jumlah Armored Fighting Vehicle. Bandingkan dengan Malaysia, yang hanya mempunyai 69 buah. 1229 Armored Fighting Vehicle. Itu sekadar dua perbandingan sahaja dan nisbahnya adalah menceca 1:10 perbandingan dua unit dalam bahagian darat.

13. Ketika Malaysia mahu menaiktarafkan askar-askar kita, kalian juga bising, menyebar fitnah konon kapal selam tidak boleh selam walhal Lim Guan Eng sudah pun menaiki kapal selam tersebut.

12. Kemudian, kalian menyebarkan kisah bahawa kerajaan bodoh membeli kapal selam kerana tidak mempunyai kelebihan langsung dalam peperangan, konon kapal selam adalah besi buruk.

13. Tetapi kalian lupa tentang Perang Falklands antara British dan Argentina merebutkan Pulau Falklands pada 1982. Kapal Selam British yang bernama HMS Conqueror memainkan peranan yang sangat besar dalam Perang Falklands sehinggakan kerajaan junta tentera yang dipimpin oleh General Leopoldo Galtieri akhirnya menerima malu yang sangat besar.

14. Antara bukti kehebatan kapal selam ialah pada perang dunia kedua iaitu di mana IJN Shinano, sebuah aircraft carrier terbesar di dunia ketika itutenggelam pada penghujung perang akibat torpedo kapal selam AS.

15. USS Saratoga (aircraft carrier) pula tersadai berbulan-bulan akibat ditembak dengan torpedo dari kapal selam Jepun, kapal perang termaju dan tercanggih AS ketika itu iaitu USS North Carolina lumpuh selama dua bulan selepas terkena tembakan torpedo kapal selam Jepun.

16. Bayangkan pembelian kapal selam yang begitu memainkan peranan besar dalam peperangan pun kalian dah bising melalak bagaikan bayi yang mahukan susu ibunya, kalian masih berani bersuara menghentam kerajaan kerana tidak menghantar tentera ke sana?

16. Kalian memikirkan peperangan ini sesenang kalian bermain game Red Alert 3, Starcraft atau pun DoTa, tetapi ketahuilah bahawa sebenarnya ianya lebih daripada itu. Kalian pernah dengan mengenai Konvesyen Geneva di mana semua negara tertakluk dalam perjanjian yang dimeterai dalam perjanjian ini? Para fantasia penyelamat dunia tidak kenal pun itu semua.

17. Kita bukannya negara yang mempunyai kuasa veto seperti USA, China dan Russia yang sesenang menyerang negara lain tanpa PBB mampu berbuat apa-apa. Ada sesiapa di sini mampu beri jaminan bahawa Malaysia mampu menahan serangan balas daripada negara-negara bersekutu kerana telah memasuki campur urusan sesebuah negara?

18. Anda kena ingat isu di Mesir merupakan isu dalaman sesebuah negara. Andai kita masuk campur urusan negara itu, kita telah melanggar undang-undang dunia! Kita hanya boleh bertindak andai PBB mahu menghantar tentera pengaman.

19. Bila mana itu berlaku, Malaysia tidak pernah ketinggalan menghantar askar mereka membantu saudara seagama dengan kita. Somalia, Bosnia, Afghanistan, dan Lubnan sekadar contoh.

20. Siapa yang menyelamatkan tentera USA di Somalia dahulu? Siapa yang dijulang oleh rakyat Bosnia di eropah sehinggakan anak-anak yatim diserapkan ke dalam masyarakat Melayu di Malaysia? Siapa yang menghantar komando secara senyap membantu rakyat Bosnia kalau bukan Malaysia?

21. Mahu berperang pun memerlukan perancangan yang teliti, bukan terus membabi buta bersandarkan sentiment. Perang Yarmuk, Perang Uhud, Perang Badar, Perang Khaibar sekadar contoh peperangan dalam Islam yang saya bangkitkan. Nabi Muhammad S.A.W merancang taktikal, Khalid Al-Walid memikirkan strategi peperangan. Sultan Muhammad Al-Fateh menganalisis. Bukan terus menyerang bagai orang gila.

22. Ya, ALLAH akan membantu hambanya. Tetapi andai hambanya tidka berusaha, apakah ALLAH akan menukar takdir dan nasib hambanya? Tidak! Itu janji ALLAH. Analoginya senang, anda sekadar berteriak takbir sebelum menjawab soalan peperiksaan anda, apakah anda merasakan anda akan mendapat keputusan yang cemerlang anda tidak belajar? Tidak bukan?

23. Hayati kata-kata Sun Tzu di yang harus ditelan oleh setiap orang, belajar daripada manusia genius di bawah, ada beberapa yang saya rasa sesuai dengan artikel ini.

24. ““Victorious warriors win first and then go to war, while defeated warriors go to war first and then seek to win”.

25. “Strategy without tactics is the slowest route to victory. Tactics without strategy is the noise before defeat.”

26. “The greatest victory is that which requires no battle.” Ungkapan terakhir ini harus diselami oleh kita. Kita memenangi kemerdekaan negara kita tanpa peperangan dan begitu juga dalam menyelesaikan kemelut di Mesir.

27. Apakah kalian merasakan bahawa konflik di sana akan reda atau bertambah buruk apabila kita masuk campur? Fikir-fikirkan. Guna hak miranda sebelum hak bersuara.

ps: bila kita berkawan dengan orang akal 10%, maka kita mesti terikut dengan mereka, jadi taknak jadi sengal 24 jam anda dilarang berkawan dengan mecei pr.. keh keh keh.. jangan mara aaa..

sumber klik sini

8 ulasan:

  1. Tak payah nak berjihad jauh-jauh hingga ke Mesir, Syria atau Palestine. Sudah kira besar pahalanya jika berjihad di Malaysia mempertahankan kalimah Allah dari digadaikan kepada kristian. Mana Unit Amal PAS berbaju dan berbaret merah ketika umat Islam berkumpul di Mahkamah Putrajaya mempertahankan kalimah Allah? Sekor pun tak de.

    Sudah kira besar pahala jihad fisabilillahnya jika kita dapat membekalkan maklumat atau bekalan makanan halal kepada umat Islam.

    Sembahyang dan ibadah tak tinggal, kepiah tak pernah lekang bertenggek atas kepala tapi kalau makan duit haram DAP tak der gunanya juga.

    Jihad nak, mati syahid pun nak tapi hutang PTPTN tak nak bayar belum tentu roh akan diterima.

    BalasPadam
    Balasan
    1. pesen diaorang ni anggap Islam diaorang je yang betul.. poodah.. tapi sengal caranya.. pas pas.. camne lah nak harap ganti umno, tumpo

      Padam
    2. teringat tang hutang PTPTN...
      heheheh

      jangan tak bayar hutang, nanti nama masuk ccris, susah nak memulakann hidup sebab peluang nak berhutang dah tertutup. Nak kuar negara pun tak bule

      Mak bapak tolong jangan culas bayar bagi anak yang masih belum kerja.

      dulu ada peluang nak dulupuskan hutang, tapi dilepaskan........hehehehhe..

      selamat membayar PTPTN

      Padam
    3. kalau sendiri dah bersedia nak berhutang kenapa bila dah puas guna duit hutang tak mau bayar?....apa yg ko bli dgn hutang PTPTN tu.....fikir semula, guna utk KEPERLUAN atau NAFSU?

      tau hukum ke tak?...pi la tanya mana2 ustaz HUTANG wajib bayar atau TAK?....ada agama tetap nak guna NAFSU utk kawal fikiran

      CCRISpun dah ditangguh utk penelitian....x tau crita?

      Padam
  2. Orang2 yg sokong prjuangan pakatan semua babi....tau nak soondolll je....nik aziz tu binatang2 kn org ckp yg trima brim sme mcm binatang...yg sbenarnya nik aziz tu yg binatang nye....bodoh punya pas....babi

    BalasPadam
  3. jenis pengikut yg x mengaji,x kaji dlu apa yg kita ada apa kita x dak,biasa la pembangkang otak tumpul,semua dia nk bngkang bila bgi jadi krajaan habuk pun tarak,buat malu kaum ja

    BalasPadam
  4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  5. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam