Isnin, 2 September 2013

APA MASALAH AKHBAR THE STAR?

apa masalah akhbar the star nak keluarkan post gambar yang tayangan filem tanda putera di penang tak mendapat sambutan, ek eleh... aku rasa mca sekarang nak cari pasal ni, dah lah takde sikap patriotik, dia nak main kasar pulak, mungkin mereka ni proksi dap, alah dah kiasu sama kiasu.

lahanet punya perangai, dah la kalah teruk masa pru lepas, peruntukan dia sedok kat pm bukan main banyak, dia minta macam-macam kat pm bukan main pm jaga hati diaorang, tetapi kerana kiasu lahanet ni semakin samdol nak tunjuk jibrauk, aku rasa releven lagikah mca untuk bn? macam musang berbulu ayam je perangainya... pui


sila baca

Apakah tujuan akhbar The Star menonjolkan berita tayangan filem sejarah Tanda Putera tidak mendapat sambutan di beberapa buah panggung wayang terutamanya di Pulau Pinang.

Adalah perkara biasa filem yang serius berasaskan fakta sejarah yang sebenar, tidak bersifat fantasi, sukar untuk mendapat sambutan. Ini sama sahaja dengan apa yang berlaku kepada majlis-majlis ilmu, kecuali yang bersadurkan hiburan dengan peranan utama dimainkan oleh artis-artis popular.

Bagaimanapun harus diingatkan bahawa mereka yang menonton filem ini adalah orang-orang terpileh dalam masyarakat, penonton yang berkualiti sekalipun kecil, orang-orang yang mengambil berat untuk memahami dan menilai sejarah negara. Diantara mereka inilah yang akan muncul sebagai pemimpin-pemimpin kecil dan besar di masa depan.

Maka itu kita tidak harus risau dengan kos besar bagi penerbitannya dan menjadikannya sebagai suatu isu besar. Nilai Tanda Putera untuk pembenihan fahaman sebenarnya tentang sejarah negara, tentang pengkianatan dan pembangunan bangsa dan juga untuk penyuburan patriotisme adalah lebih besar dari nilai wang.

ps: maafla ye, kritik tetap kritik, mana boleh bagi muka kalau ada musuh berbulu ayam di dalam komponen bn, tak suka blah!! perpaduan puas kita nak jaga tetapi mereka suka pula cari pasal!! fikir-fikirkan!!

sumber dr mim

4 ulasan:

  1. sudah lama the Star menjadi musuh dalam selimut... tapi Melayu masih beli suratkhabar bedebah ini adalah

    BalasPadam
  2. keluarkan je MCA (pemilik the star) dari komponen BN
    musang berbulu ayam yg merugikan kerajaan

    MIE

    BalasPadam
  3. Sekarang aku pulau/boikot the STAR bro...beralih ke NST pula

    BalasPadam
  4. The star apa tu ohhhhhh paper sampah

    BalasPadam