Isnin, 30 September 2013

BR1M AKAN DI BERI 2 KALI SETAHUN!! MENGELUPUR CIPAN CACAI SAMBIL TERSENGEH SIMPUL!!!

hihih, almaklumlah, ini satu keuntungan untuk cacai sempudal tegar, mereka kata eh ni kan duit rakyat, macam gampang perangai, macam mereka bayar cukai berjuta-juta, hahaha..

tapi bila mengkritik kerajaan, kerajaan zalim, kejam, ramai teraniaya, ramai mati kelaparan, ramai yang terseksa dengan kerajaan, abah lu lah, apa kerajaan bagi lu orang sebat, lu orang bedal, erti syukur lu orang langsung tak pernah ada, kritik, kritik, kutuk, kutuk, patutlah otak busuk dan makin mereput.

dah dah la wei.. kalaulah kerajaan kejam, hari ni lu orang nak makan nasi lu orang kena bayar rm50 hengget sepinggan lauk ikan kering je, mau? haha

CHANTEK, BR1M AKAN DI BERI 2 KALI SETAHUN!! ALHAMDULILLAH, KALAU BENAR-BENAR JADI!!


ps: mesti ada komen hati busuk nanang yang kat sini ni pasal br1m ni hehehe...

6 ulasan:

  1. SYUKUR ALHAMDULILLAH juga dgn. perjuangan BERANI MB Johor kita, DS Mohamed Khaled Nordin, utk. mengetatkan udg-udg perumahan Negeri dan Persekutuan, di Johor (patut dibuat di setiap negeri) supaya yg. miskin/sederhana (harapnya diUTAMAkan Bumiputera Islam/Melayu dan Bumiputera lain), supaya mampu MILIKI rumah sendiri! Juga diharap TEBUS balik KEBANYAKAN tanah-tanah REZAB MELAYU/Native Title (di Sabah/S’wak) yg. TERGADAI, dari zaman British dulu hingga skrg!
    Seperti yg. dilapurkan (seolah dgn. GELABAH) oleh EVANGELIS Star di http://www.thestar.com.my/News/Nation/2013/09/21/Johor-to-confiscate-lands-of-developers-who-fail-to-build-affordable-homes.aspx, Johor to confiscate lands of developers who fail to build affordable homes, By ZAZALI MUSA, September 21, 2013:

    JOHOR BARU: The state government will confiscate the lands of Johor property developers who fail to build affordable homes costing about RM150,000.

    The Housing and Local Government chairman Datuk Abd Latif Bandi said the right to take the land was provided under the National Land Code 1965.

    He said the Johor State’s new state Housing Enactment to be implemented early next year would also allow the state government to confiscate their lands.

    “Once, we get the lands back from them, we will take over the affordable housing scheme projects to ensure Johoreans can afford to own houses,’’ said Abd Latif.

    He said the state government had several options to redevelop the confiscated land, including giving it to the state-linked companies or a joint-venture basis with new developers.

    Abd Latif said this when met at the launch of Iskandar Malaysia Comprehensive Development Plan (2006-2025) Open Day at Aeon Bukit Indah shopping complex on Saturday.

    He said the state government had also set up a task force chaired by Mentri Besar Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin to look into housing issues in the state.

    He said 28,000 units of affordable houses were to be built in Johor within the next five years of which 20,000 would be in Iskandar Malaysia and 8,000 units in areas outside the economic growth corridor.

    Abd Latif said among the areas identified in Iskandar were Larkin, Pasir Gudang, Skudai, Gelang Patah and Nusajaya with 10,000 houses to be built in the latter.

    “Under the new state Housing Enactment, developers have to start their affordable housing projects together with the high-end residential properties,” he added......

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

    BalasPadam
  2. Bagi tetap terima,kutuk tetap kutuk.Bersukur bila DAP bagi,cemuh bila BN hulur. Dasar langau,tidak ada perasaan malu bila mengata BN yg bukan2.Tapi BR1M tahan berbaris panjang untuk mendapatkannya,bila menjadi hatip di mesjid, sampai tidak tahan mendengarnya,bila kerajaan BN taja imam2 untuk menunaikan haji,tak tolak pun.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 1 Oktober 2013 2:42 PG....brim ia wang kerajaan malaysia, bn cuma diamanahkan untuk mengagih wang tersebut dan taja imam naik haji bukan pakai duit bn, tapi pakai duit kerajaan malaysia...

      Tak semua orang bodoh macam yang kita bodoh....

      Padam
    2. Ada juga manusia yang mengaku dirinya sendiri BODOH... aku cukup rasa bersimpati... dulu sekolah di PASTI ke?

      Padam
    3. Orang yang baca nipun boleh jadi bodoh sbs baca statement bodoh mcm ni. Wahai penulis kutip ilmu banyak2, bukak mata luas2, pasang telinga besar2...menulis dari fakta bukan auta. Bersedia lah untuk menjawab atalah atas apa yang kita perkatakan dan tulis dikemudia hari. Moga Allah beri anda semua hidayah..Aminn..

      Padam
  3. Tanpa Nama1 Oktober 2013 7:12 PG tau pun amanah dr rezki ALLAH. so bersyukur la bn kerajaan yg amanah. ini pergi undi pakatan tapi mengutuk bn . mulut mengutuk bn tapi tangan menadah kat bn, patutnya kita bersyukur dan sama berdoa agar kerajaan yg memerintah diberi kebijaksanaan yg berterusan utk memerintah negara. jgn pandai mengutuk org je tapi diri sendiri pun tak terjaga..........

    BalasPadam