Ahad, 8 September 2013

TERIMA LAH HAKIKAT, SUARA MELAYU DIDALAM PR HANYA CIPUT!!

pada mulanya tengok gelagat orang-orang melayu di dalam pr, mereka ni dah macam terlupa mereka memang kalah pilihanraya 13 yang lepas, kadang-kadang macai-macai jibrauk ni tetap cuba nak tunjukkan mereka ni lah terhebat sepanjang zaman...

suara orang Islam di dalam pr, berdehem tak boleh kuat, malah boleh dikatakan tak boleh langsung nak dibanggakan, kerana tuan besar mereka adalah dap.. udah la melayu pr, jangan tipu diri sendiri, jangan jadi bahlul sepanjang zaman kerana nak buktikan anda tu kuat... kepada pas, harap fikirkan kesatuan orang melayu dan islam untuk kita lebih kuat,

bayangkan, dap memang nyata musuh orang Islam, dengan ideologinya memang anti Islam, tetapi kenapa sikitpun dari bijak pandai pas tidak pandang hal ini, ini semua untuk generasi orang melayu Islam yang akan datang, bayangkan... kalau dap 100% berkuasa di pru lepas? apa jadi dengan melayu sekarang..

BUKA MATA.. BUKA HATI TU, UKHWAH SESAMA KITA PENTING!!

-
 sebenarnya jibrauk ni lah puncanya, jual apa saja demi cita-cita nak jadi pm, tapi orang melayu keseluruhannya tidak bodoh

macamana sekalipun, dap adalah musuh sebenar orang Islam, sedar-sedarlah!

ps: bermula hari ini, kita patut sebarkan betapa hapraknya kalau kita sokong pr, sebab orang melayu di sana klas ke-2, kaki jilat kasut dap, blah la wei!!

28 ulasan:

  1. TU YANG AKU TAK FAHAM, PAS NI BAHLOL DAN TOLOL SANGAT. NAK BERPOLITIK, TAPI TAK PANDAI BACA SENARIO POLITIK...SANGGUP JADI KERBAU DI CUCUK HIDUNG.
    BETUL JUGA ORANGKATA, PATI ANJING SURUHANNN !

    BalasPadam
  2. Bila PKR menang Parlimen Lumut....orang Manjung Sitiawan Pangkor dalam keadaan terlopong sebenarnya ! sekarang....itu pun nasib baik Ahli Parlimen nya Melayu....boleh juga jemput2 makan raya kenduri...kesiaan !!

    BalasPadam
  3. Melayu, Melayu Melayu,.... asyik asyik Melayu, Melayu, Melayu. Bila lagi nak buat Tanah Perkuburan Melayu??????
    Allah swt dah buat syurga untuk Melayu kat Putrajaya. Bolehlah Melayu "hidup selepas mati" kat sana?
    PAS memang bodoh tapi UMNO lagi lagi lagi BODOH malahan BANGANG. Inilah Melayu yang paling "cerdik" kerana asyik ditipu Melayu UMNO dan masih tak serik-serik.
    Tahniah kerana ANDA adalah Melayu yang HEBAT. Jangan lupa kekalkan diri anda sebagai Melayu sebab di akhirat nanti, Melayu menikmati HAK ISTIMEWA yang membolehkan depa tu masuk syurga tanpa hisab. Tahniah dan Teruskan usaha baik anda semua ni. Maafkan aku sebab aku tak dapat bersama hangpa. Agama aku, Islam tidak membenarkan aku menjadi Melayu sebab syurga Allah swt tidak membenarkan insan yang hanya Melayu sahaja memasuki syurgaNya. Maafkan aku ya. Aku berdoa agar hangpa semua dikurniakan oleh Allah swt dengan "SYURGA ALA MELAYU" hangpa tu, insyaallah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tu pasal aku tetap kata orang pr bhagal, tgk je komen, terus tau mentaliti tetap bahluil.. kiki

      Padam
    2. Terima kasih atas komen anda. Yang penting aku Islam. Hangpa nak Melayu, Melayu le. Apa aku peduli. Yang aku sayang sangat ialah adakah perjuangan Melayu ni membawa ke syurga Allah swt? Yang aku nak ialah semua orang Melayu boleh masuk syurga tetapi kalau asyik utamakan Melayu saja, .... siapa yang bodoh? Aku Bodoh tak pa, janji aku dapat keredhaan Allah swt. Kau pi la jumpa Tuhan Melayu kau tu kat busut mana-mana, mungkin dalam hutan kot.

      Padam
    3. tanya balik, kuasa orang melayu di pr tu sekadar melukut ditepi gantang,baik entea fikirkan tu saja, tengok apa dap nak? orang suruh fikir, bukan jadi mecei dap..

      Padam
    4. Hang yang kata sebegini. Lagi-lagi kuasa Melayu. Biarlah hang dengan kuasa Melayu hang tu le. Aku minta maaf kalau bahasa aku hang tak faham. Maklumlah bukan semua orang Melayu faham bahasa ibunda sendiri.
      Kepada Melayu jati, saja aku sindir. Marah anak sindir menantu. Kalaulah aku asyik kutuk UMNO saja, sudah tentu depa akan pancung aku ni. Bagi aku, Islamlah segala-galanya.
      Bersuka ria dengan kuasa Melayu hang selagi Allah swt membenarkannya. Aku redha dengan pemberian Allah swt ni dan hanya Dia saja yang tahu perancanganNya.

      Padam
    5. org pas mana nak faham apa itu melayu kikiki

      Padam
  4. Balasan syurga itu hak Allah, bergantung kepada amalan dan redhaanNya dan bukan kepada bangsa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Inilah yang selalu dicanang oleh mujahidin Melayu. Tapi kalau asyik memperjuangkan Melayu aje, ... Allah swt redha tak? Kezaliman yang dibenarkan dan disetujui oleh kita mendapat redha Allah swt. Orang yang bersolat pun boleh masuk neraka Allah swt, ini pulak manusia yang sentiasa melakukan perkara mungkar yang dilarangNya?

      Padam
    2. zalim lg kalau biarkan dap berkuasa,

      Padam
    3. Buta sejarah dan buta statistik. Yang tengah berbicara ni memang pandai dan cerdik. Tahniah kerana Allah swt telah mengurniakan pemikiran yang mantap dan bernas pada kepala otak hang.

      Padam
    4. that y aku kata hang yang takda otak, kerana hang nak dalil agama kononnya tapi hampeh agama hang jual dekat dap.. pigi dah..

      Padam
    5. Andre Irwan, tumpang tanya kamu ni Mat Indon ka??

      Padam
    6. Apakah penting nak tahu keturunan aku ni? Dah berapa ramai pemimpin bukan Melayu yang mengaku Melayu dan menjadi pemimpin kita pulak tu.
      Itu nama timangan aku aja. Aku bukan spesis sama dengan Khir Toyo.
      Mahathir tu Melayukah? Azeez, CEO Tabung Haji tu Melayu? Noh Mohamad tu Melayukah? Idris Jala tu Melayukah? Kadir Sheikh Fadzil dan kerabatnya tu Melayukah?
      Aku dituduh tidak berotak tapi aku mampu berfikir. Yang ada otak pulak tak mampu berfikir. Hairan kan.
      Melayu memang pandai. Satu Contoh aje dari aku. Kereta Preve, harganya di Australia ialah RM48000 dan harganya di Malaysia ialah RM70000. Inilah Melayu yang sayang Melayu. Jual kat orang luar murah tapi jual kepada bangsa sendiri, mahal. Perniagaan yang memang Melayu diutamakan. APa pandang headbomb?
      Nama pun headbomb. Melayukah ni? Tanpa nama tak mahu tanyakah?

      Padam
  5. Tuan Andre! Melayu tu bangsa samalah macam bangsa2 yang lain kat donia ni, apa salah melayu tu? Memang masuk syurga tidak menggunakan tiket Melayu, namun kat malaysia ni ada keistimewaannya kerana bila sebut melayu je auto dia islam, islam agama yang diredhai Allah, jadi tiket tu dah ada, cuma rahmat Allah sahaja yang boleh kita masuk syurga. Kalau UMNO bodoh PAS bangang apalagi yang ada pada bangsa Melayu? kerana semua melayu ada dalam kedua-dua parti ni, PKR jangan sebut kerana depa ni dulu kebanyakannya ahli UMNO, DAP MCA GERAKAN MIC depa ni kapiag macam mana depa nak mempertahankan Islam yang dianuti Melayu ni? nak masuk syurga bukan kerana dia UMNO bukan kerana dia PAS tetapi kerana ketaqwaan seseorang itu. Antara UMNO dan PAS kedua-duan nya memang bangang kerana tidak mahu berbaik baik supaya Melayu Islam menjadi lebih kuat dalam politik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cuba faham mantiknya.

      Padam
  6. Bodus...Tak tahu siapa Melayu...memang baghal...Siapa CINA...Siapa keling..?Mengapa Allah ciptakan manusia berbangsa-bangsa...bukan nama bangsa Kafir dan islam je...

    BalasPadam
  7. Hikmah Allah menjadikan pelbagai bangsa

    a.Supaya dapat berkenal-kenalan dan bekerjasama antara satu
    sama lain.
    b.Dapat berkongsi dan bertukar-tukar kemahiran, maklumat dan ilmu pengetahuan.
    c.Supaya nilai murni yang terdapat dalam budaya bangsa lain dapat dicontohi oleh kaum lain.
    d.Supaya adanya kerjasama dan saling membantu antara negara-negara yang kaya dengan yang miskin, yang maju dengan yang mundur dan sebagainya untuk kepentingan sejagat.
    e.Bidang kerjasama yang dijalankan ialah dalam sektor ekonomi, politik, pelajaran dan sebagainya.

    Punca manusia suka berpuak-puak

    a.Tidak menghayati ajaran Islam yang sebenarnya.
    b.Tidak bertakwa atau beriman.
    c.Tidak malu kepada Allah yang telah menciptakan dan memberi rezeki kepada mereka.
    d.Telah sebati dengan adat dan budaya hidup yang suka berpuak-puak
    e.Rasa diri lebih mulia daripada golongan lain dan lupa asal-usul kejadiannya.

    Namun di Malaysia ini , ada bangsa yang tidak mahu mengamalkan konsep tolong menolong bantu membantu antara sama lain, ianya lebih mengutamakan bangsa sendiri meliputi semua aspek kehidupan walaupun kerajaan berusaha menuju kearah menyatuan 1 Malaysia. Jadi kalau mereka begitu sikapnya , tidak salah kita pun terpaksa berlaku begitu untuk survival bangsa kita tanpa memudaratkan mereka. harap awak faham Andre.

    BalasPadam
    Balasan
    1. "tidak salah kita pun terpaksa berlaku begitu untuk survival bangsa kita tanpa memudaratkan mereka." Ini aku setuju tapi harus ingat, dalam mempertahankan Islam, kita tak boleh berlaku kezaliman kepada bukan Islam, lebih-lebih lagi yang Islam. Satu nasihat aku, setiap kali kita berfikir, biarlah kita berfikir untuk survival Islam kita dan bukan bangsa kita. Hidup dan Hebatnya Melayu ni kerana kita ni Islam dan bukan Islam tu Hidup dan Hebat kerana kita ni Melayu. Maafkan aku jika ada terkasar bahasa. Perbincangan yang telus semata-mata mengharapkan keredhaan Allah swt. Ingat, aku juga sayang bangsa aku tapi aku tak sanggup lihat bangsa aku terjerat ke dalam perjuangan assobiyah yang amat dilarang oleh Islam.

      Padam
  8. Kalau PR ditakdirkan perintah Malaysia, 39 ahli parlimennya Islam, 50 ahli parlimennya bukan Islam. Oi ANDRE, hang nak ka?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cuba teliti statistiknya dengan betul-betul. Apakah mungkin bukan Melayu menguasai Parlimen? Aku tak mahu nanti orang kata orang Islam kita ni buta matematik sedang orang Islam dulunya memang hebat dalam Metametik (Ingat: Aljabar, ...) Sekarang pi bilang tengok berapa ramaikah ahli parlimen yang beragama Islam dalam parlimen? Jangan dok fikir yang Melayu dalam UMNO sahaja yang Islam atau yang Melayu. Melayu dalam DAP/PKR/PAS kurang Melayu dan tidak Islamnya. Sekarang bagi tahu kat aku, hangpa nak Melayu berkuasa atau Melayu UMNO yang berkuasa?

      Padam
  9. Dengan YB bukan Islam seramai 50 orang maknanya depa dominan. Anggota kabinetnya...hang ingat depa nak bertolak ansoq sangat. Di Selangor DAP kata depa mau MB PKR walaupun Pas lebih banyak menang. Kena dengaq cakap depa.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Awat hang tak suka Khalid jadi MB kah? Prestasi Khalid sebagai MB tak baguskah? atau Khalid tu bukan Melayu? Bagi aku, Melayu yang berdaya saing, berkebolehan, telus dan integriti sahaja harus diutamakan. Pedulikanlah dari mana asal usulnya. Kalau Melayu rasuah pun kita pertahankan, takkah bodoh itu namanya? Islam tak ajar kita berkiblatkan pemimpin yang tiada integriti, tiada keadilan, rasuah (kuasa maupun wang ringgit), rendah akhlaknya, melakukan kezaliman, ... So kalau hangpa kata Melayu tu Islam, maka ini sudah tentu memalukan Islam itu sendiri sedangkan Islam tidak begitu. Aku tak tahulah dalam agama Melayu membolehkan hal sedemikian berlaku. Adakah Melayu tu serupa dengan syiah yang membenarkan pembohongan dan kepura-puraan????

      Padam
    2. TAMBAHAN: Kalau MP bukan Melayu seramai 50 orang pun, hang dah kata depa dominan dan berkuasa. Kalau begitu, pada pandangan hang, Melayu memang lemah bukan saja minda maupun daya saing. Itukah yang hang maksudkan?

      Padam
  10. Aku bukan apa, aku teringat Hassan Ali dulu nak menghalang penjualan arak , nak menghalang gejala pemurtadan di DUMC ditendang keluaq. Tu yang nak menegakkan Islam tu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hang kan suka yang nak menegakkan Islam macam Khalid.Last sekali Si Khalid pegang portfolio agama sendiri.. Amboi Khalid tu bukan main suruh Hassan minta maaf stelah disergah DAPigs. Depa kan dominan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hassan Ali, betulkah dia tu?????? Kalau hang betul-betul pegang pada prinsip dan hukum hakam Islam, ... Tapi dari segi penulisan anda membayangkan hang tak peduli apa yang Melayu UMNO buat, janji Melayu dapat berkuasa. Sampai hati hang panggil DAP tu pigs sedangkan hang tahu bahawa anak bekas menteri UMNO (Khir Johari) adalah salah seorang ahli parlimen dari DAP. Itu yang aku selalu kata, semangat perkauman telah mengaburi mata hangpa sampai dah tak berfikir secara lurus. Adakah itu caranya hang gelar seorang Islam lain sebagai BABI? Kalau begitu, hang 3 kali BABI.

      Padam
  11. Aku nak Melayu Islam yang berkuasa dan Melayu Islam tu mesti dominan untuk kelangsungan seluruh umat Melayu dan Islam di Malaysia. Untuk kelangsungan anak cucu. Kalau PAS boleh jadi dominan aku sokong PAS, kalau UMNO dominan aku sokong UMNO. Kalau nak bersatu lagi cantik , tapi PKR aku pikiaq banyak kali.

    BalasPadam