Selasa, 10 September 2013

TINDAKAN AKAN DIAMBIL KEPADA PEKAKAS PR YANG MULUT LAHANAT DI DALAM PERKHIDMATAN KERAJAAN!! AMBIL UBAT DER!!


Budaya menggunakan media sosial untuk mengkritik telah menjadi masalah di kalangan pekerja muda, termasuk dalam sektor perkhidmatan awam sehingga Jabatan Perkhidmatan Awam terpaksa mengeluarkan surat pekeliling mengingatkan mereka supaya menghentikannya atau berdepan kemungkinan tindakan.
Oleh itu, jika anda tidak bersetuju dengan dasar kerajaan atau berasa diabaikan secara tidak adil dalam urusan kenaikan pangkat dan berfikir untuk mengadu dalam talian, anda dinasihatkan supaya tidak berbuat demikian.

Ketua pengarah, Tan Sri Mohamad Zabidi Zainal berkata beberapa penjawat awam telah menggunakan Twitter, blog, Whatsapp , Facebook dan Youtube untuk mempersendakan inisiatif kerajaan.

"Kami telah menerima banyak maklum balas dan aduan mengenai penjawat awam memberi pandangan negatif terhadap program kerajaan melalui media sosial dan internet.
"Mereka harus sedar bahawa ini adalah satu kesalahan," katanya dalam surat kepada semua kementerian, kerajaan dan agensi-agensi kerajaan.

Mohamad Zabidi mengingatkan kakitangan awam peruntukan di bawah seksyen 19 (1) Peraturan Am (Tatatertib dan Kelakuan) 1993 melarang mereka daripada membuat kenyataan secara bertulis atau lisan yang boleh menjejaskan atau menyebabkan kesan buruk ke atas dasar-dasar, keputusan atau program kerajaan.

"Mereka tidak boleh berkata apa-apa yang berpotensi memalukan atau meletakkan Kerajaan dalam situasi buruk.
"Mereka juga tidak dibenarkan untuk mengedarkan maklumat atau komen mengenai dasar-dasar itu dalam apa jua cara," katanya.

"Walaupun agensi-agensi kerajaan mengambil kesempatan daripada media sosial untuk mempromosikan wacana dan menghebahkan inisiatif mereka, penjawat awam tidak perlu menggunakan platform ini untuk mengkritik pihak berkuasa.
"Pekerja-pekerja sektor awam perlu sentiasa ingat bahawa mereka perlu kekal setia kepada Yang Di-Pertuan Agong, negara dan kerajaan pada setiap masa.

"Ini jelas dinyatakan dalam undang-undang yang mengawal perkhidmatan awam.
"Saya berharap agar semua ketua-ketua jabatan menganggap serius perkara ini dan mengambil tindakan tegas terhadap mana-mana individu yang melanggar arahan ini," katanya.
Tambahnya, mereka yang didapati bersalah boleh diturunkan pangkat, dipindahkan atau dalam senario kes terburuk, dipecat.

Pengarah Eksekutif Persekutuan Majikan-Majikan Pekerja (MEF) Shamsuddin Bardan berkata pekerja mungkin menghadapi tindakan disiplin yang tegas jika mereka meletakkan perbincangan mengenai tempat kerja dan perkara-perkara dalaman di ruang siber.

Beliau berkata, pekerja tidak dibenarkan memaparkan apa-apa bahan di web, terutamanya Facebook atau Twitter, jika mereka tidak berpuas hati dengan sebarang dasar syarikat.
"Jika ia mendatangkan kesusahan kepada syarikat itu, ia sudah menjadi satu bentuk salah laku dan tindakan yang boleh diambil terhadap mereka termasuk, dalam keadaan tertentu, dibuang kerja," katanya.

AMBIL UBAT KALU... KAH KAH KAH... KALAU AKU BUANG JE, MENJAHANAMKAN KERAJAAN MELAYU JE, NAK JADI MACAI DAP SANGAT, NAK JILAT SANGAT BANG NON TU, DAH LA SEDAP GAJI MASYUK, LOAN DAHLAH SENANG DAPAT, DAPAT BELI RUMAH BESAR-BESAR, HUISH MACAM-MACAM KERAJAAN BAGI KEISTIMEWAAN DEKAT MEREKA, HANYA MEREKA BERSYUKUR FAHAM APA SUMBANGAN KERAJAAN, TETAPI LAHABAU MUSANG BERBULU AYAM NI JENIS JIBRAUK YANG KERJANYA KRITIK, HAMUN BUAT FITNAH DEKAT MAJIKAN SENDIRI...

KAH KAH KAH OIII PADAN MUKA LA WEI... SIAP LA... DAPAT SIAPA MACAI PEMBANGKANG.. KITA RENDAM DEKAT SAWAH... HAHAHAHA... AKU GERAM SEBAB RAMAI JADI KURANG ADAB... PUI.. SIAPLAH.. NAK JADI MACAI DAP SANGAT... CHILAHANAT...

JOM KITA TENGOK GAMBAR-GAMBAR DI BAWAH SIAPA YANG DOK GELAKKAN MEREKA... KAH KAH KAH KAH

sampai kuda pun gelakkan si macai tu kah kah kah

 bang non pun gelak sekali, padan muka hangpa la siapa suruh jadi macai aku dengan dap.. kah kah kah...

 kah kah kah kah, beruk pun join sekaki nampak gelak... kah kah kah..

 kah kah kah kah kah kah

 kah kah kah kah kah miawwwwwwww!!!

tula hangpa jadi lagi macai aku, kah kah kah kah kah... siap la hangpa... 

ps: gempur musang berbulu ayam.. yearghhhh

4 ulasan:

  1. Sepatutnya tindakkan sedemikian 20 tahun dulu dibuat. Apapun syukurlah sudah ada kesedaran dan ketegasan dipihak kerajaan untuk menangani kegiatan anti kerajaan dikalangan penjawat awam. Jangan arahan saja diberi. Tindakkan perlu dilihat penguatkuasaannya.

    BalasPadam
  2. Penjawat awam asia besar....mesti memainkan dui peranan .sebagai rayaat dan sebagai penjawat awam .Jangan takut untuk mengeluarkan pendapat.....pandangan atau teguran secara terbuka .Tapi ingat jangan dedahkan dekumen sulit atau rasia besar itu salah.Saya secara terbuka mengalakan cerita didalam jabatan ....tingkah laku dan keputusan dibuat yang dengan terang melangar etika mesti didedahkan .
    Kerajaan atu pihak syarikat jangan takut jika tak buat salah ......berfikiran terbuka lah sikit.

    BalasPadam
  3. Tak suka berhenti je...ramai lagi orang nak kerja....
    duduk makan gaji gomen...tiap tahun dah ada allocate gaji dalam buget setiap2 sorang....mana ada turun gaji naik gaji ada ...tapi kalau perangai macam bangkai......gaji tiap2 bulan laju je cucuk kad dekat ATM...lepastu sedap rasa je kutuk kerajaan ...hidup bermuka-muka....perasan kerja tu hak hakiki dia...Tak caya nanti bila interview kerja SPA...si muka-muka ni lah yang selalu dapat kerja.....lembut lidah memuji dasar kerajaan....bila dah dapat haram...sebakul durian kutuk....

    Orang-orang macam ni dasar tak sedar diri.

    BalasPadam
  4. Kalo keje govnmt mesti sokong Bn? Kalo xmo sokong nanti dilabel xsedar diri?
    0i! Mazhab pe ko gn? Hak diorng la nk cenderung kt mane2 pn... diorng dibayar gaji dari sumber hasil bumi n pendapatan cukai rakyat.
    Mcmla gaji diorng tu dibayow oleh cukai yg dikutip dr pengikut2 UMNO BN jer...

    BalasPadam