Sabtu, 28 September 2013

TU PASAL AKU CUKUP MENYAMPAH DENGAN PR!! NATE!!

bila si teoh beng hock mati, wahh bukan main pegang sepanduk, pegang lilin, tunduk hormat, semua ada, konon mereka nak hormati kematian tragis beng hock!!

tapi semua heran, malah macai-macai jibrauk yang selama ini sanggup mati bersama mereka, garu kepala, terutama pengikut pas, mereka jadi pelik, jadi sangat misteri...

ini lah dia orang panggil semua menda untuk kepentingan politik, sebat, kalau tak.. no way!!



ps: kepada melayu-melayu dalam pr, korang buka mata, buangkan sikap benci 24 jam kamu tu terhadap kesatuan kita!! bersatulah kita!!

6 ulasan:

  1. Bg mrk, everything is about politics-lil kerusi wal kuasa bittahaluf siyasi.

    BalasPadam
  2. Al-Fatihah utk. Allahyarham TS Ustaz Azizan.

    Kebencian SI KAPIR SAMSENG dr. DAPBANGKAI/PKR pd. Islam/umatnya memang terbukti! Apalagi Allahyarham TS Ustaz Azizan, seorang ULAMA (bukan mcm. Mamat Sabun) yg. mahukan PERPADUAN umat Islam/Melayu! PAS dipergunakan seolah mcm. KERBAU oleh si KAPIR-KAPIR laknat ini, utk. MENJATUHKAN Islam/umatnya dan Tanah Melayu ini sbg. NEGARA ISLAM!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

    BalasPadam
  3. Karpal sigh, lim kit siang & anuar, mereka dah mati sebeum mereka mati...

    BalasPadam
  4. Ayuh Najib, Beranilah Sahut Cabaran Ku Li Untuk Isytihar Harta!

    Hanya berselang beberapa jam setelah Tengku Razaleigh Hamzah melontarkan cabaran kepada Najib agar semua yang bergelar pemimpin, termasuk dirinya supaya berani mengisytiharkan harta masing-masing kepada umum sebagai langkah menangani rasuah dan mengembalikan kepercayaan umum, terdedah pula berita mengenai anak seorang menteri yang berjawatan pegawai khas didapati telah membeli sebuah banglo mewah bernilai lebih RM7 juta.

    Ia sekaligus menjadikan cabaran Ahli Parlimen Gua Musang itu bukan saja terlihat sangat relevan tetapi merupakan sesuatu yang tidak seharusnya dielakkan oleh Najib jia benar beliau mahu melihat UMNO dan para pemimpinnya dipulihkan imejnya dan seterusnya diyakini rakyat untuk suatu tempoh yang lebih lama lagi.Pemimpin Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Chegu Bard semalam mendedahkan maklumat beserta gambar tentang anak Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Nazri Aziz yang bernama Nedim didapati telah membeli sebuah banglo mewah di Glenmarie, Shah Alam dengan harga lebih RM7 juta yang diragui keupayaan memiliki hartanah itu memandangkan usianya yang masih.

    SAMM juga segera menuntut penjelasan Nazri mengenai pembelian hartanah itu serta kemampuan kewangan anaknya yang begitu muda tetapi sudah boleh membeli sebuah banglo mewah.

    Selain dilanda berbagai kontroversi sebelum ini, tindakan Nazri melantik anaknya sebagai pegawai khas di kementeriannya juga ditegur Perdana Menteri yang menyifatkan anak dan ahli keluarga menteri secara prinsipnya tidak boleh bekerja di kementerian tetapi hanya dibenarkan di kawasan Parlimen sahaja. Lantaran itu, Nedim kemudian ditugarkan sebagai pegawai khas di Parlimen Padang Rengas dengan dengan tugas khusus berkaitan generasi muda atau Gen Y.Dan sepertimana biasa, Nazri tetap menjawab sebarang kontroversi dengan caranya yang tersendiri. "Itu bukan masalah saya," tegasnya.

    Memanglah Nazri boleh berdalih dengan mengatakan urusan anaknya yang sudah dewasa itu bukan lagi urusannya tetapi bolehka rakyat mempercayainya? Sebagai pemimpin, seseorang itu bukan sekadar bertanggungjawab terhadap partinya tetapi juga kepada rakyat yang membayar cukai dan mengharapkan seseorang pemimpin itu benar-benar seorang yang amanah dan berwibawa.

    Rakyat tentunya meragui jika ada anak atau ahli keluarga seorang menteri dilihat bergaya mewah dan berbelanja di luar kemampuan yang sewajarnya. Sebenarnya tidak sahaja Nazri yang terkait dengan gaya mewah dan berbelanja di luar kemampuan itu, perlakuan anak isteri beberapa menteri dan timbalan menteri yang lain juga turut menjadi perbualan umum.

    BalasPadam
  5. kopek dan tampalkop29 September 2013 7:28 PG

    ...... Ada yang sering kelihatan ke sana-sini dengan kereta mewah, ada yang gila berparti, ada yang terlibat dengan pelbagai jenis perniagaan dan pemilikan saham, gemar membeli-belah di luar negara dan berbagai lagi. Kedengaran juga ada anak seorang menteri yang menaiki kereta Mini Cooper untuk ke kelas tuisyen.Anak isteri Najib sendiri tidak putus-putus terpalit dengan isu yang sama. Dari beg tangan mewah, perhiasan yang mahal-mahal, baju bersilih-ganti, percutian mewah sehinggalah kepada cincin bernilai RM24 juta, semuanya memberi gambaran buruk tentang wajah-wajah sebenar pemimpin yang ada di negara ini.Kepada rakyat, kekayaan dan kemewahan keluarga pemimpin akan segera dikaitkan dengan perbuatan rasuah. Ini kerana rasuah adalah cara paling mudah untuk memperolehi wang dan kekayaan bagi mereka yang mempunyai kuasa. Rasuah juga memburukkan imej parti dan kerajaan. Jika tidak ditangani, rasuah adalah barah yang akan membunuh seluruh nilai-nilai murni dalam kehidupan.Lantaran itu, sebagai pemimpin veteran yang penuh pengalaman, Tengku Razaleigh sedar bahaya dan impak buruk daripada rasuah itu. Kalau pun ia tidak menghancurkan UMNO dan kerajaan dalam waktu yang terdekat ini, lambat-laun bala daripadanya pasti akan tiba.Dengan kenaikan harga barang, kos sara hidup makin meningkat serta pelbagai bebanan lain yang ditanggung rakyat tetapi dalam masa yang sama kerap pula timbul cerita-cerita negatif tentang kemewahan dan kekayaan pemimpin dan keluarganya, persepsi rakyat terhadap golongan pemimpin turut bertambah buruk.

    Untuk mengembalikan keyakinan rakyat serta membuang persepsi rasuah itu, Tengku Razaleigh mencabar Najib agar semua pemimpin dan bekas pemimpin, termasuk dirinya agar mengisytiharkan harta masing-masing supaya rakyat akhirnya boleh membuat penilaian.

    Dalam hal ini adalah wajar Najib menyahut cabaran Ku Li itu bagi membuktikan dirinya serta pasukannya dalam kerajaan adalah terdiri daripada mereka yang benar-benar berwibawa, berintergeriti dan diyakini rakyat. Dalam dunia moden yang menuntut ketelusan, pengisytiharan harta secara terbuka adalah kaedah paling baik menentukan bersih atau tidaknya seseorang pemimpin itu.Tidak diragui lagi, kes terbaru melibatkan anak Nazri yang membeli hartanah mewah yang diluar kemampuan seorang anak muda sepertinya adalah umpama mendalam dan membesarkan lagi kubur UMNO. Kes ini menambahkan lagi keraguan dan kecurigaan rakyat terhadap UMNO dan kerajaan. Mungkin ia tidak menyebabkan kerajaan tumbang atau kedudukan Najib tergugat dalam waktu yang dekat ini tetapi dalam jangka masa panjang, itulah sebenarnya penyebab utama kejatuhan banyak kerajaan di dunia ini.

    BalasPadam
  6. ...... Sekiranya Najib masih sayangkan UMNO, ingin melihatnya bersih dan terus berkuasa, beliau tidak harus berlengah lagi untuk menyahut cabaran Ku Li itu. Ayuh, segera arahkan semua pemimpin, bekas pemimpin dan keluarganya untuk mengisytiharkan harta masing-masing. Najib mestilah menjadi orang yang pertama mendedahkan nilai hartanya kepada umum, kemudian diikuti oleh semua menteri-menterinya.

    Ku Li yang sudah menyatakan kesediaan untuk berbuat demikian, harus juga menuruti langkah itu. Mahathir dan semua bekas pemimpin juga mesti menyokong langkah ini. Walaupun tidak lagi bergelar pemimpin, anggaplah tindakan itu sebagai pengorbanan kepada parti yang telah menjadikan mereka pemimpin sebelum ini.

    Cabaran Ku Li kepada Najib adalah relevan untuk membersihkan imej UMNO dan kerajaan dan agar ia diterima rakyat sepanjang masa. Selebihnya terserahlah kepada Najib.Sebab itu, walaupun Tengku Razaleigh yang sebelum ini diura-urakan bakal mencabar Najib bagi jawatan Presiden UMNO, masih tidak bersedia berbuat demikian lantaran wujudnya beberapa kekangan, selain mendapati ahli-ahli UMNO belum benar-benar sedia kepada perubahan, cabarannya berkaitan pengisytiharan harta ini tidak lain menunjukkan kasih dan sayangnya yang berterusan kepada parti.

    BalasPadam