Khamis, 31 Oktober 2013

ceramah pas di sg limau semua kena tsunami!! awat dok jadi lagu tu??

ada penyokong kuat pas kata, semua ini taktik dari pihak atasan supaya orang bn lupa diri, yelah bila mereka tengok ceramah pas tak de langsung penduduk sg limau nak datang, persepsi akan jadi panas berdentum sampai kata pas nyawa-nyawa ikan, tetapi ini art of war dari pas, hehe umno jangan berlagak sangat.. yang pasti pas tetap menang bergaya di prk sg limau.. erm kata penyokong kuat ini lagi, penduduk sg limau tidak akan sesekali mengkhianati arwah ustaz azizan...

erm.. hehe.. kesimpulan apa yang penyokong kuat pas ni kata, pas sebenarnya dah goyang dengan bn, hehe.. macam-macam cerita fitnah mereka jaja, satu persatu kantoi, dikalangan penduduk sg limau pun tau yang calon pas adalah proksi musuh arwah ustaz azizan.. jadi.. kita tunggu dan lihat apa drama pada hari mengundi tu nanti ye.. tunggu..

jom tengok, kalau mat shabu beri ceramah pun setakat ini saja mampu kumpul.. boleh bikin runsing kawan.. kah kah kah.. pas pas.. selagi berpaksi dengan dap, selagi itu pas susah nak berubah... pas juga mengalami perpecahan, bukan 2 tapi 3 perpecahan yang dah nampak sangat ketaranya, group 1 kearah kepimpinan ulama, memang dalam umno pun menyokong pendokong ulama tulen dalam pas (misi perpaduan), group ke-2 pendokong kuat anwar ibrahim / dap dan ke-3 pendokong gerakan syiah yang ingin sangat mensyiahkan pas.


ps: sedarlah wahai insan, kita kalau tersalah pilih, maka teruk impaknya, ##berani berhijrah##

25 ulasan:

  1. MAT KETUM SAID:

    Mat Syabu ??? kahkahkah...dari muda sampai tua dok mohong orang kampung....dengaq buleh,percaya jangan !.....tapi takpa Nik Aziz dah habaq semua ahli Pas adalah Ulama.

    BalasPadam
  2. besarnya kehmah.. kui kui kui!!

    BalasPadam
  3. ekekekke.....ada la 2-3 eko kambing nengoo....ekekeke

    BalasPadam
  4. Jadikan nasib melayu di Penang dan Selangor sbg pengajaran... takkan tak sedar2 lagi... PAS hanya taraf anjing je di mata DAP dan PKR...

    BalasPadam
  5. salin dan tampal31 Oktober 2013 2:16 PTG

    Umno Sentiasa Bersedia Bersatu Dengan PAS - Muhyiddin YAN: Umno masih terbuka berhubung cadangannya untuk bersatu dengan PAS. Dalam lawatan pilihan raya ke Sungai Limau, Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata parti itu selama-lamanya bersedia untuk bersatu dengan PAS. Muhyiddin berkata, selain perbezaan ideologi politik kedua-dua pihak, PAS dan Umno mengamalkan prinsip-prinsip Islam yang sama. "Kami mahu melihat masyarakat Islam bersatu," katanya, dengan mengaitkan perpecahan di kalangan umat Islam di dunia Arab telah membawa kepada konflik berterusan dan perang saudara. 

    Bercakap pada perhimpunan dengan imam, guru agama sekolah dan penduduk di SK Sungai Dedap di sini pada Sabtu, Muhyiddin turut mengumumkan peruntukan RM118,000 kepada 22 pusat Kafa (Kelas Agama Fardhu Ain), Persatuan Guru Kafa Yan, Persatuan Guru Takmir Yan dan Persatuan pegawai Masjid Yan. Terdahulu pada majlis lain, beliau berkata 12 buah sekolah di Sungai Limau akan diperuntukkan sebanyak RM1.4 juta. 

    "Kita tidak memberikan ini untuk mendapatkan sokongan (untuk Barisan Nasional). Kami menghormati pandangan dan pendirian yang diambil oleh tokoh-tokoh agama masing-masing. "Tetapi marilah kita sama-sama bekerja dalam satu pasukan untuk membina asas agama yang kukuh untuk masa depan yang lebih baik," katanya, sambil menambah beberapa orang telah menasihatkan beliau supaya tidak berkempen di Sungai Limau kerana ia merupakan kubu kuat PAS. "Sebelum ini mereka juga kata bahawa PAS kuat di Kedah tetapi tetap kalah di negeri ini," katanya, sambil menyeru pengundi Sungai Limau memberi calon BN Dr Ahmad Sohaimi Lazim peluang. -mstar



    Pas kan parti sesat, buat apa nak bersatu?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bersatu bukan maksudnya bergabung jadi satu parti, bersatu tu maksudnya cari titik persamaan, rapatkan jurang perbezaan untuk menjaga Islam dan kepentingan Melayu. PAS nak sesat dengan pemikiran pemimpin mereka pi mampus la. Tapi ada dalam beberapa isu UMNO dan PAS boleh bersama. Ape tu pun tak paham maksud bersatu ke????

      Padam
    2. ekekekeke...ada juga cecei PASyiah yg KONPOMkan PAS parti sesat.....hey..hey...hey....dah tau PAS tu sesat, hang duk melangok dlm PAS tu buat apa???.....masuk biaDAPigs la bhai.....byk Syeikh, ulama2 dlm biaDAPigs ya syeikh ali baba.....:)

      TSMY main2pun PERCAYA ka.....kdg2 UMNO nak juga menari style PASyiah main tarik tali.....:)

      Padam
    3. Elok jangan bersatu, nanti semua orang umno jadi sesat.
      Mana pernah menteri dalam umno jadi imam....tak pernah tengok!
      Baca doa pon tak pernah nampak....jadi tukang amiin, selalu sangat
      Syarah hadis, tafsir ayat quran....menteri umno memang kurang sangat, atau dengan kata lain, memang tidak ada....mengapa begini?

      Padam
    4. Tanpa Nama31 Oktober 2013 4:03 PTG... ko baca haprakdaily ngan soroskini je, mane nak tau ada menteri umno boleh imam ke, baca doa ke, tafsir al-quran ke... ko pi tanye mampoosss omaq, bila dia pernah jadi imam? Lagi tak pernah nampak...

      Kalau mustapa ali jadi imam dengan i..u..i..u.. aku pernah tengok la.. siap tebar spender putih lagi... camtu baru dikatakan hebat iye tak..

      Padam
    5. hahaha.....ada yg kata menteri UMNO takda jd IMAM..bla..bla...bla

      nak habaq kat hang sat naaa....kalau adapun keluar kat akhbar/TV pro Kerajaan.....korang mana tercongok nak tgk....aduhhhh...tu la, duk dlm gua lg....:)

      Padam
    6. 6:19...kalau ada yg boleh jadi imam bagus lah, aku pon suka sangat berita ini.
      Mustapa ali jadi imam, dan engkau jadi makmum nya, itu yang lebih aula.

      Aku pon suka sangat kalau sesekali najib berkhutbah (bukan baca khutbah), sekaligus menjadi imam solat jumaat dimasjid negara, kalau nik aziz boleh jadi imam kat masjid pasir gudang johor, tempat paling kuat umno dan orang umno pon tak marah, kenapa najib tidak...?

      Padam
    7. apa kerja hakiki nik aziz?? Jadi pemerintah negeri ke atau jadi penambah seri je?? Kalau duk dalam bilik mesyuarat asyik tidor dan orang lain yang pengerusikan mesyuarat tu bukan pemimpin namanya, tu makan gaji buta tau. Najib nak berkhutbah watpe, bukan bidang tugas dia pun...

      Padam
    8. 10:19....bukan salah pon jika sesekali najib berbuat begitu, bukan jafi kudis pon.
      Nik aziz bior lah dia dan penyokong dia, biar mereka dengan lagu mereka...

      Padam
    9. Anon 11:23 PG...tak mau pakai nama 'batu api' ke??? Kah kah kah kah kah

      biarkan N.Ajis terjun dengan labu-labunya.. biarkan.. biarkan..

      Padam
    10. Nasib kau lah batu api, bila ada ayat menghasut dan mem'bakar'....engkau jer lah yang kena...itu lah risiko jadi batu api

      Padam
  6. ni mesti UMNO mandrem pengundi2 kat Sg Limau ni.....elehhh, sikit tak bermaksud LEMAH la derrr...cuma malas nak bayar UFTI kat penceramah je derrrr.....muaahahahahaha

    BalasPadam
  7. Akibat permainan licik DAJAL MUSUH Islam/Melayu dlm. PAS. maka CINA KAPIR SAMSENG kat K’tan pun makin naik muka- tak hormat lansung Islam mahupun PAS (mereka sampai berdemo kat P. Pinang suruh DAPBANGKAI masuk campur kerana begitu benci undg-undg Islam – awat si Cina RASIS ni semua tak BERAMBOS saja dr. Kelantan)! Si KAPIR-makain-DAJAL ni tak sedaq diri, Kelantan dan seluruh Malaysia, adalah NEGARA ISLAM! Kalau kat Brunei atau negara liga Arab, si Kapir mesti patuh undg-undg. Islam di NEGARA ISLAM – tapi kat K’tan/M’sia ni, si Kapir nak buat sesuka hati mereka, termasuk sebarkan budaya LUCAH KAPIR mereka, secara terang-terangan dan dgn. makin bongkak! Sebab si Kapir asyik dpt. habuan dr. si Islam/Melayu LIBERAL PENGKHIANAT!

    Kalau kat Barat sendiripun, yg. agama rasminya adalah Kristian, kaum PENDATANG kena hormat budaya Kristian, cthnya di Jerman, tak boleh buka kedai hari Ahad atau semasa mana-mana cuti rasmi Kristian! Dan jgn. harap boleh dpt. makanan halal kat pasaraya besar Barat - hanya di kedai-kedai umat Islam (tapi Barat asyik MELALAK mcm. ANJING HUTAN LIAR, kat Dunia Islam pasal hak asasi kesamaan/kebebasan mutlak-demokrasi LIBERAL PENIPU mereka)!

    Lihat di http://www.thestar.com.my/News/Nation/2013/10/30/NonMuslims-see-red-over-seminar-Traders-invited-to-Islamic-business-workshop-irked-by-fee-and-threat.aspx, Non-Muslims see red over ‘seminar’, by syed azhar. October 30:

    KOTA BARU: The Kota Baru Municipal Council has raised another storm among non-Muslims when it “invited” them to take part in a seminar on doing business the Islamic way last week.

    Participants claimed, however, they were not only required to pay a registration fee of RM60, there was also a condition that their business licence would not be renewed if they did not attend the event.

    The attendance was lukewarm, with council staff outnumbering the participants, but it left a sour note among those who took part in the seminar on Wednesday.

    It is understood it was the first of two seminars, with the second scheduled for Monday postponed to a later date.

    “I found the meeting a waste of time. While the organisers repeated the do’s and don’ts of doing business, in the end it was just a ceramah on Islam,” said a salon operator who declined to be named.

    She added that she did not understand why they had to pay the RM60 fee and what the objectives of the seminar were.
    The agitated salon operator said she attended the meeting because she feared her business permit would not be renewed if she stayed away.

    She added that she understood the council wanted to implement Islamic principles within the business community but felt it should not include non-Muslims.

    The hubbub over the council’s latest move to instil Islamic values in the running of what the PAS-led Kelantan government dubs the “Islamic City of Kota Baru” comes on the heels of the uproar over warnings to hair salons not to display “sexy” posters that show models not covering the aurat (parts of the body that should be hidden from public view).

    Before this, the Chinese business community had cried foul against other restrictions imposed by the council; such as barring hair dressers from attending to customers of the opposite sex, segregating men and women in cinemas and supermarket counters, banning the sale of lottery tickets and restricting the sale of liquor.

    A council circular last week to the business community

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    BalasPadam
  8. Ini apa yang Azeez kata bila Astro Awani interview ;

    "Susu pekat tersebut adalah untuk kegunaan jentera pilihan raya kecil yang berkampung di Rumah Baling. Saya tidak tahu bagaimana ia boleh terlepas." jelas Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim ketika dihubungi Astro AWANI.

    Susu pekat tersebut dikesan telah pun luput tarikhnya pada 26 Oktober yang lalu dan ianya dikatanya mengejutkan penerima berkenaan. Tambah Azeez lagi,

    "Sekiranya susu pekat tersebut telah pun luput tarikh, buangkan saja. Ia bukannya untuk dijual. Lagipun secara teknikal barangan dalam tin walaupun telah luput tarikh ia masih boleh digunakan dalam tempoh dua minggu lagi."


    Punya nak menegakkan benang yang basah Azeez bagi macam-macam alasan . Tak sakit hati ke ? Dia siap kata kalau susu tamat tempoh buang saja , soal nya pasal buang atau tidak , ni buat apa lu nak aniaya orang-orang kampung dengan tak periksa lebih dahulu tarikh luput ? Nak glamour pun berpada-pada lah ... nak tunjuk lu warak , bantu orang-orang miskin , dan macam-macam propa la, lu ingat orang tak tau ka dengna lakonan. Sudah-sudah lah Azeez , ramai yang sebenarnya makin meluat bila lu dapat jadi Pengerusi Tabung Haji tu ... lu jilat PM kuat, bukan orang tak tau..

    http://no2azeezrahim.blogspot.com/2013/10/azeez-rahim-walaupun-telah-luput-tarikh.html

    BalasPadam
  9. hehe.. orang cerita pasal ceramah pas, dah ada seko mana thah dok cerita pasal tabung haji, mencari salah manjang.. hahahaha..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bese la, penganut PAS memang pandai bab spin2 dan lari tajuk ni... macam mak bapak diaorg punye blog..

      Padam
    2. Orang umno kan semua berakhlak mulia, tak payah sebut mak/bapak dia, yang salah dia bukan mak/bapak dia. Saya pon yakin tentu mak/bapak engkau tak pernah ajar komen macam ni.

      Padam
    3. bapak nik abduh yang ajar aku komen camni, so ade masalah ke?

      Padam
  10. dikhabarkan adalah 3,4 ekor babie hutan se-famili dalam keadaan malu2 dengar ceramah di celah semak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hanya babi saja yang ada nya babi disitu, walaupon orang lsin tak nampak, tapi ada babi tahu akan kehadiran babi lain dalam semak, walaupon orang lain tak nampak...

      Padam
    2. se-famili babi sedar akan kehadiran babi yang pandai ber oink... oink.. depan mikrofon...??? muahahahahahaha

      Padam