Khamis, 17 Oktober 2013

ERM, SEMUA BOLEH SEKARANG!! ALMAKLUMLAH TOLERANSI KATANYA!!

IBADAH KORBAN UNTUK UMAT ISLAM DULUNYA MASA SEBELUM DAP KUAT DALAM PR, HAL-HAL GINI TAK PERNAH KITA TENGOK!! SEKARANG SEMUA JADI KERANA KERJASAMA POLITIK KATANYA, TAKTIK KENA CERDIK, BERLAKON KENA PANDAI, SEBAB ORANG MELAYU SENANG TERSENTUH HATINYA BILA SI KIASU BERLAKON BAIK!!

DALAM BAIK ADA UDANG DISEBALIK BATU, DALAM BAIK ADA CERITA TERSIRAT NAK KENA TAHU, KALAULAH BENAR PEMIMPIN DAP IKHLAS NAK MENDEKATI ISLAM, MESTI ADA YANG DAH MEMELUK ISLAM DAH, TAPI TENGOK MEREKA NI BERLAKON JE.. ADA BANYAK CARA LAIN NAK TARIK HATI ORANG ISLAM, PADA MEREKA, MUNGKIN NAMPAK TAK SALAH, TAPI BAGI AKU, APA DAH TAKDE PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM KE YANG BOLEH MENGAGIHKAN DAGING KORBAN TU??  AI POLITIK POLITIK, BILA SAMPAH DAH BERTAKUNG DALAM OTAK..






POLITIK ADALAH SEGALANYA-GALANYA, DENDAM KESUMAT ITU YANG PERLU DILUNASKAN...

ps: kang adalah yang kata umno tak tau Islam, yelah pas jelah semua power, habis jual kati, kalau mereka berniat nak memahami Islam, kalau tak dikacaunya hal-hal orang Islam melayu tak pe, depan baik belakang nak sailang!! apa tak sedar-sedar?? dap tetap dap!!

11 ulasan:

  1. Tarbiyah PAS pd biaDAPigs bukan shj menyebabkan ramai ahli KAFIR biaDAPigs bijak menggunakan sekerat2 ayat AlQuran sptmana Chua Jui Meng, mengimarahkan masjid n surau, berpuasa, bersedekah, memberi bantuan pd masjid2 n sgt bersemangat utk menggunakan nama Allah dlm terjemahan Bahasa Melayu Bible......tetapi ahli Kafir biaDAPigs juga....

    semakin kuat SEMANGAT mereka utk meluaskan pengaruh Kristian terhadap umat Islam dgn menggunakan modus operandi yg PAS gunakan utk menentang UMNO selama ini.

    nampaknya Tarbiyah PAS benar2 menusuk jantung kalbu para Kafir biaDAPigs ttg cara bagaimana utk memanipulasi AGAMA demi UNDI.....sekalung tahniah utk PAS n biaDAPigs

    Takbirrrrrr!!!!!!!

    BalasPadam
  2. Tak lama lagi...Sembelihan Cina Kristian DAP akan menjadi halal bagi orang PAS...Justifikasinya sebab Kristian Cina adalah Ahlilkitab....Lepas sembelih Korban BABI.(untuk org Cina).....Sembelih Lembu pulak..(untuk Ahlilkitab dan muslim PAS)....

    BalasPadam
  3. macam ni yang paling aku suka, umno hentam pas dalam ertikata yang lain, melayu hentam melayu, ingat umno dan pas dalam keadaan apa sekali pon jangan lah kamu bersatu....

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha....dah mmg kita diajar oleh ULAMAK yg dikatakan PEWARIS NABI....camna tu?

      tp tak ble la kata jgn bersatu kot....kalau pemimpin dua2 belah nak bersatu mmg yg bwh2 ni konpom ikut.....tp nak buat mcm mana....DIA HULUQ dia SENDIRI LUDAH....:)

      takkan la dgn biaDAPig boleh bersatu, dgn UMNO tak ble kot.....satu hari nnt ada la tu jumpa jalannya....tunggu je la....buat masa ni hantam......:)

      Padam
  4. cina menganuti pelbagai agama,berlainan fahaman politik tetapi mereka bersatu demi bangsa,melayu satu bangsa serta agama tetapi berpecah kerana politik.

    BalasPadam
  5. Teruknya fahaman PAS. Mereka dah sanggup jual agama kerana politik. Dia kata kesan dakwah PAS tapi aku nampak PAS yang menggadai agama. Sedih, sedih aku bila perhatikan perkembangan sekarang. Wahai penyokong akar umbi PAS bangkitlah, sedarlah bahawa parti anda telah hanyut disebabkan oleh pemimpin kamu yang telah menjadi lembu dicucuk hidung.

    BalasPadam
  6. Berikut adalah suatu petikan kisah yang saya dapati daripada Dr.Radzi’s Weblog:

    Ah Seng : Eiy Mat, gua nak tanya samting la. Apsal mak bapak lu bagi nama Mat arr? (sambil membuat muka takde perasaan)

    Ah Seng : Eiy Mat, gua nak tanya samting la. Apsal mak bapak lu bagi nama Mat arr? (sambil membuat muka takde perasaan)

    Mat : Oi, mak bapak aku bagi nama Muhammad la… Mat tu nama manje je…(tersengih-sengih menampakkan gigi kuning akibat merokok)

    Ah Seng : Ooo…apsal tak panggil lu pakai nama Muhammad ? tu kan lu punye nabi ? tak bangga ke, the most influencial man in the history of mankind. Gua penah baca ada satu buku tulis pasal itu Muhammad.

    Mat : Haha…pandai kau ek? Kau nak masuk islam ke baca-baca buku pasal Muhammad ni? Apsal tak baca quran skali terus? Hahaha…

    Mat bangun lantas mengambil beg galasnya bersedia untuk berjalan pulang)

    Ah Seng : (Bangun dan mengikuti Mat dari belakang.) Apsal lu gelak bai? Gua suka baca buku, sukati gua la….Lu tak jawab soklan gua lagi. Apsal takde orang panggil lu Muhammad, and apsal lu gelak kalau gua baca quran? Tu kan buku jugak? Jangan risau, GUA TAKKAN MASUK ISLAMLA TENGOK PERANGAI LU NI…by the way, lu Islam ke? Haha…

    Mat: Cakap biar berlapik brother, lu nak makan penumbuk gua ke….aku dah lama tak belasah orang ni…Aku tak nak dipanggil Muhammad sebab aku tak nak memburukkan nama nabi aku semata-mata perangai aku…tapi aku Islam dowh…

    Ah Seng : Lu Islam macam mana? Orang azan lu lepak je? Lu usha cd blue kat rumah gua selambe je? Lu crita lu ringan-ringan dengan lu punye awek selambe je?

    Mat : Ai cina todi ni banyak pulak soal dia, aku sepuk jugak mamat ni karang… Tak kisahla aku buat apa pon, yang penting aku Islam. KO APA TAU ? MATI NANTI MASUK NERAKA JUGAK !!! KAPIR!!!!

    (Mat berlalu meninggalkan Ah Seng sambil menahan marah yang membuak-buak apabila dikatakan tidak mengikut ajaran Islam dan mencontohi sikap nabi….)  

    Si Mat mungkin boleh tengking Ah Seng namun dengan kelakuan mat sekarang, bolehkah dia dibanggakan sebagai seorang remaja islam ???

    Walaupun petikan di atas mungkin suatu cerita namun, itulah realitinya sekarang. Islam hanya pada nama.... tidak dihayati dan diamalkan. 

    Adakah anda islam?


    -----------------------

    tidak ada kena mengena kepada yang telah hidup, atau yang masih mati hatinya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sgt betul.....saya SUKA cara Batu Api.

      hati yg telah hidup tu maksudnya mengamalkan 100persen ajaran Islamkan?...kalau kurang walau 0.00000001persen dikira hati mati atau bagaimana?

      nampaknya mengikut cerita Batu Api....takda sapa kat Malaysia buat masa ni yg betul2 menghayati n mengamalkan Islam termasuk AKU n Batu Api.....maksudnya HATI KITA SEMUA MATI...ermm mungkin termasuk si periwayat cerita

      Manyak untung jd KAPIR itu dlm celita maaa...manyak untung

      Padam
    2. kan cuma cerita....jangan ambik peduli sangat, dah tentu BATU API, jangan lah percaya sangat.

      saya yakin otak geliga tidak mati hatinya, bukan seperti BATU API, mata dia celik tapi tidak boleh melihat, telinga dia boleh mendengar tetapi tuli, mulut di boleh bercakap tapi bisu, jasad nya masih hidup, tapi dia sudah mati sebelum dia mati....

      Padam
    3. hahaha....cerita yg disampaikan BUKAN sbb Batu Api minta diPERCAYAi, tp lebih kpd SINDIRan kpd para pembaca.....atau Batu Api cuba menolak NIAT SEBENAR sendiri?.....please Batu Api, jgn menipu diri sendiri....SEKSA utk menanggungnya.....:)

      cerita yg Batu Api bawakan semakin JELAS memperlihatkan yg Batu Api sememangnya SGT2 KECEWA dgn org Melayu Islam sehinggakan apa shj yg berkaitan KAFIR seolah2 Org Islamlah yg BERSALAH n PATUT diPERSALAHKAN.

      jgnlah memandang HINA sgt pd org Islam/Melayu ttp memandang mulia sgt pd org Kafir kerana keadaan sekrg memerlukan Org Melayu/Islam BANGKIT BERSUARA/KERAS utk mempertahankan hak Agama/Bangsa/Negara.

      Skrg BUKANlah masa utk org Melayu/Islam berterusan dgn sifat berLEMBUT, berSOPAN SANTUN, meratap n menyalahkan diri sendiri sehingga kelihatan spt PUTUS ASA.

      keLEMBUTan tak semestinya SENTIASA memBOLEHkan Kafir KAGUM dgn umat Islam, ttp kadang kala kekERASan/keTEGASan juga diperlukan dlm situasi tertentu utk memperLIHATkan bagaimana sekiranya HAK AGAMA/BANGSA kita diganggu/dipermainkan.

      Jgn sampai Kafir memandang HINA/RENDAH pd umat Islam krn asyik menyalahkan diri sendiri dgn apa yg org Kafir buat tanpa kita melawan.....jenguk2lah blog Helen Ang seorang Cina bukan Islam....baca isi hatinya ttg keLEMBUTan n SIFAT TAK APA umat Islam Melayu yg amat menJENGKELkan dia sehingga Agama n Bangsa dipermainkan biaDAPigs, PAS atau UMNO smkn SERONOK dibuai mimpi......:)

      Padam
  7. Silan nyatakan...Negara yang di perintah KAFIRUN didunia ini...orang Islam hidup bebas...aman dan damai...dan dapat menjalankan hukum agamanya. Adakah peratus Muslim tertekan....lebih tinggi berbanding kebebasan. Contoh di Negeri cina ke...kalo peratusnya tinggi...janganlah cuba serahkan negara ini kepada kafirun..

    BalasPadam