Isnin, 7 Oktober 2013

jenayah kekerasan turun 33%, ada juga mulut longkang kata ini wayang!!

hehe, mana boleh, selalunya bukan ke mereka-mereka ini kan pejuang untuk penjenayah!! hehe, back up penjenayah, macam polis malaysia ni kejam macam perut hijau!!

hehe.. walau apapun tahniah buat PDRM, kerana ops cantas jenayah turun hampir 33%


Jenayah Kekerasan Turun Hampir 3 Peratus

KUALA LUMPUR 7 Okt - Kes jenayah kekerasan seperti bunuh menunjukkan penurunan hampir 33 peratus daripada 104 kes kepada 69 kes, dalam tempoh 52 hari pelaksanaan Ops Cantas Khas.

Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar berkata, setakat ini, polis menahan 15,877 orang daripada 41,922 yang diperiksa, selain merampas 469 senjata api dan senjata berbahaya lain, serta merampas 678 buah kenderaan.

"Sebanyak 352 kertas siasatan dibuka mengikut Akta Pertubuhan 1966, 62 fail mengikut Akta Pencegahan Jenayah 1959 dan 144 kertas siasatan berkaitan kesalahan senjata api atau senjata berjadual.

"Daripada jumlah itu juga sebanyak 120 kes telah dituduh di mahkamah atas kesalahan berkaitan senjata api dan senjata berjadual," katanya menjawab soalan Toh Puan Zaitun Mat Amin di Dewan Negara di sini hari ini.

Wan Junaidi berkata polis akan meneruskan operasi yang dilancarkan pada 17 Ogos lepas itu bagi menjamin keselamatan negara dan sehingga rakyat berasa selamat serta mengurangkan rasa takut terhadap jenayah dalam kalangan masyarakat

ps: mana boleh tak boleh camni, tak logik boleh kurang, kata pekakas dap.. keh keh keh keh...

8 ulasan:

  1. Turun 33 persen je??? Tengok la negeri Kelantan,tariff air naik 30% tak bising pun, tetiba je naik, semalam baru tau. Camni la baru negera berkebajikan.... kah kah kah kah kah kah... nanti ade la batu api nak tumpang komen sekali... hahahahahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Menaikan tarif air sebanyak 30% ia juga suatu jenayah, kerana ia menambah beban kepada rakyat.
      Tapi perlu kita ingat, yang melantik pas sebagai kerajaan negeri kelantan adalah rakyat kelantan sendiri.

      Nak cakap macam mana lagi....

      Maka kita yang tinggal kat negeri lain tak payah lah nak risau pasal rakyat kelantan...

      Padam
    2. hidop pas..!!! hidop pork nik..!!!

      Padam
  2. tu dia la ayat pencacai PR, takde pulak seruan nak buat flashmob kat kelantan tu ye. Bukan ke tu kerja kegemaran pencacai2 PR selama ni... hehe, lupe pulak, mereka2 tu memang spesis DOUBLE STANDARD. Kene tang batang pelir sendiri terus sunyi sepi.. krik.. krik...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa nak risau pada rakyat kelantan?
      Dia orang ada mintak duit kau ke untuk makan?
      Ada mintak sedekah kat kau untuk beli baju?
      Dia orang yang pilih pas pandai-pandai lah dia orang nak hidup.

      Padam
    2. pencacai PR dah mengamuk... hahahaha

      Padam
    3. Betul la kata anon 6:27pg tu, buat ape nak risau pasal rakyat Kelantan kena tipu dengan pemimpin PAS mereka pun sebab Kelantan macam tak duduk dalam Persekutuan Malaysia pun. Ada pun buat menyemak je.

      Padam
    4. Kelantan nak mintak RM 2 billion untuk menaiktaraf perkhidmatan air di sana. Perlu beri ke? Aku rasa tak payah la... macam anon 6:27 ptg katakan...Apa nak risau pada rakyat kelantan? Dia orang yang pilih pas pandai-pandai lah dia orang nak hidup... betul jugak tu..

      Padam