Jumaat, 18 Oktober 2013

KALAULAH KEJADIAN INI BERLAKU DI MALAYSIA!! MAU JADI SAWAN JENTOLAK PUAK-PUAK PR DER!!

hehe, nasib kejadian ni berlaku di negara china, kalau dekat malaysia, mesti si mati ada poster, cacai siap pegang lilin, ada yang baring atas jalan, siap tunduk hormat di keranda si mati, almaklumlah inilah modal politik paling gempak yang boleh buat orang rasa simpati... tapi tu lah itu kalau kejadian tu berlaku di malaysia.. tapi apakan daya ia berlaku di negara china!!


Mayat seorang lelaki, Tao Lung, di China yang terkorban ketika berlumba di jalan raya, telah dibiarkan di atas jalan tanpa ditutup oleh polis, sebagai ingatan kepada orang lain agar tidak melakukan perbuatan sama.

Menurut info, mayat berkenaan dibiarkan begitu sahaja tanpa ditutup dan menjadi tontonan orang ramai di situ termasuk kanak-kanak.

Setelah pihak polis menyelesaikan siasatan, barulah mereka menarik kenderaan yang remuk itu sebelum memasukkan mayat Lung yang tidak bertutup itu ke dalam van.

Lung, 28, maut selepas tercampak daripada kereta jaguar F bernilai kira-kira RM400,000 yang dipandunya. Kenderaan itu telah merempuh pokok ketika cuba memotong sebuah kereta lain.

Selepas tercampak keluar, dia telah dilanggar oleh sebuah kereta yang turut terlibat dalam perlumbaan berkenaan. Kenderaan terbabit memecut melebihi 150 mph di kawasan kediaman.

Menurut penduduk di situ, mereka sudah bosan dengan kegiatan lumba kereta dan telah membuat laporan kepada polis dengan amaran pasti akan berlaku juga kemalangan di situ.

“Namun polis enggan mengatasi masalah ini kerana mereka yang terlibat adalah orang kaya,’’ kata salah seorang penduduk.

China mencatatkan kematian kira-kira 220,000 orang setiap tahun akibat kemalangan jalan raya dan jumlah tersebut menyumbang kepada satu pertiga daripada jumlah mereka yang terkorban akibat nahas jalan raya di seluruh dunia.

Lumba kereta di jalan-jalan utama di China kini menjadi satu trend terutama di kalangan golongan belia. Kebanyakan yang terlibat hanya mahukan penghormatan dan prestij, berbanding wang ringgit.

Malah terdapat kelab-kelab yang menganjurkan pertandingan itu dengan melibatkan hanya kereta mewah sahaja.-agensi.

sumber klik sini

7 ulasan:

  1. Laaaaa aku ingatkan org Cina ni MULIA bebenar la akhlaknya...ye la sbb kat Malaysia ni yg NAMPAK BURUKnya cuma Melayu....Islam pulak tu

    mmg org Cina kat CHINA ni memBURUKkan nama bangsa n agama anutan mereka...ceh!!

    lain kali jadikan org Cina Malaysia sbg contoh manusia MITHALI...di SELURUH DUNIA mmg Cina Malaysia yg terbaik, sbb tu dpt layanan istimewa dr BN n PR....:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. golongan kaya memang selalu mengatasi undang-undang,memang semua tahu cina bertuhankan duit,bagi mereka diut segalanya.

      Padam
    2. undang+undang macam tu lah yang paling bagus, lagi ramai yang buat salah, lagi banyak kerajaan dapat duit.
      buat lah apa kesalahan yang kita nak buat, asalkan kita ada duit...semua nya bolehdiatur...

      Padam
  2. kalau orang kafir tak jual motosikal pada orang melayu, semestinya orang melayu tak jadi mat rempit.
    kalau orang kafir tak jual dvd lucah pada orang melayu, orang melayu tak kan jadi bohsia.
    kalau lah orang kafir tak jual arak pada orang melayu, aku percaya tidak ada melayu yang minum arak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. BETUL....jd belilah hanya pd org Melayu/Islam je....kita boikot brg2 KAPIR ni

      ABC...BBCD!!!!

      Padam
  3. Perangai orang Cina sebenarnya lagi bangsat. Tempat aku di Lunas belakang balai polis lunas... buat tokong dalam kawasan perumahan...buka tu aje. Buat konsert terbuka memekak sampai jam 12 malam... bukannya sehari tapi seminggu. Setiap hari Hantu setiap tahun. Buat report Polis sampai ke Bukit Aman.... hampass sbb polis dah kena bayar kot. Penduduk di beberapa taman buat tapi polis pekakkan diri.... sbb pengerusi tokong tu rupanya pegawai polis.

    Mana mana polis yg pangkat tinggi tu tolong la siasat.... setiap tahun kami sangsara. Kami sekeluarga dan Anak-anak tidur terganggu sisbbkan bunyi bising yang teramat sangat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. anon...ko tak takut kena label RASIS ke?....kalau masjid ke surau ke ok la kau nak sound....ni Tokong CINA ok,CINA tuuuu....toleransi la sikit

      ni kalau PAS tau ni mmg kena label Assobiyah la kau....kalau UMNO pulak Regresif....lebih kita beralah je....skrg ni semua SAAAAAYANG sama Cina/India tau

      Padam