Rabu, 9 Oktober 2013

KITA DAH KEKURANGAN PEMIMPIN MELAYU KENTAL, BERANI BERSUARA HAK MELAYU DAN HANYA ADALAH GOLONGAN PLAY SAFE!!


sebenarnya menilai apa yang dilihat keadaan sekarang ni, orang melayu sebenarnya memerlukan seorang pemimpin tegas, berani bersuara, tidak gentar dengan ugutan musuh politik dan paling penting menjaga kebajikan keseluruhan orang melayu yang rata-rata ramai lagi yang susah.

pemimpin politik yang ada sayangkan agama dan bangsanya, mungkin sedar, keadaan orang melayu sekarang agak tergugat kerana perpecahan teruk dikalangan orang melayu itu sendiri.

itulah yang diguna sebaik mungkin golongan politikus orang cina dengan dap adalah abang besar mengambil kesempatan dengan perpecahan ini, bayangkan masa pru13 lalu bn kalah, apa harapan kita kalau pas dan pkr yang ambil alih? di mana suara orang melayu agaknya, adakah lagi kuat atau lagi lunyai?

dalam umno sendiri sebelum pru, serangan bertali arus oleh pakatan rakyat dengan memburukkan ds najib, ds rosmah, pemimpin umno yang lain, membenci umno macam benci yang boleh membunuh, sampai nampak logo umno pun mereka nak muntah katanya.

tetapi kuasa Allah mentukan segalanya, umno masih kuat, malah menambah lagi kerusi yang lagi lebih dari pas, lagi lebih dari pkr, so ada juga pekakas pr, kata melayu dalam pr kuat? ceh, itu maknanya orang melayu masih nak umno memerintah, biasalah setiap hal ada kelemahan, apa pas dan pkr tiada kelemahan?

dap adalah musuh sebenar orang melayu, kenapa orang melayu tidak sedar? blog ini akan sentiasa membelasah dap, pas liberal dan pkr lgbt, sebab? parti inilah yang merosakkan ukhwah sesama ummah, dap adalah kepala dia, hentam, hentam dap dulu, jangan bagi muka.. lantaklah nak kata blog ini rasis ke apa ke, apa anda tak sayang dengan bangsa anda sendiri, tak bangga tak pe, boleh jadi orang siam, jadi orang kiasu, apa salahnya walau muka melayu.. hehe..


ps: blog ini menyokong cara dan ketegasan cara ds zahid hamidi, kegarangan cara dato' tajuddin abdul rahman, serta kecool an ds najib menerajui negara ini, dan pemimpin-pemimpin muda umno yang inginkan transformasi tulen, ini semua bukan apa, untuk bangsa, negara dan negara.. ayuh kita bangkit dan pertahankan maruah bangsa kita.. ALLAH HUAKBAR!!

10 ulasan:

  1. Malaysia...
    Perdana menteri.......orang melayu
    Menteri kabinet....kebanyakan nya orang melayu.
    Menteri besar....pon orang melayu.
    Pegawai daerah......juga orang melayu
    Raja-raja & sultan....semua orang melayu.

    Umno pon dah lebih 50 tahun membela nasib orang melayu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. cita2 mereka nak takluk malaya senang je, bawa masuk singapura, sbb di singapura berapa banyak kerusi cina kuasu? so tinggal sejarah je la kita kalau kita biarkan golongan perosak bermaharajalela

      Padam
    2. Headbomb.....pengalaman aku yang dah hidup lebih tiga dekad, kebanyakan yang merosakan orang melayu adalah orang melayu sendiri.

      Padam
    3. Kebanyakan yang merosakkan Melayu adalah tauke2 Cina... dadah, judi, along takkan Melayu yang pegang pulak

      Padam
  2. يأمرون بالمعروف و تنهى عن المنكر9 Oktober 2013 6:53 PTG

    Hai manusia, sesungguhnya Kami menciptakan kamu dari seorang laki-laki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa dan bersuku-suku supaya kamu saling kenal-mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia diantara kamu disisi Allah ialah orang yang paling takwa diantara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenal.

    Al - Hujuraat :13

    BalasPadam
  3. Apa yg. agama dan bangsa kita perlukan - pemimpin UMNO yg. BERANI dan TULEN mcm. DS Dr. Zahid Hamidi kita, utk. lawan MUSUH Islam/Melayu! Biar tak dipuji dan dibodek oleh bangsa PENDATANG-tak-sedaq-diri; yg penting pemimpin UMNO pastikan ISLAM serta HAK dan TANAH PUSAKA Islam/Melayu dan Bumiputera lain tak DIPIJAK/TERGADAI! Jgn. kita asyik diTIPU oleh MUSUH Islam/Melayu - juga yg. hairannya terdpt pula peningkatan kaum Cina sampai 40, 000, dr. 20, 000 org. nak masuk JPA skrg ; tapi majoriti bukan main BENCI undi BN dulu. Sepatutnya, SPA kena berhati-hati; jgn dibiarkan diSABOTAJ oleh penyokong DAPBANGKAI/PKR, semata utk 'perpaduan' kaum dlm. SPA, sedgkan MUSUH Islam/Melayu mana mahu perpaduan!

    Dan apahal ketidakadilan ini boleh terjadi?! Jgnlah calon baru yg. berpotensi, lawan pemimpin yg. dah lama berkuasa besar diPIJAK sesuka hati!

    Lihat di http://www.bharian.com.my/bharian/articles/CalonlawanNazrikesalpembatalantanpasebab/Article, Calon lawan Nazri kesal pembatalan tanpa sebab, 2013/10/09:

    Ipoh: “Saya masih setia dengan UMNO. Cuma saya mahu penjelasan mengapa pencalonan saya dibatalkan,” kata bekas Setiausaha Majlis Perumahan Negara, Shahidan Yussof.

    Anak jati Kampung Padang Asam, Padang Rengas dekat sini, kesal kerana pencalonannya merebut jawatan Ketua UMNO Bahagian Padang Rengas dibatalkan tanpa sebarang jawapan serta pengesahan Jawatankuasa Pemilihan parti.
    Terima jawapan negatif

    “Saya hanya mengetahuinya melalui media dan pencalonan saya dibatalkan tanpa dimaklumkan secara rasmi kepada saya. Saya berusaha ke Pejabat UMNO negeri, tetapi jawapan yang diterima juga negatif,” katanya yang datang ke pejabat BH di sini, semalam.

    Berikutan pembatalan pencalonan Shahidan, penyandang ketua bahagian Datuk Seri Nazri Aziz dipercayai menang tanpa tanding.

    Sebelum ini, Nazri dicabar dua calon iaitu Bendahari Bahagian, Datuk Jamal Nasir Rasdi dan Shahidan, 61, yang bersara daripada perkhidmatan awam, tiga tahun lalu.

    Bagaimanapun, Jamal menarik diri daripada persaingan itu dalam tempoh bertenang 72 jam sebelum 24 September lalu, manakala Shahidan dibatalkan pencalonan kerana dikatakan gagal memenuhi keperluan ditetapkan jawatankuasa pemilihan.

    Seolah-olah bersalah

    Berikutan pembatalan itu, beliau mendakwa dirinya seolah-olah dilihat sebagai individu bersalah dan dianggap melakukan kesalahan jenayah kerana syarat pembatalan antaranya muflis serta memiliki rekod jenayah.

    “Jika tiada penjelasan dibuat, bayangkan mungkin orang boleh menuduh saya muflis, bekas penjenayah atau melanggar peraturan parti. Jika saya ada melakukan kesilapan teknikal ia juga perlu diperjelaskan supaya orang lain tidak membuat sebarang andaian buruk,” katanya.

    Beliau yang berulang kali menegaskan keputusannya bertanding tidak dipengaruhi mana-mana pihak meminta supaya permasalahan itu mendapat pembelaan sewajarnya demi ketelusan parti.

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).


    BalasPadam
  4. يأمرون بالمعروف و تنهى عن المنكر9 Oktober 2013 8:00 PTG

    Sekali-kali tidak akan redha orang-orang Yahudi dan Nasrani sehinggalah kamu mengikut jalan-jalan hidup mereka."


    Al Baqarah: 120

    BalasPadam
  5. PERCAYALAH TUAN/PUAN ORG CINA AKAN GUNA MELAYU YG BELOT KPD MELAYU DGN UPAH KEMEWAHAN, PEREMPUAN,DAN MENJANJIKAN SETINGGI LANGIT KEDUDUKAN DAN PANGKAT TAPI SEBENARNYA MEREKA AKAN TAWAN SEGALANYA HAK MELAYU TERMASUK DIRI MELAYU ITU SETERUSNYA AKAN HANCURKAN EMPAYAR, TAMADDUN, KEKUATAN, ADAT RESAM DAN AGAMA ISLAM. ALLAH SWT TEMUKAN KITA DENGAN PEMIMPIN2 YANG BERANI TENTANG ORG CINA. SOKONGLAH DAN BERSATULAH MENENTANGNYA. JANGAN MENANG SORAK KAMPONG TERGADAI. TAKAN MELAYU HILANG DIDUNIA... KUASA MELAYU !

    BalasPadam
    Balasan
    1. Awal2 aku dah cakap yang menjahanamkan orang melayu ialah orang melayu sendiri.
      Yang bunuh hang jebat, yang khianat hang nadin, yang jadi tali barut portugis,inggris dan jepon...orang melayu!

      Padam
  6. Anon 9 Oktober 2013 9:19 PTG... aku setuju dengan pendapat ko

    BalasPadam