Jumaat, 18 Oktober 2013

korang rungkaikanlah misteri ini ye????????????????

????????


??????? lepas pru? erk erk???????? main suka-suka je ek, modal politik, asal dekat pru, modal ini dijadikan perkara penting, entahlah, kadang-kadang gua rasa politik boleh buat orang jadi sewel kerana kuasa!! hehe.. ai macam-macam!!

15 ulasan:

  1. Janji tingal janji.....asal boleh menang

    Dah menang nak kotakan takpe ...penyokong bukan kesah pun..kelaut ke kelombong ke...kalau dah mata hijau...asal tak berjaya ke boleh tuduh UMNO.....

    Oghe mata hijau ni....kalau letak tunggul kayu pun cat warna hijau mesti "pangkah" punya.......apa-apa keburukan, musibah dah boleh tuduh UMNO

    BalasPadam
    Balasan
    1. bukan tunggul kaler hijo je.....taik kaler hijopun dipangkahnyo...konpom....bak kata pujangga PAS, taik itu alim jika warnya hijo, jika merah warnanya, taik itu ASSOBIYAH.....:)

      ni nnt ada la yg tanya...kata2 pujangga siapa tu....beri nama?.....lajuuuuu je dia...:)

      Padam
  2. Hudud konon tak maluuu

    Enakmen Jenayah Syariah Kedah 2013 pun korang tentang ada hati nak tegakkan hudud tak maluuu

    Sepanjang perintah kedah satu hudud pun tak tertegak... tak maluuu

    Nak kuatkuasakan peraturan bulan ramadhan pun takutkan DAP...tak maluuu

    BalasPadam
    Balasan
    1. baca pandangan hang aku rasa jenuh ore2 PAS mengelak dr dibaling taik.....muaahahahahaha

      Padam
  3. Ostak ostak yg pro Pas pun dok bagi ceramah...tazkirah di surau surau sentiasa dok mainkan isu hudud..asyik dok salah kan kerajaan !....ahli jemaah pun angkat punggung sorang demi sorang...!

    BalasPadam
    Balasan
    1. BETUUUUULLLL!!!!!!!

      Padam
  4. orang kafir tak suka hudud...kerana hudud undang-undang islam, sebab tu orang kafir tak suka.

    orang islam yang tak suka pada hukum islam.....ni nak kira macam mana?

    BalasPadam
    Balasan
    1. siapa org Islam yg TAK SUKA hudud tu?....Batu Api ni suka main teka teki la.....hahaha

      Padam
  5. pas bertanding pon cuma 60 kerusi parliman dari 222 kerusi mcmana nak mng 2/3.... kene tipu bulat2 je laaa.....ekekek

    boby

    BalasPadam
    Balasan
    1. SETUJU!!!!!!!...:)

      Padam
  6. Hudud hanya bermodalkan air liur melibatkan kos paling minimum.Kosnya hanyalah mineral water supaya mulut tak kering.Sedangkan ' produk' isu hudud
    antrara strategi paling berkesan untuk mengekalkn sokongan semasa menghadapi pilihanraya.

    Selepas pilihanraya isu hudud tenggelam!

    Ttp amat menarik semasa sidang DUN kelantan ada soalan dari wakil rakyat PAS menyuarakan hukum hudud hendaklah di laksanakan di Kelantan.Jawapan dari exco yng bertanggungjawab masih dlm kajian di peringkat terakhir.Akan di laksanaka dlm masa terdekat!Hah Masa terdekatttttt?????

    Bila masa terdekat tu????.aku rasa semua orang dah tahu masa terdekat akan di war2kan masa pru14 nanti kihkihkihkih.


    Hudud adalah hukum Allah swt.Ramai ulamak berpendapat hudud hanya boleh di laksanakan bila semua orang memahaminya.Dalam kontek negara Malaysia hudud belum boleh di laksanakn berdasarkan senario masyarakan yng berbilang agama serta kontroversi agama antara islam dan bukan islam yng berlaku.Malah antara orng islam sendiripun berselisih pendapat berkaitan perlaksanaanya kerana di pengaruhi oleh fahaman2 politik dan aliran di dalam agama islam itu sendiri.

    Menurut TGHHadi hudud hanyalah 0.001% bahagian didlm kehidupan Islam.Jadi ada 9.999% bahagian yng tidak boleh di lepas pandang.Betul tak wahai SAUDARA ISLAM ku dari pati PAS!





    BalasPadam
    Balasan
    1. saya mewakili PAS bersutuju wahai yg arif....kamipun sebenarnya PONING dgn hudud ni...nak PRU je timbul....PRU ada HUDUD ada, PRU hilang, HUDUDpun ikut hilang.....mungkin HUDUD ni isunya hanya sesuai dibawa masa PRU....lakuuuu mcm pisang goreng.....:)

      Padam
  7. Tanpa Nama 18 Oktober 2013 11:41 PG

    ...... Hudud adalah hukum Allah swt.Ramai ulamak berpendapat hudud hanya boleh di laksanakan bila semua orang memahaminya.Dalam kontek negara Malaysia hudud belum boleh di laksanakn berdasarkan senario masyarakan yng berbilang agama serta kontroversi agama antara islam dan bukan islam yng berlaku.Malah antara orng islam sendiripun berselisih pendapat berkaitan perlaksanaanya kerana di pengaruhi oleh fahaman2 politik dan aliran di dalam agama islam itu sendiri.

    ++++++++++++++++++++++++++++
    sapa nama ulama yang kata gitu?

    BalasPadam
    Balasan
    1. alaaaa ko TEKA la...ko pun suka main teka teki kan.....muaahahahaha

      org punya LAJU je dia tanya....dia punya, main sorok2 pulak....:)

      Padam
  8.  12. batu api    

    Maksud : penghasut    

    Ayat      : Mereka sudah berbaik-baik. Janganlah kamu menjadi batu api pula.

    BalasPadam