Sabtu, 12 Oktober 2013

LAGI PENIAGA MELAYU DI HENYAK-HENYAK DI PULAU PINANG!!

kang cakap lebih-lebih kat penjilat lendir dap, mereka marah, saka mereka mengamuk, habis di hempuknya meja, di terajangnya kerusi, di ludah kiri kanan dengan mengetuih bunyinya, bila kitai dap kaw-kaw, mereka jadi sasau, tak boleh langsung kalau dap ni dikritik, dikeji, dihina, dicaci dan dibabengkan lim guan eng, lim kit siang, uis bukan main marah mereka kalau kita usik cibek-cibek dap ni..

tapi hakikat kerana mereka bagi muka, cina dap naik minyak di pulau pinang, dah berapa banyak kes peniaga melayu di kitai tanpa belas kasihan oleh mereka, yang sedar dap baguslah, tapi yang jenis mandrem dap laknat ni, tak sedar-sedar, kot-kot kalau kena batang idung sendiri baru ada akai, tu belum dap pegang malaysia bro, habis di sailang orang melayu.. sedarlah melayu, jangan jadi boddo piang bertingkek-tingkek la..

jom kita tengok kes terbaru di pulau pinang di mana peniaga melayu di halau, barang-barang perniagaan di rampas., kejam zionis betul perangai...


dari fb afiq kl town

Perniagaan makcik Ila selaku ibu tunggal yang mempunyai 2 orang anak yang masih bersekolah, disamping mendapat bantuan dari Jabatan Kebajikan Masyarakat kerana kedaifan yang dihadapi, pihak Majlis Perbandaran tetap juga merampas stall dan juga perniagaan makcik Ila ini. Alasan diberi kerana "kami hanya jalankan tugas, maafkan kami, kami tak mampu melawan arahan" kata pegawai Majlis Perbandaran yang bertugas untuk merampas. Sebenarnya ini sudah kali kelima tempat berniaga orang Melayu dirampas, diserang serta arah tutup selepas PRU13.

masih tak sedar-sedar melayu pr? nak dendam dengan umno sampai maruah bangsa tergadai, hul aloh, dah dah la beb, kalau tak sedar apa kata buat cara gini, ambil baldi, letak air penuh, dengan serta merta rendamkan kepala anda di baldi tersebut, lepas tu kasi penampar sedas cukup kuat di muka, tengok cermin, kata,... ape kebodoh la hai aku ni sokong dap.. hehe..

 yeaaa dap.. muah

 ???????

???????? x 18 juta


ps: bila otak disaluti selut dendam kesumat, nasib bangsa dan agama pedulikan, janji hati puas bila musuh politik itu kita tewaskan, gila gila.. memang gila.. 

18 ulasan:

  1. Tak apa, dah bagusla tu.....ni yang Melayu Penang nak. Mereka juga yang buat pilihan masa PRU13 dulu. Tengok gambar di atas.....kan mereka menyokong. Jadi apa saja nasib Melayu di Pulau Pinang terima sajalah. Kalau gerai kena roboh, kedai kena tutup, terima saja seadanya. Kan itu kehendak dan pilihan mereka. Tak payah la nak bising-bising kan sendiri yang pilih.

    BalasPadam
  2. Tak betul tu,kebanyakan Melayu Penang sokong UMNO/BN.Di kawasan (70%--80%)mejoritynya Melayu calon UMNO menang sebaliknya PR menang di kawasan bandar.

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul2 tgk balik kep. PRU13 ari tu!!!!

      Padam
    2. yang ni kat bandar le yob...

      Padam
  3. sokongan melayu kepada umno meningkat, tapi dibandar dia lain sikit sbb cina kena ingat 98% cina sokong dap, gila badas..

    BalasPadam
    Balasan
    1. kat kaw pantai timur ni dia lain sikit....tak kira bandar ke kampung ramai dah menolak UMNO.....sbb UMNO ni SUPER LEMBAP nak jawab isu...lg satu keBENGAPan UMNO ni..ada ke boleh letak kat kaw bandar K.T org Cinabeng jd wakil....BUTA KAYU ke apa dgn sentimen org Pantai Timur ni?...mmg padan muka kalah....lepas ni buat kat seluruh Malaysia pula, biar tersungkur habis

      PAS awal2 dah naikkan kain rentang, billboard & mcm2 lagi FAKTA/FITNAH....tp apa yg UMNO buat???.....tak habis2 dgn keLEMBAPAN....sbb tu Terengganu hampir2 tersungkur....tu kat Ganu, kat Johorpun serupa dgn keLEMBAPannya yg nyata.....strategi perang saraf UMNO sgt lembap, terkebelakang berbanding pembangkang.

      Padam
  4. MELAYU AKAN PUPUS 50 TAHUN LAGI

    Saya amat tetarik satu artikel dalam mastika keluaran bualan Febuari yang bertajuk Melayu akan pupus 50 tahun lagi, pandangan tersebut diluahkan oleh Cikgu Azmi pengerusi TERAS (PERTUBUHAN PENGUPAYAAN MELAYU) dia berkata bahawa apa nasib bangsa Melayu yang pernah dijulang tinggi oleh masyarakat dunia suatu ketika dulu? MELAYU AKAN PUPUS TEGASNYA, apakah akan terjadi kepada bangsa Melayu sesudah mengecapi kemerdekaan 52 tahun dan gejala-gejala sosial yang semakin teruk menular adalah antara contoh penyumbang spesies kepupusan bangsa Melayu dan dia menjangkakan bangsa melayu akan pupus 50 tahun lagi.

    Beliau berkata secara zahirnya orang melayu itu masih ujud, tetapi kepupusan bangsa Melayu itu adalah disebabkan bangsa Melayu sudah tidak ada keyakinan untuk ujud sendiri, adat resamnya tidak dihayati, menjadi pameran dan menjadi produk pelancongan.

    Satu lagi contoh yang menyebabkan Melayu akan pupus adalah tulisan jawi tidak dipopular semula kepada bangsanya maka tulisan jawi akan pupus dengan sendirinya, Melayu bukan pupus secara fizikal tetapi pada wataknya, sifatnya, bangsanya maka dengan sendiri bangsa Melayu itu kan pupus.

    Kesedaran dan perubahan perlu ada pada setiap bangsa Melayu itu sendiri, orang Melayu perlu menghayati erti kemerdekaan selama 53 tahun yang dikecapi oleh orang Melayu. Kita perlu memahami dan menjiwai erti kemerdekaan walaupun tak sempurna kemerdekaan kita dan andai kata kita tidak berubah 50 tahun mendatang adalah fasa yang menentukan hidup dan mati orang Melayu.
    Orang Melayu sedang teraba raba, sesungguh pun setiap orang Melayu itu sedar di mana yang tidak kena kepimpinan atau sikap orang Melayu itu sendiri, walaupun bangsa Melayu itu sendiri banyak peluang dan bantuan pelbagai agensi seperti MARA,UDA, RISDA, FELDA dan pelbagai lagi agensi kerajaan dan bukan kerajaan yang membantu orang Melayu tetapi masyarakat melayu tetap tidak mahu berubah yang makin nampak gahnya adalah intitusi itu pula.

    Andai kejujuran politik diterima dan diprektikkan maka sesuatu yang baik akan berlaku, dia juga mengingatkan kata kata pahlawan lagenda Hang Tuah "TAKKAN MELAYU HILANG DI DUNIA"itu membawa mesej penting untuk orang Melayu iaitu melayu akan hilang dan perkataan hilang mengambarkan bahawa melayu akan hilang andai tidak berusaha untuk mengekalkan nya.

    Dari Blog di internet

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mcm mana tak HILANG MELAYUnya kalau SEJARAH bangsa sendiripun boleh kata sudah PUPUS....sedangkan bangsa Melayu itu dah membina tamadun setanding Tamadun China, India, Rome etc...kalau tak, takkan la ada sisa2 peninggalan bangsa Melayu dlm sejarah tamadun2 berkenaan.

      yg menghairankan, kenapa sejarah bangsa Melayu itu spt SENGAJA dihilangkan?....kenapa manuskrip2, relic2 yg berkaitan Melayu bertaburan serata dunia, dr Jepun, China, Rusia sehinggalah ke Barat sedangkan di negara sendiri boleh dikatakan PUPUS??

      kalau dah org Melayu sendiri malu nak mengaku Melayu spt mana cacai PAS & pemimpin2 mrk, spt mana pemimpin2 UMNO, mmg TAK MUSTAHIL langsung jika bangsa Melayu tak hilang, tp JATIDIRI BANGSA MELAYU tu akan pupus.

      Padam
    2. Kalau melayu dulu....ye memang aku percaya mereka setanding dengan tamaddun negara yang engkau sebut kan itu, itu melayu dulu....melayu sekarang,kau tengok lah sendiri.

      Pemimipin melayu dulu....aku pon suka sangat pada mereka, mereka memang mahu orang melayu maju, pemimpin melayu sekarang....cuba tengok dengan mata, dan kau lihat dengan mata hati.

      Padam
  5. Masalah Cinabeng menguasai bandar di PP ni kena tanya juga SIAPA yg bertanggungjawab??.....siapa yg DULU & KINI beri muka pada Cinabeng2 lahanat ni semua?.....DULU yg menjadi penJILAT tegarnya adalah UMNO....KINI penjilatnya bertukar kpd PAS

    Sekarang ni masing2 pikiaq la mcm mana nak letakkan balik org Melayu kat kaw bandar2 utama di seluruh Malaysia. Mcm mana nak pecahkan monopoli cinabeng2 yg JELAS mahu meRAMPAS KUASA pemerintahan di Malaysia scr DEMOKRASI.

    Lepas ni UMNO boleh letak calon Cinabeng/India pariah kat kaw MAJORITI MELAYU lg semata2 utk menyeret parti bangkai yg dahpun memBUSUK tp perasan BAGUS.....kalau dah suka sgt JILAT Cinabeng, ayat2 spt TOLERANSI/KESAKSAMAAN/KERJASAMA itulah yg dibangga2kan oleh UMNO sedangkan Cinabeng memBAKULSAMPAHkan aje perkataan2 tersebut.....hahahahaha

    tgk je le KP UMNO, skrg dia HERET siapa dlm kerajaan UMNO kalau bukan Cinabeng biaDAPigs....tgk Ah Jib Gor, siapa yg dijulang2 sampai sanggup berlakon & beri tanglung lg.....tgk adik siapa yg pegang CIMB tapi kepala otak asyik fikir Cianbeng....cinabeng...cinabeng....inilah manusia2 yg HEBAT berjuang utk Melayu

    PAS??...parti paling terCOROT hanya layak jd kaldai biaDAPigs je....muaaahahahaha.....seteruk2 UMNO, masih no WAHID dlm Barisan...PAS mmg tak layak bersuara utk Islam & Melayu....:)

    BalasPadam
  6. Kalau takut Melayu pupus maka berhentilah membuka jalan kepada puak lain. Bersatulah kita orang Islam sebagai satu ummah dan eratkan ukhwah.

    BalasPadam
  7. Apa yg. agama dan bangsa kita perlukan - pemimpin UMNO yg. BERANI dan TULEN mcm. DS Dr. Zahid dan Dato' Tajuddin kita, utk. lawan MUSUH Islam/Melayu! Biar tak dipuji dan dibodek oleh bangsa PENDATANG-tak-sedaq-diri; yg penting pemimpin UMNO pastikan ISLAM serta HAK dan TANAH PUSAKA Islam/Melayu dan Bumiputera lain tak DIPIJAK/TERGADAI!

    Jgn. kita asyik diTIPU oleh MUSUH Islam/Melayu akibat PENGKHIANATAN pemimpin Islam/Melayu LIBERAL! Juga yg. hairannya terdpt pula peningkatan kaum Cina sampai 40, 000, dr. 20, 000 org. nak masuk JPA skrg ; tapi majoriti bukan main BENCI undi BN dulu. Sepatutnya SPA -KDN kena berhati-hati; jgn dibiarkan diSABOTAJ oleh penyokong DAPBANGKAI/PKR, semata utk 'perpaduan' kaum dlm. SPA, sedgkan MUSUH Islam/Melayu mana mahu perpaduan mahupun keamanan, bahkan asyik bela PENJENAYAH pula akibat asyik MENJILAT "demokrasi/hak asasi" SAMPAH si KAPIR-BUAS Barat-Zionis!

    Malangnya juga ada golongan Islam/Melayu liberal BONGKAK sanggup sokong si KAPIR HARBI laknat dr. puak Kristian Zionis DAPBANGKAI/PKR yg. asyik MENYERANG MENGHINA Islam/umatnya tak habis-habis, termasuk KALIMAH ALLAH suci kita, utk dipergunakan kaum Kristian! Bahkan PENGHINAAN ke atas Allah SWT ini diperjuangkan oleh si guan eng-HARAM-JADAH pada "Christmas Eve" pd. 24 Dis. - malam menyambut kelahiran Jesus, jelmaan tuhan Kristian mereka ke dunia ini. Apa punya BALA ini!

    Dan juga si DAPBANGKAI begitu berani sekali menghina Tabung Baitulmal S’wak (TBS) dan juga di Sabah, MUFTI Sabah, hanya kerana menyarankan umat Islam bersatu sbg. kaum Melayu, supaya senang menentang MUSUH ISLAM (Mufti kita ini akan diheret ke mahkamah Adat Sabah. oleh si kadazan BONGKAK KAPIR - mcmlah Sabah itu, Kristian Kadazan-Murut punya; makin naik muka!)! Sedangkan gereja Katholik pula mahu MENGKRISTIANkan Kalimah Allah kita, di NEGARA ISLAM kita ini!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    BalasPadam
  8. GERAMNYA! Tengoklah EVANGELIS Star MENGAGUNGKAN kemenangan puak Islam/Melayu LIBERAL - dan si JAGUH liberal BONGKAK pula, menuduh seolah yg. mencabarnya, sebagai berhaluan kanan" (right wing")- seolah pelampau 'rasis'lah tu! Jadi apakah maksud si liberal ini, seolah kalau memperjuangkan agenda Islam/umatnya termasuk hak BUMIPUTERA Islam/Melayu dgn. amat TEGAS; adalah puak "pelampau"?! Jgnlah angkuh sgt. dgn. kemenanganmu, hai puak liberal UMNO - kami akan terus berdoa kpd. ALLAH SWT melindungi pejuang Islam/Melayu TULENNYA dan menyelamatkan Tanah Melayu PUSAKA nenek moyang kami ini serta umat Islam/Melayunya (terutamanya anak-anak kami), dr. sebelum dijajah si LIBERAL BRITISH-ZIONIS laknat lagi!

    Lihat di http://www.thestar.com.my/News/Nation/2013/10/13/Umno-polls-khairy-liberal.aspx, Umno polls: Liberal, progressive agenda has prevailed, says Khairy , by rahimy rahim AND rashvinjeet s.bedi , October 13, 2013:

    KUALA LUMPUR: Re-elected Umno youth chief Khairy Jamaluddin said his progressive and liberal agenda has been endorsed by the grassroots.

    He said that if the grassroots did not accept the agenda tha he brought along, it would be reflected in the results, pointing out that his opponents used a regressive agenda.

    "If I wanted to win comfortably, I could have used a right-wing formula. I wanted to show that you can be a progressive and win in Umno," he said during a press conference at PWTC.

    He added that the progressive agenda had to start with the youth who would one day bring the party forward.....

    Makcik Sambal Belacan

    BalasPadam
  9. AKU ORG PENANG YG SOKONG UMNO. SEBENARNYA YG SOKONG DAP MELAYU PKR & PAS. DEPA YG BG KUASA PD DAP. AKU SUKA MPPP HALAU, SITA, RUNTUHKAN PERNIAGAAN MELAYU SBB BARU PADAN MUKA ORG MELAYU PENANG. MELAYU YG SOKONG DAP MMG JAHAT & JD PENGKHIANAT BANGSA.

    BalasPadam
  10. ROSAK NEGARA MELAYU KERANA MELAYU BODOH!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setakat lontar sembunyi tangan sapa pon berani....sapa sapa yang takut nak pakai nick name, berdiam diri itu lebih bagus, daripada menunjukan kebangan mu di sebalik "tanpa nama"...

      Rasa-rasa kalau rasa takut untuk berhujjah diam2 sudah.

      Padam
  11. Tu HADIAH BESAR buat pengundi Melayu yang pilih pemimpin DAP sebagai ketua mereka. Kalau dah pilih jadi pandai-pandai la berUBAH... sekalung tahniah pada Melayu2 tu... cina Penang juga yang di manja2kan dengan ditutup jalan untuk mereka berniaga.....

    BalasPadam
  12. Yang kita duk marah ni Melayu bandaq dan Melayu kampung yang pilih pakatan masa PRU13. Lepaih tu bila ada rumah, gerai, tapak beniaga keluarga, sedara-mara depa yang kena roboh barulah duk kalut menyesai pi pangkah cina. Dulu tak pikiaq habeh. Aku tau ada Melayu bandaq dan kampung yang pi bagi undi kat cina. Bila kawasan tu parti dia tak bertanding sebab bagi laluan kat parti kembaq depa, Melayu tu pi bagi sokongan. La ni bila jadi lagu ni jangan duk kalut na, hangpa yang suka tengok Melayu hancoq. Ni berkat dengan sokongan hangpa suma. Hangpa tengok sekarang ni sapa yang duk kena? Sat ni sikit hari lagi kena pulak kat anak cucu hang sendiri. Betui la macam anon kat ataih tu kata, ni hadiah besaq.

    Dengan nama Allah, tulung la, PRU14 akan datang pikiaqla habeh-habeh, pi la tengok keliling, sapa duk ada tinggai kat pulau tu lagi. Sedihla tengok tempat cantik, pulau cantik tapi suma habeh telepaih. Yang duk ada tinggai sikit tu pun tunggu hari ja nak telepaih jugak.

    BalasPadam