Selasa, 8 Oktober 2013

LAGI PENIAGA MELAYU DISEPAK TERAJANG DI SELANGOR!! MACAM NI NAK PERCAYA PAS DAN PKR JAGA MELAYU???

poodah, cakap sembang mau jaga melayu konon, pigidah, dap berdehem semua telo kulup, telo di sedut air, poodah la pemimpin melayu pr, sembang kencang, jaga rakyat konon, macam ni nak percaya kalau pas dan pkr di beri peluang menjaga melayu??? ceciter ceciter..

dah terang lagi bersuluh setan-setan malaun haram jat dari pakatan nak menjahamkan ekonomi orang melayu, kiasu dap takkan senang dengan orang melayu, dalam pr pemimpin melayu mereka hanyalah pak turut yang kerjanya jilat, jilat lendir dap.. haram jadah... ptuih!!


Setelah Hot Nite Bazaar Klang Sentral ditutup, bagai sudah jatuh ditimpa tangga, peniaga Melayu terus "dihambat" oleh kerajaan negeri apabila beberapa gerai yg telah beroperasi kira-kira 30 tahun bakal dirobohkan.

Notis 14 hari utk mengosongkan premis terbabit telah dihantar secara mengejut tanpa sebarang perbincangan awal mengakibatkan peniaga-peniaga tersebut runsing, apatah lagi memikirkan punca pencarian rezeki mereka bakal hilang. Bagaimanakah untuk menanggung keluarga yg sekian lama bergantung harap atas hasil pendapatan dgn berniaga secara kecilan ini?

Apa yg GT harapkan ialah pembelaan, seperti menyediakan tempat berniaga alternatif. Atau pun, apakah kerajaan negeri mampu memberi jaminan agar peniaga yg sedia ada diberi keutamaan, dgn kadar sewa berpatutan setelah pembinaan bangunan baru dibina kelak?

Bagaimana nasib mereka tatkala hanya 14 hari diberi utk mengosongkan premis? Ke mana harus mereka halakan periuk nasi mereka?

Mungkin inilah hasil slogan "DAP Go Rural" - dlm ertikata lain, hambat sampai ke kampung-kampung. Mgkin juga ianya berkat usaha YB Meru, Dr Rani membawa pemimpin DAP masuk ke kampung-kampung di sekitar DUN Meru nampaknya telah mula "membuahkan hasil".

baca seterusnya di sini klik

9 ulasan:

  1. LAGI PENIAGA MELAYU DISEPAK TERAJANG DI SELANGOR!! MACAM NI NAK PERCAYA PAS DAN PKR JAGA MELAYU???

    ______________________________

    Ini lagi satu bukti kebodohan melayu dalam memilih pemimpin mereka.

    BalasPadam
  2. Yang majoriti pilih pemimpin di Selangor adalah CINA...!!!!! tak payah nak salahkan Melayu, kecuali melayu tak mengaku Melayu yang ada dalam PASik dan PGayR...

    BalasPadam
  3. Itulah bodoh nya melayu....melantik cina sebagai pemimpin.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kat selangor pemimpin utama negeri berbangsa cina ke? Baru ku tau..

      Padam
  4. bos besar adalah DAP, rumah mewah PKNS mcm cendawan tumbuh. melayu x mampu beli, maka akan dibuka kpd bukan melayu. mengurangkan pemilikan aset melayu secara sistematik, mengurangkan % undi melayu.




    BalasPadam
    Balasan
    1. org melayu x blh beli umah besar sb puak2 Be End songlap duit rakyat. kayakan kroni2 ja. jgn slah cina sb sebab tender2 projek dlm kerajaan puak2 melayu yg pegang. bila kena suap ckit terus bg projek dkt cina. pastu kata cina punca. smpai bila lah nk jadi keldai sebab slalu dperbodohkan oleh pemimpin melayu yang suka bangsa melayu miskin. hidup MEsemakinLAYU...... terima kasih Melayu sb bagi rezeki dkt aku.... puiiiihhh

      Padam
    2. Di selangor, BN yang masih memerintah lagi ke? PKNS kroni BN?

      Padam
  5. bandingkan rumah bawah pkns masa bn perintah selangor dgn sekarang bawah pr.....kerajaan pr yg gunakan pkns buat projek usahasama dgn cina dan untung masuk poket mereka....cina byk dapat beli rumah melayu tak dapat beli....zaman bawah bn 90% rumah pkns pembelinya melayu....kenapa penyokong pr TAK ADA MATA....TAK ADA OTAK....TAK ADA FIKIRAN.....TAK ADA PERASAAN....TAK ADA HJATI DIRI ISLAM ....TAK ADA JATI DIRI MELAYU......HAMPA MEMANG SIAL

    BalasPadam
  6. PENYOKONG PR KALAU NAK DEBAT DGN AKU BAGI NO PHONE ...BIAR AKU CALL

    BalasPadam