Selasa, 15 Oktober 2013

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA BUAT SEMUA PEJUANG-PEJUANG


KEPADA UMAT ISLAM DI BUMI TERISTIMEWA INI, KURNIAAN ALLAH SW.T.
BERSYUKURLAH KITA HIDUP MASIH AMAN DAN TENTERAM, BERSYUKURLAH KITA BILAMANA KITA BERKESEMPATAN BERJUMPA DENGAN KELUARGA, SAUDARA MARA, RAKAN TAULAN.

KITA ERATKAN SIRRATURRAHIM, KUATKAN BARISAN KITA, TUGAS KITA ADALAH MEMPERTAHANKAN BUMI BERTUAH INI DARI TANGAN DAJJAL YANG INGIN MEROSAKKAN SEGALA APA YANG KITA KECAPI SEKARANG INI, POLITIK WALAU BERLAINAN MACAMANA PUN IDEOLOGI ANDA, UKHWAH SESAMA ISLAM JANGANLAH KITA BUANG JAUH-JAUH!! JANGANLAH KITA BERBALAH SAMPAI TERGADAI HABIS SEGALANYA!! 

ALLAHHU AKBAR!! 
ALLAHHU AKBAR!! 
ALLAHHU AKBAR!! 

Laa ilaha illa ALLAHu wa ALLAHu Akbar 

ALLAHu Akbar 
waliLLAHi alhamd..

ps: semangat raya!! :)

13 ulasan:

  1. Allahuakbar! Allahuakbar! Allahuakbar!

    BalasPadam
  2. Allahuakbar! Allahuakbar! Allahuakbar!
    ---------------------------------
    tu yang paling betul.....

    bjkan nya...

    hidup melayu! hidup melayu! hidup melayu!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau melayu x hidup hang nak suruh sapa bertakbir kt Malaysia ni? Nak suruh org cina dgn india ka? Berapa ramai org cina dan india yg muslim kt Malaysia ni?

      Islam agamaku. Melayu bangsaku. Islam subur di Malaysia krn org melayu penganut majoritiny. Hebatny org melayu krn agamany islam. Susah sgt ka hang nk paham saling kait melayu dan islam di Malaysia ni?

      Padam
    2. 15 Oktober 2013 4:19 PTG....perangai dan akhlak orang melayu adalah antara sebab bukan melayu tidak berminat pada islam.

      Padam
    3. Blh atau tidak jika sy katakn begini?
      " perangai dan akhlak bukan melayu adalah antara sebab org melayu tidak berminat pd agama mereka juga"

      Padam
    4. Tanpa Nama 15 Oktober 2013 5:08 PTG.

      Blh atau tidak jika sy katakn begini?"

      perangai dan akhlak bukan melayu adalah antara sebab org melayu tidak berminat pd agama mereka juga"

      --------------------------------------
      baik macam mana pon perangai mereka, bsgus macam mana pon akhlak orang kafir.....tetap aku menyampah dengan agama mereka.

      Jika baik mereka dan begitu bagus akhlak mereka....adakah anda berminat pada agama mereks?

      Padam
    5. Baik macam mana pon perangai kita, bagus macam mana pon akhlak kita, mungkin tetap mereka menyampah dgn kita.

      Jika baik kita dan begitu bagus akhlak kita...adakah mereka berminat pada agama kita?

      Ini semua urusan hidayah Allah tuan. Awal td tuan berkata

      "perangai dan akhlak orang melayu adalah antara sebab bukan melayu tidak berminat pada islam"

      Seolah-olah perangai dan akhlak bangsa lain lebih hebat. Seolah-olah org melayu terlampau lekeh. Jika kita sendiri tidak berbangga dan pertahankan bangsa kita, kita sendiri letakkan kedudukan bangsa kita sebawah-bawah kedudukan, kita sendiri memandang hina pd bangsa sendir, kita sendiri tidak mahu mengangkat bangsa kita, siapa lagi tuan?

      Padam
    6. Aku tak rasa Batu Api adlh Melayu....kalau SALAH, BETULkan aku
      Tp aku YAKIN Batu Api adlh seorang Islam

      ermm mungkin org Melayu ni perangai BURUKnya mengalahkan KAUM lain sehinggakan keLEBIHan/keBAIKan yg ada pd kaum Melayu ini tak ternampak pd pandangan org bukan Islam n Batu Api

      Padam
    7. Baik macam mana pon perangai kita, bagus macam mana pon akhlak kita, mungkin tetap mereka menyampah dgn kita.
      --------------------------
      Apa yang kita rugi jika mereak menyapah pada kita, kita ada Allah tempat bergantung harap....adakah ada selain Allah tempat bergantung harap?




      Jika baik kita dan begitu bagus akhlak kita...adakah mereka berminat pada agama kita?
      --------------------------
      Kan islam ajar kita supaya kita berperangai baik jadi orang yang berakhlak, sebab tu ada ilmu tasauf.
      Suka atau tidak orang kafr pada islam, itu tidak mejadi persoalan, tetapi berperangai baik dan berakhlak adalah dituntun dalam islam.



      Ini semua urusan hidayah Allah tuan. Awal td tuan berkata
      ----------------------------------
      Memang benar hidayah urusan Allah, tapi ikhtiar ditangan kita..



      Seolah-olah perangai dan akhlak bangsa lain lebih hebat. Seolah-olah org melayu terlampau lekeh. Jika kita sendiri tidak berbangga dan pertahankan bangsa kita, kita sendiri letakkan kedudukan bangsa kita sebawah-bawah kedudukan, kita sendiri memandang hina pd bangsa sendir, kita sendiri tidak mahu mengangkat bangsa kita, siapa lagi tuan?

      --------------------------------
      Aku bangsa melayu, kalau bangsa aku sendiri buat perkara yang menyalahi agama dan undang+undang negara....maka tetap aku katan dia bersalah even, bapa aku sendiri...itu prinsip aku, engkau setuju atau tidak, ia bukan masalah bagi aku. 



      Padam
    8. Tidakkah tuan sedar setiap jawapan sy itu dtg dr jawapan tuan? Maka setiap jawapan sy yg mendatang juga akan dtg dr jawapan tuan. Bezany sy ambil dr perspektif org bukan melayu yg pd anggapan tuan lebih baik dr org melayu.

      Sy juga akan katakn salah pd yg salah. Bezany sy tidak menganggap semua org melayu itu bersalah. Sy tidak anggap semua org melayu berakhlak buruk. Sy tidak rasakn yg semangat cintakn bangsa itu sesuatu yg salah. Sy tidak berasa berdosa dilahirkn sbg melayu. Dan sy tidak berasa malu utk melaungkn hidup melayu.

      Padam
    9. Batu Api dah mengaku Melayu n Islam....mungkin aku faham apa DILEMA yg Batu Api alami

      HARAPAN aku pd Batu Api:
      JANGAN PUTUS ASA DGN BANGSA MELAYU YG MAJORITINYA ISLAM.

      Padam
    10. Otak geliga 16 Oktober 2013 12:45 PG...mudah mudahan semakin ramai bukan melayu yang berminat pada islam atas sebab perangai dan akhlak kamu ini...

      Padam
    11. Terima kasih Batu Api.....SEMUA ini saya pelajari dari kepimpinan PAS terutamanya Tuan Guru Nik Aziz....kini, saya cuba praktiskan....:)

      Padam