Jumaat, 4 Oktober 2013

SELAMBA BADAK JE DIA KUTUK KAKITANGAN KERAJAAN!! BELUM PERINTAH MALAYSIA LAGI NI!!

belum dapat kuasa, dah berani memperkecilkan bangsa melayu, tapi yang lagi hairannya ada juga macai jamban yang berbangsa melayu sanggup memacaikan diri dengan menjilat tapak kasut kiasu ini, wah.. memang betullah kata orang, pekakas berbangsa melayu dalam pr sanggup gadaikan apa saja demi politik, gila babeng beb!!


kata dr lim mah hui yang memperkecilkan kakitangan kerajaan yang majoritinya berbangsa melayu...

"Contohnya dalam perkhidmatan awam yang hampir majoritinya Bumiputera, di manakah hasilnya?

"Kamu boleh lihat sendiri bagaimana mereka bekerja, adakah ia berkualiti?

Reaksinya adalah ini kenyataan kurang ajar. Belum dapat memerintah negara sudah berani berlagak seperti penjajah Eropah yang perkecilkan orang Melayu.

Apabila Lim Mah Hui tujukan Melayu dan Bumiputera, ianya meliputi semua Melayu dan Bumiputera. Malah kalau dimaksudkan Melayu yang kerja kerajaan dan swasta, termasuklah puak-puak pro pembangkang yang meranapkan perjalanan baik kerajaan.

BACA SETERUSNYA DI BLOG UNSPINNERS

15 ulasan:

  1. Kekadang apa yang dia katakan tu betul juga,boleh dikata 70% kakitangan kerajaan bermasaalah.Contoh nya datang lewat,tapi suruh orang lain yang puchcard untuk dia.Banyak kakitangan macam tu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kami kakitgn awam dah lama x pakai punch card. kami guna thumb print. kami ada masa bekerja anjal. bawa balik kerja ke rumah dan dtg bekerja pd hujung minggu. apa bukti 70% tu bermasalah? kajian mana? minta CEUPACS siasat dakwaan ini

      Padam
    2. aduh, ade jugak yang ketinggalan zaman ye..

      Padam
  2. DAP KUASAI CINA, PILIHAN CEC MENIPU.
    MAKNA NYA CINA NI PENIPU, TERMASUK SI SIAL NI .
    MENIAGA PUN MENIPU.....DASAR OTAK CINA.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 2:07ptg...yang kau ni pon satu hal jugak, yang kau dah tahu cina tu memang kuat menipu, yang engkau berurus niaga dengan dia siapa suruh....
      Tempat kau tak ada peniaga melayu ke?...terruk sangat orang melayu tempat engkau...

      Padam
    2. AAH, TEMPAT AKU KAT PUCHONG SELANGOR. TERUK KAN MELAYU KAT TEMPAT AKU...

      Padam
    3. 9:07ptg...memang teruk melayu tempat kau.
      Sama lah melayu tempat aku, suka bagi tanah pada cina dan melayu singapore...

      Padam
    4. bagi free je ke?

      Padam
  3. wallawei....cina bangsat ni nak ke keja dgn gomen? Tak hinggin diaorg nak keja gomen sbb susah dan gaji ciput. Korang ingat bangsa bangsat ni nak ke masuk keja dlm pasukan keselamatan? Tak hinggin sbb susah nanti mati.
    Apa yg diaorg mau duit duit dan kekayaan. Korang pi le tanya anak2 muda diaorg kalau tak percaya.
    Yg kata 70% penjawat awam bermasalah tu kau ada ke statistik yg betul? Jgn sedap bg je....kau dapat dari mana?
    Yg bercakap tu cakap guna air liur boleh le....contoh hasil yg dia nak tu..." Dia tidor bersiul bontot2 nyenyak kerana sapa jaga keselamatan dan keamanan negara ini? Pi tanya bangsat tu? Dia boleh hidup aman ke kalau negara ni kucar kacir? Anank2 dia boleh pi sekolah dan jadi pandai ke jika tiada Penjawat Awam? Podah...cakap mcm tu kat dewan boleh le...mai cakap kat luar mau telan gigi kot...

    BalasPadam
  4. Banyak kemajuan yang telah dicapai oleh kakitangan kerajaan, gaji naik, bonus dapat, selalu di lindungi oleh kerajaan .... banyak lagi lah. Cuma part kerja saja, ada sebahagian yang masih sama, malas, selalu ponteng ... dan yang selalu buat perkara ini adalah penyokong pembangkang kerana kata mereka Kerajaan sekarang ini zalim dan perlu diajar ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Orang kerja kerajaan memang bertuah nasib badan nya...
      Bukan macam kami yang kerja kampong ni.
      Setiap kali pilihan raya kami pangkah bn, tapi kat kampong pasir gudang baru, sebijik sekolah pon tak ada, klinik bidan pon tak ada.

      Padam
    2. air dan elektrik takde jugak ke?

      Padam
    3. Air....saj yang bagi.
      Elektrik....tnb yang bekalkan.
      Dah lebih 30 tahun kami tinggal di kampong ini, kami masih tidak tahu apa status tanah kami.

      Padam
  5. hendaknya setiap kekuatan politik di Malaysia bersatu membangun negeri Malaysia, komentar balik ya ke blog saya www.goocap.com

    BalasPadam
  6. hendaknya Malaysia bersatu dan saling membangun, komentar juga ya ke blog saya www.goocap.com

    BalasPadam