Ahad, 6 Oktober 2013

SETAKAT MINUM BEER TAK PELAH DARI UMNO YANG TIPU RAKYAT - KATA PEKAKAS PAS

ce ce ce, bukan ke ng sue lim ni kalau ceramah, siap baca Bismillah, sebuat Alhamdulillah, siap kata takbir, takbir, yang sahut lebai-lebai hensem yang pantang sungguh sebut pasal hal umno, heheh, apa yang aku cerita bukan omong kosong, sebelum pru lalu aku ada ke ceramah pr, si ng sue lim ni bila ceramah, dia punya langsi, siap hamunkan umno macam sembang kencang je, kemain senyum pak jibrauk pas liberal dengan kelantangan ng sue lim.. tu yang sampai sebut takbir takbir, siap di sahut oleh orang Islam yang ada disitu, aku tergamam gak, sebab rasa biar betik diaorang ni, orang kafir ajak bertakbir mereka sahut, ini semuanya kerana benci kesumat terhadap umno.. jual pun jual lah, malah mereka percaya yang ng sue lim ni adalah ikon dap yang sudah mendekati Islam, ye ke??? ai chait pooorah...

mana satu permata, mana satu kaca pun geng-geng jibraun ni tak sedar-sedar, tak faham-faham.. hah!! agak-agak apa yang mereka dok komen kalau yang ng sue lim ni kaki minum todi? jawapan biasa - "dia kan orang kafir biar lantak je lah".. ait.. hehe... pemimpin gini korang percaya kata nak dekati Islam, wei dap adalah satu parti yang niatnya nak rosakkan orang melayu dan Islam.. sedar-sedarlah beb!!

ini todi aa manyak syok mabuk-mabuk, mau telai????

KETIKA orang kampung yang juga rakyat sekitar kawasan Sekinchan mengalami musibah dahsyat hingga merosakkan rumah kediaman, ketika wakil rakyat dari BN menziarahi dan membari bantuan segera kepada rakyat, ADUN Sekinchan, Ng Suee Lim pula asyik leka dengan aktiviti beliau, berseronok dan mabuk-mabuk.

Itulah sikap sebenar wakil rakyat pakatan yang sudah lupa tanggungjawab setelah mendapat mandat dari rakyat. Selain berdemo, hanya aktiviti inilah yang ada masa untuk wakil rakyat dari pakatan.

Ingat lagi semasa insiden Celeng Sekinchan ini melanggar seorang pelajar UiTM di Shah Alam pada lewat malam kerana mabuk. Dia menegaskan yang dia tidak mabuk semasa kemalangan itu berlaku. Maka dipetiknya nama Dr. Khir Toyo sebagai kawan baik ketika itu Selangor masih lagi dibawah BN bagi melepaskan diri dari ditahan polis.

Malang bagi rakyat kawasan Sekinchan yang punyai wakil rakyat dari DAP yang lupa diri dan lupa tanggungjawab selepas menang besar dengan sokongan Cina lahanat.

Atau boleh kita ambil kesimpulan bahawa kesusahan orang Melayu langsung tidak dihiraukan kerana sibuk menjaga kepentingan Cinabeng. Adakah begitu???

dari blog jawa bernam

ps: orang melayu yang ambil hal-hal masa depan negara tanah bertuah ini sedar siapa dap, yang tak sedar adalah golongan pendendam kesumat, mereka ini akan benci dan dendam sampai bila-bila... erm biarlah, moga Allah bukakan hati-hati mereka ke arah kebenaran, amin..

22 ulasan:

  1. Apa saja yang bersangkut paut dengan arak adalah haram hukum, termasuk meluluskan lesen arak.....tak kira sapa sapa...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Botox... inikalilah6 Oktober 2013 7:17 PG

      Kerajaan PAS Kelantan pimpinan Nik Aziz Nik Mat pernah meluluskan 44 lesen arak di negeri Kelantan. "PAS mengakui meluluskan 44 lesen penjualan arak di negeri ini dan tidak berhasrat untuk mengharamkan penjualan minuman itu dengan alasan Islam tidak menegah masyarakat bukan Islam menikmatinya" demikian ulasan pihak kerajaan negeri Kelantan.

      - Nik Aziz, 26 November 1994.

      Padam
    2. encik batu api, meluluskan lesen arak bukanlah bertujuan untuk membolehkan penganut Islam membeli dan meminum minuman haram tersebut. kelulusan adalah untuk penganut bukan islam. adakah maksud encik batu api bahawa di negara kita tidak dibenarkan memelihara babi untuk dimakan oleh bukan islam? yang utama adalah PENGUATKUASAAN PERATURAN & UNDANG-UNDANG bagi memelihara keimanan penganut islam. cuba berfikir bahawa rakyat malaysia adalah berbilang kaum dan berbilang agama. adakah encik batu api mampu menegur kafir sedang meneguk arak? kalau tak mampu....sembang aje lebey...

      Padam
    3. Ada jugak orang melayu yang mempertahankan arak supaya kekal kat malaysia nie....kesiannnnnn.....

      Semoga dia dikurniakan hidayah & taufiq.....aminnnn..

      Padam
    4. bukan setakat mempertahankan arak supaya kekal di malaysia, malah berusaha keras untuk memberi tapak supaya kilang arak diperbesarkan lagi... kesiannnnnn.....

      Semoga dia dikurniakan hidayah & taufiq.....aminnnn..sape la tu mangkuk tu..

      Padam
    5. Tambahan untuk 'melayu' tak mengaku melayu mengenai lesen arak di Kelantan:

      "Kelantan menggunakan hasil cukai arak, lesen anjing dan sebagainya bagi menampung kos membuat jalan dan lain-lain projek pembangunan. Arak itu sendiri boleh diminum oleh bukan Islam, jadi bila minum oleh mereka, maka untuk menjaga keselamatan kerajaan mengambil duit dari mana."
      - Nik Aziz 26 November 1994.

      Padam
    6. Memang kesian pon....sebab perkara ini berlaku dimalaysia, dan malaysia pulak diperintah oleh kerajaan pas, kalau lah malaysia ini diperintah oleh bn, tentu perkara tersebut tidak belaku...

      Padam
    7. pas perintah malaysia?? Hehe.. betul tu... kalau bn pegang, jangan katakan arak... nak bantu besarkan kilang arak pun bn tak buat.. ni tidak PAS siap yam seng skali dengan sekutu dia.. terbaek la PAS..

      Padam
    8. Dah kena perbodoh masih tak perasan lagi tu, memang betul lah bodoh.

      Padam
  2. Salam..mohon perkongsian dan link http://orangkampungcyber.blogspot.com dlm bloglist tuan..tks

    BalasPadam
  3. BANGSATNYA ANJING DAPBANGKAI ni - dia MELALAK dgn. ARAK SYAITANnya sedgkan orang kampung Islam/Melayu merana; inikah jenis pemimpin PENDATANG CINA yg. Islam/Melayu PKR/PAS sanggup nak berganding bahu memerintah bumi ISLAM PUSAKA nenek moyang kita ini, dr. sebelum diJAJAH British-Zionis laknat lagi?


    Maka, kalau PAS benar-benar parti Islam TULEN; sepatutnya MENENTANG MUSUH Islam, bukan MEMBELA mereka, lihat di ihttp://www.mukminun.com/2012/02/ketahuilah-tentang-marah-dalam-islam.html, Ketahuilah Tentang Marah dalam Islam, Nak… , Oleh Irfan Nugroho, February 18, 2012 :

    "Mereka bersikap lemah lembut terhadap orang yang mukmin, dan bersikap tegas (keras) terhadap orang-orang kafir, mereka berjihad dijalan Allah," (Al-Maidah: 54).

    …."Muhammad itu adalah utusan Allah dan orang-orang yang bersama dengan dia adalah keras terhadap orang-orang kafir (Kafir Harbi – yang terang-terangan memusuhi Allah dan Rasul-Nya), tetapi berkasih sayang sesama mereka (sesama Muslim),”(Al-Fath: 29).

    Maka sudah selayaknya, nak engkau bereaksi tegas terhadap segala bentuk pelecehan dan penghinaan simbol-simbol Islam yang dilakukan oleh orang-orang yang tidak menyukai agama ini menjadi mulia.

    Marahlah ketika melihat ajaran Islam ini dihina, dilecehkan dan diremehkan oleh orang-orang kafir atau oleh orang-orang yang mengaku Islam padahal ia telah kafir karena tabiatnya yang sama persis dengan orang kafir.

    Bahkan bila perlu, berlaku hukum jihad memerangi orang-orang kafir harbi yang secara terang-terangan menyatakan permusuhan terhadap Islam, Allah, dan Rasul-nya. Namun perlu kau ingat, nak… Tidak semua orang-orang kafir adalah kafir harbi.....

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal).

    BalasPadam
  4. Masih tak faham ka??

    Cina DAP KOMINIS BABI dan KELING/BENGGALI TONCET DAP PARIAH ni ambil kesempatan di atas perpecahan Melayu/Bumiputra.

    Menyedihkan lagi masih ramai Melayu/Bumiputra yang BONGOK lagi BAHALOL dan bertopengkan Islam memebantu PUAK FAHAMAN KOMINIS YANG ANTI ISLAM DAN MELAYU.

    Jadi berhentilah menjadi BONGOK LAGI BAHALOL!!

    Melayu/Bumiputra wajib bersatu menentang KOMINIS2 dan Puak2 Minoriti yang tak Sedar diri!!!

    BalasPadam
  5. Kerajaan Pas Kelantan pun banyak tipu rakyat.Mana air bersih,mana lebih raya percuma,mana stadium besar dan jangan-jangan Pok Nik masih tak tukar nama lot tanah milik rakyat Kelantan yg pinjam nama dia dan isterinya dulu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau tak tahu ke, negeri kelantan mana ada orang tinggal lagi, semua dah keluar dan ramai dah mati dah...

      Padam
    2. tariff air pun dah naik 30%, tapi yang keluar dari paip termasuklah air teh tarik... bijak pok nik perintah Kelantan.. negeri korang ade?

      Padam
    3. Itu pasal lah banyak rakyat kelantan mati....

      Padam
    4. ayo, minum air teh tarik dari paip pun boleh mati ye? Kesian beb..

      Padam
    5. Banyak yang mati...kau tak tahu ke?

      Padam
    6. Kesian, tu yang nak mintak RM2 biilion nak kasi upgrade supaya jangan banyak yang mati la ye... ape susah, taruk je tongkat pok nik dalam sungai, semua rakyat Kelantan yang masih nyawa-nyawa ikan tu boleh pulih dari mati minum air teh tarik dari paip tu...

      Padam
  6. Aku setuju!!

    Bukan Islam menipu Haram namanya!!

    Parti Islam menipu HARAM JADAH nama nya!!


    Kan byk kebaikannya bersatu dgn Melayu sa Islam walaupon lain fahaman politik daripada Kafir Haram Jadah yg terang2 anti Melayu/Islam.

    Nampak nah Parti Islam Bodoh Bongok!!

    BalasPadam
  7. 1;11ptg.....anda lah pejuang yang paling hebat, yang belum pernah saya jumpa....
    Teruskan perjuangan mu itu....

    BalasPadam