Isnin, 21 Oktober 2013

YELAH WARDINA, SEBAB KAU TU OTAK PR, APA SAJA KAU KOMEN SEMUA BETUL BELAKA!!

yelah, kalau ulama macam harun din pun kata jatuh kufur kita benarkan orang bukan Islam menggunakan kalimah Allah, apatah lagi kita ni yang konon tau semua serbi tentang hukum, ye lah, kau terer.. poodah..


hallo wardina, cecuba angko baca print screen kat bawah ni, kenapa hal ini perlu diambil perhatian, akidah ni beb!! jangan sembang la kalau hal ini kau nak kata tak besar, tu sebab bila kebencian politik dicampur aduk dengan hal agama, ni lah jadinya,

cuba tengok betapa biadabnya bila nama Allah orang buat main-main!! MasyaAllah..

klik untuk besar

kalau budak-budak baca camne, tak ke diaorang jadi keliru, kamonlah bijak pandai agama dalam pr, ape kebodoh benar ni, kerana dendam, kerana kuasa, jadi gila babi korang ni, kalau sanggup gadaikan apa saja, memang hina lah agama Islam suatu hari nanti kalau kita biarkan pr memerintah malaysia!!


ps: aku harap insaflah golongan perosak ini, kembalilah ke pangkal jalan!!

29 ulasan:

  1. INI LAH DAYA PEMIKIRAN PEMBANGKANG YANG BODOH BAHLOL SOMBONG!!

    ILMU SE CETEK LONGKANG TAPI BERLAGAK SESALAM LAUTAN ATAU SELUAS ANGKASA!!

    PUAK HARAM JADAH!!

    BalasPadam
  2. Wardina...hang memang bagus dah berubah menjadi wanita solehah. Cuba hang tengok gambar2 yg hang lakunan dulu... Kenapa tak berubah saja dari zaman kanak2 dulu... apa hang ni anak yang degil apa?... bila dah bernikah dengan laki hang kononnya hang nak digambarkan seorang yang baik..!! Sebelum hang nak tarbiyah org lain, hang pi belajaq kat sekolah agama yang tidak berpihak pada sapa2... lepas muhasabah diri... Setiap manusia ada kurangnya... Dalamkan ilmu dalam dada tu..!!! Cara hang bercakap pasai kalimah Allah SWT seperti budak2 pompuan baru nak baligh... Cuba hang pi tarbiyah kat Hishamuddin Rais Komunis... mau tak dia dengaq... dengaq kabaq dia nyatakan syurga pahala dan blah..blah lagi adalah ajaran veda hindu..

    BalasPadam
  3. Aku heran sungguh kenapa masih ada melayu yg sanggup buat bagi hati bangsa kapiaq harbi ni senang. Hoi bahalol,bangsa lain takkan buat mcm ni ka melayu/islam. Bodoh sekor pompuan ni. Otak ada tapi tak boleh pikir panjang.

    BalasPadam
  4. Cik Puan,
    Jangan terlalu riak dengan diri sendiri dan keluarga. Allah itu maha berkuasa. Ada anak-anak beribu-bapakan alim ulama pun boleh terpesong, apa pula kita yang ilmu masih sedikit. Anak-anak sekarang masih kecil bila besar ada yang menjadi tanggang. Muhasabahlah diri selalu, jangan terlalu bangga akan diri sendiri

    BalasPadam
  5. bila nak mati perempuan nama wardina ni...berlakon baik je...

    BalasPadam
  6. Apa yg kita takut adalah kalimah Allah tu d salah guna..bukan semua org melayu tau n mendalami hal agama..kalau org yg baru masuk islam..yang dangkal pemikiran agamanya.. d sogok dgn kitab bible..yg ada perkataan "ALLAH"..ko nak jamin ke Wardina oii..yg depe xtermakan dgn semua tu..bkn kt kata ALLAH hak melayu..tp kita risau perkataan tu d salah guna..kita nak melindungi aqidah org melayu islam kita..sapa nak tlg lindung lg?nak harap pak lebai pas ka?depe xmau tau semua tu..sbb depe dah pandai agama belaka..depe xpk org yg cetek agama mcmana?mcm ko jugakla..penting diri!

    BalasPadam
  7. Hang ingat org nak selewengkan aqidah..bodo2 ja ka tunjuk bible..pastu bgtau..eh..ini quran..mmg bodo bangang la strategi kapir nak pesongkan aqidah islam..xkan itu hang xboleh pk..mcm2 la cara org nak pesongkan aqidah klu esok2 nama Allah pun org kristian boleh pakai..contohnya dia bagi pamplet kat anak hang..guna ayat dlm bible yg ada nama Allah..anak hang tau ka itu dr hadith..dr al-QURAN atau dr bible..mcmana kt nak bezakan ajaran atau sumber tu dr mana..anak hang tau ka tu??itula contoh simple boleh pesongkan aqidah hang tau kaa?hang gheti ka Wardinaaa????

    BalasPadam
  8. itulah manusia yang bernama wardina....darah keturunan penjajah....janganlah rasa diri kita terlalu sempurna....muhasabahdiri..

    BalasPadam
  9. Si BEBAL ni cuma mengundang untuk menjadi bahan kutukan sekali lagi...anak dia mungkin terdidik dgn baik dalam bab agama, tp anak org lain belum tentu....sekali bebal selamanya bebal...bukak je tudung tu wardina...

    BalasPadam
  10. penyokong pembangkang memang berfikir untuk jangka masa pendek aje..kita harus paham kalau kita benarkan penggunaan kalimah ini dari sekarang kita khuatir anak cucu kita kan terkeliru nanti....sekarang ni pun budak2 remaja x suka belajar hal2 agama...

    BalasPadam
  11. suruh dia baca penjelasan UZAR mengenai polemik isu kalimah Allah ni. Jangan dengar penjelasan dari UAI je, nanti ko dapat BODDOW je abby...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tapi UAI mmg SOKONG TINDAKAN KERAJAAN.....cuba2 la cari video dia

      Padam
    2. Betul tu JaNgan dengar ustaz lain...nanti sesat susah!

      Padam
    3. oh ye lg satu artikel berkaitan kenyataan WARDINA bukan Abby....ni mesti marah sgt dgn Abby lepas baca artikel kat blog2 lain ni......:)

      Padam
    4. wardina ke abby ke serupa je. cuma sorang tu gila glamer, sorang lagi meroyan tak sudah.

      Padam
  12. Kapir syirikkan Allah swt, mmg mrk dah kapir, kalau tak tobat dan masuk Islam pastilah Neraka kesudahannya. Tp org Islam yg setuju, redha atau sokong ungkapan syirik pastilah rosak akidahnya.

    BalasPadam
  13. kpd sesiapa yg KONOnya menyokong nama Allah digunakan dlm bible Melayu/the Herald rajin2knlah membaca ttg pengakuan PADERI2 yg sudahpun menganut Islam....ni BEKAS PADERI sendiri beri pengakuan berdasarkan pengalaman sendiri bukan cerita org.

    bacalah sbhg di link ini:
    http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2009/07/pengakuan-bekas-seorang-paderi.html

    http://myceriterastory.blogspot.com/2012/02/pengakuan-seorang-bekas-ketua-paderi.html

    nak lg atai BIDEO cari la sendiri k...:)

    kpd Dr. Maza, rasanya beliau tahu kenapa kerajaan buat larangan sedemikian......takkan semasa jd mufti tak pernah menghadapi kes2 begini, tak pernah berdiskusi ttg kes2 sebegini dgn para Ulama lain?......apa yg buat Dr. Maza susah benar nak nyatakan KENAPA KERAJAAN ISLAM MALAYSIA LARANG sampai Wardina n Abbypun KELIRU?....hentikan dr mengeluarkan teka teki n menjadi batu api.....suka le tu kita sebut nickname dia.........:)

    BalasPadam
  14. Pelik bin ajaib!

    Pertama, apakah perkataan ALLAH itu dianggap memudaratkan atau berkemungkinan memudaratkan keselamatan dan ketenteraman awam? Sebut nama ALLAH pun dikira memudharatkan keselamatan dan ketenteraman awam?

    Kedua, yang terlebih pelik, pengharaman penggunaan perkataan ALLAH hanya terhad kepada penerbitan teks berbahasa Melayu dalam majalah Herald. Versi majalah tersebut di dalam bahasa lain boleh menggunakan perkataan ALLAH, dan bible Al-Kitab pun boleh. Apa kata para pejuang kalimah ALLAH sekalian? Okaykah macamtu

    http://greenboc.blogspot.com/2013/10/1-kalimah-2-undang-undang-al-kitab.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. bukan nama Allah tu memudaratkan....tapi CARA PENGGUNAAN tu yg dibimbangi akan memudaratkan umat Islam...haiyaaa...lu pusing sana, kona sini...mcm la Cinabeng Malaysia FSIH n amalkan selalu Bahasa Melayu....tetiba, bab nama Allah memandai2 nak tafsir God jd Allah dlm bahasa Melayu......sejak bila Cinabeng jd pejuang BM?......haiyaaa ini olang seronok kena tipuu ooo....:)

      Padam
    2. Al kitab tu BERDAFTAR ke utk diterbitkan dlm Malaysia?....ce la check.

      Padam
    3. otak greenboc banyak sangat makan taik hijau ni.

      Padam
  15. aku berharap sangat golongan perosak ini terus sesat dan sesat sesesat nya dan tidak pulang kepangkal jalan dan buta mata hati nya.

    BalasPadam
  16. nasib kau lah wardina....sapa suruh masuk pas, kan dah kena.

    BalasPadam
  17. "Pejuang" Kalimah Terpaksa Tunduk, Kristian Sabah & Sarawak Dibenarkan Guna Kalimah "Allah"

    Najib: Kristian Sabah dan Sarawak boleh guna kalimah Allah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata keputusan Mahkamah Rayuan berhubung penggunaan kalimah Allah tidak melibatkan amalan penganut Kristian di Sabah dan Sarawak. 

    Najib berkata perkara yang terkandung dalam resolusi 10 perkara peringkat kabinet pusat itu akan dikekalkan di kedua-dua negeri. "Baru-baru ini apabila Mahkamah Rayuan membuat keputusan mengenai kalimah Allah, ia tidak menyentuh sama sekali mengenai amalan Kristian di Sabah dan Sarawak, malah 10 points agreement masih dikekalkan," katanya. Najib yang merupakan Pengerusi Barisan Nasional (BN) berucap demikian semasa merasmikan Perhimpunan Agung Parti Bersatu Sabah (PBS) ke-28 di Hongkod Koisaan Persatuan Kebudayaan Kadazandusun (KDCA) di Kota Kinabalu hari ini. Mahkamah Rayuan di Putrajaya membuat keputusan bahawa Herald, penerbitan mingguan Katolik dilarang daripada menggunakan kalimah Allah pada 14 Oktober untuk membenarkan rayuan kerajaan mengetepikan keputusan Mahkamah Tinggi pada 2009 yang membenarkan penerbitan itu menggunakan kalimah Allah bagi merujuk kepada Tuhan. 

    Turut hadir pada majlis itu, isteri Najib, Datin Seri Rosmah Mansor, Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Musa Aman dan Timbalan Ketua Menteri Sabah merangkap Presiden PBS Tan Sri Joseph Pairin Kitingan. Perdana menteri mengingatkan semua anggota masyarakat bahawa satu daripada prasyarat untuk menjalani kehidupan aman damai adalah menjaga hubungan antara kaum dan penganut agama di negara ini. "Kepada rakyat Sabah, harap jangan ada sesiapa rasa tertekan kerana amalan setiap penganut agama akan kekal seperti mana sebelum ini. "Jika kita hidup dalam aman, keharmonian kaum dan agama dapat kita kekalkan, dipupuk dan diperkukuhkan. Kita (kerajaan) juga ingin lihat bagaimana kita dapat membawa lebih pembangunan di Sabah terutama di kawasan desa dan luar bandar," katanya. Beliau berkata sebelum gagasan 1Malaysia diperkenalkan, Sabah telah mengamalkannya dalam keserasian, keunikan kumpulan pelbagai bangsa dan etnik, selain cermin kepada konsep masyarakat 1Malaysia. 

    Sehubungan itu, Najib berkata semua pihak juga harus saling menjaga sensitiviti agama selaras usaha kerajaan memupuk perpaduan dalam kepelbagaian kaum di negara ini. "...maka kita perlu uruskan segala yang berkait dengan hubungan etnik dan agama dengan saling memahami sensitiviti antara kaum. "Pokoknya seperti yang saya katakan bahawa kalau kita ambil dua kumpulan besar dalam negara, maka rahsia yang boleh membawa keharmonian kepada penganut agama bukanlah terlalu sukar untuk dicapai... ia bukanlah 'roket science', ia berasaskan pertimbangan yang rasional dan waras," katanya. Perdana menteri berkata pertimbangan itu mudah sahaja, iaitu orang Islam tidak seharusnya menyakiti hati bukan Islam dan orang bukan Islam juga tidak patut menyakiti hati orang Islam. Jika semua rakyat berpegang kepada prinsip itu, selain sentiasa disemat dalam ingatan, maka negara akan aman dan harmoni seperti yang dilihat dalam perpaduan rakyat Sabah termasuk anggota PBS sehingga kini, katanya. – Bernama 


    P/s: ini lagi satu fitnah dari pembangkang, jangan percaya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang di sabah dan sarawak dah lama guna perkataan Allah ganti god, tapi bukan dari bible yang diberi lesen cetakan oleh kerajaan Malaysia. Dan bukan juga untuk terbitan herald yang diminta oleh pihak kristian malaysia. Tak payah nak buat provok la anon wooii..

      Padam
    2. sebelum sabah sarawak bergabung dgn tanah melayu, mereka dah gunakan, mereka ni kaki spin je, masalah di malaya, kenapa sekarang terhegeh2.. kerana politik.. alah ini modal paling sedap berkrim kan.. macai pr biasalah

      Padam
    3. Malaysia lain, sabah sarawak lain...sebab kat sana boleh pakai!

      Padam
    4. tak paham sejarah tu jadi bodoh tak boleh diajar...

      Padam
  18. bro HB, boleh buang blog greenboc kat sebelah kanan ni tak? Buat menyemak mata je.. ada blog pun bukannya berani publish komen dari penyokong BN...

    BalasPadam