Rabu, 20 November 2013

adakah ini drama king mukhtamar pas pada tahun ini?

bak kata orang, game kena cerdik, cara kena betul, taktikal kena umph.. sebab paling utama putrajaya kena dahulukan, ada faham, hehehe..

biasalah hehe.. 

kalau betul, keluar je terus dari pakatan, baru ada egg..

ni dah masuk hari keberapa untuk karpal sinki jadi kejung ni dengan sound tepet dari pas ni?

belum pun sampai 5 hari ini kapal sinki sudah bersuara, berdehem


macamana pun anak buah tak puas hati dengan dap, realitinya.. keh keh keh..

shaya dengan tuan guru ini maciam good - kata kapal sinki!!

comey gitu

dan realiti dap nak.. alah semua tau ma... tak kan korang tak tau.. hak hak..



ps: the game of shadow dari mastermind paling licik di malaysia, siapa lagi, kalau bukan dap, kalau bukan bang non.. hehehe..

41 ulasan:

  1. Pas keluar pr, umno keluar bn...itu lebih bagus dan munasabah...
    maka umno/pas kedua dua nya tidak bergabung dengan parti orang kafir

    BalasPadam
    Balasan
    1. UMNO/BN = KAFIR

      PAS/PR = Tahaluf Siyasi mengikut kaedah Islam tuh

      hahahaha.....takkan la PAS nak meLUDAH kaedah Islam?....Tahluf Siyasi tu?....:)

      hai la PAS....suka benar LUDAH n JILAT semula....:)))))

      Padam
  2. Drama khas utk muktamar...habis muktamar, diam semula... semua dah tau, Pas adalah anjing suruhan Dap...

    BalasPadam
    Balasan
    1. umno jugak anjing mca yang patuh bagi men'gigit' orang melayu.

      Padam
    2. umno anjing mca?? Yang tuan dalam BN adalah UMNO bukan mca.. malangnya yang tuan dalam fuckatan adalah DAPig, maka anjingnya semestinya PAShit... jangan buat tak tau pulak

      Padam
    3. PAS kini dah jadi pencuci taik OKU tersohor malaysia, sekali OKU tu berdehem cepat2 PAS cuci taik dia kasi bersih

      Padam
  3. UMNO tunjang pemenritahan, PKR ialah tunjang dalam PR. Macam mana PAS nak laksanakan hokum Hudud

    BalasPadam
  4. 5:30....hudud kita serahkan kepada pemerintah yang beriman kepada Allah bagi melaksanakan nya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tu la, PAShit bukannya beriman sangat pun

      Padam
    2. kalau pemerintah itu beriman, maka ia melaksanakan nya, jika tadak, maka ia tidak beriman.....tak kira lah sapa-sapa....

      Padam
    3. termasuk la pencuci taik karpal kan.. kan.. terima kasih la atas penerangan anda tu... cukup hebat. Tu berdasarkan sumber hadis ke atau al-quran?

      Padam
    4. penerangan Batu Api menJELASkan, PAS hanyalah menggunakan agama sedangkan TIDAK BERIMAN, itu di Malaysia....di seluruh DUNIA pula, maka jatuh KAFIRlah SEMUA PEMIMPIN DI DUNIA ini.....MUDAHkan nak mengKAFIRkan org....:)

      sifat suka KAFIR mengKAFIR ni sifat siapa sebenarnya?...Batu Api boleh simpan sendiri

      Padam
    5. mana ada batu api kata kata KAFIR, dia cuma kata TAK BERIMAN je... tu termasuk la PAShit, termasuk la Erdogan, termasuk la anwar al-juburi. Dia tengah cucuh api kasi terbakar sikit je, jangan marah la Otak Geliga... hehe

      Padam
    6. aku TERASA bila Batu Api kata pemimpin2 PAS tak BERIMAN.....mana mungkin begitu....pemimpin2 PAS ni yg memperkenalkan Tahaluf Siyasi di Malaysia buat pertama kali di mana org Islamnya menjadi BALACI bg pemimpin DOMINAN KAFIR...tak mungkin pengamal Tahaluf Siyasi seorang yg TAK BERIMAN aka KAFIR

      Padam
    7. Al-Baqarah 178

       [178] Wahai orang-orang yang beriman! Diwajibkan kamu menjalankan hukuman “Qisas” (balasan yang seimbang) dalam perkara orang-orang yang mati dibunuh iaitu: Orang merdeka dengan orang merdeka dan hamba dengan hamba dan perempuan dengan perempuan. Maka sesiapa (pembunuh) yang dapat sebahagian keampunan dari saudaranya (pihak yang terbunuh), maka hendaklah (orang yang mengampunkan itu) mengikut cara yang baik (dalam menuntut ganti nyawa) dan (si pembunuh pula) hendaklah menunaikan (bayaran ganti nyawa itu) dengan sebaik-baiknya. Yang demikian itu adalah suatu keringanan dari Tuhan kamu serta suatu rahmat kemudahan.Sesudah itu sesiapa yang melampaui batas (untuk membalas dendam pula) maka baginya azab seksa yang tidak terperi sakitnya.


      otak geliga...aku yakin engkau memang seorang yang bijak, tentu engkau faham dengan ayat ini, tentu engkau tahu mengapa pada permulaan itu di mulakan dengan: "Wahai orang-orang beriman tap tidak dimulakan dengan...wahai orang-orang islam...kenapa?

      Padam
    8. qisas bukan hudud la bongok ooii.. kat malaysia ni hukum takzir dan qisas dah lama pemerintah masukkan dalam undang-undang negara. Kalau aku bunuh ko, apakah undang-undang kat malaysia ni boleh lepaskan aku dengan mudah tanpa pengadilan??

      Padam
    9. ayat tu ditujukan kepada orang yang beriman....yang tak beriman, diam-diam sudah....

      Padam
    10. macam PAShit.. diam-diam cuci taik karpal sudah..

      Padam
  5. hari tu: sambut maulud nabi ni kerja tak sudah

    tiba2: meh la sambut birthday ambo....happy birthday to me....happy birthday to me.....penuh BARAKAH sambut birthday ambo....tgk, Karpal Singhpun dah berminat dgn Islam

    BalasPadam
    Balasan
    1. otak geliga....aku setuju dengan engkau, daripada buat konsert, elok lah kita sambut maulud nabi, dari pergi 'jom heboh', dengar ceramah maulud nabi itu lebih bagus.

      tapi boleh tak kau bagi satu hadis yang mutawatir yang mengatakan sambutan maulud ini arahan nabi...

      Padam
    2. memang engkau tak setuju dengaan nik aziz..mungkin engkau setuju dengan ustaz ni.....

      Watch "Perarakan Maulid Nabi. (Part 1).wmv" on YouTube
      http://www.youtube.com/watch?v=Ks35OQxWCDc&feature=youtube_gdata_player

      Wassalam

      Padam
    3. kan kau sendiri dah tau takda hadis mutawatir yg kata sambut maulud Nabi ni arahan WAJIB/HARAM dr Nabi.....sedangkan para ulamak sejak dr dulupun khiulaf sama sendiri, jdnya segala kemungkinan kembali pd Allah....kalau kau ada Hadis mutawatir yg kata Nabi HARAMkan, silalah share....aku berbesar hati menerima

      DApun tak kata HARAM utk lakukan maulud ni.....yg boleh jatuh HARAM tu sbb DA cerita pasal maulud luar negara main luka2 bdn, meratap apa bagai.

      NA sendiri kata bulan maulud ni takda fadhilat berbanding bulan Ramadhan, jd tak perlu sambut.....jd dia nak kata bulan dia LAHIR fadhilatnya sama dgn bulan Ramadhan?.....choi!!!....:)

      baru sentuh sikit NA dah terserlah siapa Batu Api ni....pantang sentuh skek, meleting terus dia.....relaks la brader.....:)

      yg aku pertikaikan perangai IDOLA kau tu nak hina2 maulud Nabi, tp diri SENDIRI?.....senyum kambing memanjang bila org nak sambut...cait!!!....jgn marah nooo....:)

      Padam
    4. panjang tu....aku nak sikit je....ada tak hadis tu?

      ikut suka kau lah nak tawil aku macam mana....

      Padam
    5. Batu Api baca ke tak apa yg tulis?....penat aku taip ni.....T-T

      Padam
    6. batu api dah kering idea nak cucuh api hari ini. Bini tak layan semalam la tu.. kah kah kah kah kah kah

      Padam
    7. usin bersabda :"cuma mereka yang pengecut dan yang tak ada telur saja yang berlindung di belakang anon......."

      Padam
  6. kah kah kah kah kah... dah tak reti nak berbahas, terpaksa la kambing hitamkan nama anon pulak. Padahal sebelum ni rileks je balas komen dari anon, tetiba hari ni terpaksa bersabda guna nama usin... kah kah kah kah kah kah

    BalasPadam
  7. ada juga yg terasa tu juga yang terasa dengan statement aku itu, maka tahu lah kita siapa sipengecut tu.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. kah kah kah kah kah... tak cucuh api ke arini? Ape?? Api pun dah naik harga?? kah kah kah kah kah kah

      Padam
    2. nape tak jawab persoalan Otak Geliga tu? Berbahas la lagi.. kah kah kah kah kah kah kah

      Padam
  8. aku berbalah dengan otak geliga, ada jugak lah ilmu & hujjah aku dapat...tapi berbalah dengan sipengecut.....apa pon tak dak....

    BalasPadam
    Balasan
    1. jadi dah takde idea nak berbalah dgn Otak Geliga dah la ye??? kah kah kah kah kah kah

      Padam
    2. dah pukul 1:09, masih bukak blog lagi....

      Padam
    3. ape masalahnya? bukak blog guna henpon. Khutbah pun belum mula lagi kul 1:09ptg. Ko duduk zaman dinasour ke xtau guna henpon boleh surf internet ni? Kesian betul la...

      Padam
    4. aku lagi kesian tengok kau,.....dah masuk masjid, dh niat iktikaf tapi masih lagi berhubung dengan sesama mahluk, ijtihad atau ulama mana yang mengatakan boleh buat macam tu...

      Padam
    5. ada hadis ke yang larang perbuatan sebegitu?

      Padam
    6. kalau lah nabi masih lagi hidup....rasa-rasa engkau, dia suka tak dengan apa yang kau buat itu...

      ini cara paling mudah untuk engkau faham...

      Padam
    7. Jadi takde la hadis yang sebut pasal hal ni kan? Jadi tak payah la cakap pasal kalau nabi hidup lagi ke tidak... agama islam dah sempurna nabi sebarkan. Kalau ko tulis camtu maksudnya Islam belum lengkap, dan nak nabi hidup semula untuk keluarkan hadis pasal main henpon dalam masjid. Aduhai... betapa lemahnya pemikiran penganut PAShit ni... bila disuruh tunjuk hadis, tak jumpa terus main kalau.. kalau..

      Meh aku bagitau ko sesuatu, KALAU NABI MASIH HIDUP, orang pertama yang kena penampar dimulut adalah N.Ajis kerana menyatakan Allah pun mencarut. Ko setuju tak???

      Padam
    8. oleh sebab tak ada hadis, maka awal-awal lagi aku dah tanya engkau ada ke ijtihad ulama yang mmemboleh kan perbuatan engkau itu...kalau tak ijtihad, kau bagi qias pon ok la...ada qias?



      bukan kata nabi, kalau depan aku dia kata gitu memang tampar mulut nik aziz tu....

      Padam
    9. kalau takde ijtihad ulama, nak nak cari qias pun tak guna. Maknanye takde la... nak berhenpon dalam masjid boleh, takmau berhenpon pun boleh. Selagi belum khatib berkhutbah jumaat. Waktu tu pun aku masih diluar kawasan masjid, lepas aku hantar komen terus berwuduk dan masuk masjid kemudian solat tahayatul masjid. Jadi salah ke kelakuan aku tu??

      Padam
  9. kalau cerita awal3 macam ni kan senang.....

    dan aku berlepas diri dari segala kenyataan engkau itu..

    BalasPadam