Jumaat, 22 November 2013

ala tak yah ngaku pun sudah tau lama da.. pas tetap menjadi kuli dap!!!

selagi mat shabun tu diangkat jadi pemimpin pojaan, jangan mimpilah nak jadi hero dekat dap. nik ajiz pun sayang dekat karpal da, terima lah hakikat pas tetap menjadi kuli kepada dap selagi mana mereka bekerjasama dengan pakatan, tanpa dap manalah nak rasa kerusi empuk putrajaya nanti wei.

biarlah dap buat onar macam-macam dekat orang Islam melayu, di sailang orang melayu, pas takkan mampu buat apa ma, ingat pas ingat je mereka tetap menjadi kuli batak dap.. ada faham? tak faham buat-buat je macam kita faham.. haha..


ps: sekurangnya orang melayu dah mula sedar sikit demi sedikit, Alhamdulillah, sebab banyak sangat onar yang pakatan dah buat, terutama dap, dia buli orang melayu, bang non pulak menipu aje kerjanya, jadi ramai penyokong mereka tak bleh tahan dah, baik blah.. hehehe..

6 ulasan:

  1. Tika ini orang sibuk ttg isu bohong 40 ribu pengundi Bangla mainan aljuburi... kenapa tak kaji dan siasat kemungkinan wujud pengundi hantu dari china..??? yelah, org bangla lebih mudah dikenali berbanding cina...tak mustahil kan isu bangla dibuat2 utk2 mengalih perhatian siapa pengundi hantu sebenar...

    BalasPadam
  2. salin dan tampal23 November 2013 2:19 PG

    Kami hanya boneka DAP - Pemuda PAS P. Pinang

    PETALING JAYA – Tindakan kerajaan DAP Pulau Pinang menjadikan PAS sekadar boneka dan meminggirkan mereka sejak pilihan raya umum 2008 menjadi punca keretakan hubungan kedua-dua parti tersebut di negeri itu.

    Perkara itu didedahkan sendiri perwakilan PAS Pulau Pinang, Mohd Raduan Ramli semasa sesi perbahasan muktamar Dewan Pemuda di sini hari ini.

    “Ini bukan soal gila kuasa, bukan soal minta jawatan tapi soalnya adalah mereka beri kereta kepada kita dan mereka suruh kita jadi penumpang tapi mereka pegang stereng kereta.“Mereka hendak buat keputusan yang telah pun dibuat, mereka minta kita akur dengan keputusan. Ini maruah kita, bukan soal gila kuasa,” katanya.

    Beliau berkata situasi itu membuatkan mereka terpaksa akur dengan sebarang keputusan yang dibuat dan tidak mempunyai kuasa dalam apa jua perbincangan mahupun mesyuarat.Selasa lalu, Timbalan Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang, Muhammad Fauzi Yusof meminta exco kerajaan negeri itu berhenti campur tangan dalam pentadbiran Majlis Agama Islam Pulau Pinang selain menuntut lebih ramai pemimpin PAS dilantik sebagai anggota majlis pihak berkuasa tempatan.

    Mohd Raduan berkata sejak 2008 hanya tiga kali mesyuarat melibatkan pakatan pembangkang di negeri itu diadakan, sekali gus membuktikan PAS tiada platform untuk bersuara di negeri tersebut.

    BalasPadam
  3. INI SEMUA SANDIWARA MENJELANG MUKTAMAR ARAHAN ANUWAR. TITIK.

    BalasPadam
  4. Selamat kan malaysia dari anjing pluralisme dan anjing syiah....muktamar tu hanya lakonan semata mata......islam hancur ditangan pas.....anwar ibrahim dan kroni yahudi pluralisme menguasai muktamar dengan dana yahudi....perwakilan pas kenyang dengan dana yahudi...

    BalasPadam
  5. dah lama tau dah.. tahaluf siyasi konon

    BalasPadam
  6. SN370 - APABILA URUSAN DISERAHKAN KEPADA YANG BUKAN AHLINYA..

    SN370] Kecoh di Parlimen minggu lalu mengenai kisah isteri Perdana Menteri Malaysia, Datin Seri RosmahMansoryang telah menghadiri Forum Ahli Perniagaan Wanita Antarabangsa ke-4 di Qatar, dengan menggunakan jet eksekutif. Sehubungan itu, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri ShahidanKassim telah dihujani dengan pelbagai soalan oleh Ahli Parlimen dari pembangkang sehingga dikatakanmemberikan jawapan yang tidak meyakinkan. Shahidan hanya menjelaskan pemergian Rosmah ke Qatar dengan menggunakan jet eksekutif itu adalah dengan kelulusan kabinet dan untuk kepentingan negara tetapi gagal memberi jawapan yang memuaskan tentang boleh atau tidak isteri seorang Perdana Menteri mewakili kerajaan dalam lawatan ke luar negara dan bagaimana Najib sebagai ketua kabinet telah terlibat dalam urusan yang melibatkan konflik kepentingan.

    Di dalam jawapannya, Shahidanmenjelaskan bahawa penggunaan pesawat eksekutif milik kerajaan bagi tujuan sama bukan sahaja terhad kepada Perdana Menteri tetapi turut digunakan Yang di-Pertuan Agong, Timbalan Yang di-Pertuan Agong dan Timbalan Perdana Menteri. “Isteri Perdana Menteri juga boleh menggunakan pesawat-pesawat tersebut untuk urusan rasmi di luar negara dengan syarat mendapat kelulusan Jemaah Menteri dan sesuatu acara yang dihadiri itu mempunyai kepentingan kepada negara,” ujarnya.Shahidanturut memaklumkan Dewan Rakyat sebelumnya bahawa sebanyak RM182 juta dibelanjakan bagi kos petrol dan penyelenggaraan tujuh pesawat eksekutif milik kerajaan [UM 19/11/2013].

    Isu penggunaan harta negara untuk tujuan atau kepentingan peribadi oleh pemimpin bukanlah isu yang baru dan bukanlah satu perkara yang pelik dalam sistem pemerintahan hari ini. Ia terjadi di mana-mana. Isu ini bukan sahaja melibatkan pemimpin, malah dari sekecil-kecil kakitangan kerajaan sehinggalah ke pegawai tertinggi, boleh dikatakan semuanya tidak lepas dari hal ini. Dengan kata lain, boleh dikatakan ramai kakitangan kerajaan atau penjawat awam sering menyalahgunakan harta negara untuk kegunaan peribadi. Lebih buruk, sesetengah merekamalah menganggap atau menjadikanatau menggunakan harta-harta tersebut seperti milik peribadi. Bagaimanakah Islam menjawab isu penyalahgunaan harta negara oleh kakitanganmereka?

    BalasPadam