Isnin, 4 November 2013

BERIBU-RIBU TANIA BUAT PAS, MEREKA MENANG DI PRK SG LIMAU DENGAN MAJORITI SEMAKIN KURANG 1084 UNDI!!

hehe.. wah senyum nampak bang? hehe.. wah.. ada yang sampai melompat atas kereta tu.. oi.. dah dah turun.. tau lah dah menang, power tu.. maksudnya kemenangan pas ini mendukacitakan mereka, apasal.. haha..

mana tak dukacita, mereka ingat kemenangan dengan majoriti besar, dan bila majoriti besar, mereka boleh eksyen sampai pru14 nanti.. hehe

tapi apakan daya, bn dah berjaya mengurangkan majoriti pas yang masa pru13 dulu sebanyak 2774 undi... banyak bezanya tu, walau mereka ter eksyen gila badas dengan kemenangan ini, macam dah menang putrajaya katanya.. keh keh keh...

yang paling mengujakan ialah PAS hanya menang 9 Peti undi berbanding PRU lepas 13 peti undi. BN berjaya memenangi 10 Peti Undi berbanding PRU 13 yang hanya menang 6 peti undi.


ps: ok lah kalah bermaruah, bukan menang harapkan cina pekong kasi undi, paling kena faham syiah tetap dengan pas lor.. hehehehe

14 ulasan:

  1. DULU KITA MEMERAMGI PAS KERANA KEUJUDAN MEREKA MENYERUPAI KHAWARIJ..

    KINI KITA MEMERANGI MEREKA KERANA MENJADI LUBUK SYIAH !!

    gen2felda

    BalasPadam
    Balasan
    1. gen2felda....Apa persamaan syiah dengan pas, dan apa pula persamaan umno dengan ahlul sunnah wal jammaah?

      Padam
    2. Jawapannya adalah dalam soalannya..
      Bezanya ialah Taqiyah..lagak mcm ahlul sunnah tapi mengagungi Walayah!

      Padam
  2. Jangan katakan majoriti makin berkurangan, di kubu sendiri yang dikatakan BN tak mampu tembusi pun undi PAS boleh berkurangan dan undi BN makin bertambah. Mungkin itu tanda Tok Jijan dulu banyak 'buat kerja cara Islam' kat Sg Limau. Buat YB Azam, jangan lupa kasi wifi free ye...

    BalasPadam
  3. Jgn salahkan jentera atau pimpinan UMNO yg telah keras berusaha.. tp DUN SUNGAI LIMAU/ dlu nya SALA adalah lubuk tegar PAS. Org UMNO ni bodoh xfhm adat dlm PAS. Adat dlm PAS mereka patuh pd pimpinan wpun pimpinan tu tonggek betina. Xkisah lah Pimpinan ckp melacorkan Agama ke.. berzina dgn DAP ke asalkan pimpinan mereka yg berjubah serban tu bg perintah.. sami’e na wa atok’ naa.. kami dgr dan kami taat.. no more question.. lainlah klu mereka kebulur sgt bru lah UMNO jd alternatif.

    Jgn salahkan itu ini atau pemimpin yg telah keras berusaha, yg duduk melepak dpn PC mcm sstgh blogger bloq ni ckp pandai.. xtahu asal usul keadaan. Sila turun ke SALA dn kenal msyrkt sini mcm mana.. darah mereka sebati dgn PAS, mereka buat bendang, jiwa org bendang ni tegar dgn PAS. krn faktor Agama. nk kikis taksub PAS= Islam ni amat susah krn ostd2 ramai join PAS, kata lidha mereka molek enak wpun diluar sana penipu besar.. bg org melayu sana, penampilan dan kata2 itu jiwa mereka=PAS!

    Muhyiddin dh longgok berpuluh juta sudah utk Melayu dan Sekolah Agama di sekitar Yan-Sungai Limau, tp PAS jd diplih.. org Melayu sana pilih PAS jugak.. bkn soal Cina.. Muhyiddin skdr menambah perasa shj utk jika ada tambahan undi Cina..

    bahasa pro-UMNO ialah suka kutuk maki pemimpin sndiri bila berlaku kegagalan.. itu hilang berkat dn kesepakatan.. ini beza dgn PAS.. PAS pencacai jrg skali nk komen buruk pd pemimpin, biarpun anak bini mereka kena rogol oleh penyamun tp yg salah tetap UMNO!!!

    Yg penting MB Mukriz kena terus berusaha modelkan Kedah sbg negeri pertanian moden yg berjaya.. dgn cara itu shj dpt menyelamatkan melayu dan memberikan mereka RASA bahawa BN sgt penting sbg survival.. Insya Allah jgn putus asa!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Orang UMNO memang berani kritik pemimpin! Ada bagusnya juga sikap ni! Bayangkan kalau Dajjal muncul dgn dahinya ada tertulis 'KAFIR' dan dia jadi calon dan disokong oleh pemimpin PAS ('tahlluf siyasi' lah bro!).....agak2 org PAS sokong Dajjal tak?...........................nau'zubillahi min zalik! Marah, maki dgn perkataan mencarut dan bodoh kita boleh kata lah kpd org PAS yg taksub ni............tapi kesian kat depa,....... adik beradik kita juga......macam mana nak buat ha?

      Padam
  4. Salam,

    Apa2 pun tahniah buat yang menang, yg kalah jgn berduka anda juga menang..mcm main bola....walaupun 1 undi attau 1 gol....tetap ada kalah n menang...buat apa duk mencarut sana sini mcm org tak sekolah...post mortem apa yg masih x kena...dah bagi itu ini..juta2..rumah free...jeti itu jeti ini...tp kena pandang belakang semula...yg nak di abgi tuh...kena menepati semua org..bukan segelintir org jer...bagi gula2 kt org gigi dah ronggak..dia amik le gula2 tu tp dia simpan ler...tapi TAHNIAH kt Muhyiddin n Mukhriz...hebat depa tuh..mmg kerja kuat n terbaik..tp kena ikhlas ler utk rakyat bukan hanya utk pilihanraya...pulun kaw2 time ngundi jer time tadak apa...terus tadak apa...so lepaih nih walaupun kalah terus ler BERBAKTI SEIKHLASnye utk depa2 kt situ tak kira apa parti depa...yg penting IKHLAS non...wassalam

    BalasPadam
  5. Ha'ah yang duk kat negeri pembangkang pun kena ikhlas...jangan MALAS bangunkan diri....ashik-ashik dengan retorik korang konon taknak buat bangunan tinggi....jadi jangan MALAS bangun kan negeri terutama kelate....mudah ambo nak kelik kampung.

    Menang tetap menang,...kalah tetap kalah....tapi jangan bila kalah ashik nak salahkan orang jer...blackout la..bangla la...nepal la.....jagang terikut perangai kapir...sedangkan duduk parti Islam...katanya la

    BalasPadam
  6. Melayu yg dah ketagihan 'candu' ugama Pashit sukar berubah,mereka lebih teruk dari Cianbeng dalam usaha utk menjatuhkan BN dan Umno.Mereka dah menolak BN/Umno sejak berpenggal-penggal yg lalu,Cinabeng hanya mengambil kesempatan dari usaha mereka.Kemerosotan mejoriti adalah kerana kira-kira 1300 pengundi Cina yg tidak keluar mengundi,ertinya Melayu sendiri tidak berubah,tetap menyokong Pashit.

    BalasPadam
    Balasan
    1. carik apa salah dan silap kita yang menyebabkan orang lain tak suka pada kita, bukan menyalahkan orang lain, kerana tak suka dengan kita.

      Padam
    2. BN boleh terima kekalahan dengan hati terbuka. Tapi Fuckatan kalau kalah salahkan orang lain dulu, patut ko batu api bagi sikit komen kat blog pembangang sana. Tak payah nak tunjuk berlagak kat sini je..

      Padam
    3. Itu pembangkang....bn tak payah le ikut perangai dia.
      Bukan tunjuk lagak, hanya sekadar memberi peringatan kepada yang mahu beringat...

      Padam
  7. Shahrizat: 'Kita menang dalam kalah'

    Walaupun kita kalah, kita menang dalam kalah kerana majoriti mereka turun dengan drastiknya," begitulah reaksi Ketua Wanita Umno, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.

    Saya nampak sebenarnya kalau kita kaji, kita menang dalam kalah, kerana ini kubu kuat PAS," katanya ketika diminta mengulas keputusan pilihan raya kecil DUN Sungai Limau yang dipertahankan PAS sejak lima penggal yang lalu.

    Saya nak katakan untuk BN ini kemenangan dalam kekalahan," katanya sambil undi untuk BN melonjak, walaupun Sungai Limau dikatakan kawasan hitam untuk parti itu

    Menurut Shahrizat lagi semua alim ulama PAS turun berkempen dalam pilihan raya kecil DUN Sungai Limau.

    Kita tengok wanita di sini minat dengan BN, tetapi memandangkan ada yang berbai'ah dengan suami, mereka takut (untuk undi BN)," katanya.

    BalasPadam
  8. Keputusan sudah pun dibuat, DUN Sungai Limau akhirnya tetap menjadi milik PAS bagi penggal yang ke enam..! Itu hakikat dan kita tak sikit pun mahu mempertikaikannya.

    Namun cuba kita cuba tukarkan keputusan semalam. Katalah kalau yang menang semalam tu BN..! yang menang semalam Dr Ahmad Suhaimi Lazim..! Agak agak apa yang bakal kita dengar dari semalam, hari ini dan hari hari seterusnya…~

    ~ SPR tak adil
    ~ UMNO / BN bawa pengundi hantu
    ~ Rasuah
    ~ Ugut
    ~ Tak bersih
    ~ Penipuan
    ~ Bla..bla..bla..

    Tapi kita dengar ke keluhan dan rintihan sebegitu dikalangan ahli UMNO dan penyokong BN? tentu TIADA kerana kita semua WARAS dan sedia menerima TAKDIR..!

    BalasPadam