Rabu, 20 November 2013

bila banjir kilat melanda Penang International Airport!! apakah alasan lim guan eng?

antara alasan yang mungkin kita akan dengar ialah

1. umno bagi ini banjir dengan meletakkan air banjir ini ke airport
2. umno sabotaj dengan meletakkan air yang banyak sehingga banjir kilat di airport pulau pinang, mana mungkin boleh banjir, sebab kami dap adalah sangat powerfull.
3. umno telah melakukan pembenihan awan di kawasan airport sehingga banjir yang begitu teruk
4. bla bla bla...

amacam alasan ciptaan gua, ok tak? kah kah kah, tak pun nak salahkan pembinaan jambatan pulau pinang ke-2, boleh lah.. alasan tu pun boleh..



ps: kesimpulannya kerajaan dap pulau pinang ni cakap saja pandai, berkemungkinan longkang-longkang tak diselengara dengan baik, nak jimat sangat kot, so ini lah akibatnya, hujan turun dengan lebat, banjir kilat senang berlaku. harap lim guan eng jangan nak salahkan umno pulak ek, hehehehehe..

18 ulasan:

  1. ini banjir sbb kerajaan negeri byk sgt BUAT TAIK sampai melimpah n menyekat saluran2 air.

    apa lg, kerajaan Kelantan boleh pam AYAQ BARAKAH dr negeri khalifah ke negeri serambi Mekah.....sebelum tutup botol, tok2 guru PAS boleh sembur2 ayaq liur barakah mereka sekali dgn bacaan UMNO K.O.....UMNO K.O supaya kenikmatan ayaq bertambah n semakin bertambah keBENCIAN cacai PAS pd org Islam UMNO

    BalasPadam
  2. serah pada PAS......tahu la mcm mana PAS nak jawab........ini semua kutukan tuhan pada UMNO.......

    BalasPadam
  3. Akibat banjir ini, si KAPIR-BINATANG-BUAS-guan-eng-SIAL ini mungkin juga akan MENGGERTAK NEGARA ISLAM kita ini utk. diJAJAH kapal-kapal tentera laut US/British yg. makin meningkat di Filipina (termasuk ambil peluang taufan yg. baru melanda) serta dr. UN, yg. sebenarnya dikuasai geng KAPIR Barat-Zionis, d bawah pro-US/NATO Ban ki Moon (bekas Menteri Luar Korea Selatan) - lihat dihttp://justread-whatever.blogspot.com/2013/11/lges-stupid-idea.html, LGE wants foreign troops in Sabah , by bujai, November 20, 2013:

    Penang Chief Minister Lim Guan Eng has proposed for the engagement of the United Nations forces to help monitor Sabah waters.

    …Actually he was hitting hard at the… Eastern Sabah Security Command (Esscom).

    Why didn't he propose a name for that UN team? And why did he pick the UN when (maybe) his main intention is to seek the United States to send its aircraft carrier to East Malaysia? Of he could suggest NATO to interfere in our security matters.

    What a bloody fool!

    GEORGETOWN: Bagan MP Lim Guan Eng has urged the federal government to seek assistance from the United Nations (UN) to ensure Sabah's security following the recent murder and abduction of tourists at an island resort….

    And why not the Israeli forces?

    Is LGE able to stop murders, abductions, robberies and other crimes in Penang? Does he has a God-given apparatus to detect as to when, where and how those criminals will attack the state?

    So, this is part of Pakatan Rakyat's plan, right? To let foreign forces invade Malaysia on the pretext of beefing up our security, and then let them do whatever they wish to ransack the whole country.

    Pakatan had previously called foreigners to monitor our general elections, our judiciary, our police, our armed forces, human rights condition and the Cabinet. No wonder the US and Australia had been spying on us all this while!

    The government is doing its best to step up surveillance in eastern Sabah and we are aware of the challenges. However, it will be done in stages and not as LGE's abrupt idea to invite UN or other foreign forces into the country.

    What has LGE learn from the interference of foreign forces in Iraq, Afghanistan, Libya, Egypy, Tunisia, South Korea, Japan and others? Simply answer - they will never leave!

    You want that to happen here?

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    BalasPadam
  4. err..guan eng akan cakap..ini semua lahmat tuhan pd penang woo..itu sebab ada banjir..

    BalasPadam
  5. Ni semua salah UMNO kerana buat airport lebih rendah dari paras sungai. Lain kali buat atas bukit bendera, sampai bila2 takkan banjir nye...

    BalasPadam
  6. berdoalah agar negara kita tidak dimurkai Allah...jikalau Allah menimpakn kemurkaannya terhadap negara kita yg kecil ni hancur lebur semuanya n tiada lagi yg boleh direbutkan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau nak bumi ni dimurkai Allah, silakanlah benarkan bukan Islam memperguna dan mempersendakan nama Allah sewenang-wenangnya. Jadikan matlamat DAPig supaya negara Malaysia ni menjadi negara kristian sepenuhnya. Masa tu jangan mengharpkan nikmat dari allah lagi kerana umat Islam sendiri yang minta Allah melaknat mereka secara tak langsung..

      Padam
    2. amerika, italy dan negara-negara kristian yang lain, yang kita dapat lihat..nikmat yang mereka miliki begitu melimpah ruah....macam mana tu?

      Padam
    3. ye ke? Kalau minyak dari negara Islam tutup paip dapat ke nikmat melimpah ruah negara Kristian kebanggaan ko tu?

      Padam
    4. kalau nak jd mcm negara2 Kristian tu, maka sokong je lah negara ni jd negara Kristian Batu Api, kan senang.....kalau rasa Islam ni memundurkan n KRISTIAN TERBAIK, maka FAHAM2 la nak anut agama apa ye.....:)))))

      pi la search kenapa KAPIR KAYA RAYA, SENANG LENANG dlm dunia ni....Allahpun dah habaq dlm Al-Quran.

      Padam
    5. bukanya aku tak reti segala nikmat yang mereka perolehi itu adalah istidraj dari Allah, yang anon mengataka:n " Masa tu jangan mengharpkan nikmat dari allah lagi kerana umat Islam sendiri yang minta Allah melaknat mereka secara tak langsung......apa maksud dia?....tu yang aku dia jelaskan.

      Otak geliga....bawak bertenang jangan kelam kabut...aku tahu apa yang aku buat dan aku faham apa yang aku cakap...

      Padam
    6. Batu api, ko nak tau apa yang aku maksudkan? Ha, meh tonton youtube ni kemudian buka minda ko yang asyik tertutup dengan spender XXL Stopa Ali tu...

      http://www.youtube.com/watch?v=nMkBl69fSJg#t=63

      Padam
    7. 7:16...... sama oranga itu fasiq, kafir, munafiq, kufur, zalim dan sebagai nya, mereka tetap dikuniakan Allah nikmat kepada mereka, tetapi Allah hanya merahmati orang2 yang beriman...maka pilihlah sendiri nak nikmat ke nak rahmat, ...

      benar malaysia tiada malapetaka seperti indonesia, anda peru muhasabah adakah nikmat ini, satu bala, atau istidraj atau anugerah dari Allah..

      aku pon tak setuju khalimah diguna pakai oleh orang kafir, tapi larangan itu biarlah menyeluruh, kristian di sabah/sarawak boleh guna pakai nama Allah, tapi kristian Malaysia tak boleh guna pakai kenapa gitu....

      wallAllahua'lam

      Padam
    8. sabah / sarawak dah lama pakai kalimah Allah dalam bible sejak sebelum sabah/sarawak menyertai malaysia lagi. Dan yang paling penting adalah bible berkenaan dibawa oleh pendakwah kristian ke sana dari Indonesia dan bukannya diLULUSKAN penggunaan oleh kerajaan malaysia yang ditunjangi UMNO. Kalau ko nak bangkitkan isu ini jugak aku no hal. Tapi aku sarankan ko baca dulu Perjanjian 20 perkara Sabah dan Perjanjian 18 perkara Sarawak sebelum mereka isytiharkan diri sebahagian dari Malaysia. Aku risau kalau ko nak sangat bangkitkan perkara ni ko tak cukup tanah nak lari pulak...!!!!!

      Padam
    9. oooo gitu, baru lah aku tahu, kenapa mereka boleh guna pakai...terima kasih atas info nya...

      "bagus lah pertahan nama Allah, dan hukum Allah kena lah guna pakai, bukan sibuk pertahan nama tapi hukum Allah ditinggalkan"..itu apa yang disebut oleh ustaz ismail kamus dan aku cuma menaqalkan saja..

      Padam
    10. dah tau bagus, lepas ni tak payah nk bising-bising pasal kalimah Allah kat sabah sarawak pulak lagi...

      Nak cakap pasal hukum Allah ditinggalkan, fatwa dari Majlis Ulama PAS sendiri pun pemimpin PAShit langgar. O ye, mereka bukan beriman pun.. ye tak..

      Padam
    11. 7:40....tak payah sebut lah pasal hukum Allah tu....engkau pon bukan suka sangat dengan hukum tu...apa yang penting kau boleh makan, boleh minum, boleh kerja, boleh tidur...ok lah tu, nak apa lagi

      Padam
    12. ye ke aku tak suka hukum Allah?? Ade ke aku cakap begitu?? Cer salin dan tampal kenyataan yang pernah aku tulis begitu...

      Padam