Jumaat, 15 November 2013

bila kiasu bersikap kurang ajar terhadap penguat kuasa, melayu layu lagi!!

kalau peniaga melayu, tak delah sampai biadabnya sampai macam ni, tetapi kita tengok betapa bangsatnya puak-puak cilahanet ni, suka? seronok? mendidih darah? apalah kita mampu buat, dap kan abang besar!!

kalaulah dari sekarang melayu-melayu semua tak reti nak sedar, Allah dah tunjuk sikit-sikit perangai kiasu ni walau mereka belum menerajui kuasa sepenuhnya di malaysia, nak jilat, maaflah, orang umno tak macam orang pas, pas sanggup peluk cium kiasu sambil hirup lendir mereka kerana mereka rasa daplah paling hebat untuk di buat kawan!! bodoh!!

bangkitlah wahai umat melayu, sedarlah, ludahlah kepada mereka yang jilat cina dap.. ptuih!!



ps: pencinta dap? ya kita serahkan kepada melayu-melayu pr, yahooo..!!

16 ulasan:

  1. Inilah sikap yang digambarkan oleh penulis buku The Chinese Dilemma- Ye Lin-Sheng...

    BalasPadam
  2. Salam. Pergawai Melayu harus berhati-hati, kekadang mereka sengaja membuat onar untuk menjebak pegawai-pegawai penguat kuasa itu. Bersabar dan berhati-hatilah... Silap hari bulan yang betul jadi yang bersalah. Mengambillah tindakan dengan harus dengan waspada jangan sampai terjebak. jangan sampai terjebak.. Jangan sampai terjebak....

    Fikir-fikirlah.......

    Saat Jais
    www.treat-cure.com
    http://saatjais.wordpress.com

    BalasPadam
  3. Orang Pas kalau nak tau perangai cinabeng cuba kerja di kilang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak guna jugak, penganut PAS kerja jadi kuli batak kepada cina pun mereka tetap sembah sujud pada bangsa kiasu tu, kerana ape? Kerana bangsa kiasu tu la membolehkan pemimpin mereka merasa kerusi empuk di Putrajaya nanti...

      Padam
  4. Bermaharajalela sangat dah puak cinabeng nii!! Kita yang menonton video ni rasa tercabar dengan sikap kurang hajar si mata sepet ni apalagi pegawai penguatkuasaan yang terlibat....Mereka diperbodoh2kan di depan khalayak ramai dan boleh mengundang bahaya....Harap pihak Kerajan memandang serius perkara ini....mungkin boleh diadakan kerjasama dengan pihak Polis bagi kerja2 penguatkuasaan sebegini...

    BalasPadam
    Balasan
    1. ya..saya sokong jika memantau penguatkuasaan bawa lah polis bersama atau bawa wakil rakyat tu sekali ..Biar mereka tengok siapa yang memulakan tindakan keras kepala..Pegawai melayu cukup sabar nampaknya ...kalau aku entahlah...

      Padam
  5. Bila nak isytihar perang kat cina laknat ni?..nak tunggu bila lagi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah lama isytihar dah. Ko ketinggalan keretapi ke?

      Padam
  6. selagi org Islam tak penuhkan Masjid n Surau utk solat lima waktu tak payahlah nak berperang ke apa......buat apa nak disalahkan Cina kapir tu.....org Islam kena tgk sifat bobrok sendiri dulu, perbaiki diri sampai MAKSUM baru boleh nak berperang ke, nak marah cina kapir ke.....selagi tak MAKSUM, tak payah bersuara kalau kepala kena tunjal dgn kapir, muka kena ludah dgn kapir, mulut kena kencing dgn kapir....sblm jd MAKSUM, penuhkan masjid dulu....jauh lg perjalanan org Islam kalau nak marahkan kapir, apa lg kalau nak berperang

    mcm mana kapir nak suka n dekati Islam kalau perangai org Islam mcm penguatkuasa tu....berlembutlah dgn KAPIR....kalau nak kasar, kasarl;ah dgn sesama Islam....lama2 nnt kapir sendiri akan puji kelembutan umat Islam.....percayalah....:)))))

    BalasPadam
    Balasan
    1. tu dah kira berlembut la bro, kalau tak, peluru dah lama tersangkut pada kepala cina babi tu...

      Padam
    2. Tanpa Nama
      Aku seKEPALA dgn ko, Batu Api, tanpa nama yg lain n bro HB.....cuma pepatah Melayu ada mengatakan

      "nak sindir menantu, sekeh kepala anak sendiri"

      apa2pun BBCD selamanya!!!!

      Padam
  7. salin dan tampal16 November 2013 6:52 PG

    Najib, PM paling boros?PKR semalam mendedahkan bahawa kerajaan telah membelanjakan sebanyak RM7.2 bilion untuk bayaran kepada khidmat perunding sejak lima tahun lalu. Ahli Parlimen Kelana Jaya, Wong Chen mendedahkan angka itu melalui jawapan bertulis yang diperolehinya daripada Parlimen, sekaligus memberi maksud bahawa jika diperhalusi, bayaran kerajaan kepada perunding adalah berjumlah RM4juta sehari. 

    Perbelanjaan yang amat besar ini tentunya menimbulkan persoalan siapakah sebenarnya yang sedang mengurus kerajaan sekarang, kakitangan kerajaan atau perunding luar ini? 

    Ia juga menimbulkan persoalan mengapakah perbelanjaan yang begitu besar diperuntukkan untuk membayar khidmat perunding ini sedangkan negara sudah pun mempunyai kakitangan kerajaan yang bukan saja besar, kira-kira 1.4 juta orang saiznya tetapi juga di dalam perkhidmatan kerajaan juga terdapat mereka yang berpengalaman, berilmu pengetahuan, berkelulusan tinggi dan sebagainya. 

    Oleh kerana wang RM7.2 juta ini wang rakyat, adalah menjadi tanggungjawab kerajaan menjelaskan bagaimana wang sebanyak itu boleh dibelanjakan dan pecahannnya. Apakah sebenarnya jenis perkhidmatan yang diberikan oleh perunding luar ini? 

    Lebih bertanggungjawab sekiranya Najib atau kerajaan dapat menjelaskan secara detail menyenai perkara ini di Parlimen supaya ia dapat dibahas dan diperdebatkan kewajaran atau sebaliknya perbelanjaan sebesar itu telah diperuntukkan oleh kerajaan hanya untuk bayaran kepada perunding saja. 

    Dengan hutang negara yang kian meningkat, terbaru dilaporkan sudah pun mencecah lebih RM622 billion, subsidi gula ditarik dan rakyat diminta mengamalkan gaya hidup berjimat cermat, perbelanjaan sebanyak ini hanya untuk khidmat perunding luar saja, tentunya menunjukkan "kegilaan" melampau kerajaan yang ada sekarang dalam membelanjakan wang rakyat. 

    Selama ini kita hanya mendengar bayaran RM70 juta setahun untuk APCO yang memberikan khidmat perunding media kepada Perdana Menteri dan terbaru ini pula dilaporkan penyediaan Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia oleh perunding luar McKinskey and Co bernilai RM20 juta, rupa-rupanya ketaksuban kerajaan kepada perunding luar ini jauh lebih besar lagi.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. RM 7.2 billion tu utk penasihat ASING......yg tempatan mcm PEMANDU ntah berapa puluh juta pula dibazirkan.

      kalau begini gaya pemerintahan skrg, sesiapapun boleh jd PM asalkan bukan AI.....AI ni bukan takat beri duit, NEGARA n RAKYATpun sanggup diberi pada penasihat spt IMF....tak ke gila sifat BOROS dua2 ni?

      Padam
  8. salin dan tampals16 November 2013 6:58 PG

    .......Khidmat perunding luar ini mungkin mencakupi beberapa perkhidmatan yang tidak terfikir oleh kita semua, tetapi dilakukan semata-mata kerana Najib mahukan kerajaan yang dipimpinnya benar-benar berbeza dengan Perdana Menteri sebelumnya. 

    Penggunaan khidmat perunding luar ini turut juga memperlekeh khidmat dan keupayaan kakitangan kerajaan sedia ada dan seolah-olah mereka tiada keupayaan langsung menjalankan tugas, terutamanya berkaitan penyelidikan, penyediaan kertas kerja dan mewujudkan program-program baru untuk kerajaan. 

    Apakah kakitangan kerajaan Malaysia di bawah pimpinan Najib ini hanya layak melakukan kerja-kerja fotostat dan diangkut ke sana ke mari untuk meramaikan program-program politik sahaja? 

    Dengan perbelanjaan sebanyak itu, sudah tentu juga kebanyakan syarikat yang dilantik memberi khidmat perunding itu adalah dari luar negara atau sekurang-kurangnya dari Singapura, tentulah tidak mustahil juga unsur-unsur asing seperti CIA turut juga meresap dalam kerajaan. 

    Mungkinkah khabar angin yang didengar oleh Mahathir bahawa terdapat dua orang ejen CIA dalam Jabatan Peguam Negara merupakan sebahagian daripadanya? 

    Tidak dinafikan bahawa angka RM7.2 bilion hanya untuk bayaran kepada khidmat perunding luar saja adalah suatu jumlah yang besar dan tidak pernah dilakukan oleh mana-mana Perdana Menteri sebelum ini. 

    jelas menunjukkan pemborosan yang luar biasa dan tiada taranya telah dilakukan oleh Najib sejak menjadi Perdana Menteri walaupun saban tahun hutang negara terus meningkat jumlahny

    Jika dikira dengan pelbagai perbelanjaan lainnya yang juga luar biasa seperti bil ulititi Seri Perdana berjumlah RM2.5 juta, kos rumah terbuka RM2.88 juta, kos lawatan ke luar negara berpuluh juta, kos minyak dan penyelenggaran jet bernilai ratusan juta dan pelbagai kos lainnya yang turut dalam lingkungan puluhan atau ratusan juta nilainya, Najib sebenarnya layak dinobatkan sebagai Perdana Menteri paling boros sekali dalam sejarah negara. 

    Dalam tempoh lima tahun yang sudah berlalu, pelbagai pendedahan mengenai kos dan perbelanjaan yang terpaksa dibayar oleh pembayar cukai hanya untuk memuaskan nafsu dan kehendak beliau sebagai Perdana Menteri. Bayangkanlah berapa puluh bilion lagi akan dibelanjakan untuk tempoh lima tahun akan datang? – shahbudindotcom

    BalasPadam
    Balasan
    1. BETUL....SETUJU....ideologi PM skrg selaras dgn ideologi biaDAPigs, PAS n PKR yg nak kurangkan kakitangan awam sbb tak kompeten

      yg memBEZAkan adlh PAS,PKR, biaDAPigs nak BUANG, TENDANG kakitangan, kerajaan skrg pulak pandang lekeh pd kakitangan awam sdgkan kakitangan awam inilah yg sedaya upaya selamatkan negara semasa zaman Tunku hingga Tun M.

      patutlah Tun M tak pilih DS Ah Jib Gor jd TPM tp pilih Pak Lah.....rupa2nya DS Ah Jib Gor lebih teruk dr Pak Lah.

      Padam
  9. Sedihnya tgk penguatkuasa melayu diperlakukan sampai begitu sekali...they are just doing their jobs la..cinabeng oiii....hampa buat salah mmg kena saman la..pls la polis..lakukan sesuatu..takkanla nak biarkan saja saudara kita atau another human being, for that matter, dihina begitu sekali hanya kerana menjalankan tugasnya..Kalau mereka tidak jalankan tugas dengan jujur pun kita nak marah...

    BalasPadam