Jumaat, 29 November 2013

bila tokey menghina pekerja melayu Islam!! lagi dan lagi penghinaan diterima dan kita senyap membisu!!


makin naik tocang orang kafir kat negara kita ni, makin diberi muka, makin biadab keterlaluan, kita pulak bertelagah sesama kita sampai mereka ambil kesempatan dan pijak kepala kita tanpa ada nilai hormat dah, apakah kita tak langsung fikirkan kalau betul suatu hari nanti kafir yang mengambil alih tampuk kuasa di tanah tumpah darah kita ni, apa agaknya masa tu kita nak kata, menyesal kita semua tak bersatu dulu, erm bak kata orang menangis air mata darah pun takkan mampu kembalikan apa yang pernah kita kecapi untuk anak cucu kita, Allah dah berikan amanah untuk kita semua, malah kalau kita baca wasiat Raja-Raja Melayu, semua amanah untuk kita yang beragama Islam dan melayu di tanah tumpah darah kita ini, nenek moyang kita pernah bersedih dan dah lalui penjajahan sampai maruah bangsa tergadai, dan kali ini kita biarkan ia tergadai lagi sekali, insaf dan insaflah...


baca selanjutnya perihal syarikat cinabeng yang bangsat menghina orang Islam di pulau pinang KLIK SINI

8 ulasan:

  1. yang memerintah negara kita bukan tak boleh nak bertindak atas penghinaan ini, mrereka terlalu sibuk menguruskan maslahat rakyat.
    kita mesti bersangka baik kepada pemerintah negara kita srndiri.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. PEMUDA UMNO MANA ?
      PEMUDA umno mana ?
      TAK MACAM DULU, SEKARANG SENYAP SEPI MACAM TIKUS, ALA PONDAN.
      BANYAK SENSITIVITI MELAYU DI SENTUHAN, MAKIN BANYAK SENYAP NYA PEMUDA UMNO...........MACAM TAIIIIK.

      Padam
    2. Pemuda Umno makin ah dikuasai si LIBERAL-LIBERAL, pencinta "hak asasi-demokrasi" Barat-Zionis!!

      Makcik Sambal Belacan.

      Padam
    3. 7:30....mereka sedang sibuk dengan diri mereka sendiri, kita pon sama jangan terlalu sibuk dengan diri semdiri!

      Padam
  2. Bila pemimpin-pemimoin cinta dunia yang mereka fikir ialah kedudukan mereka,jawatan mereka dan habuan mereka....sebab itu mereka jadi pondan lorong garu...membisu seribu bahasa walaupun mereka ada kuasa untuk bertindak membela Islam,Melayu dan semua yang berkaitan dengannya..pemimpin bacul dan dayus!

    BalasPadam
  3. Mana si KAPIR -puak-syaitan MUSUH Islam/Melayu dr. DAPBANGKAI/PKR tak makin naik muka - kan ramai si LIBERAL Islam/Melayu dr, PKR/PAS/UMNO, asyik PUJA dan TUNDUK pd. mereka, di bumi PUSAKA NEGARA ISLAM kita ini!

    Lihat berita mengejutkan - Menteri Pelancongan nak bagunkan Pelabuhan P. Pinang dan bekerjasama rapat dgn. S'pura dlm. pelancungan pelayaran (sedgkan S'pura terlibat intip kita - maklumlah sekutu kuat PAP-S'pura, Barat-Israel bina markas CIA-Mossad-MI6 di sana - lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009). Yg. hairannya, Kem. Kewangan pula mensasarkan pelancongan HALAL - mana suara Kem. pelancongan psl perkara penting ini, yg. berkaitan mempertahankan ISLAM/umatnya serta budaya Islam suci dan indah kita (bukah hanya pasal keuntungan!)?!

    Lihat di http://www.utusan.com.my/utusan/Parlimen/20131129/pa_01/Naik-taraf-sebagai-pemandu-pelancong

    KUALA LUMPUR 28 Nov.

    .....Menjawab soalan Loke Siew Fook (DAP-Seremban) yang bertanya mengenai pelancongan pelayaran (cruise), Mohamed Nazri berkata, beliau akan mengadakan lawatan ke Singapura tahun depan bagi berbincang kerjasama dalam aspek pelancongan pelayaran melalui pelabuhan-pelabuhan di negara itu.

    Katanya, Malaysia melihat lebih banyak manfaat sekiranya kedua-dua negara bekerjasama dalam aspek pelancongan pelayaran selain membangunkan pelabuhan di Pulau Pinang untuk tujuan itu.

    “Saya kira apa yang harus dilakukan selepas ini adalah menaik taraf pelabuhan di Pulau Pinang dan beri kerjasama erat dengan pelabuhan lain contohnya di Singapura. Tak perlu lawan Singapura sebab memang negara itu ada pelabuhan terkenal. Lebih baik bekerjasama dengan mereka," katanya.

    Dan lihat di http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20131129/dn_07/Mulakan-segera-inisiatif-pembangunan-pelancongan-halal

    Mulakan segera inisiatif pembangunan pelancongan halal

    JOHOR BAHRU 28 Nov. - Pihak yang terlibat dalam industri pelancongan disaran segera memulakan inisiatif pembangunan sektor pelancongan halal yang semakin berkembang dan popular dalam kalangan komuniti global.
    Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Ahmad Maslan berkata, sektor itu berpotensi menyumbang pendapatan tinggi kepada negara, sekali gus merebut sebahagian daripada RM390 bilion (AS$130 bilion) dibelanjakan pelancong Muslim global setiap tahun.

    Menurutnya, nilai industri halal global juga dilaporkan mencecah hampir RM9 trilion dengan berpotensi untuk berkembang sebanyak 20 peratus setahun….

    Buat permulaan, katanya, perbadanan pembangunan ekonomi di setiap negeri digalakkan untuk memperkenalkan pakej pelancongan halal bermula tahun depan dalam usaha menarik lebih ramai pelancong asing ke negara ini terutama dari Asia Barat.

    Makcik Sambal Belacan – sungguh SAYU mengenang lagu ASLI, BUDAYA Melayu PUSAKA INDAH kita, Seri Mersing, nyanyian sungguh merdu Allahyarham-Allahyarham Kamariah Noor (mana gelaran utk. JASAnya) atau Puan Sri Saloma (AMN) [isteri kpd. SENIMAN AGUNG kita, Allahyarham, Tan Sri P. Ramlee (AMN)] - malangnya di http://ohvideotv.com/pusara-allahyarham-tan-sri-p-ramlee-musnah/, Pusara Allahyarham Tan Sri P.Ramlee musnah, adminrun March 28, 2013; serta WARIS (balu dan anak-anak kpd. Allahyarham Nasir P. Ramlee) arwah P. Ramlee hidup MELARAT di http://www.youtube.com/watch?v=Z8AdxeRbBYk , Bangga jadi cucu P Ramlee, Oleh Harian Metro (ROYALTI BERJUTA dr. filem/lagu P. Ramlee/Saloma yg. BERLAMBAK – adakah dgn. si KAPIR Shaw Brothers di S'pura tu?!)

    BalasPadam
  4. Dasar pendatang tak sedar diri menumpang di tanah air orang.

    Kami Melayu TIDAK SEHARUSNYA BERDIAM LAGI. Sesuatu tindakan keras perlu dikenakan pada cina2 babi ni semua.

    Tengoklah sendiri. Makin kami diam dan tidak mengambil sebarang tindakan, makin lantang mereka menghina kami, sedangkan KAMI TIDAK PERNAH menghina agama mereka pun.

    BalasPadam
  5. Ramai yang Masih Tidak Solat

    Sejumlah 80 peratus umat Islam di Malaysia masih tidak menyempurnakan solat lima waktu dalam sehari”. Anda mungkin terkejut dengan data ini tetapi itulah hakikatnya. Dalam satu kajian yang telah dilakukan oleh tokoh motivasi terkenal di Malaysia, Dato’ Dr. Mohd Fadzilah Kamsah, bahawa sejumlah 80 peratus umat Islam di Malaysia masih tidak menyempurnakan solat lima waktu dalam sehari. Peratusan angka ini diperoleh melalui tinjauan beliau menerusi program-program ceramah dan motivasi, yang dijalankan di seluruh negara serta pemerhatian terhadap gaya hidup masa kini.

    Menurut Dato’ Dr. Mohd Fadzilah Kamsah antara golongan yang kerap meninggalkan ibadah solat ini ialah golongan para pelajar sekolah, golongan belia, pekerja kilang, anggota pasukan seragam dan juga para peniaga (Utusan Malaysia 2008, 23 Jun).

    Menurut kajian itu lagi hanya sekitar 17 hingga 20 peratus yang menunaikan solat fardu cukup lima waktu dalam sehari, sementara bagi pelajar -pelajar sekolah menengah, iaitu hanya 15 peratus sahaja mengakui bersembahyang lima kali sehari. dan fakta ini ternyata menyamai dapatan kajian yang menunjukkan bahawa sejumlah 86.2% responden mengakui kerap meninggalkan solat dan sejumlah kecil responden yang melaksanakan solat dengan secukupnya.

    Selain dari itu kadar pelaksanaan yang rendah dalam ibadah solat di kalangan responden dalam kajian ini juga mungkin dapat dikaitkan dengan tahap pengetahuan dan kemahiran responden dalam menunaikan ibadat tersebut. Apakah faktor yang menyebabkan jumlah besar responden tidak menunaikan solat dalam kehidupan mereka? Persoalan ini mungkin tidak dapat diselesaikan dengan menjaga fakta-fakta atau cara melaksanakan solat. Sesungguhnya ia melibatkan banyak faktor lain termasuk motivasi pelaksanaan solat dan ibadat. Menurut al-Kumayi (2009) terdapat tiga halangan dalam melaksanakan ibadah iaitu

    Malas (kasal) mengerjakan ibadat kepada Allah, sedang setiap insan sanggup dan berupaya melakukan ibadah.
    .lemah fikiran (futur) atau tidak memiliki tekad yang kuat kerana terpengaruh dengan kehidupan dunia.

    Bosan (malal) atau cepat berasa bosan melakukan ibadah sedangkan tujuan belum tercapai.

    Sesungguhnya amalan atau perbuatan meninggalkan solat ini merupakan masalah yang serius atau cukup barat, kerana baik buruknya perlakuan seseorang itu sangat dipengaruhi oleh solatnya.

    Jika ibadah solatnya baik, dilakukan dengan peluh kesempurnaan yang merangkumi aspek rukun, syarat dan penuh khusyuk ia akan dapat mencegah seseorang dari perbuatan keji dan mungkar. Aspek ini menjadi jawapan kepada pelbagai masalah yang timbul dalam organisasi atau pun yang melakukan tindakan-tindakan yang bertentangan dengan syarak.




    ------------------+

    ini jugak salah satu cara penghinaan umat islam pada agama nya sendiri..

    BalasPadam