Jumaat, 22 November 2013

kah kah cina kiasu sial ni nak kenakan polis!! sekali satu malaysia kutuk dia bodoh!! kah kah kah!!

wei cina kiasu bhagal, sudah tau ma niat lu mau kenakan polis trafik, tabik sama abang polis yang cool, dia tau pesen kiasu memang camtu, jenis tak faham bahasa, macam bagus, dia ingat malaysia ni negara bapak dia yang punya, dah buat salah mengaku la.. bodoh punya kiasu.. eh sial lah..

sekali satu malaya tengok kebodohan dia, kah kah kah, apa kata kita gelakkan dia ramai-ramai wei.. gerenti dia tak mau dah duduk kat malaysia lepas ni sebab video yang dia upload kononnya nak malukan polis melayu, sekali dia yang dapat malu bertingkat-tingkat sebab bodoh piang...kah kah kah..



ps: makin menjadi-jadi kan perangai kiasu bastard sekarang, beringat melayu.. beringat sebelum kena jual.. hehe..

37 ulasan:

  1. Yang jadi Broker jual melayu PAS dan PKR....nak buat macamana memang tu yang mereka nak.....mana nak ngaku melayu.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. salin dan tampal22 November 2013 7:37 PG

      4:07..... betul sangat tu...nasib baik ada umno, kalau tak memang tak tahu lah nasib orang melayu, banyak dah jasa umno ni....

      ....kerajaan naik kan harga gula, untuk tolong rakyat supaya tidak kena kencing manis dan boleh hidup sihat.

      .....kerajaan naik kan harga minyak, untuk tolong rakyat jimat duit dengan mengunakan pengangkutan awam.

      ....kerajaan nak melupuskan kereta 12 tahun keatas, tujuan untuk menyelamatkan nyawa rakyat, supaya tidak mati dijalan raya dan boleh hidup lebih lama.

      ini sebahagian kecil je, yang sebenar nya banyak lagi..

      Padam
    2. kerajaan nak lupuskan kereta 12 tahun ke atas?? Ye ke?? Tolong salin dan tampal arahan dari kerajaan tu..

      Padam
    3. salin dan tampal22 November 2013 8:05 PG

      JPJ Haram Kereta 12 Tahun Ke Atas Di Jalan Raya

      SIBU: Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) perlu membuat pertimbangan teliti sebelum menetapkan had jangka hayat kenderaan di negara ini, kata Timbalan Menteri Pengangkutan, Datuk 

      Beliau bagaimanapun berkata keputusan itu mungkin perlu dibuat dengan segera demi kepentingan rakyat. Pada Jumaat, Dr Wong memberitahu media di Melaka bahawa kereta berusia lebih 12 tahun tidak selamat untuk berada di jalan raya.

      “Jabatan Pengangkutan Jalan sedang melaksanakannya di seluruh negara. Melalui penyediaan profil ini, kami akan dapat mengenal pasti dan bertindak terhadap pemandu yang mempunyai saman tertunggak atau mempunyai laporan polis untuk memastikan mereka tidak lagi memandu di jalan raya.

      Kami mahu melindungi orang ramai. Kami tak mahu pemandu bermasalah ini mengancam keselamatan penumpang mereka atau pengguna jalan raya lain,” katanya. – Sumber berita BERNAMA

      Padam
    4. sumber dari bernama.... kah kah kah kah kah... kasi link pulak. Tajuk dari BERNAMA "JPJ Haram Kereta 12 Tahun Ke Atas Di Jalan Raya" tu aku tak jumpa pulak.

      Padam
    5. o ye, tolong beri link dari sumber primer eh. Sumber sekunder, sumber tertier, fourthier, fifthier, sixthier dan sebagainya bukan bukti yang boleh diterima pakai tau... ha, sumber primer, terus dari bernama tau..

      Padam
    6. salin dan tampal22 November 2013 8:52 PG

      cuba tengok kat sini...

      http://www.beritaterkini.my/

      Padam
    7. aku setuju kalau krajaan nak lupuskan kereta 12 tahun keatas, kerana janji sudah ditepati, inilah masa nya untuk balas budi

      Padam
    8. salin dan tampal... nampak sgt tipu berita ko nih.... part yg atas tu berita pasal menteri suruh jpj kaji betul2 kalau nak lupus kete 12 tahun... bukan nye kata JPJ dah buat... second part berita tuh takde kene mengena pun dgn kereta 12 tahun... itu berita pasal JPJ nak batalkan / gantung lesen org yg byk saman.... bebetul la ngko ni salin dan tampal... kang aku sepak dan tampar ko kang tau la....

      Padam
    9. salin dan tampal22 November 2013 8:52 PG
      cuba tengok kat sini...

      http://www.beritaterkini.my/

      -----------------------------------------------------------------
      Nampak sangat ko ni BAHALOL la salin dan tampal. Portal Beritaterkini tu sumber primer bagi BERNAMA ke??? Bodoh ke nak paham apa tu sumber primer???? Kah kah kah kah kah...

      Padam
    10. salin dan tampal memang mangkak pun

      Padam
    11. carilah sumber primer, bukan sumber sekunder ... bergurulah dengan insan2 berilmu, merujuklah kepada sumber2 utama .. jangan hanya tempelan

      Padam
    12. ooo yer ke, kalau kau dah terasa tertipu, aku minta maaf.

      Padam
    13. ku sangkakan penjilat PAS ni bodoh dalam english macam kepala sinki ujarkan, tak sangka pula bahasa melayu pun mereka bengap juga

      Padam
    14. Parlimen: Tiada Cadangan Tetapkan Tempoh Usia Lupus Kenderaan - Abdul Aziz Kaprawi

      KUALA LUMPUR, 21 Nov (Bernama) -- Kerajaan tidak merancang untuk menetapkan tempoh usia kenderaan bagi tujuan pelupusan kerana tidak mahu membebankan rakyat, kata Timbalan Menteri Pengangkutan Datuk Abdul Aziz Kaprawi.

      Katanya cadangan Institut Penyelidikan Keselamatan Jalan Raya Malaysia (Miros) itu hanyalah antara penemuan kajian badan tersebut yang mendapati kenderaan melebihi usia 12 tahun tidak selamat.

      "Kerajaan tidak akan membebankan rakyat," katanya ketika menjawab soalan tambahan Sim Tze Tzin (PKR-Bayan Baru) dalam persidangan Dewan Rakyat, Khamis.

      Sim ingin tahu rancangan sebenar kerajaan berhubung pelaksanaan had jangka hayat kenderaan di negara ini.

      Jumaat lalu Ketua Pengarah Miros Prof Dr Wong Shaw Voon berkata kenderaan berusia lebih 12 tahun tidak selamat digunakan berikutan pelbagai kerosakan yang mungkin tidak disedari pemandu dan mengurangkan daya serapan tenaga pelanggaran ketika berlaku kemalangan.

      Menjawab soalan tambahan Datuk Seri Azalina Othman Said (BN-Pengerang), mengenai pengurangan cukai bagi kenderaan mesra alam seperti jenis hibrid atau teknologi hijau, Abdul Aziz berkata kerajaan belum ada cadangan untuk berbuat demikian.

      "Walaupun sistem cukai berdasarkan (jenis enjin) karbon telah dilaksanakan di Eropah dan United Kingdom, kerajaan akan merujuk kepada Kementerian Kewangan terlebih dahulu untuk perubahan kadar cukai bagi enjin yang menggunakan sistem karbon berkenaan," katanya.

      Abdul Aziz berkata kutipan hasil daripada cukai lesen kenderaan bermotor menyumbang lebih kurang 70 peratus daripada kutipan hasil Jabatan Pengangkutan Jalan setiap tahun.

      -- BERNAMA
      http://www.bernama.com/bernama/v7/bm/ge/newsgeneral.php?id=994954

      P/S: aku baru terjumpa. Beritaterkini rupenye berita tiputerkini. Maaf kawan-kawan

      Padam
    15. Takde maknenye nak mintak maaf. Kalau betul2 ikhlas nak mintak maaf pergi la salin dan tampal berita dari bernama tu ke blog2 pembangang. Amacam? Ada telor ke salin dan tampal?

      Padam
    16. ada juga yg berkenan dengan nickname aku....

      blog pembangkang dah banyak kali dah aku salin dan aku tampal, tapi satu pon tak keluar....mungkin diorang takut kot?

      enkau pon dah cukup ajar, tak payah lah guna bahasa gitu.

      Padam
    17. Botox... Ini kalilah22 November 2013 1:06 PTG

      pening la perangai manusia pro pembangkang ni. Dah gila agaknya

      Padam
    18. Watch "Kereta berusia 12 tahun tidak selamat digunakan" on YouTube

      http://www.youtube.com/watch?v=c5OZAc0U2s4&feature=youtube_gdata_player

      Padam
    19. suara PROF MIROS bukannya suara rasmi kerajaan malaysia. Apatah lagi tiada pun arahan dari kerajaan mengenai isu ini. Sila spin lagi wahai pencacai taik karpal..

      Padam
    20. hoi 4:55, kau dah terlambat.

      Padam
    21. ngok punye macai

      Padam
  2. Geramnya aku! Aku rasa macam nak PIJAK-PIJAK si KAPIR-JAHANAM CINA PUNDEK-BABI ni! Dia ni mabuk cium KANGKANG BABI kot!

    Dan dari TAMADUN mana si Cina ni? Disyaki Geng Kongsi Gelap Cina dr. S'pura sebab dia asyik hina polis Malysia! Betul mcm. BINATANG BUAS - patut di heret terus ke LOKAP dan diharamkan masuk M'sia! Lepas tu cuba tuduh polis Melayu (ida tersasul sedikit, cuba sembunyi) kononnya boleh "dibeli"! Polis kita perlu lebih TEGAS - jgn. lansung TUNDUK kpd SAMSENG KAPIR CINA mcm. ni! Kalau kat Barat atau S'pura; jgn. harap bangsa PENDATANG berani buat hal macm. ni apalagi dgn. polis/pekerja JPA - kat M'sia saja berani, sebab polis tu Islam/Melayu! Memang dasar bangsa PENDATANG RASIS, PENAKUT dan BUAS!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    BalasPadam
  3. PEMBETULAN:

    Geramnya aku! Aku rasa macam nak PIJAK-PIJAK si KAPIR-JAHANAM CINA PUNDEK-BABI ni! Dia ni mabuk cium KANGKANG BABI kot!

    Dan dari TAMADUN mana si Cina ni? Disyaki Geng Kongsi Gelap Cina dr. S'pura sebab dia asyik hina polis Malaysia, NEGARA ISLAM ni! Betul dia mcm. BINATANG BUAS - patut di heret terus ke LOKAP dan diharamkan masuk M'sia! Lepas tu cuba tuduh polis Melayu (dia tersasul sedikit, cuba sembunyi) kononnya boleh "dibeli"! Polis kita perlu lebih TEGAS - jgn. lansung TUNDUK kpd SAMSENG KAPIR CINA mcm. ni! Kalau kat Barat atau S'pura; jgn. harap bangsa PENDATANG berani buat hal macm. ni apalagi dgn. polis/pekerja JPA - kat M'sia saja berani, sebab polis tu Islam/Melayu! Memang dasar bangsa PENDATANG RASIS, PENAKUT dan BUAS!

    Makcik Sambal Belacan.

    BalasPadam
  4. dalam setandang pisang bukan semuanya elok. Dalam masyarakat malaysia sekarang ni, perangai yang elok kita senyapkan, yang buruk itulah kita heboh-hebohkan. Tabik pada polis trafik ni, moga dapat penghargaan dari pihak atasan yang sempat menyaksikan video anda tersebut. jangan ikut macam cakap pemimpin fuckatan: VIDEO TU BESI, TAK BOLEH DIJADIKAN BUKTI... cuma bukti cd dalam bentuk suara boleh diterima, kita tunggu lagi 2 hari timbalan ketua pemuda punya cabaran, bertelor ke tidak....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehe... cabaran mantan timbalan ketua pemuda PAShit, Dr. Raja Ahmad Iskandar yang dalam kalah pemilihan semalam bakal senyap bersama telor kerandotnya masuk kedalam. Lepas ini beliau tetap menjadi pencuci taik karpal yang sejati. Jangan langgar arahan Mursyidol Agung Fuckatan tau... kan dah kalah dengan anak Hadi Awang...

      Padam
  5. Tapi mcm pon kalau ikot undang2 pegawai tu tidak lakukan tugas dgn bijak.

    Sepatutnya Cina Babi Pendatang Anak Haram tu boleh di tangkap dan di bawa ka balai polis dan di penjara srlama 24 jam kerana kesalahan menggagu tugas Pegawai Polis itu.

    Melayu/Bumiputra mesti bersatu dan dan bertindak wajar untuk mengajar Kaum Cina Bukit dan Keling Pariah sekaligus menunjukkan kita Tuan di Tanah Melayu ni!!

    BalasPadam
  6. Dasar cinasia mahu berkuasa di Tanah Orang... buat salah...boleh ditanya kepada polis trafik apa pula kesalahan dia sehingga boleh disaman.... BODOH TAK..??!!!! CINASIA BODOH...!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. kita sebagai orang awam, apa yang patut kita lakukan pada cina kapir ni?

      Padam
    2. buy chinese last

      Padam
    3. Kebanyakan orang kita menyampah dengan cinabeng tapi Pas masih mahu bekerjasama dengan cinabeng ???

      Padam
    4. cinabeng kasi undi lebih oo.. baru la merasa kerusi empuk di Putrajaya. Nak harap undi melayu sampai kambing jamnapari husam bertanduk lima pun belum tentu merasa...

      Padam
  7. buy chinese last

    ------------------------
    cara ni, orang tempat aku dah lama pakai akibat nya cuma 5 buah sahaja kedai runcit cina yang tutup...cara lain?

    BatuBara.....pas memang gitu, mungkin dia perlu tunjuk ajar, maka ajar lah pas tu dengan apa yang engkau tahu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdullilah, tutup juga kedai runcit cina. Tu baru 5 buah setelah boikot selama hampir 7 bulan dijalankan. Kalau diteruskan sehingga hujung tahun depan, bertambah la lagi 10 kedai runcit cina gulung tikar. Nampaknya 'buy chinese last' membuahkan hasil....

      Padam
    2. Botox... Ini kalilah22 November 2013 1:07 PTG

      alhamdullillah, amin

      Padam
  8. stail provokasi cam ni biasa je abg polis. toksah layan. satu soalan sampai 10 kali tanya apa macam? saja nk bagi polis hangin la tu. aku tabik polis tu. cool dan smile!!! nak tengok nombor body, tunjukkan je.... akhirnya cinabeng bastard tu sendiri yg kemaluan besar....

    BalasPadam
  9. cina lahanat. bangsa xtau malu!

    BalasPadam