Sabtu, 9 November 2013

mereka ingat mereka lagi langsi, hah ambil obat brader!! time to fight kiasu bastard!!

aku tak tau nak kata apa, cuma agak kurang ajar, sampai sound-sound jemaah surau si kiasu lahanat ni, mentang-mentang puchong kawasan dap, dia ingat dia boleh langsi macam mak bapak dia punya negara, haram jadah namanya...


sekali hah, kalau faham apa erti hormat, baik belajar elok-elok wahai kiasu lahanat.. kita orang Islam tak pernah kacau langsung apa aktiviti agama kamu, kadang-kadang bila jadi hal gini, aku nak salahkan pas je, hah tulah bagi muka lagi.. bagi lah muka lagi pas dekat kiasu.. hah sekarang baru ada akal...


Kejadian berlaku apabila seorang lelaki Cina menerpa ke surau berkenaan dengan bersikap kuarang ajar meminta agat Laungan Azan diperlahankan. Rentetan daripada itu selepas solat beberapa jemaah surau telah pergi ke rumah lelaki berkenaan bagi meminta penjelasan namun mereka ditentang habis-habisan disertai dengan maki dan cacian.

dari blog nadi rakyat

22 ulasan:

  1. Telur dah kena ramas, tak beberapa minit bunyi azan, cina / india tunjuk samseng !

    Sekarang telur kena ramas depan surau, depan rumah mereka. Jaga demi zuriat anak - anak dan zuriat akan datang ! Buat lah yang patut demi maruah bangsa, agama dan negara ! InsyAllah semua akan jadi baik !

    Azan ada hikmah nya. Teruskan syiar Allah.

    BalasPadam
  2. Kejadian berlaku apabila seorang lelaki Cina menerpa ke surau berkenaan dengan bersikap kuarang ajar meminta agat Laungan Azan diperlahankan. Rentetan daripada itu selepas solat beberapa jemaah surau telah pergi ke rumah lelaki berkenaan bagi meminta penjelasan namun mereka ditentang habis-habisan disertai dengan maki dan cacian.

    ----------------------------------

    Jika benar dia berani bertindak begini,tetapi tidak ada orang islam yang berani bertindak keatas cina sekor ni....memang sangat memalukan....

    Sesetengah orang melayu islam juga tidak begitu berminat pada azan..... cuba lihat ditempat anda....setelah azan dilaungkan, berapa orang yang hadir solat berjamaah, berbanding dengan jumlah orang melayu islam yang ada ditempat anda....cuba kira berapa orang yang datang?

    BalasPadam
    Balasan
    1. habis tu sbb yg dtg sikit, maka kapir ada HAK buat sesuka hati?

      bila jemaah tak buat apa2 dikatanya PENGECUT, bila kapir dibelasah nnt katanya apa?....biasanyalah org akn kata "org Islam, tp tak reti SABAR, mcm mana org Kapir nak tgk keindahan Islam?"

      bg aku kita buat apa yg mampu....itu sudah cukup....bersuara jika agama kita digugat....bukan asyik2 tgk kesilapan Org islam hanya utk memBENARkan perbuatan si kapir.

      Padam
    2. Otak geliga cuba kau syarah sikit hadis ni, adakah nabi juga melihat kesalahan orang islam dan membenarkan perbuatan orang kafir.....tolong syarah ye, bior aku ni faham!

      Dari Tsauban, ia berkata bahwa Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda, “Hampir saja para umat (yang kafir dan sesat, pen) mengerumuni kalian dari berbagai penjuru, sebagaimana mereka berkumpul menghadapi makanan dalam piring”. Kemudian seseorang bertanya,”Katakanlah wahai Rasulullah, apakah kami pada saat itu sedikit?” Rasulullah berkata,”Bahkan kalian pada saat itu banyak. Akan tetapi kalian bagai sampah yang dibawa oleh air hujan. Allah akan menghilangkan rasa takut pada hati musuh kalian dan akan menimpakan dalam hati kalian ’Wahn’. Kemudian seseorang bertanya,”Apa itu ’wahn’?” Rasulullah berkata,”Cinta dunia dan takut mati.” (HR. Abu Daud....

      Padam
    3. aik...MARAH ke?...mcm mana Batu Api boleh terasa?

      kau nak samakan kenyataan kau dgn HADIS NABI?....Nabi berkata2 berlandaskan wahyu Allah, bukannya mcm kau Batu Api.....yg Nabi sebutkan itu perumpamaan

      tapi kau? kenyataan kau tu scr tak sedar seolah2 diSEBABkan org Islam ni ada kesilapan, maka kesilapan itu digunakan utk memBENARkan segala tindak tanduk kapir pd umat Islam....mana MARUAH kau sbg seorang Islam?

      kalau dah tau hati tu SENSITIF, jgn gunakan nama BATU API utk mengapi2kan org lain, nak melemahkan smgt org Islam yg mempertahankan maruah Islam.....gunalah nama lain spt BATU ANU atau seangkatan dgnnya

      Padam
    4. Dah agak dah...

      Padam
  3. Ciri-ciri munafik
    1.1 Dusta
    1.2 Khianat
    11.3 Fujur Dalam Pertikaian
    1.4 Ingkar Janji
    1.5 Malas Beribadah
    1.6 Riya
    1.7 Sedikit Berzikir
    1.8 Mempercepat Sholat
    1.9 Mencela Orang Taat dan Soleh
    1.10 Mepermainkan Al-Quran, As-Sunnah, dan Nabi Muhammad s.a.w.
    1.11 Bersumpah Palsu
    1.12 Enggan Berinfak
    1.13 Tidak Menghiraukan Nasib Sesama Kaum Muslimin
    1.14 Memperbesar Kesalahan Orang
    1.15 Mengingkari Takdir
    1.16 Mencaci Kehormatan Orang Soleh
    1.17 Sering Meninggalkan Solat Berjemaah
    1.18 Membuat Kerusakan Di Muka Bumi Dengan Dalih Mengadakan Perbaikan
    1.19 Tidak Sesuai Antara Zahir Dengan Bathin Secara Zahir
    1.20 Takut Terhadap Kejadian Apa Saja
    1.21 Mengelak Dengan Alasan yang Bohong
    1.22 Menyuruh Kemungkaran Dan Mencegah Kemakrufan
    1.23 Bakhil
    1.24 Lupa Kepada Allah SWT
    1.25 Mendustakan Janji Allah Dan Rasul
    1.26 Lebih Memperhatikan Zahir, Mengabaikan Bathin
    1.27 Sombong Dalam Berbicara
    1.28 Tidak memahami masalah-masalah agama
    1.29 Berpura-pura Dalam Dosa
    1.30 Senang Melihat Orang Lain Susah, Susah Bila Melihat Orang lain Senang

    Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.

    BalasPadam
  4. Pucung ni anak kapal sink siapa kata kapal dah tua,

    BalasPadam
  5. Semua ciri-ciri di atas ada pada parti laknatullah PAS BABI

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau dari parti mana?

      Padam
  6. Parti agama islam PAS dimana?Inilah masanya berjihad mempertahankan islam....eh,eh,terlupa lak aku,PAS cuma berjihad melawan orang ameno islam je

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pas memang tak boleh harap.....tapi diri kita sendiri, apa yang kita buat?

      Padam
    2. apa yg kita buat SEKARANG dlm blog ini?.....itulah dia yg kita buat....menyuarakan ketidakpuashatian, bersuara utk membela maruah agama kita.....bukannya asyik menyalahkan org Islam demi menghalalkan perbuatan si kapir.

      walau nampak kecik di mata manusia, tp insyaAllah berbeza di sisi Allah....itu yg kita harapkan

      Padam
  7. Padan muka undilah lagi pakatan haram lepas tu kena gertak sikit telur semua hilang. Sikit masa lagi azan tak boleh pakai microphone dan ibadah korban cuma boleh dilakukan di tempat sembelihan bukan di surau or masjid. Mainan politik org melayu masih di tahap sempit dan mungkin bodoh juga. Kerana nak kuasa hak kepentingan agama dan kaum sanggup di ketepikan walau hakikatnya kuasa pun tak da cuma jadi pak turut. Di tanah melayu ini, melayu itu Islam, kuat melayu kuatlah Islam. Berpecah.melayu lemah lah Islam dan ini lah jadi nya, azan yg dilaungkan selama ini kini jadi masalah...umno pas buat apa? Mcm dr. Ridhuan tee ckp dah hilang telur ke? Pkr jgj harap.lah nak backing melayu...ketua pemuda umno?...sibuk nak amik hati kaum lain je...liberal lah katakan...ke mana melayu selepas ni?...selepas PRU14 nanti...apa nak jadi dgn keturunan kita nanti?..moga Allah berikan kita kekuatan....

    BalasPadam
  8. buka lagi kuat, kalau boleh tambah saun banyak- banyak,dia orang dah terlalu banyak lemak apa yang kita buat semua nak halang ini negara kita suka hati kita lah, hati saya sebenar dah panas sebenarnya ,semasa tun mahadir jadi pm takda macam ini.orang cina dan india hai ni orang ?,orang2 islam di malaysia bangkit lah setakat saya sahaja tak mampu bangkitlah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak perlu sampai mcm tu Anon.....kekalkan seperti biasa sbb isunya Azan yg cuma 5 kali sehari semalam tak delah sampai berjam2 lamanya, terpekik terlolong.

      yg menghairankan CERAMAH POLITIK, disko, karok berjam2 terpekik terlolong lebih mulia skrg ni dr gema Azan.....UMNO n PAS sama2 dah BISU n LESU...sbb apa?....sbb UNDI CINA

      Padam
  9. Yg. jemaah surau tu nak 'berunding' dgn. SAMSENG CINA-KURANG.AJAR tu, apasal - buat saja LAPURAN POLIS bila diGERTAK mcm. ni! Dahlah tu, berani betul si SAMSENG KAPIR DAJAL ni pi ceroboh kat surau kita! Cuba dia ceroboh kuil Hindu - takkan berani!

    Si Cina-Cina PENDATANG disyaki-PELAHAP-BUAS-KANGKANG-BABI ini, yg. sampai begitu keji tak habis-habis MENGHINA Islam/umatnya, saya syaki dr. geng kongsi gelap Cina! Islam/umatnya, mereka ni berani hina; cuba mereka hina Hindu/kaumnya, mungkin kena SEMBELIH-KEPALA-DAJAL mereka atau diCINCANG mereka ni!

    Dan kalau kat Barat pun, loceng gereja bukan main bunyi kuat, berkali-kali sehari, tak pula bising PENDATANG Cina! Kalau bising, mungkin diTERAJANG Neo-NAZI sampai mati mcm. KATAK!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    BalasPadam
  10. Bro HB....sorry lari tajuk ni.

    blog RBF bg tau yg PAS guna penebuk je utk pemilihan parti nnt....tak caya kat dakwat kekal katanya....aik, takkan lah parti ULAMApun byk PENIPU? HANTU?

    apa ke MUNDURnya pemikiran depa ni semua?.....kalau dah kata dakwat kekal tu tak kekal, hang perkenalkan la dakwat KEKAL SELAMA2NYA tu. ini tak, main tebuk2 tag pulak......PRU14 nnt ore PAS masing2 TEBUK KEPALA lepas undi.

    BalasPadam
  11. salin dan tampal10 November 2013 8:06 PG

    Semuanya Mulai Tak Betul Di Mata Mahathir

    Sebagaimana yang diramalkan oleh banyak pihak, bekas Perdana Menteri, Mahathir Mohamad bersuara lagi mengenai UMNO. Dalam tulisan terbaru di blognya, beliau mengkritik cara kempen UMNO dan BN dalam pilihanraya kecil Sungai Limau yang menyaksikan calon BN kalah kepada calon Pas dengan kekurangan 1084 undi.Mahathir menyifatkan pemberian wang dan hadiah ketika kempen di Sungai Limau tidak berjaya memikat hati pengundi, malah menganggapnya suatu pembaziran dan kekalahan calon BN adalah bukti bahawa pengundi menolak budaya itu yang telah pun ditunjukkan sejak PRU 13 lagi.

    "Ini jelas sejak PRU 13, yang tidak sokong, tetap tidak sokong juga. Wang yang diberi adalah suatu pembaziran, tidak kira sama ada wang kerajaan atau bukan kerajaan."Sokongan kepada parti politik diasaskan kepada perjuangan serta tingkah laku pemimpin dan calon. Kalau datang dengan Mercedes atau motosikal 1000cc, saguhati dan apa yang diberi tidak akan menawan hati," demikian antara intipati tulisannya.

    Sanggahan Mahathir mengenai cara kempen BN ini memang ada benarnya, malangnya itulah yang sebenarnya telah diamalkan sejak sekian lama. Di era Mahathir pun, ketika kempen pilihanraya, itulah juga cara kempennya. Pemberian wang, hadiah, kain batik, kain pelikat dan projek-projek pembangunan adalah cara kempen yang sudah sebati dengan UMNO dan BN sejak dulu lagi.Ketika kempen pilihanraya, tidak banyak yang bercerita tentang apakah perjuangan UMNO dan sasaran masa hadapan yang mahu dilakukannya kepada rakyat. Yang banyak dicurahkan oleh janji-janji pembangunan dan seumpamanya saja. Dan melalui janji pembangunan, pemberian wang dan saguhati itulah UMNO dan BN menang pilihanraya selama ini.Kenapa Mahathir tidak mengkritiknya sebelum ini dan hanya berbuat demikian setelah BN kalah di Sungai Limau?

    Adakah jika BN menang dalam pilihanraya Sungai Limau tempohari, kritikan Mahathir tetap sama?Kritikan Mahathir terhadap amalan pemberian wang dan saguhati ini adalah serangan terbarunya terhadap UMNO dan kerajaan yang dipimpin oleh Najib Razak. Ini juga memperlihatkan bekas Perdana Menteri itu semakin kerap bersuara mengenai UMNO, kerajaan dan Najib sejak pemilihan UMNO pada 19 Oktober lalu yang menyaksikan anaknya, Mukhriz hanya mampu mendapat tempat keempat dalan perebutan kerusi Naib Presiden UMNO walaupun dilihat calon yang popular.Sebaik usai pemilihan itu, Mahathir seperti meluahkan rasa kecewanya dengan kekalahan Mukhriz. Katanya, beliau memang sudah menjangka anaknya yang juga MB Kedah akan tewas dalam pertandingan itu kerana beliau bukanlah calon pilihan Perdana Menteri........

    BalasPadam
    Balasan
    1. salin dan tampal10 November 2013 8:09 PG

      ..... Jelas daripada ungkapan itu, terpancar rasa kecewanya kerana Najib lebih meletakkan Hishammuddin, sepupunya dan dianggap lemah serta tidak disukai oleh rakyat, sebagai antara calon pilihan Perdana Menteri untuk memenangi jawatan nombor tiga itu, sebaliknya Mukhriz yang tidak dijadikan calon pilihan Perdana Menteri bertanding keseorangan.Mahathir juga kemudian mengatakan politik wang masih berlaku dalam UMNO sehingga calon yang tidak layak akhirnya telah memenangi jawatan tertentu dalam pemilihan kali ini. Sekali lagi, tafsiran umum mengenai calon yang dianggap tidak layak tetapi telah memang itu sebenarnya ditujukan kepada Hishammuddin.Memang diakui dalam pemilihan lalu, Hishammuddin merupakan calon paling tidak popular dan ramai yang mahukan beliau kalah. Berbanding dengan Mukhriz yang baru membawa kemenangan kepada BN menawan semula Kedah, anak bekas Perdana Menteri, Hussein Onn itu nyata jauh tertinggal di belakang.
      Bagaimanapun ketika pemilihan, Hishammudin berjaya mendapat tempat ketiga dengan kelebihan 9 undi berbanding Mukhriz manakala Zahid Hamidi di tempat pertama dan Shafie Apdal di tempat kedua. Kedudukan sebagai calon bukan pilihan Najib dianggap sebab utama tewasnya Mukhriz dalam pemilihan itu.Selepas mengkritik mengenai politik wang yang masih berlaku dalam UMNO, Mahathir juga kemudian mengatakan kepimpinan Najib sebenarnya semakin lemah kerana kerap tunduk kepada tuntutan kumpulan ekstrem daripada pembangkang.Jika dikira pendedahan mengenai tekanan yang sedang diberikan oleh Mahathir kepada Peguam Negara, Ghani Patail dengan menjadikan kehilangan Pulau Batu Puteh dan salah lakunya ketika mengendalikan kes mata lebam yang melibatkan Anwar Ibrahim sebagai asas menekan pegawai tinggi kerajaan yang dianggap rapat dengan Perdana Menteri itu, serangan dan kritikan Mahathir kepada UMNO, kerajaan dan Najib sudah menjadi episod yang bersiri sebenarnya.
      Ia kini sudah memasuki siri kelima -bermula dengan luahan kecawa kerana anaknya bukan calon pilihan Najib, politik wang telah menyebabkan calon tidak layak terpilih, kerajaan Najib makin lemah kerana tunduk kepada tuntutan ekstrem pembangkang, tekanan kepada Ghani Patail tetapi sasaran sebenarnya ialah Najib dan terbaru kritikannya mengenai pemberian wang dan hadiah yang dianggap pembaziran dalam kempen.Pastinya selepas ini banyak lagi kritikan dan serangan akan dilakukan oleh bekas Perdana Menteri itu. Dalam tempoh tidak sampai sebulan, sudah terlihat tanda-tanda bahawa semua yang ada dalam UMNO dan kerajaan sekarang tidak lagi betul di mata Mahathir. Bukan saja pemberian wang dan hadiah yang dulunya menjadi alat memenangkan BN setiap kali pilihanraya sudah dianggapnya tidak betul dan membazir, malah Ghani Patail yang mula digunakannya ketika era pemerintahannya untuk mendakwa dan menyingkirkan musuh politiknya Anwar Ibrahim ketika ini, turut dilihatnya tidak lagi betul sekarang ini.Oleh itu, janganlah terkejut, jika selepas ini bukan saja kritikan Mahathir makin kerap, malah apa yang dulunya dianggap betul, turut dilihatnya salah selepas ini. Oleh kerana Mukhriz menang undi popular berbanding Hishammuddin yang mengatasinya dengan kelebihan 9 undi berdasarkan kaedah "electoral college" atau satu bahagian satu undi, tidak mustahil juga Mahathir selepas ini mahukan kaedah undi popular digunapakai dalam pemilihan UMNO pula.Sikap berubah-ubah bukanlah asing bagi Mahathir dan dalam sejarah politiknya, sudah banyak kali kawannya bertukar menjadi musuh dan musuh kembali menjadi kawan.Oleh itu, bermula dengan semuanya tidak lagi dianggap betul oleh Mahathir sekarang ini, tidaklah mustahil Najib yang dulunya wangi dan disanjung, bakal dikitai tak lama lagi.

      Padam
  12. sejarah 13 mei belum dapat menjadi pengajaran agaknya. generasi2 baru cina kiasu buta sejarah ni memang nak kena 'HAJAR' semula apa sebenarnya tragedi 13 mei. nak belajar secara teori ke amali wahai generasi muda cina kiasu?

    BalasPadam
  13. usin....mudah-mudahan melayu 2013, ada persamaan dengan melayu 1969...yang tahu macam mana nak 'hajar' cina kiasu ni...

    BalasPadam