Isnin, 18 November 2013

ni sekor lagi pak menteri yang otak dekat pokok!! tegasnya - lupus kereta yang lebih 12 tahun, abah kau!!

ni lah pak menteri yang akan bagi ds najib lagi pening, dia ingat rakyat malaysia macam dia kot, leh tukar kereta selalu, wei rakyat malaysia ni dah la kaya dengan hutang, kalau dah habis bayar kereta dekat bank, dah la 9 tahun, dah-dah lagi 3 tahun lepas tu dah kena berhutang lagi untuk kereta baru kerana ikut peraturan ini, abah kau la wei.. haha.. kasar tak bahasa den, yelah, elok-elok imej bn nak dikembalikan balik di mata rakyat, perangai pak menteri ginilah yang buatkan orang makin benci dengan bn, ikut selera tok ketua kampung dia je.

lain kali turun padang lihat susah rakyat, bukan ikut main suka kamu je, harap ds najib pantau perangai pak menteri yang nak ikut suka kepala dia je. puih!! marah ni, yelah, ingat senang ke nak counter balik isu ini, bukan dari pr je marah, orang bn pun akan marah, faham ke idak?


baca seterusnya di my massa

ps: kemain seronoklah bank, senyum sambil tido lah tokey-tokey kereta, agak-agaklah nak buat hal yang boleh orang bikin marah, agak-agak lah.. apa tak reti erti penyesalan ke apa pak menteri ni tengok keputusan pru lepas, udah-udah le tu jadi orang lupa diri, faham ke idak?

13 ulasan:

  1. Rakyat juga yg susah... dah ler hrga gula naik... minyak naik... keta lama pula nak dilupus..!?? apa dia ingat rakyat kaya mcm menteri ke..???

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima saja lah apa yang menteri tu kata.
      Kita juga yang lantik dia jadi menteri.
      Terima saja lah apa yang dia beri.
      Nak gostan tak boleh lagi.

      Padam
    2. menterinya tak cakap ape2 pun, amaran pun tak keluar bunyik langsung. Kasi passing sama timb menteri pulak.. kan dah kene kutuk. Padan muka korang la labu. MIROS pun nak kerja senang je...

      Padam
  2. Sebenranya yg. BANGSAT ialah lapuran si Cina MIROS tu yg. asyik nak salahkan MANGSA kemalangan jlnraya, apasal (tentulah juga orang miskin kalau kereta tak diganti begitu lama atau tak mampu beli terbaru!)? Sebenarnya, PUNCA MAJORITI kemalangan jlnraya adalah disebabkan LORI/BAS/4WD/pikap-GANAS! Jadi saya syaki lapuran MIROS ini ditaja pihak tertentu!

    Hari-hari tak habis-habis umat Islam/Melayu (termasuk pekerja asing Islam), jadi MAJORITI mangsa JENAYAH kemalangan jlnraya/industri yg. amat MENCURIGAkan, terutamanya berlanggar dgn. lori, atau kereta. Adakah MANGSA-MANGSA Islam/Melayu yg. terbunuh dgn. ngeri setiap hari (bayangkan jumlah dlm. setahun; lima thn: 10 thn?!) serta keluarga malang mereka, akan dpt. PEMBELAAN yg. cukup adil?!

    Saya cadangkan Kem. Pengangkutan drp. nak halang org. MISKIN guna motosikal/kereta murah, baiklah bekerjasama dgn. KDN-PDRM, menyediakan SUBSIDI atau PINJAMAN utk. kamera "dashcam" MURAH kecil, yg. tersembunyi (http://news.malaysia.msn.com/community/hit-and-run-accident-caught-on-dashcam - utk. golongan miskin dan sederhana, dan setiap pekerja JPA terutamanya polis), di setiap kenderaan, di depan dan belakang. Kerana bila berlaku kemalangan, boleh dikaji sebab yg. sebenar. Yg. hairannya bas dan lori tak ada kamera lansung - sedgkan mereka selalunya PUNCA kemalangan ngeri - apakah syarikat mereka tak mampu?! MUSTAHIL!!

    Bahkan saya juga syaki GENG KONGSI GELAP BUKAN ISLAM, terutamanya pemandu/PEMILIK lori dan 4WD (termasuk warga asing dan PATI yg. direkrut geng kongsi gelap) makin mensasarkan mana-mana umat Islam/Melayu temasuk pekerja asing Islam (senang dikenali dari pakaian atau lambang Islamnya termasuk tudung atau ayat al-Quran pd. kenderaan), terutamanya yg. naik motosikal (lori/kereta di depan tekan brek tiba-tiba atau cuba bergesel dgn. kereta/motosikal yg. nak potong mereka, menyebabkan kereta/motosikal di belakang/yg. nak potong, TERBABAS ke jln. bertentangan- dan lori/kereta depan tersebut yg. menyebabkan kemalangan, akan terus pandu dan HILANG mcm. angin DAJAL, bila berlaku kemalangan). Atau lihat satu lagi MO terbaru, kenderaan muncul tiba-tiba tanpa lampu, dlm. gelap! Jadi saya cdgkan YB Menteri Pengangkutan bersama KDN dan PDRM, utk buat risikan khas siasat latarbelakang pemandu kereta/lori yg. terselamat, yg. melanggar/berlanggar dgn. kenderaan mangsa-mangsa yg. terbunuh. Juga kena undang-undang lebih ketat terutamanya kpd. pemandu lori/kereta GANAS termasuk hukuman penjara yg. lebih berat. Juga kamera/kotak hitam di setiap kenderaan, termasuk motosikal, yg. asyik terbabas ke jln. bertentangan sampai dilanggar dgn. ngeri atau langgar lori 'rosak'. Yg. herannya, lori asyik berhenti tepi jln, kononnya rosak - apakah tak cukup TANDA AMARAN termasuk lampu-lampu amaran, sampai boleh menyebabkan kemalangan?!


    Bahkan saya syak Allahyarham Timbalan pegarah JAKIM S'wak dan 3 pekerjanya dilanggar lori balak (pemandunya lari) juga sebenarnya diRANCANG secara halus; apalagi S'wak makin disasarkan Musuh Islam/Melayu utk diKRISTIANkan (sebab itu juga saya syaki inilah mengapa kpg-kpg PUSAKA Islam/Melayu, termasuk tepi laut, terutamanya di Sibu, Bintulu, Kuching dan Miri asyik terbakar - utk. dihalau atau diRAMPAS tanah/kpg). Patutnya mulai sekrg., maklumat aktiviti mana-mana pegawai mana-mana jbtan agama Islam kita mesti dirahsiakan dan setiap tugasan dan pejabat mendpt. iringan/kawalan polis, dan KDN serta PDRM mesti bekerjasama dgn. polis negeri (yg. kdg-kdg. dikuasai Bukan Islam yg. disyaki tidak peduli bila mangsa adalah umat Islam/Melayu) bila berlaku jenayah, yg. termasuk rompakan/kebakaran/pembunuhan/kemalangan jlnraya-industri, yg. ganjilnya, tetapi sungguh menyayat hati, MAJORITInya adalah umat Islam/Melayu di seluruh Malaysia ini.

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    BalasPadam
  3. suko hati abah korang je,ingat abah kau ke bagi duit beli kereta...kalau mcm nie yg bujang x payah kahwin lar,kahwin dengan kereta je....

    BalasPadam
  4. Bangang!...Rasanya menteri tu tak buat homework...cuma dapat nasihat terus buat statement..Mereka tak ada otak nak fikir.... Tokey kata kereta tua sebabkan kemalangan..Sepatutnya kalo di seorang Menteri yang bijak..Minta statistik dari JPJ ke Polis ke..Jenis kenderaan yg selalu berlanggar...berapa pratus kenderaan lama dan berapa peratus kenderan baru yg accident. kadang kesian mereka nih!...Kalo nak naikan gula...sabitkan kencing manis....Kalo nak naikan minyak..tak membebankan rakyat...aku pon penyokong BN..tapi harap Menteri bodoh..dan Amaran .... berhenti cepat...Sebenarnya yg masalah accident nih sebab utama adalah 1. Laju sangat..2. Mengantuk...3. tak ikut undang-undang 4. Memang etika buruk dijalanraya..

    BalasPadam
  5. sebelum nak tukar keta, pastikan TIADA JALAN RAYA DI MALAYSIA YG BERLUBANG mcm baru kena langgar hujan meteor......jalan dah cantik, mantap, baru citer pasal benda lain......manusia jenis tak berfikir!

    BalasPadam
  6. 12tahun?...kenapa lama sangat, kalau 5 tahun kan cepat sikit...
    kerajann jangan tengok pada kereta je, motorsikal yang lebih 5 tahun perlu dilupus, jika perlu motosikal perlu diharamkan serta merta, kerana terlalu banyak terlibat kemalangan maut.

    BalasPadam
    Balasan
    1. yang bagi cadangan bukan kerajaan tapi MIROS, pergi la komen kat website MIROS sane...

      Nah, aku bagi link kalau-kalau ko tak reti nak cari la..
      http://www.miros.gov.my/web/guest/enquiry

      Padam
    2. aku tukang cucuh api je, yang bagi statement headbomb, dia dah bagi gitu...aku tinggal cuvuh je...

      Padam
    3. HB takde sebut pasal motor pun... ko je yang memandai menokok tambah. Cuba la jadi cerdik sikit...

      Padam
    4. Tanpa Nama 20 November 2013 7:20 PTG...yang pasal motosikal untuk mereka yang faham dengan bahasa aku je, kau kalau tak faham, tak payah lah ambik pusing....

      Padam
    5. kami tak pahe pung..

      Padam