Selasa, 12 November 2013

pemikiran cara baru pemimpin pas!! tu yang dap cukup sayang!!


beribu-ribu tania, bak kata orang kerana dendam politik, ko jual jual lah agama kau sendiri demi undi, demi kesinambungan politik, menerujakan cara politik baru, sampai aku dah mula rasa, pemimpin pas yang berkiblatkan liberal ini akan merosakkan pas secara total, tunggu...

beribu-ribu tania mahfut..tu yang dap peluk cium tu.. muaaahhhhh.. percayalah orang macam ni kalau apa-apa terjadi kepada anak bangsa dan agamanya, dia akan challo, diam, kecut, gigil, tak mampu bersuara, jenis manusia macam ni adalah jenis hanya nak untung politik sahaja, asalkan kuasa kekal... memang chilahanat...


ps: terpulanglah kepada kita, setahu aku kalau kita cerdik, fikirkan rasionalnya.. dap tunggu masa je, dah dapat kuasa total, masa tu kita hanya tinggal nama je, apa lagi kita tinggal? aku pernah di ceritakan seorang pakcik, kalau kiasu perintah secara total, segala keistimewaan kita sebagai bangsa melayu hilang dan pupus, nak menyesal air mata darah pun tak berguna.. so u decide wahai kawan-kawan.

6 ulasan:

  1. org2 Melayu/Islam TAK PERLU buat apa2......sepatutnya SEMUA MELAYU/ISLAM fikirkan ttg keBURUKan diri/kaum/umat sendiri dulu sbb terlalu byk keBURUKan yg dilakukan.

    SALAHkan diri sendiri......SALAHkan diri sendiri.....SALAHkan diri sendiri...biarlah org KAPIR nak buat apapun, nak TUNJAL KEPALA, nak LUDAH MUKA, tp disebabkan BURUKnya kelakuan penganut ISLAM/MELAYU ni terlalu TERUK, TAK PERLU buat apa2 utk mempertahankan HAK SENDIRI........nganga ja lah...:)))))

    BalasPadam
  2. KURANG AJAR betullah si gereja/KAPIR DAJAL ni! Malaysia ni, adalah NEGARA ISLAM! Kalau kat Brunei dan negara liga Arab; jgn. haraplah si KAPIR Musuh Islam/Melayu buat hal mcm. ni! Itulah akibatnya benarkan kes ini dibicarakan di Mahkamah sivil dulu; patutnya apa-apa isu berkaitan Islam, mesti ditentukan dlm. MAHKAMAH SYARIAH!

    Inilah akibat si Islam/Melayu LIBERAL MENJILAT KAPIR HARBI DAJAL, sedangkan umat Islam/Melayu, terutamanya yg.miskin, asyik MERANA tak habis-habis, di bumi PUSAKA Tanah Melayu kita, warisan dan korban berzaman nenek moyang kita, dari sebelum dijajah si KAPIR British-Zionis laknat lagi!

    Patutlah juga ALLAH SWT- makin turunkan bala kat negara ni, akibat PENGKHIANATAN Islam/Melayu LIBERAL mcm. ni, yg. makin berlambak dlm. PAS mahupun UMNO! Dahlah tu, siapa si LIBERAL; yg, menasihat PM kita utk. jadikan Langkawi mcm. pusat KAPIR Barat-Israel, Monaco – sawah padi dan kpg-kpg. Melayu warisan nenek moyang Melayu/Islam kita tu HINA sgtkah dan akan diGADAIKan berterusan pd. si KAPIR Musuh Islam/Melayu?! Kalau pelancong nak nikmati cara hidup KAPIR mereka, dah bersepah kat Barat; apahal kita nak hapuskan tradisi nenek moyang Islam/Melayu kita, yg. begitu INDAH dan SUCI, demi WANG pelancong/pelabur KAPIR! Langkawi itukan penuh sejarah Islam/Melayu - dan sawah padi PUSAKA kita!

    Sebenarnya ramai pelancong dr. NEGARA ISLAM yg. lebih menghargai keindahan dan kesucian tradisi Islam/Melayu sebegini; mereka tak perlukan alkohol atau berbikini sampai nak telanjang kat org. kpg. Dahlah tu, hotel terbaru si KAPIR yg. besar di Langkawi tu namanya "St. Regis" - bukankah 'St' itu maknanya 'Saint' dlm. Kristian?! Jadi Langkawi pun nak diKRISTIANkan?!

    Maka, tak cukup satu demi satu negeri, dah TUMBANG pd. KAPIR Musuh Islam/Melayu dr. DAPBANGKAI/PKR (bersama sekutu mereka dr. Barat-Israel)? Ini termasuklah Kelantan dan T'gganu, yg. dulunya NEGERI-NEGERI ISLAM yg. begitu kuat tradisi dan aqidah Islamnya, pun makin TERGADAI kpd. si KAPIR MUSUH Islam/Melayu!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    BalasPadam
  3. salin dan tampal13 November 2013 7:12 PG

    "Pejuang" Kalimah Terpaksa Tunduk, Kristian Sabah & Sarawak Dibenarkan Guna Kalimah "Allah"

    Najib: Kristian Sabah dan Sarawak boleh guna kalimah Allah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata keputusan Mahkamah Rayuan berhubung penggunaan kalimah Allah tidak melibatkan amalan penganut Kristian di Sabah dan Sarawak. 

    Najib berkata perkara yang terkandung dalam resolusi 10 perkara peringkat kabinet pusat itu akan dikekalkan di kedua-dua negeri. 

    Baru-baru ini apabila Mahkamah Rayuan membuat keputusan mengenai kalimah Allah, ia tidak menyentuh sama sekali mengenai amalan Kristian di Sabah dan Sarawak, malah 10 points agreement masih dikekalkan," katanya. 

    Najib yang merupakan Pengerusi Barisan Nasional (BN) berucap demikian semasa merasmikan Perhimpunan Agung Parti Bersatu Sabah (PBS) ke-28 di Hongkod Koisaan Persatuan Kebudayaan Kadazandusun (KDCA) di Kota Kinabalu hari ini. Mahkamah Rayuan di Putrajaya membuat keputusan bahawa Herald, penerbitan mingguan Katolik dilarang daripada menggunakan kalimah Allah pada 14 Oktober untuk membenarkan rayuan kerajaan mengetepikan keputusan Mahkamah Tinggi pada 2009 yang membenarkan penerbitan itu menggunakan kalimah Allah bagi merujuk kepada Tuhan. Turut hadir pada majlis itu, isteri Najib, Datin Seri Rosmah Mansor, Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Musa Aman dan Timbalan Ketua Menteri Sabah merangkap Presiden PBS Tan Sri Joseph Pairin Kitingan. 

    Perdana menteri mengingatkan semua anggota masyarakat bahawa satu daripada prasyarat untuk menjalani kehidupan aman damai adalah menjaga hubungan antara kaum dan penganut agama di negara ini. "Kepada rakyat Sabah, harap jangan ada sesiapa rasa tertekan kerana amalan setiap penganut agama akan kekal seperti mana sebelum ini. "Jika kita hidup dalam aman, keharmonian kaum dan agama dapat kita kekalkan, dipupuk dan diperkukuhkan. Kita (kerajaan) juga ingin lihat bagaimana kita dapat membawa lebih pembangunan di Sabah terutama di kawasan desa dan luar bandar," katanya. Beliau berkata sebelum gagasan 1Malaysia diperkenalkan, Sabah telah mengamalkannya dalam keserasian, keunikan kumpulan pelbagai bangsa dan etnik, selain cermin kepada konsep masyarakat 1Malaysia. 

    Sehubungan itu, Najib berkata semua pihak juga harus saling menjaga sensitiviti agama selaras usaha kerajaan memupuk perpaduan dalam kepelbagaian kaum di negara ini. "...maka kita perlu uruskan segala yang berkait dengan hubungan etnik dan agama dengan saling memahami sensitiviti antara kaum. "Pokoknya seperti yang saya katakan bahawa kalau kita ambil dua kumpulan besar dalam negara, maka rahsia yang boleh membawa keharmonian kepada penganut agama bukanlah terlalu sukar untuk dicapai... ia bukanlah 'roket science', ia berasaskan pertimbangan yang rasional dan waras," katanya. Perdana menteri berkata pertimbangan itu mudah sahaja, iaitu orang Islam tidak seharusnya menyakiti hati bukan Islam dan orang bukan Islam juga tidak patut menyakiti hati orang Islam. Jika semua rakyat berpegang kepada prinsip itu, selain sentiasa disemat dalam ingatan, maka negara akan aman dan harmoni seperti yang dilihat dalam perpaduan rakyat Sabah termasuk anggota PBS sehingga kini, katanya. – Bernama 


    perdana macam ni pon DAP sayang jugak......

    BalasPadam
    Balasan
    1. kristian sabah/sarawak mazhab nya berbeza dengan kristian malaysia, sebab itu ia dibolehkan...

      Padam
    2. kristian kat sabah sarawak dah lama guna Allah dalam bible mereka, sebelum sertai Malaysia lagi. Bukan kerajaan BN yang luluskan pun...

      Padam
    3. oooo gitu yer....ingatkan mazhab nya berbeza....

      Padam