Selasa, 5 November 2013

prk sg. limau, hakikat melayu dah mula sedar!! kesimpulannya cina takkan undi bn sampai bila-bila!! faham ke idak???

dah la ye pak menteri yang bijak pandai nak jaga sangat cina beng ye, dah tau drama gini tetap akan terjadi, di beri muka juga, di henjut juga muka tak malu dengan bantuan berjuta dekat sekolah cina, tak faham-faham, tak mengerti langsung...

lepas ni, fikirkan logik ye, cina takkan beri undi kepada bn, ada faham ke idak ni? kalau tak faham, buat-buat je lah faham.. bak kata orang, kalau dah berkali-kali di patuk ular yang sama, dan kita pulak dah tau ular tu ada kat sarang dia, yang kita pergi hulur kaki buat apa... hehe.. ai macam-macam da...


ps: tetapi ada orang kata kat aku, bro bantuan tu saja nak sedapkan kiasu je, kot kot lah mereka nak undi bn, tetapi kita jangan risau, sebab peruntukan tu bukan on the sport dapat kat mereka pun, silap haribulan hanya cakap je 2 juta, tapi dapat nya tidak.. game politik bro.. kena faham.. kalau menang ye kot mereka dapat, tapi kerana kalah, jilat la kaki la kalau nak dapat peruntukan tu... erm.. ye la kot.. hehe.. politik ma... keh keh keh...

25 ulasan:

  1. tahniah kepada pas kerana menang di sg limau walaupun kurang bergaya. menang tetap menang. BN juga menang, tetapi di kedamaian, sabah. pkr hilang 1 kerusi kerana wakil rakyatnya cabut dan memihak kepada BN. so, dah nampak apa hikmahnya pas menang di sg limau? pas kekalkan kerusi dan BN dapat satu kerusi....hahahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. keke,, betul tu husin, tapi paling best macai mereka menunjukkan kemenangan prk sg limau ni macam mereka dah tawan putrajaya ooo... kekekeke..

      Padam
    2. Usin......Kalau orang pkr masuk bn....itu perkara biasa, kebanyakan orang pkr adalah bekas orang bn. Sekiranya Anuar kembali kepada umno ia bukanlah sesuatu yang ganjil dan pelik.

      Yang menang...bertambah lah amanah nya untuk dipertanggungjawabkan, yang kalah boleh lah bersenang lenang.

      Padam
    3. headbomb
      penyokong PR gembira sakan sebab:

      1, dapat tengok muka Mukhriz sembab semacam bila kalah
      2. Dapat beli gula nilai RM2.80 dengan harga RM1.00 (Anjuran UMNO bangang yang naikkan harga gula dengan alasan kencing manis)
      3. ustaza menang atas professor - hebat tu

      pendek kata : gua memang puashatilah UMNO tersungkur kat kaki gua.

      Padam
    4. DUN Sg Limau menyaksikan keputusan status quo, tapi dalam masa yang sama di DUN Kedamaian Sabah, BN dapat satu kerusi mesra BN. Satu kemenangan mutlak buat BN. Tahniah.

      Padam
    5. Pas suka cerita2 orang buat fitnah, buat superimpose, buat gantung kaki......itu yang boleh menang..... Memang lah sampai mati tegar ...dimana agaknya akal dan iman....

      Padam
  2. Tahniah Perokok-perokok, masa kita pula ajar BN

    BalasPadam
  3. Kali ini terakhir aku sokong BN, selagi ada bulan selagi ada bintang ...... aku akan bagi bantuan pada Cinabeng TPM Mahyudin..eloklah kau berambus dari UMNO .... Fahamlah ...yg dok sokong BN ni orang kg aku yg daif dahagakan pembangunan ...Ingat, Ingat , Ingat .... Najib / Kak Ros.....

    BalasPadam
  4. Kes perokok tu cam kes dulu kat blog GAP je, kali harga rokok tak naik, klu haramkan & tutup je kilang rokok tu lagi bagus.

    BalasPadam
  5. Wahai pemimpin melayu Umno/BN...sudah2 la terhegeh2 nak dapatkan undi cinabeng... org cina takkan undi BN lagi... tolong fokuskan bantuan kpd melayu dan bumiputra sahaja... longgokkan la semua bentuk bantuan kpd melayu dan bumiputra... pru12 dan pru13 dah beri signal jelas... so, pemimpin melayu Umno BN jangan berterusan BODOH... takut nanti melayu bumiputra akan beralih arah...nothing impossible...

    BalasPadam
  6. Aku rasa ramai yg pengundi tegar tu menyalahkan kerajaan dan menyokong pembangkang atau PAS lagi. Sebab2 nya adalah kerana kerjaan sangat lambat bertindak dan terlampau mengambil masa yang amat lama untuk menyelesaikan satu2 masalah menjadikan ramai yg tak puas hati. Masih tidak membantu Bumiputra. Apa saja masalah yg dihadapi atau cadangan2 oleh kerajaan untuk itu sangatlah lambat dan mengecewakan untu dirasai antaranya:-
    1. Kes liwat Anwar, PR masih percaya yang dia bukan peliwat. Al Jub ini masih diterima PAS kerana tak ada bukti yang sahih. Cerita diLahad Datu, Sabah masih kabur dan menjadi mcm satu sandiwara.
    2. Kerajaan masih menyokong Cinabeng secara terang2an konon ingin mendptkan undi mereka.
    3. Sebenarnya Cinabeng ini membuat fitnah yang Tun Mahathir cuba nak menaikan dinastinya melalui anak2nya. Cinabeng atau PR takut jika anak Mahathir memerintah lepaslah peluang mereka dlm apa segi pun. Orang Melayu akan berjaya jika anak Mahathir naik.
    4. Kesungguhan Bumiputra mencebur didalam perniagaan adalah indah kabar dari rupa. Umpamanya jika Bumiputra hendak meminjam wang dari bank walaupun telah diletakan cagarannya tetapi masih lagi kerajaan atau bank mahukan peminjam itu betul2 bersih dari hutang2 yang ada walaupun hutang yg ada dibuat pembayarannya mengikut kehendak bank. Jika seseorang membeli kereta, jangan ada tunggakan bayaran kpd bank dan ia akan jadi satu liabiliti kepada peminjam untuk meminjam dari bank lagi. Jangan haraplah. Satu lagi yg aku meluat adalah pinjaman untuk membeli saham ASN, jika dulu ia bukan dipanggil satu pinjaman hanya pelaburan khas untuk Bumiputra dan kalau dapat hasil akan dikongsi bersama bank tapi sekarang ia disifatkan sebagai pinjaman yg mana ia adalah satu liabilti juga kepada peminjam. Banyaklah lagi syarat2 bodoh yang dikenakan oleh bank yang diarahkan oleh Bank Negara kononnya. Jadinya jika kerajaan mengistiharkan Malaysia ini sebagai satu negara yang senang buat berniaga adalah bohong sama sekali. Memanglah orang luar yg nak berniaga itu banyak wang dan tak ada pinjaman ASN dan kereta sbb itu mereka senang buat niaga diMalaysia.
    5. Cinabeng memfitnah kerajaan masih lagi mengamalkan rasuah dlm urusan melalui pegawai2nya. Sbb itu apa2 janji kerajaan untuk pembangunan negara atau nak membuat sekolah baru adalah dipandang sinis oleh semua orang termasuk PAS atau BN. Sudah tentu projek2 itu akan lambat dan tak menjadi sbb ajensi kerajaan yang membuatnya mengamalkan rasuah. Bayaran pun sangat lambat yg mana melibatkan kontraktor yg telah dipilih gulung tikar dan pinjaman bank pun tidak mendapat sokongan langsung. Ajensi2 kerajaan ini masih mengamalkan tektik bayar under counter dulu baru buat kpd kontraktor2.
    6. Dasar pendidikan masih tidak mengutamakan Bahasa Melayu sebagai bahasa pengantar sepenuhnya. Cinabeng pula mahu Bahasa Inggeris menjadi bahasa kedua negara ini sepenuhnya. Tapi kerajaan masih mengaburkanrakyat dalam hal ini. Sebenarnya BM boleh diterima oleh Cinabeng tapi BI itu amat mustahak kepada mereka digunakan dalam urusan perniagaan dgn orang2 luar. Jadi jika mereka mahukan Bahasa Cina disekolah2 mereka tidak lain tidak bukan pasal perniagaan lah. Tapi berbeza dgn orang Melalyu yg hanya mahukan BM saja tanpa kegunaanya dlam perniagaan. Dah tu orang melayu masih tetap dgn pendirian tidak celik bahasa cina atau bahasa tamil baik pun BI. Kerajaan patut adakan slot2 bahasa ini disekolah2 dan hapuskan terus sekolah jenis kebangsaan ini.

    BalasPadam
  7. Menang @ kalah, semuanya telah ditakdirkan oleh Allah SWT. Setiap kejadian itu ada tanda2 kebesaran-Nya, dan petunjuk atas segala sesuatu bagi orang2nya di kehendaki-Nya. Mengapa sy berkata demikian? Sebab bila direnung balik, umno kalah kerana parti ini tidak menjanjikan syurga neraka kepada pengundi2, tidak menggelar diri mereka yg tidak menyokong sbg jahil muqarab, tidak menghamburkan kata2 kesat kpd mereka mereka yg fidak mengundi umno... tetapi dalam masa yg sama... Allah memberi peringatan kpd umno utk merenung kembali gerak laku mereka... umpamanya penting utk berlaku adil kpd rajyat trutama org2 islam... dari dilaburka berjuta2 kpd gol kafirun kenapa tidak dilaburkan berjuta itu untuk pmbangunan umat islam? Setidak2nya membebaskan rakyat dari belenggu kedaifan agar mereka punya peluang untuk menceburkan diri dalam bidang ekonomi yg terbuka. Membangun kan institusi pengajian islam yg lebih pragmatik dan terbuka agar pelajar dan warga pondok tidak lg terikat dgn stigma seolah2 menyokong BN/UMNo seumpama keluar dari Islam. Perkara ini lah yg sepatutnya di utamakan oleh UMNO.

    Buat PAS pula, klau dah kalah 10 dari 19 PDM, maka wajarlah ia diambil sbg isyarat ada yg tdk kena dgn cara kempen PAS wlaupun dikubu kuat mereka sekalipun. Cara kempen yg menghambur kata2 kesat dan menuduh yg bukan2, menyemarak sentimen kebencian perlu diganti dgn kempen ke arah membentuk masy dan umat islam yg progresif dan dinamik. Klau tidak, patutlah mereka merenung balik kenapa sejarah 60 tahun watan ini Allah SWTasih tidak mengizinkan mereka untk menerajui watan ini? Jgn diguna Alasan kemenangan tertunda, SPR tipu dan alasan klise yg lain, kerana sekirany mereka yakin dgn janji2 Allah sWT yg akan mendokong mereka yg berjuang di jalan Allah dan membela islam. Atau merek sudah patut berfikir tentang sahabat yg telah mereka pilih untuk berkawan...

    Sekadar pandangan dari seorang marhaen.

    BalasPadam
  8. Dah sampai masanya BN kaji semula 'consultants' mereka,
    PRU13 menang tapi kalah sbb terbongkar perjuangan cina utk cina.

    PRK-SL kalah dikatakan menang lebih banyak PDM ?

    Yg kalah tu MESTI 'BE ACCOUNTABLE' dan patut buat ape org Jepun buat.

    BalasPadam
  9. org melayu sedar cina x akan sokong bn...yg x sedar pemimpin2 melayu yg tamak kuasa je..

    BalasPadam
  10. Kita tak tahu apa strategi kerajaan melayu ini.... mukhriz mmg dah mengaku akan utamakan agenda memperkasakan melayu..... dan muhyidin pun tidak kurang melayunya. Memamng ada janji di tabur buat kaum cina, tapi hanya sekadar janji kalau menang...... pada percaturan penulis...penulis percaya kerajaan melayu ini sedang menguji bangsa ular mata sepet nih..... bantuan yang di janjikan akan hanya di salurkan hanya sekiranya BN menang bak kata moderator di atas,,,, dengan adanya ACE card oleh kerajaan buat pegundi cina ni..akhirnya kita tahu bahawa apa yang ada dalam agenda dan pemikiran cina ni tidak lebih daripada JOKER card.... yang sedia untuk memerangkap melayu dan dalam masa yang sama tidak memberi kemenangan kepada mereka...... tidak ada siapa yang bisa menang jika JOKER card ada dalam genggaman....

    BalasPadam
  11. Tsunami PRU-13 telah menyebabkan sebahagian besar orang Melayu tersedar dan tersentak dengan pembelotan orang-orang Cina yang lebih 95 peratus menyokong DAP. Sokongan itu adalah atas dasar janji DAP dan pengkhianat Anwar bahawa semua kaum akan menjadi sama rata, tiada lagi hak keistimewaan orang-orang Melayu, Raja-raja Melayu dan agama Islam dalam Perlembagaan Malaysia. Semua ini akan dihapuskan dan memadamkan sejarah bahawa syarat persetujuan kemerdekaan Tanah Melayu dengan memberi kerakyatan kepada pendatang Cina dan India kerana negara mereka tidak mahu menerima mereka kembali. Sebagai balasan pengorbanan yang sangat besar itu, hak-hak keistimewaan orang-orang Melayu, Raja-raja Melayu dan agama Islam hendaklah dipelihara sampai bila-bila serta dimaktubkan ke dalam Perlembagaan Malaysia. Ingatlah wahai PAS, ianya adalah hak asal orang-orang Melayu dan bumiputera, bukannya assobiyah kerana kita tidak pula menindas kaum lain. Pembelotan DAP Ini turut disedari oleh ahli-ahli PAS sehingga timbul desakan agar PAS memisahkan diri dari DAP dan PKR kerana DAP sampai bila-bila pun tidak akan menyokong perjuangan Islam PAS, yang boleh dikategorikan sebagai kafir harbi (menentang kamu kerana agama kamu). Isu kalimah Allah pun dimulakan oleh Lim Guan Eng/Lim Kit Siang serta Anwar supaya ahli PAS tidak lagi sensitif untuk membela Islam. Dalam PAS pun, yang kuat menyokong DAP dan Anwar hanyalah pemimpin tertinggi PAS, yang dipercayai telah termakan terlalu banyak budi/sedekah kafir harbi hingga sanggup menggadai bangsa dan agama. Fikirlah secara mudah dan dengan Iman yang paling lemah sekali pun pun, bolehkah dipercayai bahawa Lim Kit Siang DAP dan yahudi hendak menegakkan Islam ??? Jadi bimbang dengan tindak balas orang-orang Melayu/Islam PAS keluar dari PR, DAP kena dilihat berjasa kepada PAS. Kalau MCA dan Gerakan boleh membantu sesama Cina dengan mengundi DAP, kenapakah PAS tidak boleh bekerjasama dengan UMNO atas dasar silaturrahim sesama agama/bangsa. Kalau PAS dan UMNO boleh bekerjasama, DAP akan kempunan untuk mengubah kristian menjadi agama rasmi Malaysia. Ini barulah ada kegerunan di hati DAP. Kalau setakat pemimpin PAS yang yang ada sekarang ini, DAP pakat bergelak ketawa sesama sendiri setelah mereka membaca al-Quran dan hadis bagi melapik prinsip anti-Islam DAP, ibarat menggunakan al-Quran sebagai tisu tandas.

    BalasPadam
  12. salin dan tampal5 November 2013 6:18 PTG

    Sungai Limau: Sokongan pengundi Cina kepada BN meningkat - PM
    Keputusan pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (SUN) Sungai Limau, Kedah semalam secara sepintas lalu menunjukkan terdapat peningkatan sokongan kaum Cina terhadap Barisan Nasional (BN), kata Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

    Beliau berkata, keputusan dua peti undi yang bilangan pengundi dari kaum Cina didapati lebih ramai menunjukkan bahawa sokongan mereka kini memihak kepada calon BN.

    "Kalau kita lihat sepintas lalu, memang ada peningkatan, tapi kita perlu membuat kajian lebih mendalam mengenainya," katanya kepada pemberita selepas majlis sambutan Maal Hijrah Peringkat Kebangsaan di PICC di sini hari ini.

    Keputusan PRK semalam menyaksikan Pas mengekalkan kerusi DUN Sungai Limau dengan majoriti 1,084 undi, apabila calonnya, Mohd. Azam Abd. Samat, memperoleh 12,069 undi berbanding calon BN, Dr. Ahmad Sohaimi Lazim, yang mendapat 10,985 undi.

    Najib berkata, walaupun tewas, prestasi BN boleh dikatakan menggalakkan kerana ia berjaya mengurangkan majoriti Pas, dan kawasan itu pula merupakan kubu kuat parti itu.

    "Kalau dahulu majoriti kita kalah di tempat ini ialah 2,774 dan kini berkurangan kepada 1,084 undi, ini menunjukkan ada trend sokongan ke arah BN," kata Najib.

    "Kita tahu ini kubu kuat Pas sebab kawasan ini sudah lima kali Pilihan Raya Umum kita tidak menang, namun PRK kali ini kita berjaya menembusi 10 pusat daerah mengundi berbanding Pas sembilan," katanya.

    Najib berkata, beliau percaya dengan kemenangan Pas, parti pembangkang pasti tidak akan menyalahkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) seperti lazimnya yang sering dilakukan mereka apabila tewas pilihan raya.

    "Ini menunjukkan demokarasi di Malaysia segar dan telus dan perjalanan serta keputusan PRK ini tidak boleh dipertikaikan," katanya.

    Beliau mengucapkan terima kasih kepada pucuk pimpinan peringkat nasional yang diketuai Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin; peringkat negeri yang diterajui Menteri Besar Kedah, Datuk Mukhriz Tun Dr. Mahathir serta peringkat bahagian diketuai Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom.

    "Terima kasih juga kepada wakil BN negeri, sayap wanita, pemuda dan puteri. Ini adalah kerjasama berpasukan yang baik antara peringkat negeri dan bahagian, mereka bekerja keras dan menunjukkan prestasi yang baik di dalam BN," katanya. - BERNAMA

    BalasPadam
  13. salin dan tampal5 November 2013 6:25 PTG

    Pandang kekalahan BN di Sg. Limau dari sudut positif - PM

    PUTRAJAYA 5 Nov. - Kekalahan Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Limau, Kedah, semalam harus dipandang dari sudut positif.

    Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, walaupun BN gagal merebut kerusi tersebut dari tangan Pas namun beliau berpuas hati apabila majoriti kemenangan pihak lawan berjaya dikurangkan.

    "Prestasi BN kalau kita lihat di DUN Sungai Limau, meskipun kalah, ia adalah memberangsangkan. Ini menunjukkan trend (undian) para pengundi dan rakyat adalah lebih ke arah BN," kata Najib yang juga merupakan Pengerusi BN.

    Sewaktu Pilihan Raya Umum Ke-13, kerusi DUN Sungai Limau yang ditandingi oleh calon BN tewas kepada calon Pas yang diwakili oleh Allahyarham Tan Sri Azizan Abdul Razak dengan majoriti 2,774 undi.

    Keputusan malam tadi menyaksikan calon Pas, Mohd. Azam Abdul Samat, 37, beroleh kemenangan dengan majoriti sebanyak 1,084 undi selepas menewaskan calon BN, Dr. Ahmad Sohaimi Lazim, 52

    BalasPadam
  14. DUN Sg Limau menyaksikan keputusan status quo, tapi dalam masa yang sama di DUN Kedamaian Sabah, BN dapat satu kerusi mesra BN. Satu kemenangan mutlak buat BN. Tahniah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. rugi penduduk Kedamaian......

      tak dapat merasa beli gula yang berharga RM2,80 dengan harga RM1.00. (SPR kata tak rasuah)

      tak merasa limpahan ringgit diturunkan "demi kemakmuran rakyat". yang gemuk dan gedempol adalah katak yang melompat.

      Budget 2014 - Sabah melopong

      Padam
    2. Rugi juga rakyat Kadamaian sebab tak merasa minyak hitam free dari syorga PAS. Yang mereka dapat ADUN bidan terjun dari PGayR, nasib korang la penduduk Kadamaian...

      Padam
    3. Sib baik rakyat Sg Limau bijak:

      offer gula murah .....sapu
      offer 2t free............ sapu
      Cina dapat peruntukan juta-juta
      Cina tetap tak mahu pangkah
      Melayu dapat apa?
      Gula yang baru naik harga

      wakakakakakakakakakaka...........kembali

      Padam
  15. tu la, rugi juga sebab yang merasa gula harga murah ialah penduduk Kerdau, Pahang, bila gula berharga RM2.10 PAS jual dengan harga RM1.80. (tu pun SPR tak kata rasuah)... jangan jadi Melayu mudah lupa ye..

    Bajet 2014 - Kelantan tetap pakai air karat

    BalasPadam
    Balasan
    1. mamak mahatir jer mencala melayu kata melayu mudah lupa

      melayu yang bersetuju dengan mamak mahatir pun tak lupa-lupa bahawa Mahathir pernah cakap Melayu mudah lupa.

      Lepas ni nak cakap Melayu apa?

      Padam
  16. Botox... Ini kalilah5 November 2013 11:09 PTG

    Orang kata, ramai yang pilih UMNO ni orang2 miskin duduk luar bandar je. Hehe, baru aku tau Sg Limau tu ramai penduduk kaya raya dan berstatus bandar maju sampaikan minyak hitam motor pun ada orang sponsor (bagi free la..)

    BalasPadam