Rabu, 18 Disember 2013

di malaysia gerakan ini dah buat sejak dulu lagi!! cuma sekarang mereka agak kuat!!

dalaman parti besar melayu pas dan umno juga tau, mereka membaca, mereka memerhati, mereka melihat, tetapi apakah mereka ambil tahu?

gerakan terancang untuk bunuh terus kuasa orang melayu dah digerakkan oleh dap, tapi masalahnya golongan liberal dalam pas, sangat kuat menyokong, game mereka cukup cerdik, cara mereka memang taktikal, senang sahaja, cara menaikkan kemarahan rakyat dengan memfitnah kerajaan Islam sekarang ni dah di buktikan di tunisia, mesir, malah negara-negara arab yang lain dah termasuk dalam agenda mereka.

sekarang ni malaysia mereka dah lakukan sebaik mungkin pada pru13 yang lepas, dari propaganda, perhimpunan bersih, fitnah bangla, blackout, semua itu menzahirkan supaya rakyat membenci kerajaan, taktikal warfare cara kotor ini boleh menguntungkan pihak mata satu, iaitu freemason!! zionis aka yahudi israel!!

tetapi Allah tidak mengizinkan mereka menang pada pru13 yang lepas, kerana syukur alhamdulillah orang melayu secara majoriti menolak cara rakus mereka berpolitik dan membuat onar, jadi apakah next stage perancangan mereka lagi terancang? harap kita dibarisan kerajaan barisan nasional, umno terutamanya, kuatkanlah barisan tentera maya kita, bukan kita bergaduh sama sendiri, itupun antara game yang dibuat oleh golongan mata satu ni, hati-hati!!


ps: bercerai kita roboh, bersatu kita kuat, ingatlah tanah ini tanah bertuah.. biarkan melayu zuhud dan urban dengan jilatannya kepada zionis dap, kita yang ada sekarang, impaknya kita kena sedarkan golongan yang hanyut dengan pancaroba buatan zionist terhadap negara kita!!

16 ulasan:

  1. yang ada dalam umno tu kebanyakkanya haramjadah babi.
    manusia pemakan taik.
    kuatmkn rasuah

    BalasPadam
    Balasan
    1. pemakan babi banyak dalam PR,
      Yang suka cuci taik pemimpin adalah orang PR
      Yang ketua rasuah suka bagi pink form pun dalam PR... eh.. eh.. lupa pulak ye

      Padam
    2. sendiri bagi komen...

      yang ada dalam umno tu kebanyakkanya haramjadah babi.manusia pemakan taik.kuatmkn rasuah


      sendiri jugak reply...

      pemakan babi banyak dalam PR,Yang suka cuci taik pemimpin adalah orang PRYang ketua rasuah suka bagi pink form pun dalam PR... eh.. eh.. lupa pulak ye



      he3

      Padam
    3. ye ke sendiri komen sendiri reply??? Mane ko tau?? Ko tok nujum ke??

      Padam
    4. Bukan susah sangat pon nak tahu, kita tengok dengan mata dan lihat dengan mata hati.

      Padam
    5. untuk pengetahuan anoNGOK 18 Disember 2013 10:04 PTG & 20 Disember 2013 7:13 PG,... aku adalah pengomen 18 Disember 2013 8:26 PTG dan aku tidak pernah menulis komen seperti anon 18 Disember 2013 6:08 PTG tuliskan. Jika engko tak percaya sudahlah... Allah Maha Mengetahui siapa anon 18 Disember 2013 6:08 PTG tu sebenarnya. Yang pasti tu bukan aku punye komen...

      Dari anon 18 Disember 2013 8:26 PTG

      Padam
  2. Sedapnya tangan menaip...lupa dosa pahala.
    Yang dalam Pakatan tu ..elok-elok dan baik -baik belakakah?
    Selidikilah wahai anom yang baik..akan bertapa baiknya dan bermoralnya sesetengah ketua ketua jabatan yang merupakan penyokong-penyokong penbangkang dalam menguruskan hal ehwal jabatan masing-masing.

    BalasPadam
  3. Pengkomen pertama tu cth agenda terancang cina dap melalui redbin..

    Aku dah lama tauu.... muslihat cina haramjadah....mereka nak kautt seme...

    Lepas tu nak halau org mlayu

    BalasPadam
  4. Barang Naik: Angkara Penasihat Atau Tanda Lemahnya Najib?

    Kenaikan harga barang dan perkhidmatan yang berturut-turut sejak beberapa bulan lalu mula menimbulkan keresahan kepada rakyat. Setelah beberapa kenaikan berlaku, pertanyaan yang sering bermain di fikiran ialah, apakah lagi akan naik selepas ini?
    Setelah kenaikan tarif letrik sebanyak 15 peratus bermula Januari 2014, kenaikan kadar tol antara 50 sen hingga RM2 di beberapa lebuhraya bermula tarikh yang sama, barangkali adalah hadiah tahun baru paling menyedihkan yang diberikan oleh kerajaan kepada rakyat. Lebih-lebih lagi, janji pengurangan tol antara bandar adalah antara janji BN yang terkandung dalam manifesto pilihanraya umum 5 Mei lalu.
    Dengan pengumuman kenaikan tol semalam bermakna kerajaan telah membakulsampahkan janjinya sendiri kepada rakyat sehingga dilaporkan kandungan manifesto itu sudah pun dipadamkan daripada laman web BN. Ia menunjukkan satu lagi bukti janji dicapati, bukannya ditepati.
    Sebelum ini, walaupun hanya mencapai kemenangan paling buruk dalam sejarah BN, kerajaan juga sudah mengumumkan kenaikan harga minyak, penghapusan subsidi gula, kenaikan cukai pintu DBKL dan pelaksanaan cukai GST yang akan bermula pada April 2015.
    Dengan segala kenaikan yang dilakukan kerajaan itu, semua kos kehidupan kini sudah meningkat dan rakyat mempunyai semakin kurang wang dalam poket masing-masing.
    Keresahan rakyat terhadap kerajaan kini boleh didengari di mana-mana. Di dalam UMNO dan kerajaan sendiri sudah mula kedengaran suara-suara yang semakin lantang menolak pelbagai kenaikan yang dilakukan oleh kerajaan ini. Pemuda UMNO misalnya tidak berselindung lagi menyatakan rasa tidak senangnya dengan kenaikan yang bertalu-talu sejak kebelakangan ini dan akan membangkitkannya dalam mesyuarat kabinet.
    Blogger dan laman sosial pro UMNO dan kerajaan juga mulai bersikap kiri dengan mengkritik pelbagai kenaikan yang berlaku sejak kebelakangan ini yang dianggap tidak sensitif terhadap kehidupan rakyat yang sudah pun sedia terhimpit kehidupannya. Lebih dari itu, kenaikan harga barang dan perkhidmatan ini juga seolah-olah menunjukkan kerajaan tidak mengenang budi pengundi luar bandar yang telah memenangkannya dalam pilihanraya lalu.
    Bagaimanapon bagi kebanyakan pemimpin UMNO dan blogger pro kerajaan, mereka lebih banyak menyalahkan para penasihat Najib dalam semua kenaikan yang berlaku ini. Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Idris Jala yang mengetuai Unit Pengurusan Prestasi dan Perlaksanaan atau Pemandu serta penasihat kanan Najib, Omar Ong adalah dua individu yang paling banyak dipersalahkan kerana mereka berdualah yang dikatakan memberi nasihat mengenainya kepada Najib.Kedua-dua mereka ini digambarkan sebagai orang paling berpengaruh kepada Najib dalam menentukan dasar kerajaan dan ekonomi negara. Idris dikatakan orang yang bertanggungjawab meyakinkan Najib untuk memperkenalkan cukai GST dengan menjadikan negara Greece yang muflis sebagai rujukannya.Beliau juga merupakan nadi dalam pelbagai program transformasi yang diperkenalkan Najib serta di sebalik pengumuman pelaburan bernilai berbilion-bilion ringgit yang diperolehi kerajaan.
    Omar Ong, selain penasihat kanan Najib dan Ahli Lembaga Pengarah Petronas, dikatakan telah memainkan peranan penting dalam penstrukturan harga minyak dan rasionalisasi subsidi yang sehingga ini telah menyebabkan meningkatnya harga minyak dan gula. Kenaikan tarif letrik juga dikatakan atas nasihat beliau sebagai salah satu cara menambah pendapatan negara.Tersebar juga berita bahawa hasrat perletakan jawatan Mahathir sebagai Penasihat Petronas adalah juga kerana kecewa dengan peranan Omar Ong yang terlalu berpengaruh dalam syarikat minyak itu sehingga dikatakan bekas PM itu tidak dapat berbuat banyak perkara, terutama yang berkaitan dengan usaha membantu usahawan Bumiputera.

    BalasPadam
  5. ....sambungan
    Tetapi sejauh mana peranan dan pengaruh mereka ini kepada Najib tidak dapat dipastikan dengan tepat kebenarannya. Selain kedua-dua mereka tidak pernah membuka mulut atau menafikan cakap-cakap orang ramai mengenainya, Najib juga turut berdiam diri dan tidak pernah bercakap tentangnya.Tetapi setiap kali berlaku kenaikan yang dilakukan kerajaan, setiap kali itulah juga nama Idris dan Omar dikaitkan. Malah kalangan pemimpin kanan parti dan kerajaan juga turut menyebut mengenai perkara yang sama, seolah-olah merekah berdualah inilah yang menentukan perjalanan serta hala tuju kerajaan.
    Dan adalah mustahil Najib yang merupakan antara pemimpin dunia paling aktif dalam laman sosial tidak mengetahui langsung mengenai pelbagai dakwaan yang dilemparkan terhadap Idris Jala dan Omar Ong itu kerana setiap kali berlaku kenaikan harga barang dan perkhidmatan, pasti nama mereka itu disebut ramai.
    Idris dan Omar juga mustahil tidak mengetahui langsung apa yang pemimpin UMNO, blogger pro kerajaan dan orang ramai mengata mengenai diri mereka.
    Oleh itu, sikap berdiam diri mereka ini agak misteri sifatnya. Ia mungkin bermakna benar mereka itu berpengaruh dalam menentukan dasar-dasar kerajaan yang diperkenalkan Najib atau mungkin juga semua kenaikan itu adalah kehendak Najib sendiri untuk menambah pendapatan dan mengurang hutang negara yang sudah pun mencecah 53.6 peratus daripada KDNK negara tetapi menjadikan Idris dan Omar sebagai kambing hitamnya.Tetapi kalau pun Idris dan Omar begitu berpengaruh dalam merancang pelbagai dasar untuk kerajaan, Najib juga tidak seharusnya menerima bulat-bulat nasihat mereka itu, kecualilah kalau Perdana Menteri sudah kena bomoh dengan mereka itu. Sebagai Perdana Menteri, Najib sebenarnya boleh menerima nasihat dan pandangan daripada sesiapa saja tetapi kata putus terpulang kepada beliau menentukannnya.
    Dan sebagai Perdana Menteri yang memerlukan mandat rakyat setiap lima tahun, sebelum sesuatu keputusan dibuat, selain perlu juga menerima pandangan daripada menteri-menteri kabinetnya, Najib juga perlu memikirkan soal kesejahteraan dan susah senang kehidupsn rakyat. Tentulah tidak bermakna melaksanakan sesuatu yang kelihatan cantik dari segi rekod ekonomi tetapi mengundang kemerosotan sokongan rakyat.
    Menguruskan negara bukanlah seperti menguruskan syarikat perniagaan yang semata-mata berpaksikan keuntungan. Menguruskan negara adalah menguruskan kehidupan dan kesejahteraan rakyat dan faktor ini akan menjadi perkiraan paling penting setiap kali pilihanraya.
    Kiranya benar semua kenaikan harga barang dan perkhidmatan ini adalah angkara nasihat daripada penasihat kiri dan kanannya yang tidak pernah memikirkan soal beban hidup rakyat tetapi semata-mata kerana mahu melihat rekod ekonomi tertulis dengan pencapaian yang baik, tindakan Najib menerima bulat-bulat nasihat mereka tidak lebih menunjukkan kelemahannya sendiri.
    Sama ada peranan penasihat ini dapat dibuktikan atau sebaliknya, beban pertanggungjawaban terhadap segala penderitaan dan kesusahan rakyat akibat pengenalan dasar baru atau kenaikan harga barang dan perkhidmatan sejak kebelakangan ini adalah terletak dibahu Najib sepenuhnya.Tiada orang lain yang boleh dipersalahkan dan Najib juga tidak boleh menyalahkan orang lain mengenainya. Najib pula mungkin berat untuk mengakui kesalahan dan kelemahannya, walaupun jauh di sudut hatinya beliau menyedari hakikat itu.
    Oleh itu, kitalah sebagai rakyat dan pengundi yang perlu memberitahu Najib mengenai kesalahannya itu bila tiba waktunya nanti. (SH 18/12/2013)

    BalasPadam
  6. hanya umno yg boleh menghapuskan zionist/freemason yang dah bertapak dimalaysia ini, kerana umno saja lah harapan orang melayu untuk terus wujud di malaysia ini

    BalasPadam
    Balasan
    1. itulah, pas langsung tak boleh diharapkan. Apatah lagi kalau PGayR, bapak segala zionist dan freemason di bumi Melayu ni..

      Padam
    2. Zionist/freemason bila nak dihapuskan...
      Berapa lama lagi...

      Padam
    3. selagi bapak zionist dan freemason di Malaysia ni masih disokong oleh orang seperti ngko, zionist/freemason sukar dihapuskan...

      Ingat siapa yang pernah keluarkan kenyataan ini..

      “I support all efforts to protect the security of the state of Israel,”

      Padam
    4. bunuh je bapak freemason /zionist tu....x boleh ke?.....ke bacul melayu umno untuk bertindak

      Padam
    5. nak bunuh atas akta mana, peraturan berapa?? Cuba kasi nas untuk bunuh freemason / zionist pula...

      Padam