Jumaat, 20 Disember 2013

kalau macam ni kita gelarkan dia bapak segala tol!! kah kah kah

bukan main seronok pekakas pr dok maki hamun pasal tol, selepas rafizi cari pasal dengan memfitnah kata tol konsesi plus akan menaikkan harga tol, dah pulak kantoi sebab hal tu nyata hanya mainan rafizi, tetapi kerana kebodohan rafizi nak upkan syarikat mana yang bernaung yang ada share dengan tol-tol yang ada, sekali pkns pun ada da share, kah kah.. jadi menggong kejap si rafizi.

jom kita tengok realiti sebenar siapa bapa pembangunan tol di malaysia, kah kah kah.. macam harem!!

4 ulasan:

  1. kah kah kah kah kah kah... apsal zaman dia banyak sangat perjanjian konsesi ye?? Dengan lebuhraya la, dengan IPP la.... bila dah dapat jawatan punaisihat kewangan Selangor melalak pulak satu negara. Wei peliwat, pergi setelkan masalah tol kat Selangor la... sekarang ni nak buat cukai bagi setiap pondok tol pulak. Tu bangang dari mane dapat?? Dari silibus pengajian Melayu masa di UM dulu ke???? Patut la terlampau bangang...

    BalasPadam
  2. salin dan tampal21 Disember 2013 7:08 PG

    Siapa kata manifesto tu janji? - Najib

    17 Intipati Manifesto BN PRU-13 bertemakan 'Menepati Janji Membawa Harapan'
    1. Menangani Kos Sara Hidup
    2. Meningkatkan Kehidupan Warga Bandar
    3. Menyediakan Rumah Mampu Milik
    4. Peluang Mendapat Perkhidmatan Kesihatan Berkualiti
    5. Ke Arah Kecekapan Terhebat Pengangkutan Awam
    6. Pembangunan Infrastruktur Bertaraf Dunia dan Transformasi Luar Bandar
    7. Membina Ekonomi Mapan, Dinamik dan Inovatif
    8. Membina Kecemerlangan Pendidikan Negara
    9. Meningkatkan Keselamatan Dan Ketenteraman Awam10. Memperkasa Penyertaan Wanita
    11. Memenuhi Aspirasi Belia
    12. Merancang Jaringan Keselamatan Sosial
    13. Mempromosikan Agama Islam, Kebebasan dan Keharmonian Agama
    14. Memerangi Gejala Rasuah
    15. Memperkukuhkan Perkhidmatan Awam, Menambah Baik Tadbir Urus
    16. Gerakan Kesederhanaan Global
    17. Memulihara Sumber Semula Jadi

    Selepas Barisan Nasional menang PRU-13

    1. September 2013 - RON95 naik 20sen (menyebabkan harga barang meningkat).
    2. Oktober 2013 - Gula naik 34sen (menyebabkan harga makanan juga meningkat).
    3. Januari 2014 - Tarif elektrik akan naik 14.89%
    4. 2014 - Tambang LRT akan naik4. TOL???
    5. Apa lagi yang akan naik? Oh ya..yang confirm ialah Rosmah naik jet kerajaan.

    BalasPadam
  3. Sudahkah anda menunaikan tanggungjawab sebagai pemilih dalam Pilihanraya Kecil Siber Din Turtle? Anda boleh mengundi sama ada memilih PM Mohd Najib UNDUR DIRI atau KEKAL. Pilihan di tangan anda. Keputusan terkini setakat jam 10.10 pagi, hampir 93% pengundi mahu Najib BERUNDUR dari jawatan PM.

    p/s: Tidak perlu risau akan isu pengundi hantu, Bangla dan sebagainya. Satu alamat IP hanya layak mengundi satu kali sahaja,

    "Undi Anda Rahsia"

    BalasPadam
  4. Kos Sara Hidup Naik - Kerajaan UMNO BN Di Ambang Keruntuhan

    Cadangan Najib tubuh makmal kos sara hidup mengundang serangan di Facebook 
    Laman Facebook Datuk Seri Najib Razak bertukar menjadi talian aduan selepas pengunjung bertalu-talu memberikan rungutan dan kritikan mereka, beberaja jam selepas Najib mencadangkan sebuah makmal kos sara hidup bagi mengkaji keluhan rakyat tentang kenaikan harga barang dan perkhidmatan. “Adoi... Makmal otak dia. Baik buat makmal uji kaji binatang lagi bagus. Satu lagi projek kerajaan Barisan Nasional iaitu makmal kos sara hidup 1Malaysia. Betul-betul bodohkan rakyat. Terima kasih BN,” tulis Sulaiman Leman Ahmad di laman sosial Najib, yang mempunyai peminat lebih 2 juta. 
    Semalam Najib buat pertama kali memberikan respon kepada keluhan rakyat terhadap tindakan drastik kerajaan menyelaraskan subsidi dan menaikkan harga, termasuk cadangan menaikkan kadar tol walaupun Barisan Nasional menjanjikan penurunan tol pada pilihanraya Mei lepas. 
    Najib berkata kerajaan bersetuju menubuhkan Makmal Mengenai Kos Sara Hidup di bawah Unit Pengurusan Prestasi dan Pelaksaan (Pemandu), sebagai langkah menangani peningkatan kos kehidupan. 
    “Makmal ini bertujuan untuk mengkaji serta merangka langkah-langkah susulan untuk meringankan beban rakyat dalam mengharungi masalah ini. “Kerajaan sentiasa mencari formula yang sesuai untuk menjaga kebajikan dan kesejahteraan rakyat. Pada masa yang sama, kita juga perlu memandang ke hadapan demi memastikan ekonomi negara terus mampan,” tulis Najib, disusuli 8,053 komen di Facebook pada ketika berita ini ditulis. 
    Seorang pengunjung, Rushdy Ali, menulis: “Setakat dengar baik tak payah bedebah.Siap nak buat makmal. Buat apa nak menghabiskan duit lagi. Lu spend banyak rakyat tanggung hutang. Memang haram setiap sen cukai kau ambik.” 
    “Kamu buat hutang, rakyat yang kena tanggung beban nya? Menteri-menteri kamu gaji dinaikkan. Tenaga Nasional Berhad (TNB) untung 1.7billion tetapi letrik naik jugak. 
    PLUS untung berjuta-juta tapi tol di naikkan. Kalau mcm tu aku buat hutang kamu bayar kan. Nak? Rajin-rajin la dengar masalah rakyat sebelum buat sesuatu.Manifesto BN sebelum PRU kata kadar tol tidak akan di naikkan.. Selepas PRU bukan saja tol tapi semua barang naik harga,” tulis Syah Raja Azlan. 
    Sementara Mohd Eizar Farhan pula memohon Perdana Menteri untuk memikirkan kesan yang bakal ditanggung rakyat yang berpendapatan rendah dan sederhana. 
    Masyarakat perlukan minyak petrol untuk bergerak. 20 sen nampak sikit tapi hakikatnya ada org yang tak mampu. 
    Nak tak nak terpaksa juga juga sebab ia penting kepada masyarakat kita. Harap fikir semula pihak kerajaan,” tulisnya mengeluh. 
    Seorang lagi pengguna Facebook, Faizul Rusli, meminta kerajaan menurunkan harga minyak selari dengan penurunan harga minyak dunia. “Tetapkan subsidi siling bagi minyak Ron 95 dan diesel... contohnya RM 1.00. Hapuskan cukai kereta nasional kpd 0%. Ini menggalakkan pembelian kereta tempatan.” -TMI 

    BalasPadam